ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب + معرفی ۱۴ ترفند کاربردی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر شما هم درگیر فضاهای کوچک در اتاق خواب کوچکتان هستید همراه ما باشید تا ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب را مطالعه کنید.

فضای اتاق خواب به عنوان بخش مهمی از خانه شناخته می‌شود. معمولا استراحت و آرامش مورد نیاز برای روزمره به وسیله همین اتاق تامین می‌شود. اتاق خواب باید فضای آرام و مناسبی داشته باشد تا بتوانید با خیال آسوده در آن حس و حال‌ خوبی را تجربه کنید. محدودیت خانه‌های امروزی موجب شده است تا بسیاری از افراد اتاق خواب‌های کوچک و محدودی را تجربه کنند. بر همین اساس آگاهی از ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب اهمیت بالایی دارد و می‌تواند جلوه و زیبایی فضای اتاق خواب را چند برابر کند. این ایده‌ها بسیار کم هزینه، ساده اما هوشمندانه هستند. به همین دلیل لازم است اطلاعاتی در خصوص آن کسب کنید.

در این بخش قصد داریم هر چیزی که باید از ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب بدانید را بررسی کنیم و روش‌های ساده اما کاربردی را ارائه کنیم.

 

چرا باید ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب بدانید؟

چرا باید ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب بدانید؟

حتما برای شما هم اهمیت دارد که بدانید دلیل تاکید به دانستن ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب چیست؟ چه چیزی می‌تواند این ترفندها را تا این اندازه پر رنگ کند؟ در واقع بهتر است بدانید اتاق خواب یکی از اصلی‌ترین فضاهایی است که بیشتر زمان استراحت و خواب خود را در آن سپری می‌کنید. اگر این فضا کوچک و بسته به نظر برسد، قطعا احساس راحتی کمتری در آن تجربه می‌کنید. تحقیقات نشان می دهند، وقتی با فضای کوچک‌تری روبه ‌رو هستید، شناخت ترفندهای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق به شما کمک می‌کند تا از تمام پتانسیل محیط استفاده کنید. کمک گرفتن از این روش‌ها موجب می‌شود تا بتوانید از هر سانتی‌متر اتاق بهترین استفاده را بکنید. این ترفندها به شما امکان می‌دهند که محیط را به شکلی طراحی کنید که نه تنها کاربردی باشد، بلکه دلبازتر باشد. اتاق‌های کوچک حس گرفتگی فضا را چند برابر می‌کنند و کوچک بودنشان موجب بروز حس و حال حضور در فضایی دلگیر می‌شود. بنابراین لازم است به این نکته توجه داشته باشید که این ترفندها کمک می‌کنند تا حس آرامش حضور در یک فضای مناسب را تجربه کنید. این موضوع در خصوص اتاق خواب به شدت اهمیت دارد. از سوی دیگر، بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب می‌تواند به زیبایی و جذابیت بصری فضا اضافه کند و ارزش افزوده بسیار عمیقی ایجاد نماید. استفاده از ترفندهای درست می‌تواند اتاق را شیک‌تر و مدرن‌تر نشان دهد و احساس یک اقدام حرفه‌ای در طراحی داخلی را القا کند.

بدیهی است که استفاده از این ترفندها و بزرگ‌تر نشان دادن اتاق، موجب می‌شود تا از نظر چیدمان و کاربرد یک تجربه متفاوت داشته باشید. این موضوع به شدت برای فروش یا اجاره یک خانه اهمیت دارد. بنابراین اگر قصد فروش یا اجاره دادن خانه را دارید، داشتن اتاق‌ خوابی که بزرگتر نشان داده شود، به شدت میتواند در انگیزه خریداران را مستاجراحن اثرگذار باشد. چرا که با توجه به محدودیت بودجه برای خرید یا اجاره، قطعا داشتن یک فضایی که بزرگتر از اندازه واقعی نشان داده شود و دید بصری خوبی داشته باشد، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، آشنایی با این ترفندها نه تنها به بهبود فضای زندگی شما کمک می‌کند، بلکه آرامش و راحتی بیشتری را به همراه دارد و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

 

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

زمانی که اهمیت یادگیری و آگاهی از ترفندهای ساده برای بزرگ نشان دادن فضا بدانید، قطعا انگیزه بیشتری برای استفاده از آن‌ها پیدا خواهید کرد. در این بخش قصد داریم به معرفی ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب بپردازیم. این روش‌ها بسیار آسان بوده و به راحتی قابل اجرا هستند.

 

 1. استفاده از پالت رنگی روشن

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید، رنگ اتاق خواب است. در واقع رنگ دیوار، لوازم و کفپوش یا دیوارپوش نقش تعیین کننده‌ای دارند. استفاده از رنگ‌های روشن یکی از بهترین ترفندهایی است که می‌توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب استفاده کنید. انتخاب رنگ‌هایی مثل سفید، کرم، بژ یا رنگ‌های پاستلی به شدت مناسب هستند و می‌تواند فضای اتاق را دلبازتر جلوه دهد. این رنگ‌ها نور را بازتاب می‌دهند و موجب می‌شوند تا فضای اتاق روشن‌تر نشان داده شود. همین روشنایی و انعکاس نور فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. به همین دلیل رنگ های ملایم برای دیوار و سقف بسیار گزینه خوبی محسوب می‌شوند.

 

 2. نورپردازی اتاق خواب

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

همان‌طور که می‌دانید، نورپردازی یکی از مهم‌ترین عوامل در تغییر ادراک از فضا است. شما می‌توانید با استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی، حال و هوای یک فضا را تغییر دهید. در واقع انعکاس نور می‌تواند به بهترین شکل ممکن فضا را تحت تاثیر قرار دهد. نورپردازی می‌تواند تاثیر زیادی در فضا داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید از پرده‌های نازک و سبک برای پنجره‌ها استفاده کنید تا نور بیشتری وارد اتاق شود. استفاده از لوستر مناسب و نور هالوژن یا نور مخفی نیز ایده جذابی است تا بتوانید ابعاد اتاق را تحت تاثیر قرار دهید. اگر اتاق شما نور طبیعی کافی ندارد، لازم است تا نور سقفی و مخفی را در اولویت قرار دهید. یادتان باشد که چندین منبع نور مناسب میتوانند حس و حال خوبی در فضا ایجاد کنند و محدودیت بصری را ازبین ببرند.

 

 3. سرویس خواب مناسب

یکی از اشتباهات رایجی که میتواند اتاق خواب را محدود کند، استفاده از سرویس خواب‌های بزرگ و جاگیر است. حتی نوع و سبک سرویس خواب نیز میتواند در گرفتن فضای زیاد از اتاق خواب دخیل باشد. برای مثال سرویس خواب تاج دار کلاسیک به شدت میتواند فضای یک اتاق کوچک را گرفته‌تر نشان دهد. بنابراین در چیدمان اتاق‌های کوچک، استفاده از مبلمان بزرگ و حجیم اصلا گزینه خوبی محسوب نمی‌شود. انتخاب سرویس خواب کوچک تر، مدرن یا مینیمال که میتواند فضا را بزرگتر و جذاب‌تر نشان دهد، گزینه مناسب تری است تا بتوانید حال و هوای یک اتاق را تحت تاثیر قرار دهید.  معمولا سرویس خواب باید متناسب با فضای اتاق انتخاب شود. اگر فضای کافی برای دراور و آینه ندارید، باید از انواع ساده‌تر و کوچکتر استفاده کنید. گزینه های جمع شونده برای این مواقع انتخاب هوشندانه‌ای است. سعی کنید  به جای استفاده از تخت‌های خیلی بزرگ یا کمدهای سنگین و پهن، از گزینه‌های کوچک، محدود و جمع شده استفاده کنید. میز و صندلی با پایه‌های بلند و باریک گزینه بهتری برای فضای اتاق خواب محدود شما هستند.

 

 4. استفاده از آینه‌ در اتاق خواب

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

یکی دیگر از نکات جذاب که به شما امکان می دهد تا حال و هوای اتاق خواب کوچک را تبدیل به اتاقی بزرگ کنید، کمک گرفتن از آینه است. آینه‌ها یک ابزار قدرتمند برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا هستند. نصب یک آینه بزرگ روی دیوار اطراف در اتاق خواب بهترین گزینه‌ای است که میتوانید با استفاده از آن فضا را بزرگتر کنید. یک ایده جذاب دیگر برای اتاق خواب های دارای کمد وجود دارد که میتوانید با آینه ای کردن درب کمدها این اقدام را انجام دهید. اینه بعد بیشتری به فضا می‌دهد و محدودیت فضا را ازبین می‌برد. به همین دلیل میتوانید برای تجربه هیجان انگیز یک اتاق خواب بزرگ و جذاب، از آینه استفاده کنید. نکته قابل توجه، انکاس نور از طریق آینه های اتاق خواب است که میتواند فضا را روشن‌تر نشان دهد.

 

 5. سبک دکوراسیون اتاق خواب

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

سبک دکوراسیون داخلی به شدت میتواند بر روی حال و هوای فضا اثرگذار باشد. شما میتوانید به‌جای پر کردن اتاق با وسایل و تزئینات زیاد، سبک هایی از دکوراسیون داخلی مدرن یا مینیمال را تجربه کنید. این سبک‌ها با سادگی بسیار زیادی همراه هستند و هیچ زیاده روی در اکسسوری و لوازم ندارند! چیدمان اتاق خواب به سبک مینیمالیستی یا مدرن میتواند بیشترین استفاده از فضا را به نمایش بگذارد. هرچه فضای کمتری از اتاق توسط وسایل اشغال شود، محیط بزرگ‌تری را تجربه خواهید کرد. کاهش پیچیدگی لوازم و استفاده از اسباب و اثاثیه ساده و مدرن، بهترین روش برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب است.

 

6. سادگی در طرح و نقش

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

هرچند استفاده از طرح و نقش در پارچه، فرش یا پرده‌ها میتواند حس و حال متفاوتی ایجاد کند، اما در فضاهای کوچک و محدود، استفاده از سادگی بهترین راه برای ایجاد وسعت دید است. شما میتوانید با استفاده از طرح های ساده، فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهید و حس و حال آن را متحول کنید. به این ترتیب همه چیز برای یک اتاق خواب با فضایی دلپذیر آماده می‌شود.

 

 7. استفاده از پرده‌های بلند

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

تفاوتی ندارد که فضای اتاق خواب شما کوچک باشد یا بزرگ، اگر پنجره‌ای برای آویزان کرده پرده وجود داشته باشد، میتوانید از پرده‌های بلند استفاده کنید تا ارتقاع سقف را بیشتر از اندازه واقعی نشان دهید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید فضایی بی‌نظیر داشته باشید. پرده‌های بلند که از سقف تا زمین آویزان شده‌اند، ارتقاع سقف را افزایش می‌دهند و یک دید بی‌نظیر ایجاد می‌کند تا بتوانید فضای بزرگتری از دید بصری تجربه کنید. استفاده از پرده‌هایی با رنگ‌های نزدیک به رنگ دیوار یا استفاده از پرده‌های حریر و شفاف که نور را به اندازه کافی عبور می‌دهند، ایده جذابی است که میتوانید از آن استفاده کنید تا فضا را چند برابر بزرگتر نشان دهید.

 

 8. استفاده از فرش‌های کوچک و سبک

استفاده از فرش‌هایی با رنگ‌های روشن و بدون طرح که ساده‌ترین الگو و نقش و نگار را دارند، به شما کمک می‌کند تا بتوانید فضای اتاق را متحول کنید و محدودیت‌های بصری را ازبین ببرید. انتخاب فرش با الگوهای ساده می‌تواند به بازتر نشان دادن فضای اتاق شما کمک کند. به این ترتیب میتوانید فضایی نسبتا بزرگ و جذاب داشته باشید و حسی از گرفتگی فضا را تجربه نکنید.

 

 9. پرهیز از کاغذ دیواری‌های شلوغ

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

اگر یک فضای محدود در اختیار داشته باشید، قطعا به کار بردن دنیایی از طرح و نقش می‌تواند کار شما را سخت‌تر کند و فضا را محدودتر نشان دهد. بنابراین اگر علاقه به استفاده از کاغذ دیواری دارید و اتاق خواب‌تان کوچک است، باید حتما از طرح‌های بسیار ساده، محو و رنگ‌های روشن استفاده کنید. طرح‌های ساده و رنگ‌های ملایم موجب می‌شود تا فضای بزرگ‌تری را تجربه کنید. به همین دلیل استفاده از کاغذ دیواری ساده به عنوان یکی از ترفندهای بزرگ نشان دادن اتاق خواب معرفی می‌شود. در کنار رعایت این امر باید از کاغذ دیواری استفاده کنید که رنگ روشنی داشته باشد، شلوغ نباشد و طرح آن به شکلی محو و ساده خودش را نشان دهد. به این ترتیب فضلیی بسیار جذاب را تجربه خواهید کرد.

 

 10. استفاده از لوازم چند منظوره

زمانی که فضای ما محدود است، قطعا برای دستیابی به هرچیزی که پاسخگوی نیازمان باشد، باید حتما از روش‌های مناسب استفاده کنید. لوازم چند منظوره یا کم جا بهترین گزینه برای این کار محسوب می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از تخت خواب های جمع شونده، مبلمان تختخوابشو یا میزهای باز و بسته شونده، فضای اتاق خواب را متناسب با نیازتان دیزاین کنید. اتاق خواب شما باید دارای لوازم کاربردی و مهم باشد که استفاده از آن‌ها برایتان ضروری است. بنابر این استفاده از مبلمان چند منظوره یا لوازم چند منظوره کمک می‌کند تا کاربری مدنظرتان را تجربه کنید و فضای بی نظیری برای استفاده ترتیب دهید. این لوازم کمک می‌کند ت کمترین میزان اشغال فضا را تجربه کنید و اتاق خواب را بزرگتر نشان دهید.

 

 11. ایجاد نظم در فضای ذخیره ‌سازی لوازم

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

در اتاق های کوچک، گرفتگی فضا همیشه دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند. به همین دلیل یکی از ترفندهایی که برای بزرگ نشان دادن فضا میتوانید از آن استفاده کنید، ایجاد نظم در فضای ذخیره سازی لوازم است. شما با داشتن یک کمد مناسب یا  اتاق مرتب و بدون شلوغی بصری می‌تواند به میزان چشم‌گیری حس و حال فضا را تغییر دهید. یادتان باشد که چنین اقدامی به شدت میتواند در فضا اثرگذار باشد و نظم بسیار دوست داشتنی در آن ایجاد کند. استفاده از سبدهای نظم دهنده، فضاهای طبقاتی و شلف های ساده بهترین ایده برای ایجاد نظم در فضا است. شما می‌توانید به‌جای استفاده از کمدها و کتابخانه‌های زمینی که فضای کف اتاق را اشغال می‌کنند، از قفسه‌های دیواری استفاده کنید. این قفسه‌ها ضمن نظم دهی عالی به فضای اتاق، می‌توانند دید بصری را در کفپوش‌ها گسترش داده و حس حضور در یک اتاق بزرگ را تداعی کنند.

 

 12. سادگی در اکسسوری ها

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

 در فضاهای کوچک، استفاده از اکسسوری باید به اندازه و حساب شده انجام شود. زمانی که اکسسوری بیش از اندازه در فضا استفاده شود، ریسک زیادی برای کوچک جلوه دادن اتاق خواب ایجاد می‌کند. چرا که فضای محدود خودش به اندازه کافی می‌تواند همه چیز را فشرده‌تر کرده و در کنار هم قرار دهد! زمانی که شما از اکسسوری های شلوغ برای اتاق خواب استفاده می‌کنید، بدیهی است که فضا را کوچک‌تر از اندازه معمول جلوه می‌دهید و همه چیز را بسیار محدود تجربه خواهید کرد. پس تلاش کنید تا از اکسسوری های کمی استفاده نمایید و سادگی را در اولویت قرار دهید.

 

13. حقه های بصری

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

از بهترین تکنیک‌هایی که امکان ایجاد یک فضای ساده،  شیک و بزرگ در اتاق خواب محدود را فراهم می‌کند، استفاده از حقه های بصری است. استفاده از طرح‌ها و نقش های عمودی یا طرح هایی که به صورت افقی به سمت پنجره کشیده می‌شود، فضای اتاق را بسیار کشیده و بزرگتر از اندازه واقعی نشان خواهد داد. استفاده از رنگ های تیره در دیوارهای انتهایی یک تکنیک عالی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب است. به همین دلیل لازم است تا این تکنیک ها را بشناسید و برای دستیابی به یک فضای بی‌نظیر تلاش کنید.

 

14.  کادر بندی ممنوع

یک اصل مهم که به عنوان تکنیک کلیدی در بزرگ نشان دادن اتاق خواب استفاده می‌شود، عدم ایجاد کادر بندی است. شما تحت هیچ شرایطی نباید فضای اتاق را به وسیله تزیینات، الگوهای کاغذ دیواری، نقاشی، درب یا پنجره به رنگ‌های تیره یا چشم‌گیر، کادر بندی کنید. این کار موجب می‌شود تا فضای محدودی را تجربه کنید و نتیجه آن اصلا برای اتاق خواب کوچک مناسب نیست.

 

کلام آخر

اگر شما هم درگیر فضای اتاق خواب کوچک هستید، با مشاهده تکنیک هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید حال و هوای فضا را تغییر داده و اتاقی بزرگتر تجربه کنید. با ترکیب این ترفندها می‌توانید حتی کوچک‌ترین اتاق‌ها را به یک فضای بزرگ‌تر، دلبازتر بدل کنید.

ایده شما برای بزرگ نشان داده اتاق خواب چیست؟ نظرتان را برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله