7 اشتباه در بازسازی آشپزخانه که خرج اضافی رو دست‌تان می‌گذارند!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۴
دسته ها:

برای اینکه با اشتباهات رایج در بازسازی آشپزخانه بیشتر آشنا شوید و بدانید که چگونه از این اشتباهات دوری کنید، حتما در ادامه این بخش از بساز و بچین با ما همراه بمانید.

بازسازی آشپزخانه از جمله کارهای هیجان انگیز است اما با توجه به اینکه تصمیمات زیادی در رابطه با این موضوع گرفته می‌شود، ممکن است با چند اشتباه در بازسازی آشپزخانه نیز مواجه شوید. بنابراین برای اینکه با اشتباهات رایج در بازسازی آشپزخانه بیشتر آشنا شوید و بدانید که چگونه از این اشتباهات دوری کنید، حتما در ادامه این بخش از بساز و بچین با ما همراه بمانید. 

 

اشتباه اول در بازسازی آشپزخانه: عجله کردن در فرآیند برنامه‌ریزی و انجام کارها

بازسازی آشپزخانه قبل و بعد

برنامه ریزی ضعیف و عجله در فرآیند طراحی، یکی از اصلی‌ترین دلایل بسیاری از اشتباهات در بازسازی آشپزخانه است. بنابراین برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که برای برنامه ریزی و طراحی آشپزخانه خود وقت بگذارید و مراقب باشید تصمیمات مهم را به لحظه آخر موکول نکنید.

لوازم آشپزخانه را از قبل انتخاب کرده و سفارش دهید و مطمئن شوید که طراح و سازنده آشپزخانه شما تمام جزئیات و ابعاد را قبل از صدور نقشه های نهایی برای ساخت و ساز، در اختیار دارد.

همچنین لازم است بدانید که معمولاً برای اصلاح جزئیاتی مانند چیدمان، عملکرد و تکمیل آشپزخانه بیش از یک قرار ملاقات لازم است. پس باید یک جلسه اولیه با طراح داشته باشید تا در مورد آنچه می‌خواهید صحبت کنید تا طراح بتواند آنچه را که می‌خواهید، ایجاد کند.

سپس جلسه دیگری برای بحث و بررسی و اصلاح طرح برگزار خواهد شد و پس از آن طراح، مجموعه نهایی طراحی آشپزخانه را صادر خواهد کرد و در نهایت یک جلسه کامل خواهید داشت که در آن می‌توان تغییرات نهایی را انجام داد.

قبل از امضای نقشه‌های نهایی ساخت و ساز، مطمئن شوید که 100٪ آنچه را که برای بازسازی آشپزخانه طراحی شده است را درک می‌کنید.

 

اشتباه دوم در بازسازی آشپزخانه: انتخاب و خرید لوازم جانبی و سخت‌افزار بی کیفیت و ضعیف

آشپزخانه شیک و سفید با صندلی اپن خاص

گاهی اوقات ممکن است به دلیل محدودیت‌هایی که در بودجه وجود دارد، لوازم جانبی و سخت افزارهای بی کیفیت و ارزان، جایگزین لوازم جانبی و سخت‌افزارهای باکیفیت شوند. اما اینکار می‌تواند در درازمدت یک صرفه جویی کاذب باشد؛ زیرا همانطور که می‌دانید استفاده از لوازم جانبی و سخت افزارهای باکیفیت، می‌توانند تفاوت بزرگی در آشپزخانه شما ایجاد کنند، پتانسیل ذخیره‌سازی آن را افزایش داده و استفاده از فضا را بسیار دلپذیرتر می‌کنند.

اگرچه این ویژگی ها به هزینه کلی بازسازی آشپزخانه جدید اضافه می‌کنند، اما ارزش هزینه اضافی را دارند، به خصوص اگر آشپز مشتاقی باشید.

بنابراین برای جلوگیری از این اشتباه در بازسازی آشپزخانه، حتما گزینه‌های خود را بشناسید. از طراح آشپزخانه در مورد تمام گزینه‌های ذخیره سازی و سخت افزار موجود بپرسید تا بتوانید انتخابی کاملا آگاهانه داشته باشید.

زیرا اگر دقیقاً آنچه را می‌خواهید مشخص نکنید، ممکن است به سخت‌افزار و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی کمتر از ایده‌آل دست پیدا کنید، که می‌تواند فرصتی از دست رفته باشد.

 

پیشنهاد مطالعه: بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه، جزییاتی که دیده نمی‌شوند!

 

اشتباه سوم در بازسازی آشپزخانه: فراموش کردن جنبه عملی وسایل موجود در آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه به سبک جدید

بسیاری از افراد در هنگام بازسازی آشپزخانه، اغلب آنقدر درگیر زیبایی‌شناسی طراحی می‌شوند که جنبه عملی آن را فراموش می‌کنند، که می‌تواند منجر به طراحی و ایجاد آشپزخانه‌ای شود که عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

برای جلوگیری از این اشتباه در بازسازی آشپزخانه، ابتدا عملکرد و کارکرد تمام اجزا و وسایلی که قرار است در آشپزخانه داشته باشید را مورد بررسی قرار دهید. حتی قبل از قرار اولیه با طراح آشپزخانه خود، در مورد جنبه‌های کاربردی آشپزخانه و نحوه عملکرد فضا، فکر کنید.

به عنوان مثال، از خود بپرسید:

  • چند نفر به طور همزمان از آشپزخانه استفاده خواهند کرد؟
  • قد کاربران چقدر است؟
  • چگونه آشپزی می کنید؛ آیا به فضای پیشخوان زیادی برای پخت نیاز دارید یا یک هود پرقدرت می‌خواهید؟
  • آیا قصد دارید لوازم خانگی خود را در معرض نمایش بگذارید یا می خواهید آنها را پنهان کنید؟
  • آیا آشپزخانه فقط برای پخت و پز، به عنوان مرکزی برای وعده‌های غذایی خانوادگی است یا به عنوان مکانی که بچه‌ها در آن تکالیف خود را انجام می‌دهند و یادداشت‌های مدرسه را نمایش می‌دهند استفاده می‌شود؟
  • چه چیزی در آشپزخانه فعلی، شما را ناامید می‌کند و آیا چیزی در آن وجود دارد که دوست داشته باشید؟

بنابراین بهتر است در مشاوره اولیه، تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد سبک زندگی و نحوه استفاده از آشپزخانه به طراح آشپزخانه خود بدهید تا بر این اساس، بهترین طراحی برایتان انجام شود.

 

اشتباه چهارم در بازسازی آشپزخانه: آماده سازی ضعیف

مدل آشپزخانه زیبا و مدرن

از دیگر اشتباهات رایج در بازسازی آشپزخانه که معمولا در هنگام کاشی کاری آشپزخانه ایجاد شود، ناشی از عدم آمادگی قبل از چیدن کاشی هاست! به عنوان مثال، سفارش ندادن کاشی به مقدار مورد نیاز که می‌تواند یک اشتباه پرهزینه از نظر بودجه و زمان باشد.

بنابراین برای جلوگیری از این اشتباه در بازسازی آشپزخانه توصیه می‌شود که 10 درصد بیشتر از مساحتی که قرار است کاشی شود، خریداری کنید. همچنین بهتر است 2 بار اندازه‌گیری کنید و مطمئن شوید که کاشی‌های کافی برای پوشاندن فضا خریداری کرده‌اید و سپس مقداری اضافی برای بریدگی و اشتباه کاشی‌ها خریداری کنید.

 

اشتباه پنجم در بازسازی آشپزخانه: انتخاب نادرست نوع کاشی

مدل آشپزخانه بازسازی شده شیک و زیبا

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که ممکن است در فرآیند بازسازی آشپزخانه رخ دهد، چیدن کاشی یا محصول نامناسب برای فضا است. مواردی مانند انتخاب کاشی با درجه لغزش اشتباه یا استفاده از کاشی‌های کف روی دیوار، اگرچه ممکن است هنگام چیدن روی دیوار خوب به نظر برسند، اما به زودی متوجه مشکلاتی در هنگام زندگی در آن فضا خواهید شد.

برای جلوگیری از این اشتباه، در مورد قرار دادن کاشی‌ها و جایی که کاشی ها قرار است استفاده شوند، دقیق و واضح باشید. به عنوان مثال، شما نمی‌خواهید یک کاشی کف سنگین روی یک بک اسپلش (پنل‌هایی  که به صورت افقی یا عمودی در پشت اجاق گاز یا سینک ظرفشویی، قرار داده می ‌شوند) داشته باشید، اما ممکن است جایگزین مناسبی وجود داشته باشد که با سبک انتخابی شما مطابقت داشته باشد، بنابراین حتما مشخص کنید که برای چه فضایی قصد خرید کاشی دارید.

 

پیشنهاد مطالعه: بازسازی خانه های قدیمی با کمترین هزینه

 

اشتباه ششم در بازسازی آشپزخانه: قرار دادن نورپردازی در نقاط اشتباه

آشپزخانه جدید

استفاده از چراغ‌ها و نورپردازی در بالای راهروها در آشپزخانه و جایی که واقعاً مورد نیاز است؛ یکی از رایج‌ترین اشتباهات در هنگام بازسازی آشپزخانه است. با این مدل از نورپردازی، شاهد ایجاد سایه‌هایی روی سینک و قسمت‌های آماده‌سازی در آشپزخانه خواهید بود که دیدن کاری که انجام می‌دهید را تقریبا سخت می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات رایج، انتخاب از روی ظاهر به جای عملکرد است. به عنوان مثال، انتخاب آویزها یا لوسترهای زیبا که در واقع نور کافی از روی میزها ساطع نمی‌کنند، از جمله اشتباهاتی است که ممکن است در بازسازی آشپزخانه ایجاد شود. 

برای جلوگیری از این اشتباه، بهتر است بر روی نحوه استفاده از فضا تمرکز کنید. به این فکر کنید که در آشپزخانه

  • باید کجا را به وضوح ببینید، مانند مناطق آشپزی، شستشو و آماده سازی، و وسایل مناسب را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید حباب‌هایی که برای لامپ انتخاب می کنید نور کافی ساطع می کنند
  • مطمئن شوید که لامپ‌ها و لوسترها را در نقاط مناسب قرار گرفته‌اند. برای مثال، اگر نورهای سقفی را انتخاب می کنید، آنها را در مرکز روی میز قرار دهید.
  • اضافه کردن نور در زیر قسمت کابینت‌هایی بالایی نیز راه دیگری برای افزایش دید در مناطق آماده سازی و پخت و پز است.

 

اشتباه هفتم در بازسازی آشپزخانه: استفاده از نور سرد در آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه مدرن

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است در طول بازسازی آشپزخانه با آن مواجه شوید این است که از نورهای سرد برای آشپزخانه استفاده کنید. با انتخاب نور ضعیف برای فضای آشپزخانه ممکن است احساس سرد، غیر دعوت کننده و تجاری برای این فضا ایجاد می‌شود.

آشپزخانه قلب خانه است، بنابراین مهم است که نور گرمی را برای این فضا انتخاب کنید که حس خوشایندی ایجاد کند. پس لازم است برای جلوگیری از این اشتباه در بازسازی آشپزخانه، به سراغ گرما بروید. به دمای لامپ‌ها نگاه کنید که بر حسب کلوین اندازه گیری شده و روی بسته بندی آن مشخص شده است. لامپ‌های نورانی 2000 تا 3000 کلوین، به شما نور سفید گرمی می‌دهند که برای یک آشپزخانه دنج عالی است. همچنین بهتر است سبک‌های کم نور را انتخاب کنید.

ترکیب خوبی از نور غیرمستقیم (یا محیطی) همراه با چراغ‌های مناسب برای مناطق آماده سازی، فضایی کاربردی و در عین حال خوشایند را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

 

کلام آخر

برای بازسازی آشپزخانه لازم است که تمام جنبه‌های عملی و زیبایی شناختی فضای آشپزخانه را در نظر بگیرید و از یک متخصص و طراح که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارد، کمک بگیرید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین طراحی را با توجه به ترجیحات خود و قوانینی که در این زمینه وجود دارد، برای آشپزخانه خود انجام دهید و از بروز اشتباه در بازسازی آشپزخانه جلوگیری کنید.

آیا تا به حال بازسازی آشپزخانه را انجام داده اید؟ چه پیشنهادی برای جلوگیری از بروز اشتباهات رایج در بازسازی آشپزخانه دارید؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
لاله
۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

به نظر من کیفیت شیرآلات و سینک خیلی مهمه، چون دائم داریم استفاده می کنیم و خراب شدنشون خیلی اذیت میکنه و آدم رو از کار و زندگی میندازه

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید