بازسازی خانه 40 متری، ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون منزل کوچک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای بازسازی خانه کوچک ۴۰ متری یا بیشتر و یا کمتر می‌توانید از این نکات و ایده‌ها استفاده کنید تا فضای بزرگتر و دلبازتری برای خانه خود ایجاد کنید.

این نکات بازسازی خانه کوچک، به شما این فرصت را می‌دهد تا فضای رویاهای خود را ایجاد کنید و برای سرمایه‌گذاری خود ارزش افزوده ایجاد کنید. زمانی که به ایده‌های نوسازی برای آپارتمان‌های کوچک فکر می‌کنید، محدودیت فضا اولین و مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه داشته باشید. اما با این حال، کمبود فضا هرگز نباید مانعی برای آنچه می‌خواهید به دست آورید، باشد، بلکه باید اجازه دهید شما را به خلاقیت در استفاده از فضای موجود تشویق کند.

بنابراین در هنگام بازسازی خانه کوچک ۴۰ متری یا کمتر یا بیشتر، با داشتن تفکر نوآورانه و ایده‌های هوشمندانه، یک قدم فراتر در ایجاد یک آپارتمان دنج و شیک خواهید برداشت. با این حال، اگر به نکاتی برای بازسازی خانه کوچک خود نیاز دارید، در ادامه این بخش از بساز و بچین، چند ایده برای الهام گرفتن شما وجود دارد.

 

نکات کلیدی و ایده‌های کاربردی برای بازسازی خانه کوچک ۴۰ متری

طراحی مجدد فضای داخلی هر خانه می‌تواند سرگرم کننده و در عین حال چالش برانگیز باشد. اما، با رویکرد و ایده‌های مناسب، حتی یک خانه کوچک یا آپارتمان استودیویی نیز می‌تواند تغییراتی خیره‌کننده داشته باشد که کارایی آن را چند برابر خواهد کرد!

بنابراین چه بخواهید یک اتاق را دوباره طراحی کنید یا به سادگی برخی از قسمت‌های موجود در خانه خود را ارتقا دهید، این راهنمای سریع به شما ایده‌های خوبی برای بازسازی خانه کوچک می‌دهد تا بدانید که چگونه به راحتی فضای کوچک خانه خود را بزرگتر نشان دهید!

 

قسمت کف خانه کوچک را یکپارچه کنید

خانه کوچک با کف یکپارچه و سفید

اگر می‌خواهید بعد از بازسازی، فضای بزرگتر و دلبازتری داشته باشید، می‌توانید با برداشتن چند دیوار و یکسان کردن قسمت کف خانه، به این هدف برسید. در واقع، باز کردن پلان کف می‌تواند فضای اضافی مورد نیاز را در عین ایجاد فضایی مطبوع به شما بدهد. با فضاهای کوچکتر مانند راهروها یا ورودی‌ها شروع کنید، جایی که پایین آوردن دیوار می‌تواند تفاوت را در فضای اتاق ایجاد کند.

شما همچنین می‌توانید دیوارهای داخلی بین دو اتاق خواب را برای ایجاد یک سوئیت بزرگ مستر ایجاد کنید یا آشپزخانه را به یک اتاق مجاور گسترش دهید. برداشتن دیوارهای بین اتاق‌ها نور طبیعی بیشتری به شما می‌دهد و حرکت در اطراف را آسان‌تر می‌کند.

به طور کلی، استفاده از یک نوع کف در چندین اتاق متصل، چشم را فریب مید‌هد تا فضاها را به عنوان یک فضای بزرگ به جای چندین اتاق کوچکتر ببیند. این تکنیک به ویژه در صورتی موثر است که پلان طبقه را باز کرده باشید یا درهای بازتر بین اتاق‌ها داشته باشید، اما همچنان می‌توانید در خانه با فضاهای کوچکتر نیز موثر باشد. 

 

هیچ فضایی را هدر ندهید؛ آن را تغییر دهید!

استفاده از تمام قسمتهای آشپزخانه با استفاده از قفسه بندی و شلف

تغییر کاربری فضای بلااستفاده ایده بسیار خوبی برای بازسازی خانه های کوچک است، زیرا با اینکار می‌توانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید بدون اینکه فضایی را تغییر دهید.

به عنوان مثال، استفاده از مناطق کم استفاده مانند گوشه‌ها، برآمدگی‌ها، اتاق زیر شیروانی، فضای زیر پله و غیره راهی موثر برای افزودن فضای ذخیره سازی و شخصیت بیشتر به خانه شما است.

 

پیشنهاد مطالعه: بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه، جزییاتی که دیده نمی‌شوند!

 

خانه کوچک خود را با قفسه‌های توکار متحول کنید

قفسه های توکار در اطراف تلویزیون

ایجاد قفسه‌های توکار در قسمت‌های مختلف خانه، ظرفیت ذخیره‌سازی را به حداکثر می‌رسانند و روشی جذاب برای سازماندهی اقلام ارائه می‌دهند و به هر اتاق در خانه شما، شخصیت می‌بخشند.

در واقع، قفسه‌بندی توکار با افزودن فضای ذخیره سازی برای کتاب‌ها، وسایل دکوری و یا وسایل روزمره، راهی آسان و مقرون به صرفه برای ایجاد فضایی کاربردی است که زیبایی و سبک را نیز به فضای خانه اضافه می‌کند.

 

در بازسازی منزل کوچک پتانسیل آشپزخانه خود را بیشتر کنید

کابینت سرتاسری در آشپزخانه کوچک

آیا آشپزخانه کوچکی دارید که نیاز به بازسازی دارد؟ با استفاده از کابینت‌های کف تا سقف، از جمله اطراف وسایل موجود، از فضای خود نهایت استفاده را ببرید. این یک راه عالی برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی برای تمام ظروف آشپزی، ظروف و اقلام ضروی و مورد نیاز در آشپزخانه شما است.

 

برای بازسازی فضای کوچک خود از رنگ های روشن تر استفاده کنید

استفاده از رنگ روشن برای بازسازی خانه کوچک

اگر احساس می‌کنید برداشتن دیوارها در هنگام بازسازی هزینه بسیار بالایی برایتان به همراه دارد، می‌توانید به سراغ راه‌های ارزان‌تر بروید. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با رنگ و کاشی انجام دهید تا فضای خود را روشن‌تر کرده و آن را بزرگتر نشان دهید. استفاده از کاشی کلاسیک سفید در آشپزخانه به جای کاشی‌های رنگی تیره، فضای بیشتری را ایجاد می کند و ظرافت خیره کننده‌ای را به آشپزخانه می‌بخشد.

همچنین با انتخاب رنگ سفید برای تمام قسمت‌های آشپزخانه از جمله کابینت‌ها، کانتر و صندلی‌ها نیز می‌توانید فضای آشپزخانه را بزرگتر و دلبازتر نشان دهید.

در واقع، بهتر است که تضاد رنگ بصری را کاهش دهید. زمانی که تفاوت‌های شدید بین رنگ ها در یک فضای کوچک وجود دارد، چشمان ما می‌توانند آن تفاوت ها را راحت‌تر تشخیص دهند و کوچک بودن و محدودیت فضا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین بهتر است طیف رنگی که برای خانه انتخاب می‌کنید در دسته بندی رنگ‌های روشن باشد و تضاد خیلی کمی بین رنگ‌های روشن و تیره مورد استفاده در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل وجود داشته باشد. با رعایت این موضوع، بعد از بازسازی خانه کوچک، فضای خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین ایده های تغییر دکوراسیون منزل بدون نیاز به بازسازی

 

در دکوراسیون خانه ۴۰ متری از آینه‌ها استفاده کنید

اینه بزرگ در مقابل میز ناهارخوری

افزودن آینه به طراحی داخلی خانه، کمک می‌کند فضای خانه بزرگتر به نظر برسد، زیرا آینه نور طبیعی را منعکس می‌کند و آن را به اطراف اتاق می‌تابانند. همچنین، این واقعیت که آینه‌ها فضای اطراف خود را منعکس می‌کنند نیز کمک می‌کند تا توهم فضای بیشتری را ایجاد کنند.

بنابراین اگر به فکر بازسازی خانه کوچک هستید و می‌خواهید اقداماتی انجام دهید که فضای موجود را بزرگتر نشان دهید، بهترین پیشنهاد این است که یک آینه بزرگ در ورودی و اتاق نشیمن قرار دهید تا به تابش نور طبیعی در اطراف خانه کوچک خود کمک کنید و فضا را بسیار بزرگتر نشان دهید.

 

در قسمت‌های فرو رفته دیوار منزل ۴۰ متری نیکمت درست کنید

طراحی نیمکت در قسمت ورودی خانه

آیا در قسمت‌هایی از دیوار، فرورفتگی‌هایی وجود دارد که هیچگونه استفاده‌ای از ان ندارید و نمی دانید با آن چه کار کنید؟ در این شرایط بهتر است در این قسمت یک نیمکت بسازید! نیمکت‌های با اندازه سفارشی، بازسازی کامل خانه برای آن مکان‌های تنگ هستند و یک منطقه مناسب برای پوشیدن کفش یا قرار دادن کت، کوله‌پشتی، کیف پول و موارد دیگر در اختیار شما قرار می‌دهند!

 

در طراحی داخلی خانه کوچک خود یک انباری گوشه‌ای بسازید

ساخت انباری گوشه ای در آشپزخانه

ممکن است فکر کنید در آشپزخانه کوچک خود جایی برای انباری بزرگ توکار ندارید. اما همیشه می‌توانید گوشه‌ای از آشپزخانه‌تان را که کم‌تر استفاده شده‌اند، با مقداری دیوار خشک و قفسه‌بندی به انباری از کف تا سقف تبدیل کنید! این یک ایده عالی برای بازسازی آشپزخانه کوچک است که به شما کمک می‌کند فضای کابینت و پیشخوان را آزاد کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: 7 اشتباه در بازسازی آشپزخانه که خرج اضافی رو دست‌تان می‌گذارند!

 

کلام آخر

حتی اگر خانه شما بسیار کوچک باشد، باز هم می‌توانید احساس باز بودن و راحتی را در آن ایجاد کنید. با رعایت این نکات در طراحی داخلی و بازسازی خانه کوچک، می‌توانید فضای بیشتری ایجاد کنید و توهم یک خانه بزرگتر را ایجاد کنید. در هنگام بازسازی خانه کوچک، در راه حل‌های ذخیره سازی خود خلاق باشید و از استفاده از رنگ برای ایجاد یک توهم نوری نترسید.

شما چه پیشنهادی برای بازسازی خانه کوچک دارید؟ به نظر شما چگونه می‌توان یک فضای کوچک را دلباز و بزرگتر نشان داد؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید