تخت خواب دو نفره، از نکات مهم خرید تا معرفی مدل‌های جدید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نکات مهم در هنگام خرید تخت خواب دو نفره جدید، انواع مدل‌های تخت خواب دو نفره برای دکوراسیون اتاق خواب با سبک‌های مختلف

انتخاب تخت خواب، احتمالا مهم‌ترین بخش چیدمان اتاق خواب است. با یک انتخاب درست، نه تنها طراحی اتاق خواب خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهید، بلکه کیفیت و سلامت خواب خود را نیز تضمین خواهید کرد. 

البته لازم است این موضوع را به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب و خرید تخت خواب دو نفره، هیچ معیار روشنی برای نحوه انتخاب صحیح وجود ندارد. به خصوص هنگام خرید یک تخت برای یک زوج، که در آن علایق، سلیقه‌ها و ترجیحات متفاوتی نقش دارند. به همین منظور قصد داریم در ادامه این مقاله از بساز و بچین،  به شما کمک کنیم تا در هنگام خرید یک تخت خواب دو نفره جدید، انتخاب درستی داشته باشید.

 

نکات کلیدی و مهم در انتخاب و خرید تخت خواب دو نفره

در زیر به نکاتی اشاره کردیم که به شما کمک می‌کنند تا تختخواب دونفره مناسب را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید و نکات و ترفندهای مهمی در مورد اینکه تخت خواب باید چگونه باشد را به شما ارائه می‌دهیم:

 

به اندازه اتاق خواب خود نگاه کنید

اگر در حال خرید یک تختخواب دو نفره کاملاً جدید هستید، می‌توانید هر اندازه‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید. اما در نظر گرفتن اندازه اتاق خواب به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای اتاق خواب خود داشته باشید. 

در حالت ایده‌آل، بهتر است 60 تا 90 سانتی متر در طرفین و انتهای تختخواب قرار بگیرد. این به شما فضای کافی برای حرکت آزادانه در اتاق خوابتان را می‌دهد.

بنابراین قبل از انتخاب و خرید سرویس خواب دو نفره، حتما فضای موجود خود را اندازه گیری کنید و از این اندازه گیری برای تعیین استانداردترین سایز و اندازه از تختخواب دو نفره برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که چارچوب تخت خواب ممکن است کمی بزرگتر از ابعاد تشک باشد و در هنگام اندازه گیری تختخواب باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

 

تخت خواب دو نفره ساده و شیک چوبی

 

ارتفاع مناسبی را برای تخت خواب دو نفره انتخاب کنید

ارتفاع فریم تخت نیز، یکی دیگر از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. تصمیم بگیرید که چه ارتفاعی از تخت برای شما راحت است. تشک با ارتفاع بیشتر، معمولا برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند راحت‌تر است.

اما اگر دوست دارید در نزدیکی زمین بخوابید، می‌توانید به سراغ مدل‌هایی از تخت خواب بروید که دارای کوتاه‌ترین پایه بوده و فقط به اندازه ارتفاع تشک از زمین فاصله دارند. 

 

سبک و مدل سرویس خواب دو نفره را در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در هنگام انتخاب و خرید تختخواب دو نفره مدرن و شیک به آن توجه داشته باشید، سبک و مدل سرویس خواب است. 

هنگام انتخاب طرح، سبک کلی اتاق خواب خود را در نظر بگیرید. اگر اتاق خوابی مدرن دارید، طراحی ساده و شیک ایده آل است. اما اگر اتاق خوابی به سبک سنتی دارید، ممکن است یک قاب چوبی تزئین شده با جزئیات پیچیده را ترجیح دهید. بنابراین حتما نوع دکوراسیونی که برای اتاق خواب در نظر دارید را مشخص کنید و سپس به سراغ انتخاب سرویس خواب دو نفره بروید تا در هنگام انتخاب، دچار سردرگمی نشوید و مستقیما به سراغ مدل‌هایی بروید که با سبک دکوراسیون اتاق خواب شما همخوانی دارند.

 

تختخواب دو نفره شیک و مدرن با رنگ کرمی

 

از کیفیت کلی سرویس خواب دو نفره اطمینان حاصل کنید

تخت خواب، یکی از وسایلی هستند که به صورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرد و ارتباط مستیمی با سلامتی و کیفیت خواب شما دارد. بنابراین بهتر است در هنگام خرید تختخواب دو نفره، به سراغ تخت خواب دو نفره ارزان و بی کیفیت نروید و سعی کنید با کیفیت‌ترین چهارچوب تخت خواب و تشک را انتخاب کنید و مطمئن باشید که به هیچ عنوان از این کار پشیمان نخواهید شد. زیرا با این انتخاب هم یک محصول باکیفیت و عالی تهیه کرده‌اید و هم به مدت طولانی می‌توانید از ان استفاده کنید.

 

قبل از خرید تخت خواب و تشک را امتحان کنید

همیشه قبل از خرید، مجموعه‌ای از تخت‌ها را برای مقایسه امتحان کنید. اینکار به شما ایده می‌دهد که چه چیزی برای شما مناسب است و چه چیزی نیست. چرا که حمایت و راحتی مورد نیاز شما باید متناسب با وزن و بدن شما باشد و فقط به استحکام تخت خواب دو نفره وابسته نیست!

همچنین فراموش نکنید که اگر تخت‌خواب برای دو نفر است آن را با هم امتحان کنید. وزن، قد و وضعیت خواب شریک زندگی شما نیز بر راحتی هر دوی شما در تخت خواب تاثیر می‌گذارد.

 

رنگ تخت خواب دو نفره را فراموش نکنید

رنگ تختخواب نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار و مهم در هنگام انتخاب و خرید مدل تخت خواب دو نفره است. اگر رنگ خیلی تیره ای را انتخاب کنید، برای مدت طولانی باعث خستگی بینایی می‌شود و رنگ بیش از حد روشن نیز تا حدی بر سلامت روان افراد تأثیر می‌گذارد.

بنابراین هنگام خرید تخت دونفره بهتر است رنگ‌های ملایم مانند صورتی، بنفش روشن، آبی، طوسی، کرمی، طوسی ملایم و غیره انتخاب کنید. هرچه رنگ تخت خواب ملایم‌تر و خنثی‌تر باشد، امکان اضافه کردن رنگ های بیشتری به دکوراسیون اتاق خواب با استفاده از روتختی، بالشت‌ها، پرده، فرش و سایر اکسسوری‌ها خواهد داشت.

 

مدل تخت خواب دو نفره شیک و جدید با رنگ طوسی و جزئیات خردلی

 

مواد و متریال تخت خواب را در نظر بگیرید

ترجیحات افراد در هنگام انتخاب مواد و متریال تخت خواب متفاوت است. برخی از افراد چوب را دوست دارند، برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند تخت خواب پارچه‌ای داشته باشند. 

بنابراین در هنگام انتخاب مواد و متریال تخت خواب دو نفره شیک و جدید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که متریال تخت  را با توجه به ترجیحات و شرایط اقتصادی خود انتخاب کنید. البته همانطور که می‌دانید جنس و متریال به کار رفته در تولید تختخواب، با قیمت تخت خواب دو نفره رابطه مستقیم دارند؛ یعنی هر چه متریال بهتر و باکیفیت تر باشد قیمت بالاتری دارد.

اگر تخت خواب چوبی می‌پسندید، بهتر است هنگام انتخاب، به سختی چوب توجه کنید. هر چه سختی چوب بیشتر باشد، تختخواب بادوام‌تر و قیمت آن بیشتر می‌شود.

هنگام انتخاب تخت خواب دو نفره از جنس پارچه، باید شخصاً کیفیت آن را لمس کنید، بو را استشمام کنید و به اسکلت تخت نگاه کنید تا از کیفیت تخت اطمینان حاصل کنید.

 

فضای ذخیره سازی زیر تخت خواب را در نظر بگیرید

اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، بهترین پیشنهاد این است که تختخوابی را انتخاب کنید که دارای فضای ذخیره سازی در قسمت زیر تشک باشد. با این انتخاب، هم از فضای زیر تخت به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنید و هم از به هم ریختگی اتاق خواب خود جلوگیری خواهید کرد. 

همچنین استفاده از تخت‌های تاشو نیز جز گزینه‌های بسیار عالی و ایده آل برای فضاهای کوچک است که معمولا به صورت سفارشی برای فضایی که در اختیار دارید، طراحی و تولید می‌شود.  این تختخواب‌ها با سیستم مناسب می‌توانند به راحتی تا شوند و در صورت عدم استفاده ناپدید شده و به یک دیوار صاف در اتاق تبدیل شوند. این امر منجر به ایجاد فضای قابل توجه بیشتر برای استفاده‌های دیگر (مانند اتاق کار) یا به سادگی برای تسهیل حرکت در اتاق خواب، در طول روز می‌شود.

 

تختخواب دو نفره شیک چوبی با کشو بزرگ در زیر تخت

 

خرید و قیمت سرویس خواب عروس - تخت خواب دو نفره سفارشی

اگر قصد خرید سرویس خواب عروس را دارید، به دنبال نمونه‌های تختخواب دو نفره شیک و مدرن هستید و می‌خواهید تخت خواب دو نفره ارزان و با قیمت مناسب خریداری کنید، بهترین پیشنهاد این است که مستقیما به تولیدکنندگان تختخواب مراجعه کنید و تختخواب دو نفره مورد نظر خود را به این تولید کنندگان سفارش دهید تا یک تختخواب با کیفیت با ویژگی‌های مورد نظر خود و با قیمت مناسب و اقتصادی تهیه کنید.

 

جدیدترین نمونه‌ها از مدل تخت خواب دو نفره

در ادامه نمونه‌های شیک و جدیدی از مدل تخت خواب دو نفره شیک 2023 را ببینید و ایده بگیرید:

 

مدل تختخواب دو نفره شیک و خاص به شکل گرد

 

مدل تختخواب دو نفره شیک و خاص به شکل گرد

 

تخت خواب دونفره پارچه ای به رنگ کرمی

 

تخت خواب دونفره پارچه‌ای به رنگ کرمی

 

مدل تختخواب دونفره ساده و مینیمال بسیار زیبا و شیک

 

مدل تختخواب دونفره ساده و مینیمال بسیار زیبا و شیک

 

مدل تختخواب دو نفره شیک و زیبا با پارچه مخمل طوسی

 

مدل تختخواب دو نفره شیک و زیبا با پارچه مخمل طوسی

 

سرویس خواب عروس با ترکیب پارچه کرمی و چرم عسلی

 

سرویس خواب عروس با ترکیب پارچه کرمی و چرم عسلی

 

مدل سرویس خواب عروس مدرن و خاص با ترکیب فلز و پارچه سورمه ای

 

مدل سرویس خواب عروس مدرن و خاص با ترکیب فلز و پارچه سورمه‌ای

 

تختخواب دو نفره چرمی خاص و جذاب

 

تختخواب دو نفره چرمی خاص و جذاب

 

سرویس خواب عروس کلاسیک و شیک به رنگ سفید

 

سرویس خواب عروس کلاسیک و شیک به رنگ سفید

 

جمع‌بندی

تخت خواب دو نفره، یکی از اصلی‌ترین مبلمان برای اتاق خواب است که لازم است در هنگام انتخاب و خرید آن حتما به عوامل مختلفی از جمله سایز و اندازه دقیق اتاق خواب، سبک دکوراسیونی که برای اتاق خواب در نظر گرفته‌اید، جنس و متریال به کار رفته در تخت خواب و فضای ذخیره سازی که تخت خواب در اختیارتان قرار می‌دهد توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین تخت خواب دو نفره را برای اتاق خواب خود تهیه کنید.

برچسب ها:
تخت خواب
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید