دکوراسیون دفتر وکالت، یک وکیل خبره از این موضوع غافل نمی‌شود!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

طراحی دکوراسیون دفتر وکالت، نوع نورپردازی دفتر وکالت، نقش گل و گیاه در طراحی داخلی دفتر وکالت، مبلمان و ملزومات اداری موردنیاز دفتر وکالت

دفتر وکالت جایی است که مردم برای امور حقیقی و حقوقی خود به وکیل مراجعه می‌کنند. هرچقدر هم که دنبال وکیل خبره باشیم، از اهمیت دکوراسیون دفتر وکالت نمی‌توان گذشت. دفتر وکالت باید محیطی آرامبخش برای مراجعین بوده تا با احساس امنیت بتوانند صحبت کرده و حق و حقوق خود را پیگیر شوند. از سویی دیگری اصولی بودن دکوراسیون چنین دفترهایی باعث می‌شود وکلا تمرکز بالاتری داشته و بتوانند راحت‌تر مراجعه کننده را یاری کنند. در این بخش از سایت پر محتوای بساز و بچین بیشتر با دکوراسیون دفتر وکالت آشنا خواهیم شد.

برای طراحی و اجرای دکوراسیون دفتر کار خود می‌توانید از گروه‌های متخصص در وبسایت بساز و بچین کمک بگیرید.

طراحی دکوراسیون دفتر وکالت

زیبایی دکوراسیون دفتر وکالت

دکوراسیون دفتر وکالت به سبک کلاسیک

دکوراسیون دفتر وکالت

برای طراحی دفتر وکالت باید به سبک‌ها دقت کرد. سه نوع سبک متداول برای دکور کردن دفتر وکالت وجود دارد:

  • مدرن: سبک مدرن سبکی تابع سادگی و به دور از پیچیدگی بوده که در آن اجزا مینیمال هستند. در دفتر وکالت به سبک مدرن از وسایلی استفاده می‌شود در که در طراحی آن‌ها از ساده‌ترین خطوط و طرح‌ها استفاده شده است که در کنار یکدیگر هماهنگی زیبایی به وجود می‌آورند. در این حالت دفتر وکالت خلوت و به دور از شلوغی بوده و طرح ساده هندسی اجزا بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید. سبک مدرن مناسب متراژهای کوچک و متوسط است.
  • کلاسیک: سبک کلاسیک یک رده بالاتر از سبک مدرن بوده که در اجزا طراحی‌های خاص به همراه کنده کاری و منبت کاری جزئی وجود دارد. در دفتر وکالت به سبک کلاسیک از المان‌های سنتی و با اصالت استفاده می‌شود که در آن اجزا و وسایل خیلی ساده یا سلطنتی نیستند. سبک کلاسیک مناسب متراژهای متوسط رو به بزرگ است.
  • سلطنتی: سبک سلطنتی سبکی فاخر با المان‌های گران قیمت و با شکوه بوده که جلال و عظمت را به رخ می‌کشند. در دفتر وکالت به سبک سلطنتی مبلمان و ادوات اداری همه مارک و اصیل بوده که لوکس و با کلاس به نظر می‌رسند. رنگ‌ طلایی یکی از رنگ‌های مهم و پر استفاده در سبک سلطنتی است که در دفاتر وکالت سلطنتی دیده می‌شود. برای اجرای دفتر وکالت به سبک سلطنتی باید متراژ دفتر بزرگ بوده تا میان اجزا فاصله کافی وجود داشته باشد.

طراحی دکوراسیون دفتر وکالت علاوه بر سلیقه و متراژ، به محل قرارگیری نیز بستگی دارد. منطقه‌ای که دفتر وکالت در آن واقع شده است ناخودآگاه این توقع را به وجود می‌آورد که سبک دکوراسیون نیز باید متناسب با منطقه باشد. معمولا در مناطق بالای شهر که در آن آسمان خراش‌های مرتفع، خانه و مراکز اداری و تجاری با متراژ بالا، امکانات رفاهی سطح بالا و ... وجود دارد از سبک‌های سلطنتی و گاه کلاسیک استفاده می‌شود.

 

نورپردازی در دکوراسیون دفتر وکالت

دکوراسیون دفتر وکالت مدرن

دکوراسیون دفتر وکالت با صندلی های مدرن

سادگی در دکوراسیون دفتر وکالت

در چیدمان و دیزاین دفتر وکالت در هر سبکی باید نور را در نظر گرفت. اگر در دفتر وکالت پنجره رو به آفتاب وجود دارد می‌توان از نور طبیعی خورشید بهره‌مند شد و ظهر هنگام که آفتاب به اوج خود می‌رسد توسط پرده یا کرکره موقتا جلوی تابش مستقیم آفتاب را گرفت. اگر پنجره‌ها رو به آفتاب نیستند یا اینکه پنجره‌ای وجود ندارد می‌بایست از نور مصنوعی کمک گرفت.

نورپردازی انجام شده در دفتر باید طوری باشد که روشنایی کافی به وجود آورده تا بتوان به راحتی افراد را دید، وسایل را یافت، نوشته‌ها را خواند و از همه مهم‌تر زاویه نورپردازی طوری باشد که سایه ایجاد نکند. انواع تجهیزات و لوازم روشنایی وجود دارد که با توجه به سبک دکوراسیون، ارتفاع سقف، متراژ و نیاز می‌توان نوع مناسب آن را تهیه کرد. تجهیزات روشنایی ممکن است کامل به سقف چسبیده یا توکار باشند و یا به صورت آویزه (لوستر) در طرح‌های مختلف به محیط نور و روشنایی ببخشند.

 

بیشتر بخوانید: انواع نورپردازی داخلی با چراغ‌های LED، از پنل تا لوستر و آباژور

 

گل و گیاه در دکوراسیون دفتر وکالت

وجود یک گلدان صورتی در دکوراسیون دفتر وکالت

وجود گیاهان و گل‌ها آرامبخش اعصاب بوده و فضای زیبایی را به وجود می‌آورد. استفاده از گل‌ها چندان توصیه نمی‌شود زیرا برخی از افراد به آن آلرژی داشته که این امر ناخوشایند است. در صورت تمایل به وجود گل در دفتر بهتر است به جای گل طبیعی از گل‌های مصنوعی که گاهی تفاوت طبیعی یا مصنوعی بودن آن دشوار است استفاده کرد.

گیاهان انتخاب مناسب‌تری برای دفتر وکالت هستند که با سر سبزی و طراوت خود محیط را به زیبایی تمام می‌آرایند. گیاهان و درختچه‌های آپارتمانی باید با توجه به نور انتخاب شوند و بهتر است میان گلدان‌های آن‌ها از نظر طرح، رنگ و جنس هارمونی و هماهنگی مناسبی وجود داشته باشد.

 

بخوانید: لیست درختچه‌های آپارتمانی، درختی به قامت دکوراسیون منزل شما

 

ملزومات اداری در دکوراسیون دفتر وکالت

استفاده از ملزومات اداری با کیفیت در دکوراسیون دفتر وکالت

انواع ملزومات اداری در بازار وجود دارند که از آن‌ها در دفتر وکالت استفاده می‌شود. تجهیزات تحریری، نوشتاری، بایگانی و ملزومات اداری برای دسته بندی اطلاعات و مدارک، نوشتار و ... به کار می‌روند که بهتر است علاوه بر زیبایی ظاهری به هماهنگی آن با سایر تجهیزات و وسایل موجود در دفتر توجه کرد. ملزومات اداری و تجهیزات وابسته از آنجایی که قرار است چندین سال و به طور مکرر مورد استفاده قرار گیرند می‌بایست در نوع با کیفیت و مرغوب تهیه شوند بنابراین مدل‌های فانتزی درجه دو چندان جالب نیستند.

 

مبلمان در دکوراسیون دفتر وکالت

صندلی انتظار در دکوراسیون دفتر وکالت

هرچند مبلمان بخشی از سبک هستند اما مهم است از زاویه دیگری به آن پرداخته شود. میز، مبل و صندلی مورد استفاده در دفاتر وکالت باید قابلیت استفاده توسط افراد مختلف را داشته باشند. مبل و صندلی که در اختیار مراجعه کننده قرار می‌گیرد از آنجایی که افراد قد و هیکل‌های مختلفی دارند باید در سایز مناسب تهیه شود تا به هنگام نشستن بر روی آن و انتظار کشیدن، فرد احساس آرامش داشته باشد.

میز و صندلی مورد استفاده وکیل نیز باید جنبه اداری داشته باشد و طوری باشد که فرد با نشستن روی آن احساس راحتی کرده و به اطراف خود تسلط کامل داشته باشد. بهتر است از میزهایی استفاده شود که کشو و کمد داشته باشد تا بتوان برخی از اسناد و مدارک را درون آن جاسازی کرد و با جمع کردن آن از به هم ریختگی بیش از حد روی میز جلوگیری شود.

رنگبندی مبلمان نیز بسیار مهم است طوریکه باید با هم دیگر هماهنگی داشته باشند. رنگ‌های استفاده شده می‌تواند تک رنگ و از یک طیف بوده یا اینکه از تنوع رنگ‌ها بهره‌مند شد اما بهتر است رنگ‌های استفاده شده خیلی زیاد نباشند تا زیبایی بصری به هم نخورد.

 

بیشتر بخوانید: انواع صندلی اداری و عوامل اثرگذار در قیمت صندلی اداری

 

دیوار و کفپوش در دکوراسیون دفتر وکالت

نمایی از دکوراسیون دفتر وکالت

دکوراسیون دفتر وکالت با چوب قهوه ای تیره

 

دیوار نیز در دکوراسیون نقش مهمی دارد. دیوارهای دفتر وکالت می‌تواند رنگ شده باشد یا اینکه با کاغذ دیواری، سنگ؛ کاشی، سرامیک و ... پوشیده شود. می‌توان داخل اتاق را با پارکت لمینت پوشاند تا عایق صدا بوده و مراجعه کننده بتواند با احساس امنیت و در آرامش کامل حرف بزند.

کفپوش‌ها نیز بهتر است با دیوار هماهنگی داشته باشند تا نمای بهتر و زیباتری به وجود آید. کفپوش‌های انتخابی باید طوری باشند که عایق صدا بوده و هنگام راه رفتن صدا ندهند. از سویی دیگر راحت تمیز شده و اثری از لکه و چربی بر روی آن باقی نماند.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

دکوراسیون دفتر وکالت یکی از جذاب‌ترین مباحث در طراحی و چیدمان است که چگونگی دیزاین کردن آن را از همان ابتدا باید مد نظر قرار داد. با یک دکوراسیون اصولی و حرفه‌ای می‌توان در یادها ماندگار شد و به صورت غیر مستقیم مشتریان بیشتری را جذب کرد.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید