بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، از تاثیرش غافل نشوید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نکات کلیدی در انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک + چند پیشنهاد رنگ جذاب برای مبلمان خانه کوچک

انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک کار بسیار سختی است. زیرا مبلمان چیزی نیست که بتوان هر ماه تعویض کرد و باید برای مدت طولانی در خانه باقی بمانند. بنابراین مهم است که رنگ مبلمان را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید تا در خانه کوچک نیز به زیبایی هر چه تمام‌تر دیده شوند! زیرا رنگ، نوع و اندازه مبلمان و سایر وسایل تزئینی که انتخاب می‌کنید واقعاً می‌توانند ظاهر کلی اتاق را تغییر دهند .

بنابراین اگر به فکر انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک هستید، حتما در ادامه با بساز و بچین همراه بمانید و با بهترین نکات انتخاب مبل برای خانه های کوچک و رنگ‌هایی که کمک می‌کنند یک اتاق کوچک بسیار بازتر احساس شود، آشنا شوید و با در نظر گرفتن این نکات، بهترین رنگ را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: مدل های مبل راحتی جدید مدرن 1402

 

برای خانه های کوچک مبلمان رنگ روشن انتخاب کنیم یا رنگ تیره؟

مبلمان برای خانه کوچک

قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب مبلمان با رنگ روشن یا تیره برای خانه کوچک، لازم است که رنگ دیوارها و کف تجزیه و تحلیل شوند.

اگر می‌خواهید اتاق نشیمن سرد و خسته کننده نداشته باشید، قبل از انتخاب رنگ مبلمان اتاق نشیمن، تفاوت‌های ظریف دیوارها را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که مبلمان تیره از نظر بصری حجیم‌تر و سنگین‌تر به نظر می‌رسند. این بدان معنی است که بهتر است مبلمان با رنگ تیره را در کنار دیوارهای دارای رنگ خنثی بگذارید.

اما مبلمان با رنگ روشن از جمله گزینه‌های بسیار عالی برای خانه‌های کوچک است که هیچ وقت قدیمی و از مد افتاده نمی‌شود و می‌توانید آن را با مبلمان چوبی، مبلمان فلزی و مبلمان حصیری بدون هیچ دوگانگی ترکیب کنید و با انتخاب هوشمندانه رنگ دیوارها، می‌توانید فضایی فوق العاده دنج و راحتی را در خانه خود ایجاد نمایید.

نکته دیگری که در هنگام انتخاب بهترین رنگ مبلمان برای خانه های کوچک اهمیت دارد، رنگ کفپوش است. هنگامی که کفپوش‌های چوبی دارید، انتخاب رنگ‌های قهوه‌ای، بژ و رنگ‌های چوبی برای مبلمان ایده خوبی نیست. بهترین ایده این است که به سراغ رنگ‌هایی مانند خاکستری، آبی، سفید بروید و از این طریق زیبایی بیشتری را برای دکوراسیون منزل خود ایجاد نمایید.

اما اگر کف فضا به رنگ روشن باشد، یک مبلمان شیک با رنگ‌های تیره، حتی مشکی به نقطه کانونی دکور تبدیل می‌شود. در این شرایط رنگ تیره مبلمان واقعا به شما کمک می‌کند از یکنواختی یک دکور خسته کننده خارج شوید و محیطی پر از شخصیت در سبک‌های مختلف طراحی از سبک مدرن گرفته تا سبک کلاسیک و سنتی ایجاد کنید. با این حال، هنگام انتخاب مبلمان با رنگ تیره باید مراقب باشید، زیرا عدم وجود نور کافی، چه طبیعی یا مصنوعی، برای این گزینه خوب نیست.

بنابراین اگر دیوارها و کف اتاق نشمین کوچک کاملا روشن باشد، می‌توانید به سراغ مبلمان با رنگ تیره بروید و این فضا را به بهترین شکل ممکن چیدمان کنید. 

 

پیشنهاد مطالعه: 50 مدل مبل مینیمال برای تکمیل زیبایی خانه [1402]

 

نکات کلیدی در انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

در ادامه به چند نکته در مورد نحوه انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک اشاره کردیم. در پایان این راهنما، می‌توانید اتاقی منسجم و زیبا ایجاد کنید که نشان‌دهنده سبک شخصی شما باشد.

 

طرح رنگی موجود را در نظر بگیرید

مبلمان طوسی و خردلی و سبز برای خانه کوچک

انتخاب رنگ هایی که با طرح رنگ موجود در خانه در تضاد باشد، می‌تواند ظاهری آشفته و از هم گسیخته ایجاد کند که دائماً احساس نیاز به تغییر دکوراسیون را در شما ایجاد می‌کند. بنابراین، قبل از انتخاب رنگ مبل، به رنگ‌هایی که بر اتاق شما تسلط دارند، با دقت نگاه کنید.

رنگ کف، سقف و دیوار چیست؟ آیا الگوها یا بافت‌هایی وجود دارد که بخواهید در مبلمان خود بگنجانید؟ هنگامی که تصویر واضحی از رنگ‌های غالب داشتید، از چرخه رنگ استفاده کنید تا رنگ‌هایی را پیدا کنید که مکمل آن‌ها هستند.

برای استفاده از چرخه رنگ، لازم است که ابتدا رنگ‌های موجود در چرخه رنگ را که شبیه به رنگ‌های اتاق شما هستند بررسی کنید. این رنگ‌های مشابه را می‌توان به عنوان رنگ‌های هم خانواده در نظر گرفت که گزینه مناسبی برای انتخاب رنگ مبلمان خواهند بود. به عنوان مثال، اگر دیوارها به رنگ بنفش هستند، ممکن است از کوسن‌هایی با سایه آبی استفاده کنید.

گزینه دیگر انتخاب رنگ‌های مکمل است که در مقابل یکدیگر روی چرخه رنگ قرار دارند. این رنگ‌ها کنتراست قوی ایجاد می‌کنند و می‌توانند یک بیانیه جسورانه در اتاق شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر دیوارهای اتاق نشیمن شما به رنگ آبی است، می‌توانید از مبلمان در سایه‌های زرد مانند زرد خردلی استفاده کنید.

علاوه بر این، بهتر است در هنگام انتخاب رنگ مبلمان، ته رنگ هر رنگ را نیز در نظر بگیرید. ته رنگ‌ها رنگ های ظریفی هستند که در یک سایه خاص وجود دارند. یک مثال خوب از این موضوع، رنگ سفید است که ممکن است ته رنگ سرد (آبی یا سبز) یا ته رنگ گرم (زرد یا صورتی) داشته باشد.

اگر اتاق شما ته رنگ گرم دارد، ممکن است از مبلمان با رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی یا زرد استفاده کنید و اگر اتاق شما ته رنگ سردی دارد، استفاده از مبلمان با رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز یا بنفش گزینه بسیار خوبی است.

 

در مورد موود یا حال و هوایی که می‌خواهید ایجاد کنید فکر کنید

مبلمان ال برای خانه کوچک

رنگ‌هایی که برای مبلمان خود انتخاب می‌کنید می‌توانند تاثیر زیادی بر فضای کلی اتاق داشته باشند. بنابراین چه به دنبال فضایی آرام و دنج باشید و چه فضایی سرزنده و پرانرژی بخواهید، انتخاب رنگ‌های مناسب می‌توانند تفاوت را ایجاد کنند.

پس برای انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، بهتر است با شناسایی هدف اتاق شروع کنید. آیا مبلمان برای اتاق خوابی است که می‌خواهید در آن احساس آرامش کنید یا اتاق نشیمن که می‌خواهید در آن پرانرژی و اجتماعی باشید؟

وقتی تصویری از حال و هوای اتاق دارید، آن را با روانشناسی رنگ هماهنگ کنید. رنگ‌های مختلف وزن‌های بصری متفاوتی دارند و می‌توانند احساسات و حالات مختلفی را برانگیزند. به عنوان مثال، رنگ آبی معمولاً با صلح، اعتماد، اطمینان و وفاداری همراه است.

به طور کلی، رنگی که انتخاب می‌کنید باید 60 درصد پالت رنگ اتاق شما باشد. بنابراین، باید در مبلمان اولیه مانند قطعات اتاق خواب، کابینت آشپزخانه، کاناپه‌ها و غیره باشد. سپس، یک یا دو رنگ برجسته را انتخاب کنید که مکمل رنگ غالب هستند. این ها را می‌توان در مقادیر کمتری مانند بالش‌های مبل، پرده‌ها یا اکسسوری و لوازم تزئینی استفاده کرد.

از آزمایش کردن نترسید! گاهی اوقات بهترین ترکیب رنگ‌ها از جفت‌های غیرمنتظره می‌آیند. از خلاقیت خود برای ترکیب و تطبیق رنگ‌ها استفاده کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که ترکیب کاملی را پیدا کنید که حال و هوای مورد نظر شما را ایجاد کند.

 

پیشنهاد مطالعه: ترکیب رنگ طوسی و کرم در دکوراسیون منزل، هم‌نشینی سرد و گرم

 

اندازه اتاق را در نظر بگیرید

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

اندازه اتاق یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در انتخاب رنگ مبلمان در نظر بگیرید. چرا که رنگ مناسب می‌تواند یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهد و انتخاب رنگ نادرست می‌تواند باعث شود یک اتاق بزرگ احساس خالی و غیر دعوت کننده داشته باشد.

سایه‌های روشن مانند سفید، بژ و پاستلی می‌توانند فضای اتاق را باز و مطبوع کنند و رنگ‌های تیره‌تر مانند آبی سرمه‌ای، زغالی و مشکی می‌توانند اتاق را کوچک‌تر و دنج‌تر کنند.

بنابراین اگر به فکر انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک هستید، پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌های روشن را انتخاب کنید که باعث می‌شود فضا بزرگتر و بازتر به نظر برسد. به عنوان مثال، مبلمان سفید یا بژ می‌تواند به بازتاب نور و ایجاد توهم فضا کمک کند. برای افزودن رنگ‌های تند، می‌توانید رنگ‌های خاص و مورد نظر خود را در بالش‌های مبل یا فرش‌ استفاده کنید. اینها بدون اینکه فضای داخلی خانه را تحت تأثیر قرار دهند، جذابیت بیشتری به دکوراسیون منزل اضافه می‌کنند.

 

نور طبیعی فضا را در نظر بگیرید

مبلمان برای فضای کم

نور طبیعی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر نحوه ظاهر شدن رنگ‌ها در اتاق داشته باشد. همچنین مقدار و جهت نور نیز می‌تواند رنگ‌ها را گرم یا سردتر، روشن‌تر یا تیره‌تر نشان دهد.

آیا نمی دانید که چگونه رنگ مبلمان را انتخاب کنید که در نور طبیعی اتاق شما به بهترین شکل ظاهر شود؟ پس با توجه به شدت نور شروع کنید. فرض کنید اتاق شما نور طبیعی زیادی دارد. رنگ‌های سردتر مبلمان مانند سبز را در نظر بگیرید. این رنگ ها باعث روشن‌تر و شاداب‌تر شدن فضا می‌شود.

با این حال، اگر اتاق شما فاقد نور طبیعی است، ممکن است بخواهید رنگ‌های گرم مانند قرمز و زرد را انتخاب کنید. این رنگ ها به فضا گرما و عمق می‌بخشند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت جهت نور طبیعی است. اتاق‌های رو به شمال معمولا نور خنک‌تری دارند و اتاق‌های رو به جنوب دارای نور گرم‌تری هستند. اگر اتاق شما رو به شرق باشد، نور صبحگاهی گرم زیادی دریافت خواهد کرد و اتاق‌هایی که رو به غرب هستند، نور بعد از ظهر گرم زیادی خواهند داشت. بنابراین هنگام انتخاب رنگ مبلمان، این عوامل را نیز در نظر داشته باشید.

همچنین ضروری است که رنگ انتخابی خود را در نور طبیعی اتاق خود قبل از تصمیم گیری نهایی آزمایش کنید. برای این منظور می‌توانید قبل از سفارش دادن رنگ مبل، چند نمونه از رنگ‌های مورد نظر خود را بردارید و آنها را در طول روز در مناطق مختلف اتاق قرار دهید. این به شما ایده بهتری از ظاهر رنگ‌ها در شرایط نوری مختلف می‌دهد.

به طور کلی، اگر در انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک مردد هستید و نمی‌توانید به سراغ رنگ‌های خاص بروید، پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌های خنثی مانند بژ، خاکستری یا سفید را انتخاب کنید. این رنگ‌ها همه کاره هستند و می‌توانند در هر شرایط نوری به خوبی کار کنند. همچنین، می‌توانید از طریق قطعات برجسته مانند بالش مبل، پرده یا آثار هنری، رنگ‌های رنگی را اضافه کنید و جذابیت دکوراسیون منزل خود را چند برابر کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبل و تلویزیون، بهترین چیدمان‌ها برای انواع فضاها

 

چند پیشنهاد برای بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

یکی از راه‌های عالی برای اینکه بتوانید فضای کوچک خانه را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهید است که رنگ مناسبی را برای مبلمان انتخاب کنید. چرا که رنگ این توانایی منحصر به فرد را دارد که هر اتاقی را متحول کند و با انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، می‌توانید دکوراسیون مناسبی را برای فضای خود تنظیم کنید.

در ادامه چند پیشنهاد برای بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک را آماده کردیم:

 

رنگ آبی تیره

مبل ابی تیره برای خانه کوچک

اتاق های کوچک اغلب بهترین مکان برای تأثیرگذاری هستند و استفاده از رنگ‌های غنی‌تر مانند آبی تیره در کنار رنگ‌ روشن‌ دیوار، فضای اتاق را باز می‌کنند.

 

رنگ اُخرا خاکی

مبل اخرایی برای خانه کوچک

این رنگی عمیق و گرم است که محیطی آرام را ایجاد می‌کند. این رنگ که شبیه به رنگ‌های برنزه روشن است همراه با نور خورشید که از پنجره‌های باز می‌گذرد، ابعاد اتاق را بیشتر نشان می‌دهد.

 

رنگ سفید

مبل سفید برای خانه کوچک

این رنگ ملایم باعث می‌شود فضا جذاب‌تر و بازتر به نظر برسد و اگر آن را با رنگ‌ها طبیعی مثل سبز طبیعی و رنگ‌های زنده ترکیب کنید، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 

رنگ آبی ملایم

مبل ابی ملایم برای خانه کوچک

آبی کم رنگ دارای خاصیت ملایمی است که باعث می‌شود فضا احساس باز و سبک کند. وقتی نور از میان پرده‌های شفاف عبور می‌کند، در فضایی که دارای مبلمان به رنگ آبی ملایم است، کیفیت آرامش بخشی را ایجاد می‌کند و زیبا به نظر می‌رسد و هنگامی که با رنگ‌های روشن دیگر، مانند صورتی کم رنگ و سفید جفت می‌شود، رنگ آرامش بخشی به هر اتاقی می‌دهد.

 

رنگ سبز دریایی

مبلمان خانه کوچک به رنگ سبز دریایی

سبز دریایی یک رنگ واقعا محبوب است زیرا حال و هوای بسیار مینیمالیستی دارد. اگر این رنگ را با رنگ خاکی یا چوبی تزئین کنید، متوجه خواهید شد که چگونه رنگ م‌ تواند در کمترین زمان اتاق را شاداب کند.

 

رنگ طوسی

مبل طوسی برای خانه کوچک

تناژهای مختلف رنگ طوسی (از روشن تا تیره) برای خانه های کوچک، مینیمال و مدرن به نظر می‌رسد و می‌تواند اتاق را شیک و تمیز جلوه دهد. 

 

تناژهای مختلف رنگ خنثی

مبل با رنگ خنثی

رنگهای خنثی مانند بژ، کرم، ماسه ای از دیگر رنگهای بسیار مناسب برای مبل خانه های کوچک هستند و محیطی آرام را برای فضاهای کوچک ایجاد می‌کنند. همچنین، این پالت رنگ فوق العاده همه کاره است و می‌توانید آن را با مجموعه‌ای از بالش‌های رنگی و مبلمان چوبی ترکیب کنید تا کمی گرما را به اتاق کوچک خود اضافه کنید.

 

رنگ بنفش

مبلمان بنفش

بنفش دارای کیفیت ملایمی است که یک فضای نشیمن کوچک را به فضایی باز و شیک تبدیل می‌کند و هنگامی که با رنگهای خنثی ترکیب شود، فضای فوق العاده آرام و زیبایی را برای اتاق نشمین کوچک ایجاد خواهد کرد و همچنین یک رنگ عالی برای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن است.

 

رنگ نارنجی روشن

مبل نارنجی

نارنجی یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای مبلمان فضای کوچک است و حس گرمی را به اتاق می‌دهد.

 

رنگ سبز روشن

مبل سبز روشن برای خانه کوچک

سبز روشن یک رنگ پر جنب و جوش شگفت انگیز است که به خوبی با سفید جفت می‌شود تا فضای بازتری را برای خانه های کوچک ایجاد کند. این رنگ می‌تواند یک لمس مدرن واقعا زیبا به اتاق اضافه کند و کل اتاق را جذاب‌تر و آرام‌تر نشان دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: مبل مشکی، اصول ست کردن و بهترین ایده‌های خرید

 

کلام آخر

در هنگام انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک است لازم است حتما رنگ دیوارها و کف را در نظر بگیرید و تا حد امکان این قسمت‌ها را روشن در نظر بگیرید و سپس برای رنگ مبلمان به سراغ رنگ‌هایی با تناژ ملایم و روشن بروید تا بتوانید بعد از چیدمان مبلمان، فضایی آرامش بخش و عالی داشته باشید. با انتخاب رنگ روشن برای مبلمان، می‌توانید سایر رنگها را با استفاده از پرده، فرش، اکسسوری و لوازم تزئینی و کوسن‌ها به دکوراسیون خود اضافه کرده و یک چیدمان و ترکیب رنگ عالی برای مبلمان و فضای نشمین یا اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

به نظر شما چه رنگ های دیگری می توانند به عنوان بهترین رنگ مبلمان برای فضاهای کوچک باشند؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید