مبل آبی با چه فرشی ست میشه؟ ۱۵ پیشنهاد چشم‌گیر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه بدونید مبل آبی با چه فرشی ست میشه، حتما این بخش از بساز و بچین را تا انتها مطالعه کنید.

امروزه تنوع زیادی در رنگ آبی مورد استفاده در مبلمان وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و چیدمانی که برای منزل در نظر دارید، بهترین تناژ از مبلمان آبی را انتخاب کنید و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود را افزایش دهید. اما سوالی که معمولا بعد از انتخاب مبل ایجاد می‌شود این است که مبل آبی با چه فرشی ست میشه؟!

بنابراین اجازه دهید شما را با دنیای جادویی فرش آشنا کنیم. به طور کلی، فرش‌ها کاربردهای فراوانی در دکوراسیون داخلی دارند؛ یک فرش مناسب، می‌تواند به سادگی لایه‌هایی را به فضا اضافه کرده و حس عمق، گرما و آرامش را ایجاد کند. در واقع، فرش‌ها با گره زدن بصری عناصر منفرد، حس انسجام و هماهنگی را در هر فضایی ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید از یک فرش برای جدا کردن قسمت‌های مختلف در خانه و راهنمایی برای چیدمان مبلمان خود استفاده کنید و یا با استفاده از یک طرح و رنگ خاص از فرش، به سادگی یک طرح رنگی جذاب برای دکوراسیون خود ایجاد نمایید.

شاید اینطور فکر کنید که پیدا کردن فرش مناسب برای ست کردن با مبل آبی، کار آسانی نباشد، اما نگران نباشید! در ادامه این بخش از بساز و بچین، به نکات و توصیه‌های کاربردی برای انتخاب بهترین رنگ فرش برای مبلمان آبی اشاره کردیم و به شما می‌گوییم که مبل آبی با چه فرشی ست میشه!

 

مبل آبی با چه فرشی ست میشه ؟

در بیشتر مواقع، در هنگام دکوراسیون فضای داخلی داخلی، کاناپه در مرکز قرار می‌گیرد و سایر مبلمان و میزها در اطراف آن قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان خانه کاناپه‌ای با رنگ پر جنب و جوش یا جسورانه مثل آبی را انتخاب می‌کنند. اما وقتی صحبت از انتخاب وسایل دکوری دیگر و به خصوص فرش برای تطبیق با رنگ مبل و کاناپه می‌رسد، ممکن است کمی کار سخت شود. این موضوع زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که مبلمانی با تناژهای مختلف رنگ آبی مانند آبی تیره، آبی سرمه‌ای یا حتی آبی روشن را انتخاب کرده باشید.

به طور کلی، هنگام انتخاب فرش برای اتاق نشیمن، مهم‌ترین نکته این است که مطمئن شوید فرش با کاناپه و کف کاملاً ترکیب می‌شود. بنابراین قبل از انتخاب فرش مناسب برای مبل آبی خود، بهتر است به این چند سوال جواب دهید تا کار انتخاب فرش مناسب برای مبلمان آبی برایتان راحتتر شود:

 

  • هدف اصلی که می‌خواهید با استفاده از فرش به آن برسید چیست؟ آیا می‌خواهید از فرش برای خنثی کردن رنگ اتاق نشیمن خود استفاده کنید یا می‌خواهید رنگ آبی بیشتری را با استفاده از فرش به فضا اضافه کنید؟
  • آیا به جز کاناپه و مبلمان که به رنگ آبی هستند، عناصر دیگری نیز با رنگ آبی در فضا وجود دارند؟
  • کدام تناژ از رنگ آبی را برای مبلمان انتخاب کرده‌اید؟ آبی سرمه‌ای، آبی مایل به خاکستری، آبی آسمانی یا نوع دیگری از آبی است؟
  • آیا ترجیح می‌دهید رنگ فرش به عنوان عناصر متضاد در دکوراسیون باشد یا چیزی هماهنگ با رنگ کاناپه باشد؟
  • آیا از رنگ‌های دیگری (فراتر از رنگ‌های خنثی و آبی) در اتاق نشیمن خود استفاده کرده‌اید؟ چه رنگ هایی؟ آیا به استفاده از این رنگ‌ها برای رنگ فرش خود فکر می‌کنید؟

 

پاسخ به همه این سوالات مطمئناً ذهن را باز می‌کند و ایده‌های واضح‌تری به شما می‌دهد و کمک کند تا تصمیم برای انتخاب و خرید فرش، بسیار آسان‌تر شود.

در ادامه، به شما می‌گوییم که بهترین رنگ فرش برای ست شدن با مبل آبی چیست تا راحتتر بتوانید تصمیم بگیرید که مبل آبی با چه فرشی ست میشه:

 

پیشنهاد مطالعه: فرش فانتزی جدید 2023 برای پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه

 

مبل آبی با فرش سفید

مبل آبی با فرش سفید

اگر احساس می‌کنید رنگ آبی مبلمانی که انتخاب کرده‌اید خیلی جسورانه و خاص است، می‌توانید با انتخاب فرش سفید، کمی آن را خنثی کنید. با انتخاب رنگ سفید برای فرش، مبل آبی همچنان به عنوان یک نقطه کانونی اصلی در دکوراسیون باقی می‌ماند.

اگر به دنبال ایجاد یک ظاهر مینیمالیستی و ساده هستید، بهتر است فرش سفید و ساده انتخاب کنید اما برای سایر سبک‌های دکوراسیون، می‌توانید به سراغ یک فرش سفید که دارای نقوش هندسی است بروید و از این طریق، زیبایی بیشتری را برای دکوراسیون فضای نشمین خود ایجاد نمایید.

 

مبل آبی با فرش به رنگ سبز مریم گلی (Sage)

مبل آبی با فرش به رنگ سبز مریم گلی (Sage)

این رنگ از فرش، ترکیب رنگی جسورانه ایجاد می‌کند. تناژ خنثی رنگ سبز مریم گلی، کاملاً با رنگ آبی مبل ترکیب می‌شود و ترکیبی بی عیب و نقص و زیبا که در عین حال دارای کنتراست غنی است را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با قرار دادن کوسن همرنگ با فرش رو مبل آبی، تناسب بیشتری را بین رنگ فرش و مبل ایجاد کنید.

یک فرش با رنگ سبز سیج، تقریباً می‌تواند با هر سایه از رنگ آبی، از آبی روشن تا تیره، به خوبی ست شود و زیبایی خیره کننده و منحصر به فردی را برای دکوراسیون داخلی منزل ایجاد نماید. 

 

ست مبل آبی با فرش زرد خردلی

ست مبل آبی با فرش زرد خردلی

خردلی یک رنگ برجسته کلاسیک برای ست شدن با رنگ آبی است که می‌توانند زیبایی چشمگیری را در کنار هم ایجاد کنند. در واقع با انتخاب رنگ زرد خردلی برای فرش، نه تنها فضای نشمین زیباتر دیده خواهد شد بلکه می‌تواند رنگ آبی کاناپه را برجسته کرده و تمام پتانسیل‌های آن را به نمایش بگذارد.

با این حال، از آنجایی که این رنگ کاملاً زنده است، لازم است که از استفاده بیش از حد از آن اجتناب کنید و آن را فقط به عنوان یک رنگ تاکیدی نگه دارید، در غیر این صورت به طور بالقوه کل فضاها را خراب خواهید کرد.

 

مبل آبی با فرش بژ

مبل آبی با فرش بژ

رنگ آبی و بژ یک جفت متعادل و مکمل یکدیگر هستند. نرمی و ظرافت فرش بژ، نه تنها تناژ هر مبل آبی قوی و پررنگی را متعادل می‌کند، بلکه به عنوان یک پایه خنثی عمل می‌کند تا زیبایی رنگ آبی مبلمان، بهتر دیده شوند.

همچنین، استفاده از این رنگ خنثی به شما این امکان را می‌دهد تا با اضافه کردن عناصر دیگری به رنگ آبی یا حتی اضافه کردن رنگ‌های قوی دیگر، دکوراسیون زیباتری ایجاد کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل فرش مینیمال بخر و دكوراسیون رو شیك بچین !

 

ست کردن مبل آبی با فرش آبی تیره

مبل آبی با فرش آبی تیره

برای حضور قوی‌تر عناصر آبی در دکوراسیون منزل، می‌توانید از یک فرش آبی با سایه‌ای تیره‌تر از رنگ آبی مبلمان، استفاده کنید. با این انتخاب، رنگ فرش و مبل، نه تنها دارای کنتراست کافی خواهند بود بلکه اتاق را نیز یکنواخت نمی‌کنند.

به طور کلی، استفاده از تعداد زیادی عناصر آبی با تناژ مختلف در دکوراسیون، می‌تواند ظاهری زیبا و لایه‌ای ایجاد کند و در عین حال فضای آرام و خنک را در داخل آن اتاق تداعی نماید.

 

مبل آبی با فرش طوسی روشن

مبل آبی با فرش طوسی روشن

رنگ طوسی یا خاکستری روشن، یکی دیگر از رنگ‌هایی است که می‌توانید برای فرش انتخاب کنید و مطمئن باشید که به خوبی با رنگ آبی مبلمان ست می‌شود. این رنگ از فرش، یکی از انتخاب‌های خیلی عالی برای ایجاد حس طبیعی‌تر و کمک به ایجاد تعادل عالی بین هر یک از وسایل اتاق نشیمن نیز هست و زمانی که در کنار کاناپه آبی استفاده می‌شود، بسیار بهتر از سفید عمل می‌کند، و اثرات و نتایج مشابهی را نیز به همراه خواهد داشت.

 

ست مبل آبی با فرش سبزآبی (Teal)

مبل آبی با فرش سبزآبی (Teal)

اگر می‌خواهید یک دکوراسیون مدرن با تغییراتی تازه و طبیعی ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد این است که  یک فرش با رنگ سبزآبی را برای ست کردن با مبل آبی انتخاب کنید. زیرا ظاهر خاکی و طبیعی فرش سبزآبی، کاملاً با حالات آرامش بخش مبل آبی هماهنگ می‌شود و فضای دنجی را ایجاد می‌کند که همه آن را دوست خواهند داشت.

 

مبل آبی با فرش آبی و سفید

مبل آبی با فرش آبی و سفید

فرش با طرح سفید و آبی، یکی دیگر از گزینه‌های بسیار عالی است که می‌توانید در کنار کاناپه آبی استفاده کنید. در واقع رنگ آبی به کار رفته در فرش، با رنگ مبل هماهنگ و ترکیب می‌شود و رنگ سفید آن، به خنثی شدن و تعادل کمک می‌کند تا رنگهای به کار رفته در دکوراسیون، کمی ملایم‌تر به نظر برسند.

 

مبل آبی با فرش آبی و طوسی

مبل آبی با فرش آبی و طوسی

این ترکیب رنگ فرش نیز، اثری مشابه با فرش آبی و سفید دارد. در واقع، وقتی فرشی را با ترکیب رنگ آبی و طوسی (خاکستری) انتخاب می‌کنید، می‌توانید به سراغ فرشی بروید که رنگ آبی به کار رفته در آن با رنگ آبی مبلمان هماهنگی و تناسب بیشتری داشته باشد و رنگ خاکستری موجود در آن، ظاهر خنثی‌تری به ارمغان می‌آورد و از این طریق، تعادل بیشتری را برای دکوراسیون ایجاد خواهد کرد.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید فرش دستباف + 12 نکته طلایی

 

ست کردن مبل آبی با فرش زغالی

مبل آبی با فرش زغالی

فرش زغالی، یکی دیگر از رنگهایی است که می‌تواند به خوبی با رنگ آبی ترکیب شود. این رنگ از فرش، با ظاهری قوی، جسورانه و در عین حال خنثی، نه تنها کاناپه  و مبل آبی را روشن‌تر نشان می‌دهد، بلکه به رها کردن تمام جذابیت آن کمک می‌کند. همچنین می‌تواند جایگزینی عالی برای فرش مشکی باشد که اغلب بیش از حد تیره به نظر می‌رسد و می‌تواند فضای شما را تاریک جلوه دهد.

 

مبل آبی با فرش سبز تیره

مبل آبی با فرش سبز تیره

رنگ آبی و سبز، از جمله رنگهایی هستند که در کنار هم به خوبی ست می‌شوند و جذابیت ویژه‌ای را برای دکوراسیون خانه فراهم می‌کنند. در واقع این ترکیب رنگ، در عین حال که دارای ظاهری هماهنگ هستند، کنتراست کاملی بین آنها وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از ترکیب رنگ فرش سبز تیره در کنار مبل آبی، بسیار خاص و جذاب دیده شود.

همچنین، هنگامی که فرشی با رنگ سبز تیره در کنار مبل با رنگ آبی روشن تا متوسط استفاده می‌شود، میتواند رنگ مخملی مبلمان را سبک‌تر و آرام‌تر نشان دهد.

 

مبل آبی با فرش سفید با جزئیات طلایی

مبل آبی با فرش سفید با جزئیات طلایی

اگر می‌خواهید رنگ آبی مبلمان را زیباتر نشان دهید و ظاهری لوکس برای دکوراسیون منزل ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد این است که به سراغ یک فرش با رنگ زمینه خنثی و جزئیات طلایی بروید. همچنین برای تقویت بیشتر دکوراسیون، لوازم طلایی دیگری مانند تابلو دیواری با جزئیات طلایی یا میز پذیرایی طلایی را به اطراف مبل خود اضافه کنید.

 

مبل آبی با فرش صورتی در دکوراسیون

مبل آبی با فرش صورتی

فرش صورتی به راحتی می تواند ظاهر هر کاناپه‌ای را نرم کند و به همین دلیل است که می‌تواند یک جفت عالی برای مبل آبی روشن یا آبی تیره باشد. این رنگ از فرش، به غنی سازی فضای داخلی بدون ایجاد حواس پرتی کمک می‌کند، بنابراین می‌توانید با استفاده از این رنگ از فرش، همچنان مبل آبی خود را به عنوان نقطه کانونی اصلی نگه دارید.

 

فرش نارنجی در ترکیب با مبل آبی

مبل آبی با فرش نارنجی

فرش با رنگ نارنجی، یکی دیگر از گزینه‌های پر جنب و جوش عالی برای برجسته کردن مبل آبی است. فرش نارنجی به‌عنوان نقطه مقابل رنگ آبی، فوراً تأثیر زیادی بر روی مبل آبی آرام می‌گذارد و باعث می‌شود کل فضای شما سرگرم کننده‌تر و شادتر شود. این ترکیب را با برخی لوازم جانبی نارنجی رنگ مانند کوسن مبل به رنگ نارنجی ترکیب کنید تا نتیجه نهایی کامل‌تر و جذاب‌تر شود.

 

پیشنهاد مطالعه: نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی و اتاق خواب

 

کلام آخر

برای اینکه بدانید مبل آبی با چه فرشی ست میشه، ابتدا لازم است سبک دکوراسیونی که می‌خواهید ایجاد کنید را به خوبی بشناسید و سپس متناسب با آن، بهترین رنگ فرش را برای ست شدن با مبلمان آبی خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید رنگ آبی مبل کاملا برجسته و خیره کننده باشد، بهتر است به سراغ رنگ فرش خنثی و ملایم بروید. اگر می‌خواهید رنگ فرش و مبل تناسب و هماهنگی خوبی داشته باشند و ظاهری یکدست و منسجم برای دکوراسیون ایجاد کنید بهتر است فرشی انتخاب کنید که دارای رنگ آبی باشد و اگر به دنبال ایجاد ظاهری مدرن و خاص برای دکوراسیون خود هستید، بهتر است به سراغ فرش‌هایی با رنگ خاص مثل سبز، نارنجی یا صورتی بروید تا این ظاهر مدرن و خاص را برای فضای نشمین یا پذیرایی خود ایجاد کنید.

به نظر شما مبل آبی با چه فرشی ست میشه؟ کدام یک از رنگهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، برای مبل آی مناسب‌تر هستند؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید