لیست درختچه‌های آپارتمانی، درختی به قامت دکوراسیون منزل شما

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

معرفی انواع درختچه های آپارتمانی برای دکوراسیون منزل، از نخل لیندا تا یوکا و انواع بونسای، شرایط نگهداری و نحوه آبیاری انواع درختچه‌‌های آپارتمانی

گیاهانی که در طبیعت هستند انرژی مثبتی دارند. بعضی از انواع گیاهان سبز قابلیت نگهداری در آپارتمان را دارند که سرسبزی و شادابی را به درون منزل آورده و باعث لذت بردن اطرافیان از تماشای آن می‌شوند. همه گیاهان را نمی‌توان درون آپارتمان نگهداری کرد زیرا نیاز دارند برای بقا و رشد در فضای باز و باغ باشند. لیستی از درختچه‌های آپارتمانی در ادامه آورده شده است تا با توجه به ویژگی و خصوصیات آن بتوانید نوع مناسبی از آن را به درون خانه بیاورید.

 

انواع درختچه های آپارتمانی

 

فیکوس لیراتا (انجیر ربابی)

یکی از انواع درختچه آپارتمانی محبوب فیکوس لیراتا نام دارد که به آن انجیر ربابی هم گفته می‌شود. انجیر ربابی دارای برگ‌های بزرگ و به شکل ویولن است که به نور روشن و غیر مستقیم نیاز دارد. درختچه آپارتمانی انجیر ربابی باید زمانی آبیاری شود که بالای خاک خشک شده است. می‌توان از هرس‌های هر چند وقت یک بار آن برای حفظ شکل درختچه بهره‌مند شد.

 

فیکوس لیراتا (انجیر ربابی)

 

مرکبات کامکوات

کامکوات درختچه آپارتمانی محبوبی بوده که میوه‌های آن شبیه پرتقال اما در سایز بسیار کوچک است. درختچه مرکبات کامکوات زینتی بوده و با عطر و بوی خوش طراوات و زیبایی را به ارمغان می‌آورد. کامکوات نیاز به آبیاری متوسط و نور کامل خورشید داشته و برای تامین رطوبت باید از دستگاه بخور استفاده کرد.

 

مرکبات کامکوات

 

درختچه آپارتمانی اژدها یا خون سیاوشون

درختچه آپارتمانی اژدها یا خون سیاوشون برگ بلند و شمشیری شکل با لبه‌های قرمز داشته که نیاز به نور زیاد اما غیر مستقیم دارد. هنگامی که خاک گیاه تا 3 سانتی‌متر خشک شده باشد وقت آبیاری است. برگ‌های درختچه آپارتمانی اژدها برای سگ و گربه خانگی سمی است که باید احتیاط کرد.

درختچه آپارتمانی اژدها یا خون سیاوشون

 

درختچه آپارتمانی پاچیرا

درختچه آپارتمانی پاچیرا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای منزل است که شب‌ها اکسیژن تولید می‌کند. یک بار آبیاری در هفته برای درختچه پاچیرا کافی است اما به هیچ عنوان نباید ساقه و تنه گیاه در معرض آبیاری قرار گیرند. پاچیرا یکی از انواع درختچه آپارتمانی بوده که به آن درخت پول هم گفته می‌شود زیرا در فرهنگ چینی چنین درختی دریچه‌های ثروت را به روی فرد می‌گشایند.

 

درختچه آپارتمانی پاچیرا

 

شامادورا الگانس

در میان درختچه‌های آپارتمانی می‌توان به شامادورا الگانس اشاره کرد. شامادورا برگ‌های سبز و طریفی داشته که برای خانه‌هایی با نور کم و غیر مستقیم مناسب است. هنگامی که خاک درختچه آپارتمانی شامادورا به اندازه یک بند خشک شده باشد نیاز به آبیاری دارد و در روزهای سرد سال نباید کنار پنجره قرار گیرد.

 

شامادورا الگانس

 

درختچه موز

درختچه موز جزو گیاهان پهن برگ و بزرگ بوده که می‌توان در آپارتمان از آن نگهداری کرد. برخی از گونه‌های درختچه‌های موز می‌توانند میوه بدهند، اما بعضی دیگر میوه‌ای ندارند. برای داشتن درختچه موز در منزل بهتر است سراغ گونه‌های پاکوتاه رفت تا بتوان از نظر اندازه آن را به‌راحت مدیریت کرد. درختچه آپارتمانی موز نیاز به نور فیلتر شده و کوددهی معمولی دارد.

 

درختچه موز

 

نخل آرکا یا اریکا

نخل آرکا درختچه آپارتمانی بلند و باریک دارای شاخه‌های پر بوده و تا 8 متر بلند می‌شود که به آن بادبزنی هم گفته می‌شود. نخل آرکا نیاز به نور غیرمستقیم و متوسط داشته و زمانی آبیاری می‌شود که سطح بالای خاک خشک باشد.

 

نخل آرکا یا اریکا

 

نخل لیندا

نخل لیندا یکی دیگر از انواع درختچه‌های آپارتمانی است که برگ‌های آن به شکل یک گیاه آبدار است که یادآور بیدمجنون است. برگ‌های بلند و نازک نخل لیندا شبیه دم اسب است که تا 3 متر بلند می‌شود. به نور غیرمستقیم برای نخل لیندا لازم است و باید به مقدار کم آبیاری شود تا بین دو آبیاری خاک خشک شود. عمر گیاه نخل لیندا بسیار زیاد است که سال‌ها می‌توان از حضور این گیاه در منزل لذت برد.

 

نخل لیندا

 

درختچه آپارتمانی کاج مطبق

درختچه آپارتمانی کاج مطبق مخروطی شکل بوده و دارای شاخه‌های نرم و پر است که می‌تواند تا 3 متر رشد کند. کاج مطبق از زیباترین درختچه‌های آپارتمانی بوده که نیاز به نور روشن و غیرمستقیم داشته و زمانی آبیاری می‌شود که سطح بالایی خاک آن خشک شود. برای آبیاری کاج مطبق باید از آب جوشیده که مدتی راکد مانده استفاده کرد تا با از بین رفتن املاح آب، ریشه گیاه سالم بماند.

 

درختچه آپارتمانی کاج مطبق

 

درختچه آپارتمانی دراسنا

دراسنا یکی از صدها درختچه‌های آپارتمانی بوده که انواع مختلفی دارد که همه آن‌ها دارای برگ‌های بلند و باریک با سایه‌های سبز، زرد یا قرمز است. داراسنا باید نور روشن و غیرمستقیم به آن بتابد و وقتی سطح بالای خاک خشک شد می‌توان آن را آبیاری کرد. هرس منظم به حفظ شکل درختچه دراسنا کمک می‌کند و به دلیل مقاومت خوب به راحتی در منزل نگهداری می‌شود.

 

درختچه آپارتمانی دراسنا

 

درختچه شفلرا

در لیست درختچه‌های آپارتمانی می‌توان شلفرا را نام برد. شلفرا  برگ‌های بلند و نازکی داشته که شبیه پره‌های چتر است. شلفرا همانند بسیاری از درختچه‌های آپارتمانی نیاز به نور روشن و غیرمستقیم دارد و باید زمانی آبیاری شود که بالای خاک خشک شود که در تابستان هفته‌ای دو تا سه بار و زمستان هفته‌ای یک بار کافی است. شلفرا بهترین انتخاب برای خانه‌هایی است که پشت به آفتاب هستند و نور زیادی دریافت نمی‌کنند.

 

درختچه شفلرا

 

بونسای

بونسای یک درختچه آپارتمانی کم نور است که جز زیباترین و مقاوم‌ترین درخچه‌های آپارتمانی است که هر محیطی را تبدیل به جنگل‌های شمال می‌کند. برگ‌های بونسای سبز رنگ بوده و حالتی نوک تیز و بیضی شکل دارد. بونسای شبیه درخت کهنسال و بسیار پیر در ابعاد کوچک بوده که نگهداری از آن آسان است طوریکه نیاز به آبیاری متوسط قبل از خشک شدن خاک دارد.

 

بونسای

 

پوتوس یا پتوس

درختچه آپارتمانی پتوس برگ‌های قلبی شکل با سایه‌های سبز و طلایی دارد. پتوس را می‌توان در گلدان پرورش داد یا کاری کرد که از دیوار بالا رود. هرس منظم شکل درختچه آپارتمانی پتوس را حفظ می‌کند. پتوس برای بقا نیاز به نور روشن و غیرمستقیم دارد. پتوس به دلیل داشتن اگزالات کلسیم باید درو از دسترس بچه‌ها و حیوانات خانگی نگهداری شود.

 

گیاه آپارتمانی پوتوس یا پتوس

 

درختچه آپارتمانی یوکا

درختچه آپارتمانی یوکا تنه محکم و قوی داشته که برگ‌های چرمی شکل، نوک تیز و خنجر مانند دارد. یوکا نیاز به نور زیاد و غیر مستقیم دارد که تا حدود 3 متر رشد می‌کند. درختچه آپارتمانی یوکا نیاز به آبیاری متوسط داشته و نیاز است بین نوبت‌های آبیاری خاک آن خشک شود.

 

درختچه آپارتمانی یوکا

 

جمع‌بندی

نگهداری از درختچه‌های آپارتمانی در منزل چهره‌ای متفاوت به محیط می‌دهند. درختچه های آپارتمانی همانند درختان جنگل تکیه‌گاهی ایمن و پر از عشق هستند که انرژی مثبت را به خانه آورده و هوای اتاق را تصفیه می‌کنند. با مطالعه لیستی از انواع درختچه‌های آپارتمانی می‌توانید از بین آن‌ها یک یا چند مورد را انتخاب کرده و مهمان خانه‌های خود کنید. برای مراقبت بهتر از درختچه‌های آپارتمانی می‌توانید از گل فروشی‌ها و کارشناسان گل و گیاه کمک بگیرید.

 

برچسب ها:
گیاهان خانگی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید