نحوه رسوب گیری اتو: راه‌‌حل نجات‌دهنده!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از بساز و بچین نحوه رسوب گیری اتو را آماده کردیم تا از این روش ساده، برای تمیز کردن اتو و داشتن لباس های بی لک استفاده کنید.

آشنایی با نحوه رسوب گیری اتو و تمیز کردن اتو برای جلوگیری از ورود لکه ها به لباس هنگام اتو کردن بسیار مهم است. لکه‌های رسوبی معمولاً روی صفحه اتو ایجاد می‌شوند و دریچه‌های بخار را مسدود می‌کنند و مطمئناً نمی‌خواهید که هنگام اتو کردن، این مورد روی پارچه منتقل شود.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین نحوه رسوب گیری اتو را آماده کردیم تا از این روش ساده، برای تمیز کردن اتو و داشتن لباس های بی لک استفاده کنید.

 

پیشنهادمطالعه: با این ترفندها خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ را راحت‌تر انجام بدید!

 

هر چند وقت یکبار لازم است که اتو را رسوب گیری وتمیز کنیم؟

برنامه زمانبندی برای تمیز کردن و رسوب گیری اتو، معمولا به تعداد دفعات استفاده از اتو و پارچه‌هایی که اتو می‌کنید، بستگی دارد. با این حال، برای حذف رسوبات معدنی از اتو، لازم است که حداقل به صورت فصلی، اتو را رسوب گیری و تمیز کنید.

هنگامی که یک لایه رسوب روی سطح اتو مشاهده کردید، بهتر است که اقداماتی را در جهت تمیز کردن کف اتو انجام دهید. همیشه قبل از شروع هر فرآیند تمیز کردن، مطمئن شوید که اتو خاموش است، از برق جدا شده و کاملا خنک است.

 

پیشنهاد مطالعه: مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم؟ راهکارهایی برای انواع مبل

 

وسایل مورد نیاز برای رسوب گیری اتو

  • کاسه یا فنجان بزرگ
  • خلال دندان (چوبی یا پلاستیکی) یا مسواک قدیمی
  • سرکه سفید 
  • آب مقطر

 

پیشنهاد مطالعه: نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس، نذار از ریخت بیفته!

 

نحوه رسوب گیری اتو

اگر اتو بخار دارید و لکه‌های آب پر از مواد معدنی و رسوب، روی لباس شما باقی می‌ماند، به این معنی است که دریچه‌های بخار مسدود شده است و اتو نیاز به تمیز کردن خوب و رسوب گیری دارد. توجه داشته باشید که استفاده از محصولات شیمیایی برای رسوب گیری اتو ممکن است باعث ایجاد آسیب شود. بنابراین بهترین  چیز برای رسوب گیری اتو، سرکه سفید و آب مقطر است که ملایم و کم هزینه نیز است.

 

یک محلول پاک کننده درست کنید

1/2 فنجان سرکه سفید و 1/2 فنجان آب مقطر را با هم مخلوط کنید و سپس این محلول را درون مخزن آب اتوی خنک بریزید.

نحوه رسوب گیری اتو 1

کانال های بخار را بررسی کنید

در حالی که اتو در وضعیت عمودی و روی یک سطح محکم قرار دارد، مجاری بخار را بررسی کنید. اگر بقایای سفیدی را در سوراخ‌ها مشاهده کردید، از یک خلال دندان چوبی یا پلاستیکی یا مسواک قدیمی استفاده کنید تا رسوبات را پاک کنید. به هیچ عنوان از ابزارهای فلزی که ممکن است باعث ایجاد خراش روی سطح اتو شود استفاده نکنید.

نحوه رسوب گیری اتو 2

برای ایجاد بخار، اتو را گرم کنید

سپس اتو را به برق وصل کنید، آن را روشن کنید و روی قابلیت بخار تنظیم کنید. اجازه دهید اتو حداقل پنج دقیقه گرم شود. دکمه بخار را فشار داده و 20 تا 30 ثانیه نگه دارید یا تا زمانی که بخار آزادانه خارج شود. این روش را حداقل شش بار انجام دهید.

نحوه رسوب گیری اتو 3

اتو را خنک و خالی کنید

اتو را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و اجازه دهید اتو کاملا خنک شود. پس از خنک شدن، مخلوط سرکه و آب باقیمانده را از مخزن اتو خالی کنید. حتی اگر در هر بار از استفاده از اتو از آب مقطر یا آب تصفیه شده استفاده می‌کنید، باید هر چند ماه یکبار از مخلوط سرکه و آب مقطر استفاده کنید تا بخار اتو خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کنید.

نحوه رسوب گیری اتو

 

پیشنهادمطالعه: چگونه تشک خوشخواب را تمیز کنیم؟ راهنمای صفر تا صد

 

نحوه تمیز کردن کفی اتو

کف اتو را هرگز نباید با چیز خشن که می‌تواند باعث خراشیدگی شود مالش دهید. هنگامی که پوشش کف اتو، خدشه‌دار شد، تقریباً غیرممکن است که از زنگ زدگی یا لکه شدن جلوگیری کنید. کفی اتو ممکن است در اثر رسوب یا باقیمانده الیاف پارچه‌ها، صمغی و کثیف شود و باید به طور منظم تمیز شود. با استفاده از این مراحل می‌توانید کفی اتو را نیز به بهترین شکل ممکن تمیز کنید:

 

  • نمک خوراکی یا جوش شیرین را با کمی سرکه سفید مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.
  • اگر جوش شیرین را انتخاب کنید، سرکه باعث کف کردن آن می‌شود، بنابراین آن را در یک کاسه بزرگ به اندازه‌ای مخلوط کنید که حاوی کف باشد.
  • یک پارچه سفید تمیز را به مخلوط آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن کفی اتو استفاده کنید.
  • در برخی از نواحی برای از بین بردن کثیفی نیاز است چندین بار این کار را تکرار کنید تا کاملا تمیز شود.
  • برای رسوبات بسیار چسبنده، اجازه دهید خمیر حداقل 10 دقیقه روی کفی اتو بماند و سپس شستشو دهید.
  • کفی را با استفاده از یک پارچه سفید تمیز آغشته به آب بشویید و سپس خشک کنید. 

نحوه رسوب گیری اتو

 

پیشنهاد مطالعه: چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

 

چگونه پلاستیک ذوب شده را از کفی اتو تمیز کنیم؟

اگر چیزی پلاستیکی روی اتوی شما ذوب شده است، باید آن را جدا کنید وگرنه به لباس بعدی که اتو می‌کنید منتقل می‌شود و در این فرآیند به پارچه آسیب می‌رساند. این مراحل را با دقت انجام دهید تا کفی اتو را به خوبی تمیز کنید:

  • اتو را از برق جدا کرده و خنک کنید.
  • یک تابه کم عمق را با تکه‌های یخ پر کنید و قسمتی از کفی اتو را که پلاستیک به آن چسبیده شده است را روی یخ قرار دهید. بگذارید پنج تا 10 دقیقه بماند تا پلاستیک سفت شود.
  • برای خراش دادن پلاستیک سفت شده، از یک چاقوی پلاستیکی یا لبه یک کارت اعتباری قدیمی استفاده کنید.
  • سپس، نمک خوراکی یا جوش شیرین را با کمی سرکه سفید مقطر مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و به آرامی کفی اتورا با این ترکیب بشویید تا بقایای پلاستیکی باقی مانده روی سطح پاک شود.
  • کفی اتو را با یک پارچه تمیز آغشته به آب بشویید، سپس اتو را خشک کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه + معرفی ترفندها

 

چگونه لکه‌ها را از اتو پاک کنیم؟

ممکن است به طور تصادفی موادی را روی کفی اتو مشاهده کنید، اما نگراننباشید، چرا که این لکه‌ها را نیز می‌توان به راحتی پاک کرد. در ادامه به چند روش برای از بین بردن لکه از روی کفی اتو اشاره کردیم:

  • جوش شیرین: اجازه دهید اتو خنک شود و کمی خمیر تهیه شده از جوش شیرین و آب را به آرامی بمالید (اما خمیر را وارد سوراخ‌های کف اتو نکنید).
  • سرکه: از یک توپ پنبه ای با سرکه سفید برای تمیز کردن لکه‌های کف اتو استفاده کنید.
  • پاک کننده لاک ناخن: یک پنبه را به پاک کننده ناخن استون آغشته کنید و آن را روی کفی اتو داغ بمالید. البته لازماستکه در هنگام استفاده از این روش، حتما از دستکش محافظ فر استفاده کنید. علاوه بر این، برای گردش هوا، این کار را در فضای باز انجام دهید و از ماسک صورت استفاده کنید تا مجبور نشوید در دود تنفس کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش برای تمیز کردن پارکت چوبی و لمینت + ترفندهای کاربردی

 

نکاتی برای تمیز نگه داشتن اتو

  • برای پر کردن اتو از آب مقطر و آب تصفیه شده استفاده کنید. آب لوله کشی (حتی اگر فیلتر شده باشد) حاوی مواد معدنی است که می‌تواند اتو را مسدود کند و به اتو آسیب برساند و در نتیجهممکن است آبرسوب دار یا زنگ زده رویلباس تمیز شما پاشیده شود.
  •  قبل از وصل کردن اتو به برق و زمانی که اتو هنوز خنکاست، مخزن آب اتو را پر کنید.در نهایت، پس از اتو و زمانی که اتو سرد شد، مخزن آب را خالی کنید. اگر مکرراً اتو نمی‌کنید، این امر بسیار مهم است.بهتر است از یک پارچه تمیز برای پاک کردن هر گونه رطوبت بیرونی روی اتو نیز استفاده کنید.
  • اتوی خنک شده را در حالت عمودی (با کفی بالا) نگهداری کنید تا از نشت آب جلوگیری کنید و از خراشیدگی یا خوردگی سطح کفی اتو نیز جلوگیری شود.
  • اگر مجبورید روی زیپ‌های پلاستیکی، زیپ‌های فلزی، گیره‌ها، قلاب‌ها، پین‌ها، چاپ روی لباس را اتو کنید، بهتر است ابتدا یک پارچهروی لباس قرار دهید و سپس اتوکشی را انجام دهید. این پارچه از کفی اتو در برابر آسیب محافظت خواهد کرد.

 

کلام آخر

بایاد گرفتن نحوه رسوب گیری اتو، می‌توانید اتو را در بهترین شرایط نگهداری کنید و با هر بار اتو کردن لباس، هیچگونه لکه‌ای روی لباس‌ها ایجاد نشود. رسوب گیری اتواز جمله اقداماتی که ب راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید و با رویکرد صحیح، می‌توانید کف اتو خود را بازیابی کنید و به نوبه خود، آن را به همان اندازه روز اولی که آن را دریافت کردید به طور موثری کار کند.

شما از چه روشی برای رسوب گیری اتو استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید