مبل سبز درباری در دکوراسیون داخلی، انواع پالت رنگی و دیزاین

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

انواع مبل سبز درباری برای دکوراسیون داخلی، پالت رنگی مناسب مبل به رنگ سبز درباری و دیزاین متناسب با مبل سبز درباری

همه ما در تلاش هستیم تا برای جذابیت و زیبایی خانه‌ها برنامه ریزی کنیم! توجه به زیبایی و تعادل دکوراسیون داخلی به ما کمک می‌کند تا حس امنیت، آرامش و لذت را تجربه کنیم. انتخاب مبلمان به عنوان یکی از پارامترهای مهم در دکوراسیون مطرح می‌شود. اما بهتر است بدانید که دیزاین فضا وابسته به انتخاب سبک خاصی از مبلمان، هارمونی محیط، پالت رنگی مناسب و جزییات این‌چنینی است. مبل سبز درباری یکی از لوکس‌ترین گزینه‌هایی است که برای خانه خودتان می‌توانید انتخاب کنید. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بررسی انواع مبل سبز درباری، پالت رنگی مناسب مبل سبز درباری رنگ و دیزاین متناسب با این رنگ بپردازیم.

اگر شما نیز علاقه‌مند به مبل سبز درباری هستید و میخواهید اطلاعاتی تخصصی در این خصوص کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

قبلا در یکی از مطالب بساز و بچین، به بررسی ۶۰ دکوراسیون منزل با رنگ سبز پرداخته‌ایم. برای دیدن این ۶۰ مدل دکوراسیون سبز می‌توانید به این مطلب هم سر بزنید.

 

رنگ سبز درباری را بشناسید

مبل ال به رنگ سبز درباری

رنگ سبز درباری (Emerald Green) یک رنگ سبز نسبتا تیره اما درخشان است. این رنگ تشابه زیادی با رنگ یشمی دارد اما باز هم تفاوت هایی در آن دیده می‌شود و خبری از رنگ با تناژ آبی در آن نیست. شما جلوه ای از سبز را مشاهده می‌کنید که بسیار فاخر است.در واقع، این رنگ سبز به طور معمول به رنگ سبز درختان متمایل است، هرچند رنگ درختان نیز طیف های مختلفی را شامل می‌شود.

 از نظر رنگ‌شناسی، رنگ سبز درباری در نزدیکی رنگ زمرد و سبز تیره قرار دارد.

به طور کلی، رنگ سبز درباری یک رنگ غنی، عمیق و جذاب است که می‌تواند به طور گسترده‌ در دکوراسیون داخلی، پوشاک، لوازم تزیینی، اکسسوری و سایر موارد استفاده شود. این رنگ به دلیل شادابی و جذابیت خاص خود، اغلب در طراحی‌های لوکس و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به فضا احساسی زنده و پویا می‌بخشد.

 

پیشنهاد مطالعه: مبلمان چوبی از کجا بخریم؟ بهترین برندهای ایرانی مبل چوبی

 

انتخاب مبلمان چه تاثیری بر دکوراسیون داخلی دارد؟

مبل سلطنتی به رنگ سبز درباری

انتخاب مبلمان بر دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار قابل توجهی دارد. مبلمان، به عنوان یکی از عناصر اصلی دکوراسیون داخلی، می‌تواند اثر بزرگی بر ظاهر و احساس کلی فضا داشته باشد. در ادامه، برخی از تأثیراتی که انتخاب مبلمان بر دکوراسیون داخلی می‌تواند داشته باشد را بررسی می‌کنیم:

  • سبک و هارمونی: انتخاب مبلمان با سبک دیگر عناصر دکوراسیون داخلی، مانند رنگ دیوارها، کفپوش، پرده‌ها و سایر اکسسوری های مبلمان، تأثیر زیادی بر هارمونی و ظاهر کلی فضا دارد. مبلمان می‌تواند به عنوان یک عنصر اصلی برای ایجاد هماهنگی و ادغام در دکوراسیون داخلی عمل کند.
  • راحتی و کاربرد: انتخاب مبلمانی که راحتی و کاربرد مناسبی داشته باشد، به شدت در فضای خانه جای خود را باز می‌کند. این مدل مبلمان تأثیر بزرگی در تجربه کاربری و راحتی افراد در فضا دارد. مبلمانی که مطابق با نیازها و سلیقه افراد تهیه شده باشد، می‌تواند احساس آرامش و راحتی را تقویت کند.
  • تأثیر روح و احساسات: مبلمان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روح و احساسات ما در فضای داخلی داشته باشد. رنگ و جنس مبلمان، می‌تواند حس آرامش، شادی، انرژی و یا صمیمیت را تقویت یا کاهش دهد. معمولا راحتی مبلمان خصوصا در زمان مشاهده تلویزیون یا گپ و گفت با دوستان اهمیت زیادی دارد.
  • رنگ و الگو: رنگ و الگوی مبلمان می‌تواند تأثیر مستقیمی بر جذابیت و احساس حاکم بر فضا داشته باشد. انتخاب رنگ‌های مناسب در هارمونی با بقیه رنگ‌های دکوراسیون داخلی، می‌تواند هماهنگی رنگی را بهبود ببخشد و جلوه‌ای متعادل و زیبا از فضا ایجاد کند.
  • ابعاد و طراحی: انتخاب مبلمان با اندازه و طراحی مناسب، موجب می‌شود تا از فضا به شکل بهینه‌ای استفاده کنید. با چنین رویدادی میزان استفاده بهینه از فضا می‌تواند ابعاد بصری شما را افزایش دهد. از نظر طراحی، مبلمان می‌تواند جلوه خاصی به فضا ببخشد و ظاهر آن را متناسب با سبک طراحی داخلی تغییر دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: طرح رنگ دیوار، با این ایده‌ها نقاشی دیوار خانه را متفاوت کن

 

انواع مبل سبز درباری را بشناسید

انواع مبل سبز درباری

شناخت انواع مبل سبز درباری برای شما که به دنبال این رنگ لوکس هستید ضروری است. چرا که در زمان مراجعه برای خرید مبلمان، باید بدانید دقیقا به دنبال چه نوع مبلمان و چه سبکی هستید. انتخاب صحیح سبک مبلمان به شما اجازه می‌دهد تا چیزی فراتر از یکی از لوازم منزل را تجربه کنید. در ادامه به انواع مبلمان سبز درباری اشاره می‌کنیم تا آشنایی کافی با هرکدام کسب کنید.

 

1- مبل کلاسیک سبز درباری

 مبل کلاسیک سبز درباری

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی به شدت جذاب است. اما باید توجه داشته باشید که این سبک تنها برای فضاهایی مناسب است که متراژ نسبتا بالایی دارند و پیچیدگی‌ جزییات در دیزاین این فضا موجب گرفتگی آن نمی‌شود! مبلمان کلاسیک براساس همین سبک از طراحی داخلی ساخته می‌شود که الهام از دوره‌ها و سبک‌های قدیمی مانند رنسانس، باروک و امپراتوری می‌گیرد. این سبک معمولاً به عنوان یک سبک باشکوه، اصیل و فاخر شناخته می‌شود. مبل کلاسیک سبز درباری از طرح‌ها و نمونه‌های معماری قدیمی رم باستان الهام می‌گیرد. این جزییات شامل مجسمه‌کاری، روزنه‌های منحنی، اشکال هندسی پیچیده و تزئینات ظریف هستند. مبلمان کلاسیک معمولاً با استفاده از چوب با کیفیت و گرانبها ساخته می‌شود. مبل کلاسیک سبز درباری دارای تزئینات و جزئیات غنی است. این تزیینات شامل نقشه‌های برجسته، نمد کشی، پارچه‌های بافته شده، تزئینات گل و برگ، هنر دست، معرق و منبت بر روی چوب است. معمولا فرم‌های منحنی و  پایه‌های استوانه‌ای در این سبک مبلمان دیده می‌شود. استفاده از رنگ سبز درباری در این ابعاد می‌تواند جلوه‌ای زیبا از یک فضای باشکوه، زیبا و جذاب را به نمایش بگذارد.

 

2- مبل مدرن سبز درباری

مبل مدرن سبز درباری

مبلمان مدرن یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی است که در طراحی داخلی محبوب شده است. سبک طراحی در این حوزه به شکلی است که جزییات اندک و سادگی به چشم می‌خورد. این سبک بر پایه اصول سادگی و جزییات بسیار کم و تمرکز بر خطوط و فرم‌های هندسی استوار است. مبلمان مدرن سبز درباری معمولاً دارای ظاهری ساده با تزیینات اندک و پیچیدگی محدود است. استفاده از متریال‌هایی مثل فلزات، شیشه، چوب و مصنوعات دیگر برای ساخت این مدل مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطوط ساده، سطوح صاف و فرم‌های هندسی منظم در سبک طراحی و پیاده سازی مبلمان مدرن دیده می‌شوند. این سبک مبلمان از متریال‌های مدرن و نوآورانه مانند فلزات، شیشه، پلاستیک‌ و چوبهای صنعتی ساخته می‌شود. استفاده از متریال سبک و دارای شفافیت از ویژگی‌های مشهور مبلمان مدرن است. این سبک مبلمان بر اساس خطوط هندسی مستقیم و فرم‌های ساده ساخته می‌شود. خطوط عمودی، افقی و قطری برای ایجاد تعادل و هماهنگی در طرح‌ها استفاده می‌گردد. رنگ سبز درباری در این سبک مبلمان می‌تواند فضایی شیک و در عین حال راحت را تداعی کند.

 

3- مبل چستر سبز درباری

 مبل چستر سبز درباری

مبل چستر یکی از انواع محبوب در بین مبلمان محسوب می‌شود. هرچند چستر یک سبک خاص از طراحی نیست اما محبوبیت مبلمان چستر تاحدی زیاد است که می‌توان به طور ویژه در خصوص آن صحبت کرد. مبل چستر با ظاهری باشکوه و جذاب فضا را تبدیل به محلی پر از آرامش می‌کند. بزرگی این مبلمان به دلیل تمرکز بر استایل خاصی که دارد، موجب می‌شود تا انتخاب مناسبی برای متراژهای بزرگ باشد. یکی از ویژگی‌های مشهور مبل چستر سبز درباری، استفاده از لمسه در پشته و صندلی آن است. لمسه ها براساس اصول یک نقشه بزرگ و منظم روی مبل را دیزاین می‌کنند و  به طرح مبلمان هویت و جذابیت می‌بخشد.  معمولاً مبل چستر دسته های منحنی و نیمه‌گردی دارد که جلوه‌ای زیبا و اصیل به مبلمان می‌بخشد. این دسته ها اغلب به صورت پوشیده شده با چرم یا پارچه با کیفیت بالا ساخته می‌شود. اگر رنگ سبز درباری این مبلمان را تهیه کنید، قطعا به کمک درک هارمونی رنگ می‌توانید دیزاین و تعادل بی نظیری در فضا ایجاد کنید. کمک گرفتن از پاف، میز جلو مبلی خاص و کوسن‌ها از رایج‌ترین ایده‌هایی است که می‌توانید آن را اجرایی کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: مبل آبی با چه فرشی ست میشه؟ ۱۵ پیشنهاد چشم‌گیر

 

4- مبل نئو کلاسیک سبز درباری

 مبل نئو کلاسیک سبز درباری

مبل نئوکلاسیک به عنوان یک نوع مبلمان تلفیقی شناخته می‌شود. نئو کلاسیک ترکیبی از عناصر کلاسیک و مدرن را در طراحی خود دارد. این سبک مبلمان معمولاً به منظور ایجاد یک استایل روزمره و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبلمان نئو کلاسیک سبز درباری قابلیت تبدیل شدن به یک نقطه کانونی مهم در فضای شما را دارد. چرا که خیره کننده بودن رنگ در کنار تلفیق سبک کلاسیک و مدرن به شدت احساس می‌شود. مبل نئوکلاسیک با ترکیب خطوط هندسی و فرم‌های منحنی طراحی می‌شود. این ترکیب از خطوط تمیز و ساده همراه با منحنی‌های نیمه دایره‌ای یا زاویه دار به مبلمان شما، ظاهری زیبا و منحصر به فرد می‌بخشد. رنگ سبز درباری در این مبلمان استایلی لوکس را پدید می‌آورد که با مشاهده آن می‌توانید حسی بی نظیر را تجربه کنید.

 

5- مبل راحتی سبز درباری

مبل راحتی سبز درباری

مبلمان راحتی از مهم‌ترین پارامترهای یک خانه شیک و راحت است! شما برای استراحت، نگاه کردن به تلویزیون، درس خواندن و هرکار دیگری نیاز به یک نشیمن گرم و نرم دارید. مبلمان راحتی دقیقا همین نیازها را برآورده می‌کند. به همین دلیل باید حتما در انتخاب نوع مبلمان دقت کافی داشته باشید تا نیازهای مدنظرتان پاسخ داده شود. مبلمان راحتی سبز درباری برای جان بخشیدن به فضا انتخاب بسیار مناسبی است. گیرایی این رنگ تاحدی است که حال و هوای دکوراسیون را متحول می‌کند و تنها با چند المان ساده به شما شانس زیادی برای تغییر و بهبود ساختار می‌بخشد. مبلمان راحتی معمولا تمرکز بر راحتی و سهولت استفاده دارد، به همین دلیل ابعاد نسبتا بزرگ، تشکچه‌های نرم، ظاهر مدرن و استایل شیک از ویژگی‌های بصری آن است.

 

بهترین ترکیب رنگ‌های دکوراسیون با مبلمان سبز درباری

بهترین ترکیب رنگ‌های دکوراسیون با مبلمان سبز درباری

شناخت پالت رنگ‌هایی که با یکدیگر در تعامل مطلوب هستند، به شما کمک می‌کند تا در طراحی دکوراسیون، خرید لوازم و انتخاب جزییات و رنگ‌ها هوشمندانه عمل کنید. بعضی از دکوراسیون‌ها با وجود لوازم ارزان قیمت استایلی بی نظیر را نشان می‌دهند در حالی‌که بعضی ترکیب‌ها با وجود هزینه بالای هر کدام از لوازم، استایلی نامطلوب به نمایش می گذارند. به همین دلیل باید حتما از جزییات بیشتر بدانید و رنگ‌هایی که با سبز درباری ترکیب برنده‌ای را تشکیل می‌دهند بشناسید.

 

1- مبل سبز درباری با رنگ قهوه ای

 مبل سبز درباری با رنگ قهوه ای

یکی از رنگ‌هایی که با سبز درباری نتیجه مطلوبی دارد، قهوه‌ای است. این رنگ می‌تواند به عنوان یک مکمل بی ادعا در کنار سبز قرار گیرد و جلوه زیبایی را نشان دهد. اگر نگاهی عمیق به اطراف کنید، همین پالت رنگی در درختان دیده می‌شود! قرار گرفتن رنگ قهوه‌ای تنه درخت در کنار رنگ زیبای برگ درختان نشان دهنده بالاترین هارمونی و زیبایی است. شما می‌توانید با استفاده از کوسن‌های قهوه‌ای رنگ، تشکچه‌های قهوه‌ای یا شال مبل به همین رنگ، فضا را برای ساختاری جذاب آماده کنید.

 

2- مبل سبز درباری با رنگ نارنجی

مبل سبز درباری با رنگ نارنجی

با نگاهی به طبیعت می‌توانید رنگ مکمل بعدی را نگاه کنید. سبز درباری در کنار نارنجی ترکیبی بی نظیر خلق می‌کند. برای نمود آن در طبیعت کافی است که گل مرغ بهشتی نگاه کنید! قطعا ترکیب نارنجی آن در کنار سبز خیره کننده است. الهام از طبیعت برای استفاده از پالت رنگی خاص در دکوراسوین داخلی بسیار رایج است. رنگ نارنجی می‌تواند در جزییات قرار گیرد و سبز درباری را برای مطرح شدن در یک دیزاین بی نظیر نمایش دهد.

 

3- مبل سبز درباری با رنگ زرد

 مبل سبز درباری با رنگ cvn

استفاده از رنگ زرد در کنار مبلمان سبز درباری می‌تواند ترکیب جذابی را خلق کند. این مدل مبلمان به شدت برای استفاده از فضاهای مخنلف و سبک‌های مختلف مناسب است. اما به کار بردن رنگ زرد در کنار سبز درباری می‌تواند ظاهری مدرن و نئو کلاسیک را خلق کند. شما برای استفاده از این پالت رنگ کافی است عمیقا به تصاویر نگاه کنید و ایده بگیرید. این عکس نمایان‌گر تمرکز بر جزییات و ایجاد تعادل بصری در فضا است.

 

4- مبل سبز درباری با رنگ صورتی

مبل سبز درباری با رنگ صورتی

شاید اصلا تصور نمی‌کردید که رنگ صورتی جایگاهی در این پالت رنگی داشته باشد! اما برخلاف تصور شما مبل سبز درباری در تعامل با رنگ صورتی نتیجه‌ای بی نظیر را ایجاد می‌کند. جذابیت و زیبایی مبلمان سبز رنگ در کنار صورتی می‌تواند خیره کننده باشد. شما به راحتی متوجه این ظاهر خاص می‌شوید. استفاده از رنگ صورتی می‌تواند یک ساختار مدرن را به سمت فانتزی بکشاند و استایلی از جذابیت را به نمایش بگذارد. صورتی در اکسسوری‌ها، بخش‌هایی از پارچه مبلمان و تابلوها می‌تواند به تعادل زیبایی آن کمک کند.

 

5- مبل سبز درباری با رنگ طلایی

 مبل سبز درباری با رنگ طلایی

استفاده از رنگ طلایی در کنار مبل سبز درباری می‌تواند فضایی لوکس را ایجاد کند. زیبایی این فضا با هر سبک مبلمانی قابل مشاهده است. اگر اهل استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی هستید، حتما تعادل را رعایت کنید و زیاده روی نکنید. این رنگ تنها به شکل جزییات می‌تواند برای جان بخشیدن به مبلمان سبز درباری مورد استفاده قرار گیرد.

 

کلام آخر

استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی به شما کمک می‌کند تا جلوه زیبایی را تجربه کنید. یادتان باشد که مبل سبز درباری برای فضاهای مختلفی قابل استفاده از و با الهام از پالت‌های رنگی پیشنهادی، می‌توانید دکوراسیونی خاص را تجربه کنید.

شما چه رنگ مکملی برای سبز درباری پیشنهاد می‌کنید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.
ضمنا برای خرید مبلمان می‌توانید با فروشندگان مبلمان در بساز و بچین در ارتباط باشید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید