بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه، جزییاتی که دیده نمی‌شوند!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه روند بازسازی سرویس بهداشتی را بدون ایجاد هزینه‌های اضافی انجام دهید، نکاتی که در ادامه این بخش از بساز و بچین به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید.

سرویس بهداشتی، معمولا کوچکترین بخش از یک خانه است اما زمانی که نوبت به بازسازی این فضا می‌رسد، باید از تمام تخصص‌ها، از لوله‌کشی گرفته تا کاشی‌کاری و گچ‌کاری و نقاشی استفاده کرد تا به نتیجه عالی رسید. از انجایی که افراد زیادی در بازسازی سرویس بهداشتی نقش دارند، لازم است که قدرت سازماندهی خیلی خوبی داشته باشید تا بتوانید در کنار درست انجام دادن اینکار، بودجه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته‌اید را نیز به خوبی مدیریت کنید.

در واقع با یک مدیریت و سازماندهی درست، می‌توانید خیلی راحت از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، سرویس بهداشتی فضای محدود و کوچکی دارد و ممکن است بازسازی آن وقت گیر و طولانی شود، بنابراین برای اینکه بتوانید این بازسازی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید، لازم است برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و تمام مصالح مورد نیاز را از قبل خریداری کنید تا در هر زمان که این مصالح مورد نیاز بود، در دسترس باشند و از ایجاد هزینه‌های اضافی و تاخیرهای غیرضروری، جلوگیری شود.

برای اینکه روند بازسازی سرویس بهداشتی را بدون ایجاد هزینه‌های اضافی انجام دهید، نکاتی که در ادامه این بخش از بساز و بچین به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید.

 

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی

برای بازسازی سرویس بهداشتی لازم است چند مرحله ضروری را انجام دهید و اقداماتی را قبل از شروع بازسازی انجام دهید تا از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید و از ایجاد هزینه‌های اضافی در طول فرآیند بازسازی جلوگیری کنید:

 

درباره روند تغییرات قبل از شروع بازسازی فکر کنید

بهتر است به تمام جزئیاتی که می خواهید بعد از بازسازی سرویس بهداشتی از این فضا حذف شود یا به آن اضافه شود، فکر کنید و قبل از شروع کار در مورد آنها بحث کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در حمام خود یک فرورفتگی برای نگه داشتن شامپو و سایر شوینده‌ها داشته باشید، از همان ابتدا این موضوع را روشن کنید، زیرا نصب آن پس از شروع کاشی کاری، دشوار و پرهزینه خواهد بود.

 

بازسازی سرویس بهداشتی

 

مشکلات ساختاری پیش بینی نشده را در نظر بگیرید

برای بازسازی سرویس بهداشتی، لازم است همه چیزهایی که در این فضا وجود دارند، خارج شوند تا بتوانید کل فضایی که در اختیار دارید را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید و هرگونه مشکل ساختاری احتمالی را برطرف کنید. زیرا ممکن است مجبور باشید، با توجه به سن خانه و وضعیت کلی آن، برای تعمیر یا آماده سازی دیوارها و کف سرویس بهداشتی، هزینه بیشتری کنید.
به عنوان مثال، هنگامی که پوشش اصلی کف برداشته شد، ممکن است متوجه شوید که قسمت کف، کاملاً یکنواخت نیست. برای برطرف کردن این مشکل، سازنده باید یک ترکیب یا کفپوش مخصوص بگذارد. با این تغییر در سطح کف، ممکن است درب سرویس بهداشتی، نیاز به تنظیم مجدد پیدا کند. بنابراین لازم است برای این مشکلات پیش بینی نشده، آماده باشید و هزینه‌ای جداگانه در نظر داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید به سادگی و به سرعت روند بازسازی سرویس بهداشتی را پیش ببرید.

 

اقلام سفارشی، مانند کابینت‌ها را زودتر سفارش دهید

هر چیزی که نیاز به سفارشی سازی داشته باشد، معمولا گران‌تر از نمونه‌های آماده خواهد بود و معمولا اماده کردن اقلام سفارشی، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. به عنوان مثال، کابین دوش با شکل غیرمعمول یا کابینت‌های سفارشی، به هزینه بازسازی شما می‌افزایند.
علاوه بر این، اقلام سفارشی ممکن است زمان تحویل طولانی‌تری نیز داشته باشند، بنابراین مهم است که این موارد را سفارش دهید تا مطمئن شوید که تاخیر زمانی وجود ندارد.

 

کارهای تخصصی معمولا هزینه بیشتری به همراه دارند

اگر می‌خواهید بعد از بازسازی سرویس، ظاهری خاص و منحصر به فرد برای این فضا ایجاد کنید و نمونه‌هایی از روکش‌های خاص را نصب کنید، ممکن است نصب این روکش‌ها به کار و زمان بیشتری نیاز داشته باشد. به عنوان مثال موزاییک یا کاشی هایی با شکل غیرعادی را در نظر بگیرید. نصب این موارد معمولا بیشتر طول می‌کشد و بنابراین هزینه بیشتری خواهند داشت.
بنابراین بهترین کار این است که قبل از شروع به بازسازی، تمام اقلامی که می‌خواهید در فضای سرویس بهداشتی کار شود را خریداری کنید. به این ترتیب، سازنده از آنچه شما قصد استفاده از آن را دارید آگاه خواهد شد و بر اساس آن، قیمت انجام کار را به شما اعلام خواهند کرد.
به طور مشابه، سنگ مرمر یا سنگ، نیاز به برش‌های تخصصی دارد که ممکن است در همان فضا یا در کارگاه‌های مخصوص برش زده شوند. شما باید همه این موارد را از قبل با کاشی کار خود در میان بگذارید زیرا روی قیمت تأثیر می گذارد.

 

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

 

عایق رطوبتی برای سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

حتی اگر قصد ندارید یک دوش به سبک حمام داشته باشید، باید دیوارهای اطراف سرویس بهداشتی را ضد آب کنید. این یک هزینه اضافی است، بنابراین حتی اگر فقط وسایل حمام موجود خود را تعویض می کنید، باید این موضوع را در مواد انتخابی خود در نظر بگیرید.

 

اقلام و تدارکات بازسازی را به طور کامل تهیه کنید

یکی از مشکلات رایج هنگام بازسازی حمام و سرویس بهداشتی، این است که کاشی و سایر اقلام مورد نیاز را به اندازه کافی سفارش ندهید! این موضوع می‌تواند باعث تاخیر شود، به خصوص اگر کاشی‌ها اقلام خاصی هستند و باید از قبل سفارش داده شوند.
برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است سطح کف و دیوار را به طور جداگانه محاسبه کنید و حداقل 10 درصد اضافی برای هدر رفتن در نظر بگیرید. همچنین علاوه بر کاشی، سایر مواد مورد نیاز برای اینکار از جمله دوغاب، چسب و تزئینات کاشی را نیز به اندازه کافی تهیه کنید، زیرا این موارد نیز برای تکمیل فرآیند کاشی کاری مورد نیاز هستند و در صورت کمبود هر کدام از اقلام، ممکن است پروژه طولانی‌تر شود و هزینه بیشتری را برایتان ایجاد کند.

 

تغییرات الکتریکی را لحاظ کنید

اگر در حال برنامه ریزی برای تغییر چیدمان در سرویس بهداشتی خود هستید، احتمالاً باید چراغ ها و کلیدهای روشنایی و نقاط برق را تغییر دهید، بنابراین مهم است که هزینه سیم کشی مجدد را فراموش نکنید. همچنین اگر یک وسیله برقی اضافه کرده یا تغییر داده‌اید نیز لازم است برای ارتقای سیم کشی، از یک برقکار استفاده کنید.
این ممکن است یک تغییر ساده مانند اضافه کردن یک پریز برق جدید یا به پیچیدگی نصب لامپ های جدید در مدارهای جداگانه باشد و هزینه برای این نوع کار، به پیچیدگی آن چیزی که درگیر است بستگی دارد.

 

بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه

 

سیستم آب گرم را فراموش نکنید

هنگامی که یک سیستم آب گرم را انتخاب می کنید، حتما در رابطه با نحوه کار این سیستم و محل قرار گرفتن آن، اطلاعات دقیقی کسب کنید. 
آیا به دنبال یک سیستم جریان پیوسته هستید یا یک سیستم ذخیره سازی که آب گرم را گرم و ذخیره می کند؟ همچنین، اکثر سیستم‌های آب گرم صدا تولید می کنند، اما برخی از آنها بسیار بلندتر از سایرین هستند، بنابراین ممکن است بخواهید در مورد محل قرارگیری سیستم خود فکر کنید.
بنابراین اگر در حال انجام یک بازسازی بزرگتر هستید و می توانید تصمیم بگیرید که آبگرمکن خود را کجا قرار دهید، ارزش آن را دارد که آن را دور از اتاق خواب قرار دهید. همه این تصمیمات بر هزینه ها تأثیر خواهند داشت.

 

سرویس بهداشتی بازسازی شده و مدرن

 

جمع بندی

نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم به شما کمک می‌کنند تا کارهای مربوط به بازسازی سرویس بهداشتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و هزینه‌های اینکار را بر اساس بودجه‌ای که برای ان در نظر گرفته‌اید، پیش ببرید و با هزینه‌های اضافی مواجه نشوید. آیا شما آیا در طول بازسازی حمام یا سرویس بهداشتی، با هزینه های غیرمنتظره ای مواجه شده اید؟ نکات خود را در مورد پایبندی به بودجه در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید