راهنمای خرید انواع بالش طبی | آگاهانه خرید کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر می‌خواهید با انواع بالش طبی آشنا شوید و راهنمای خرید انواع بالش طبی را مطالعه کنید، همراه ما باشید تا جزییات و نکات مهمی را مرور کنیم.

آیا شما هم به گردن دردهای صبحگاهی عادت کرده‌اید؟ یا کیفیت خواب‌تان به دلیل بالش نامناسب دچار مشکل شده است؟

به هر حال نیاز دارید تا نحوه استفاده از بالش طبی را بدانید و براساس این آگاهی، بهترین بالش طبی را انتخاب نمایید. خوشبختانه این روزها برای دردهای گردن، دیسک گردن و مشکلات خواب نامناسب که با منشا بالش ایجاد می‌شود، راه حل‌هایی وجود دارد. بالش طبی یکی از بهترین راهکارهایی است که به شما اجازه می‌دهد تا بدون دردسر و نگرانی، نوع بالش مناسب و طبی خوبی برای زیر سرتان انتخاب کنید.

در این مقاله از بساز و بچین، به دلیل اهمیت بالش طبی، هر چیزی که در این خصوص باید بدانید را بررسی می‌کنیم، بهترین برندها را مرور کرده و همراه هم راهنمای خرید بالش طبی را مشاهده خواهیم کرد.

پس همراه ما باشید.

 

بالش طبی چیست؟

بالش طبی چیست؟

بالش طبی یا بالش ارتوپدی یک نوع بالش کاربردی است که به‌طور خاص برای حمایت از ستون فقرات و کمک به بهبود وضعیت جسمی در طول خواب طراحی و تولید شده است. این نوع بالش‌ها اغلب از موادی مثل مموری فوم یا لاتکس ساخته شده‌اند. استفاده از این بالش‌ها می‌تواند زندگی بهتری برای شما ایجاد کند. این نوع بالش‌ها به طور ویژه‌ای توانایی حمایت از ستون فقرات و کمک بهخواب بهتر را دارا هستند. بالش طبی می‌تواند به کاهش درد عضلانی و فشارهای نقاط فشاری کمک کند. شاید باور نکنید اما بالش طبی معمولاً به دلیل ارتفاع مناسبی که در طراحی آن مدنظر قرار می‌گیرد، درد شانه و گردن را کاهش می‌دهد. برخی از بالش‌های طبی دارای خاصیت تنظیم دما هستند. این بالش‌ها در طول فصل‌های گرم، گرما را از بین می‌برند و در طول فصل‌های سرد، گرما را حفظ می‌کنند. برخی از افراد حساسیت‌هایی نسبت به مواد بالش معمولی دارند. بالش‌های طبی معمولاً از مواد ضد حساسیت ساخته می‌شوند، به همین دلیل امکان بروز حساسیت را کاهش می‌دهند. شما با استفاده از بالش طبی، خواب با کیفیتی را تجربه می‌کنید.

 

انواع بالش طبی را بشناسید

انواع بالش طبی را بشناسید

شناخت انواع بالش طبی به شما کمک می‌کند تا بتوانید دست به انتخاب بزنید. بالش‌های طبی انواع مختلفی دارند اما در اینجا به دو گزینه رایج آن اشاره می‌کنیم.

1. بالش‌های مموری فوم :  یکی از رایج‌ترین و با کیفیت ترین بالش های طبی، آن هایی هستند که با دارا بودن مموری فوم، می‌توانند به راحتی مورد استفاده قرار گیرند و متناسب با فشار وارده، ظاهر خودشان را تنظیم کنند.  در این نوع بالش از متریال خاصی استفاده شده است. موادی مثل مموری فوم، استحکام بالایی دارند و پس از اعمال فشار می‌توانند به شکل اولیه خودشان باز گردند. بالش‌های مموری فوم به خوبی متناسب با شکل بدن شما فرم می‌گیرند. همین موضوع موجب می‌شود. تا حمایت از گردن و ستون فقرات را فراهم کنند. این بالش‌ها معمولاً برای کسانی که به درد گردن و شانه مبتلا هستند یا به بهبود وضعیت فشارهای نقطه‌ای در نقاط حیاتی بدن نیاز دارند، مناسب هستند.

2. بالش‌های پلی‌استر: بالش‌های پلی‌استر از مواد خام پلی‌استر یا الیاف مصنوعی دیگر ساخته می‌شوند. این الیاف ممکن است به صورت توپ‌های کوچک یا لایه‌لایه درون بالش قرار گیرند.این بالش‌های طبی، معمولاً انعطاف‌پذیری بالایی دارند و موجب محافظت از گردن و ستون فقرات می‌شود. افرادی که به بالش‌های نرم و مخملی علاقه دارند، ممکن است این نوع بالش را ترجیح دهند. بیشتر بالش‌های پلی‌استر قابلیت شستشو دار، در ماشین لباسشویی قابل شستن هستند. بالش‌های پلی‌استر معمولاً ارزانتر از بالش‌های مموری فوم هستند، که این امکان را فراهم می‌کند تا به عنوان یک گزینه اقتصادی در نظر گرفته شوند.

 

اگر در خواب تعرق زیادی دارید این نوع بالش مناسب شما است

اگر در خواب تعرق زیادی دارید این نوع بالش مناسب شما است

افرادی که در هنگام خواب به شدت عرق می‌کنند، نیاز به بالشی دارند که تهویه مناسبی داشته باشد. به این ترتیب با تبادل هوا تحت هیچ شرایطی دچار تعرق نمی‌شوند. بالش‌های ساخته شده از موادی مانند پلی‌استر یا فوم ریش ریش، به دلیل خاصیت تهویه بالا و خنکی که برای بدن فراهم می کنند، گزینه های مناسبی برای این افراد باشند. پلی‌استر به عنوان یک مواد رایج برای ساخت الیاف مصنوعی، خواص تهویه خوبی دارد و می‌تواند به آسانی هوا را عبور داده و از تجمع گرما و رطوبت جلوگیری کند. همچنین، فوم ریش ریش نیز یک جنس خنک کننده است که به دلیل ساختار باز ، اجازه جریان هوا را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، بالش‌های حاوی ژل خنک‌ کننده نیز ممکن است در ابتدا احساس خنکی خوبی ایجاد نمایند، اما در بلند مدت ممکن است گرما و رطوبت را در داخل بالش به دلیل ویژگی‌های خاص ژل به دام بیندازند. بنابراین، توصیه می‌کنیم تا با انتخابی هوشمندانه، خوابی با کیفیت مناسب تجربه کنید.

 

بالش طبی مخصوص چه افرادی است؟

بالش طبی مخصوص چه افرادی است؟

بالش‌های طبی، مخصوص طیف گسترده‌ای از افراد هستند. با آگاهی از این طیف می‌توانید با اطمینان خاص بیشتری دست به خرید بزنید و بالش طبی ممخصوص خودتان را انتخاب نمایید.

  1. اشخاص با درد گردن و شانه: بالش‌های طبی با حمایت از گردن و ستون فقرات شما، می‌توانند به کاهش درد گردن و شانه کمک کنند. این بالش‌ها به شکل بدن فرد در می آیند و فشارهای نقطه‌ای را کاهش می‌دهند.
  2. اشخاص با مشکلات فشار نقطه‌ای: افرادی که به فشارهای نقطه‌ای در نقاط حیاتی بدن، مانند ستون فقرات، دچار هستند، ممکن است از بالش‌های طبی با طراحی ارتوپدیک و مموری فرم استفاده کنند و اثربخشی خوبی را شاهد باشند.
  3. اشخاص با مشکلات فشار دست: بسیاری از افراد عادت دارند تا در زمان خواب دست‌شان را زیر بالش قرار دهند. همین موضوع مشکلات خواب رفتن دست ها، گرفتگی عضلات و... ایجاد می‌کند. بالش های طبی دارای جای دست، بهترین انتخاب برای این افراد هستند.
  4. اشخاص با حساسیت‌های آلرژیک: برخی از بالش‌های طبی از موادی ساخته شده‌اند که به حساسیت‌های آلرژیک مقاوم هستند. عدم وجود آلرژن در متریال ساخت این بالش ها می‌تواند نکته مهم و کلیدی برای اشخاص با سابقه حساسیت باشد.
  5. اشخاص با مشکلات مرتبط با خواب: برخی از بالش‌های طبی ممکن است برای کاهش مشکلات مرتبط با خواب مثل خروپف یا اختلالات خواب مثل آپنه خواب مفید باشند.
  6. اشخاص با آسم یا مشکلات تنفسی: بعضی از بالش‌های طبی به دلیل عدم وجود متریال حساسیت زا، می‌توانند به خوبی مشکل شما را برطرف نمایند.

 

راهنمای خرید بالش طبی

راهنمای خرید بالش طبی

برای خرید بالش طبی، باید آگاهی کافی در این زمینه داشته باشید. اطلاع از اینکه بالش طبی چگونه می‌تواند نیاز شما را برآورده کند، موضوع بسیار مهمی است که کمک می‌کند تا هوشمندانه دست به انتخاب بزنید. بالش طبی به بهترین شکل ممکن نیاز های شما را برآورده می‌کند، پس کافی است تا آگاهانه انتخاب کنید.

  1. نوع بالش طبی: بر اساس نیازهای خود، تصمیم بگیرید که آیا نیاز به بالش مموری فوم دارید یا خیر! این انتخاب را متناسب با نیاز بدن، مشکلات و دردهای ناحیه گردن بگیرید. معمولا پزشک متخصص می‌تواند شما را در انتخاب آگاهانه یاری کند.
  2. متریال ساخت: انواع مختلفی از مواد برای بالش طبی وجود دارد. متریال ساخت از جمله مموری فوم، لاتکس، پلی‌استر، و ژل از متریال‌های رایج و قابل استفاده هستند. هر ماده خاصیت‌ و مزایای خود را دارد. مثلاً مموری فوم به حمایت و انطباق با شکل بدن شهرت دارد. شما در زمان خرید باید از این جزییات آگاه باشید.
  3. اندازه بالش: اندازه بالش نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که اندازه بالش با اندازه تختخواب شما هماهنگ است و نیاز شما را برآورده می‌کند.
  4. تهویه: اگر به تهویه خوب نیاز دارید، حتما بالش‌های ساخته شده از موادی مانند پلی‌استر یا فوم ریش ریش را انتخاب کنید تا دچار تعرق نشوید.
  5. قابل شستشو: اگر اهمیت می‌دهید که بالش قابل شستشو باشد، انتخاب کنید که بالش طبی از جنسی باشد که می‌توانید آن را بشویید. قابلیت شست و شو برای بسیاری از افراد اولویت است.
  6. قیمت و کیفیت: قیمت معمولاً با کیفیت مرتبط است. با این حال، نیازی به خرج بیش از حد برای یک بالش طبی ندارید. مقایسه قیمت و کیفیت بین انواع و برندهای مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشید.
  7. نظرات و بازخوردها: قبل از خرید، نظرات و بازخوردهای دیگران را مطالعه کنید. تجربیات دیگران می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.
  8. مشاوره پزشکی: در صورت داشتن مشکلات خاص مثل درد گردن، ستون فقرات یا سایر مشکلات مرتبط با خواب، بهتر است با پزشک یا متخصص خواب مشورت کنید تا بتوانید بالش مناسبی برای نیازهای خود انتخاب کنید.

 

بهترین برندهای بالش طبی

بهترین برندهای بالش طبی

شناخت بهترین برندهای بالش طبی به شما کمک می‌کند تا انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. در این بخش با شناخته شده‌ترین برندهای بالش طبی آشنا خواهید شد.

  • برند دانلوپیلو: دانلوپیلو یک برند آلمانی معتبر است که در زمینه تولید بالش طبی و بالش ساده فعالیت دارد.
  • برند زیکلاس مِد: زیکلاس مِد بالش‌های نرم را در ارتفاع ۱۴ سانتی‌متر تولید می‌کند. این برند به افراد امکان استفاده راحت از بالش طبی با قابلیت تنظیم را فراهم می‌کند.
  • برند وندینو: وندینو بالش‌های طبی حساس به حرارت تولید می‌کند که با تغییر دمای اتاق و بدن، حالت و سفتی بالش تنظیم می‌شود.
  • برند ای رِست: ای رِست بالش‌های طبی حرفه‌ای با کیفیت عالی و طرح‌های متنوع تولید می‌کند.
  • برند smile: برند smile یکی از شناخته‌شده‌ترین‌های حوزه بالش طبی است و محصولات آن از مواد ضد حساسیت ساخته شده‌اند. پس اگر حساسیت دارید، این برند را مدنظر قرار دهید.
  • برند امسیگ: امسیگ یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای بالش طبی حرفه‌ای با جنس مموری فوم است. این برند با ارائه مدل‌های متنوع، انتخاب‌های بسیاری را برای مصرف ‌کنندگان فراهم می‌کند.
  • برند ورنا: برند ورنا بالش‌های نرم و سفت را در دسترس قرار داده است. این تنوع بالا در انتخاب و ارتفاع اجازه می‌دهد تا براساس نیازتان انتخاب نمایید.
  • برند deluxe: برند deluxe از انواع لوکس بالش طبی با کیفیت عالی شناخته می‌شود و گارانتی بلند مدتی برای محصولات خود ارائه می‌دهد.
  • برند optimum: برند optimum یکی از معروف‌ترین برندهای کالای خواب در آمریکاست و با ارائه گارانتی بیست ساله، بالش‌های نرم و با کیفیت عالی تولید می‌کند.

 

کلام آخر

اگر شما نیز برای خواب دچار مشکل هستید، درد  گردن کلافه‌تان کرده است یا نمی‌توانید با بالش‌های ساده بخوانید، قطعا پس از مطالعه راهنمای خرید بالش طبی می‌توانید دست به انتخاب بزنید و هوشمندانه بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب نمایید.

تجربه شما از بالش طبی و خواب به وسیله آن چیست؟ برای ما بنویسید.
برچسب ها:
بالش طبی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید