کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه خود را اینجا انتخاب کنید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید درباره انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه اطلاعات کسب کنید و انواع کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه را بشناسید، همراه ما باشید.

زیبایی‌های بصری هر فضایی که در آن زندگی می‌کنیم، بر روی احساسات و حالات ما اثرگذار است. به همین دلیل معمولا جذابیت محیط زندگی ما می‌تواند خلق و خوی ما را بسازد. برای کودکان که در سنین رشد و شکوفایی قرار دارند، این موضوع چند برابر است! پس بدیهی است که اثرگذاری دکوراسیون داخلی اتاق خواب بر زندگی آن‌ها ملموس باشد. انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه به عنوان یک المان مهم و نسبتا اثرگذار در یک اتاق خواب، اهمیت فراوانی دارد. جنس و نوع متریال به کار رفته در کاغذ دیواری، طرح و نقش آن در کنار رنگ می‌تواند ماهیت و تم اصلی یک اتاق را بسازد.

در ادامه قصد داریم به نحوه انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه، انواع کاغذ دیواری و بهترین گزینه برای اتاق خواب اشاره کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

 

چه نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری پسرانه اهمیت دارد؟

چه نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری پسرانه اهمیت دارد؟

هر انتخابی، نیازمند بررسی‌های ویژه در همان حوزه است. برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق باید نکاتی را بدانید که پس از انتخاب پشیمان نشوید. پشیمانی در چنین مواردی می‌تواند منجر به تحمیل مبالغ زیادی هزینه به شما شود. به همین دلیل نکاتی که حاصل تجربیات تیم بساز و بچین در حوزه طراحی داخلی است را در ادامه مرور می‌کنیم.

در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسرانه، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  1. رنگ و طرح کاغذ دیواری: برای انتخاب کاغذ دیواری، توجه به رنگ و طرحی که در سلیقه پسر بچه ها باشد، مهم است. معمولاً کاغذ دیواری با رنگ‌های جوان پسند و پرانرژی مانند آبی، سبز، خاکستری تیره، نارنجی یا رنگ‌های طبیعی محبوبیت زیادی دارند. همچنین، طرح‌های مرتبط با علایق پسرانه مانند ورزش، ماشین‌ها، روبات‌ها، موسیقی و شخصیت‌های محبوب انیمیشن‌ها و فیلم‌ها می‌تواند جذابیت بیشتری  در اتاق خواب ایجاد کند. پس حتما در این خصوص سلیقه فرد مدنظر را جویا شوید.
  2. موضوع و تم کاغذ دیواری: انتخاب یک موضوع خاص برای کاغذ دیواری می‌تواند اتاق خواب را هماهنگ تر و یکپارچه‌تر کند. مثلاً، اگر پسر بچه مدنظرتان به  فوتبال علاقه‌مند است، می‌توانید از کاغذ دیواری با موضوع فوتبال یا تیم مورد علاقه او استفاده کنید. اگر ورزش خاصی را مدنظر دارد، حتما حال و هوای آن را در کاغذ دیواری جستجو کنید. اگر پسر مدنظر عاشق فضا و کهکشان‌ها است، تم اتاق را به همین شکل درنظر بگیرید و کاغذ دیواری مناسب آن انتخاب کنید.
  3. کیفیت و مقاومت کاغذ دیواری: مطمئن شوید که کاغذ دیواری انتخابی با کیفیت مناسبی ساخته شده است و مقاومت کافی برای استفاده در اتاق خواب پسر بچه ها را دارد. این کاغذ باید قابلیت شستشو و پاک‌کردن با یک حوله مرطوب باشد. توجه داشته باشید که برای بچه‌ها به دلیل ضرورت رعایت بهداشت و نظافت مداوم، این موضوع در اولویت است.
  4. هارمونی با دکوراسیون: در زمان انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه، باید مطمئن شوید که کاغذ دیواری انتخابی با بقیه دکوراسیون اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. در نظر بگیرید که رنگ و طرح آن با مبلمان، پرده‌ها و سایر عناصر دیگر تناسب خوبی ایجاد کند.
  5. سن پسر: در انتخاب کاغذ دیواری، سن پسر شما نقش مهمی خواهد داشت. برای پسران کوچکتر، ممکن است به دنبال کاغذ دیواری با طرح‌های شاد و رنگارنگ باشید، در حالی که برای پسران بزرگتر، ممکن است به دنبال طرح‌ها و رنگ‌های مدرن‌تر یا نزدیک تر به علایق خاص‌شان باشید. به همین دلیل حتما در این خصوص توجه کافی داشته باشید تا نیازی به تعویض کاغذ دیواری یا صرف هزینه بیشتر پیدا نکنید.
  6.  نصب کاغذ دیواری: قبل از خرید کاغذ دیواری، مطمئن شوید که نحوه نصب و پوشش آن آسان و مقرون به صرفه است. همچنین، در صورت تمایل به تغییر کاغذ دیواری در آینده، انتخاب کاغذ قابل جدا شدن و جابجایی بدون آسیب به دیوار می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  7. ابعاد اتاق: اگر اتاق محدودیت فضایی داشته باشد، باید حتما در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه با دقت بیشتری عمل کنید. هرگونه انتخاب اشتباه می‌تواند فضا را کوچک‌تر و تاریک‌تر نشان دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: کاغذ دیواری سقف، بهترین ایده‌های دیزاین دیوار پنجم

 

ویژگی های مهم اتاق خواب پسرانه

ویژگی های مهم اتاق خواب پسرانه

اتاق خواب پسرانه می‌تواند بر اساس سلیقه و لایف استایل فردی که در آن‌جا زندگی می‌کند طراحی شود. توجه به شما کمک می‌کند تا انتخابی هوشمندانه و منطقی داشته باشید و نتیجه مطلوب آن را مشاهده کنید.

  • رنگ‌های اتاق خواب پسرانه: انتخاب رنگ‌های مردانه و پرانرژی می‌تواند برای اتاق خواب پسرانه مطلوب باشد. معمولاً رنگ‌های محبوبی که برای اتاق خواب پسرانه انتخاب می‌کنند شامل آبی، سبز، خاکستری تیره یا نارنجی به عنوان رنگ اصلی است. همچنین، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های دیگری برای ایجاد طرح‌های جذاب و خاص استفاده کنید. طرح‌های تلفیقی ایده مناسبی است.
  • مبلمان اتاق خواب: یک تخت خواب مناسب و راحت از مهمترین عناصر مبلمان برای اتاق خواب پسرانه است. شما می‌توانید از تخت‌هایی با طرح و رنگی پسرانه یا خنثی استفاده کنید. یادتان باشد براساس سبک زندگی، سن و سال و فعالیت‌هایی که به آن مشغول هستند، اضافه کردن یک میز و صندلی کار و یک دراور یا کمد برای سازمان دهی اشیاء می‌تواند مفید باشد.
  • دیزاین دیوار : استفاده از پوسترها، تابلوها، کاشی‌های دیواری یا کاغذ دیواری با طرح‌ها و الگوهای پسرانه، می‌تواند اتاق خواب را زیبا و جذاب کند. همیشه انتخاب کاغذ دیواری پسرانه برای چنین اتاقی، انتخاب برنده است. چرا که سهولت نظافت، امکان اجرا بدون هرگونه کثیف کاری و امکان تعویض بدون هرگونه بوی نامطلوب یا ریخت و پاش فضای اتاق، از ویژگی‌های عالی کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسرانهاست.
  • نورپردازی مطلوب: استفاده از نورهای مناسب و قابل تنظیم در اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. اضافه کردن یک لامپ سقفی و یا چراغ خواب در کنار تخت خواب، به عنوان نور اصلی و نور فشرده‌ای برای مطالعه و کارهای دیگر ایده مناسبی است.
  • کمد و فضای سازماندهی: فضای کافی برای ساماندهی لباس‌ها، کتاب‌ها، اسباب‌بازی‌ها و وسایل دیگر برای کمک به نظم و تمیزی اتاق خواب اهمیت زیادی دارد.

 

پیشنهاد مطالعه: ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی، جمع زیبایی‌ها در خانه!

 

انواع کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

انواع کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

شاید در گذشته به این شکل نبود اما خوشبختانه این روزها تنوع کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه آنقدر زیاد است که برای انتخاب کمی دچار سردرگمی خواهید شد. در این بخش از راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پسرانه، قصد داریم به انواع ان اشاره کنید تا در زمان خرید، اطلاعات کافی داشته باشید و سریع‌تر تصمیم گیری نمایید.

 

1- کاغذ دیواری با استایل صنعتی

کاغذ دیواری با استایل صنعتی

یکی از علایق مشترک آقا پسرها، طرح‌های صنعتی است. طرح‌هایی که با ماشین‌های صنعتی، چرخ دنده، ابزار یا فضاهای کارخانه‌ای طراحی و اجرا شده‌اند، به شدت در ذهن پسرها محبوب هستند. این طرح‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توانید متناسب با سلیقه شخصی فرد مدنظرتان انتخاب مطلوبی داشته باشید.

 

2- کاغذ دیواری ساده

کاغذ دیواری ساده

این مدل کاغذ دیواری به دلیل سادگی برای بسیاری از افراد مناسب است. عدم دارا بودن طرح و نقش خاص، پترن ویژه یا هر پیچیدگی دیگری، می‌تواند منجر به آرامش فکری فرد شود. به همین دلیل کاغذ دیواری ساده برای پسرها و آقایان محبوب‌ترین گزینه است.

 

3- کاغذ دیواری با پترن‌های هندسی

-کاغذ دیواری با پترن‌های هندسی

طرح‌های هندسی در کاغذ دیواری می‌تواند بسیار جذاب جلوه کند. به همین دلیل بسیاری از پسر بچه ها و آقا پسرهای نوجوان یا جوان از آن لذت می‌برند. هر فرد بسته به سلیقه شخصی و تم اتاق خواب می‌تواند طرح ساده‌تر یا شلوغ تری را انتخاب کند. چنین مواردی کاملا وابسته به المان‌های موجود در اتاق خواب و متراژ آن است.

 

پیشنهاد مطالعه: کمد دیواری با میز تحریر، وقتی همه چیز با هم یکی می‌شود!

 

4- کاغذ دیواری با طرح راه راه

کاغذ دیواری با طرح راه راه

طرح‌هایی که راه راه هستند یا حسی از طرح چهارخانه را یادآوری می‌کنند، برای پسرها شدیدا مورد توجه قرار می‌گیرند. این طرح‌ها به راحتی با هر دیزاین و فضایی آمیخته می‌شود و ظاهر زیبایی در اتاق خواب خلق می‌کند. کاغذ دیواری راه راه بسته به ویژگی‌های دیگر اتاق خواب می‌تواند شلوغ، ساده، ملایم یا دارای برجستگی باشد.

 

5- کاغذ دیواری با طرح طبیعت

کاغذ دیواری با طرح طبیعت

آمیختگی و علاقه‌مندی افراد با طبیعت به شکلی است که در زندگی شهری می‌تواند با یادآوری مطلوب آن، آرامش ذهنی خوبی را تجبه کرد. کاغذ دیواری با طرح طبیعت انتخاب خوبی برای اتاق خواب پسرانه است. چرا که طبیعت جنسیت ندارد و شما بنا بر علاقه‌مندی فرد میتوانید هر طرح و نقشی را انتخاب کرده و از آن لذت ببرید.

 

6- کاغذ دیواری با طرح فانتزی عروسکی

کاغذ دیواری با طرح فانتزی عروسکی

اگر می‌خواهید برای پسر بچه‌ها اتاق خوابی شیک، خلاقانه و جذاب داشته باشید، قطعا انتخاب کاغذ دیواری با طرح‌های فانتزی بهترین گزینه است. در انتخاب این طرح‌ها باید حتما سلیقه کودک را جویا شوید. چرا که وجود حیوانات مختلف، المان‌های گوناگون و شخصیت‌های کارتونی، موجب می‌شود تا الگویی خاص در ذهن آن‌ها تکرار شود. بدیهی است که عدم علاقه‌مندی آن‌ها به یک شخصیت کارتونی و وجود آن در طرح کاغذ دیواری می‌تواند مشکل ساز شود و دردسر تعویض در زمان کوتاه را همراه داشته باشد.

 

7- کاغذ دیواری با طرح فضا

کاغذ دیواری با طرح فضا

برای آقا پسرهایی که علاقه‌ای شدید به فضا و ستاره شناسی دارند، قطعا فضا یک طرح ایده‌آل خواهد بود. جذابیت این طرح‌ها می‌تواند در دو نوع فانتزی و واقعی ارائه شود. هر دو نوع بسیار زیبا است اما معمولا از طرح‌های بزرگسال و واقعی برای اتاق کودک استفاده نمی‌شود. چرا که تیره بودن پس زمینه موجب می‌شود تا خلاقیت کودکان و رشد ذهنی‌شان دچار اختلال شود.

 

8- کاغذ دیواری با طرح درس و علم

کاغذ دیواری با طرح درس و علم

برای سنین بالای 5 سال می‌توانید کاغذ دیواری با طرح درس و علم انتخاب کنید. این مدل کاغذ دیواری پترن‌های خاص خود را دارد. رویکرد طراحی هر کدام متفاوت است. بر روی بعضی از آن ها می‌توانید الفبای انگلیسی را مشاهده کنید، بر روی برخی دیگر شیشه‌های آزمایشگاه و عناصری سرگردان دیده می‌شود و در بعضی دیگر نیز اعداد و ارقام با عملیات ریاضی دیده می‌شود. این طرح‌ها بنا بر سلیقه کودک انتخاب می‌شود و اولویت اصلی با شلوغ نبودن طرح و هارمونی مطلوب آن با سایر المان‌های اتاق خواب است.

 

9- کاغذ دیواری با طرح نقشه جغرافیایی

کاغذ دیواری با طرح نقشه جغرافیایی

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه با طرح نقشه جغرافیایی یا همان نقشه کره زمین به شدت محبوب است. این طرح حتی برای افراد دیگر و فضاهایی غیر از اتاق خواب نیز گزینه مناسبی است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که حس مطلوبی نسبت به سفر، شناخت عجایب دنیا، ماجراجویی و جغرافیا دارند، از این طرح جذاب استقبال می‌کنند. شکل و رنگ های متفاوتی از این نقشه و طرح وجود دارد که با کمی جستجو در بورس کاغذ دیواری می‌توانید آن را پیدا کنید.

 

10- کاغذ دیواری با طرح شخصی

-کاغذ دیواری با طرح شخصی

این روزها خلاقیت و شخصی سازی تاحدی پیش رفته است که افراد می‌توانند با کمی سلیقه، اقدام به طراحی کاغذ دیواری مدنظرشان کنند. این طرح‌ها توسط شرکت‌های چاپ آماده سازی می‌شود تا بر روی دیوار اتاق قرار گیرد. جالب است بدانید که علاوه‌بر این مدل کاغذ دیواری که می‌تواند از عکس‌های شخصی گرفته تا طراحی فانتزی بر روی آن اجرا شود، انواع دست سازی نیز وجود دارد. در این کاغذ دیواری‌های دست ساز، اثری از هنر دست مشاهده می‌شود که توسط افراد هنرمند بر روی کاغذ دیواری ساده نقاشی و آماده سازی شده است. هرچند برای اتاق کودک چنین کاغذ دیواری توصیه نمی شود.

 

کلام آخر

اگر شما هم به دنبال انتخاب یک کاغذ دیواری زیبا برای اتاق خواب پسرانه هستید، قطعا این مقاله می‌تواند ذهن‌تان را برای ایده پردازی و انتخابی آگاهانه آماده کند. با مشاهده نمونه تصاویر درج شده ایده بگیرید و مناسب‌ترین کاغذ دیواری را سفارش دهید.

انتخاب شما برای کاغذ دیواری پسرانه چیست؟ حتما نظرتان را برای ما کامنت کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید