استخر آماده توکار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ما در این مطلب قصد داریم شما را با استخرهای پیش ساخته و آماده توکار (زیر زمین) آشنا کنیم و به بیان ویژگی ها و مزایای آن ها بپردازیم.

امروزه حضور استخر در باغ ویلاها به یکی از ضروری ترین قسمت های آن تبدیل شده است. بسیاری از افرادی که اقدام به خرید ویلا یا ساخت آن میکنند معمولا برنامه ای برای ساخت استخر در محیط آن دارند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با استخرهای پیش ساخته و آماده توکار (زیر زمین) آشنا کنیم و به بیان ویژگی ها و مزایای آن ها بپردازیم.

 

استخر آماده یا پیش ساخته چیست؟

استخرهای آماده در واقع کاسه استخری است که در کارخانه بوسیله مواد اولیه (فایبرگلاس) ساخته شده است و آماده نصب است.
قیمت این مدل استخر، از انواع بتنی و شیشه ای پایین تر است و دوام بالایی هم دارد. اکنون یکی از پرطرفدارترین انواع استخر در سراسر دنیا همین مدل استخرهای آماده فایبرگلاس است. آب بندی برای این نوع استخرها بسیار راحت‌تر و کم دردسرتر است.

 

استخر اماده توکار

 

استخر آماده توکار یا روکار؟

دو مدل استخرهای توکار یا روکار از نوع پیش ساخته وجود دارد که البته مدل استخرهای کوچک پلاستیکی هم وجود دارد که با پایه هایی در زمین محکم شده و قابل استفاده هستند. دقت کنید که در این مدل استخرهایی که از لایه ای پلاستیک زخیم ساخته شده است، خبری از سیستم های تصفیه آب، گرمایش آب و ... نیست و در این مطلب موضوع بحث نیست. اما مدل دیگری از استخر آماده وجود دارد که همانطور که بیان کردیم از جنس فایبرگلاس است و مقاومت بالایی دارد و برای استفاده طولانی مدت (بیش از 10 سال) نصب و اجرا میشوند.
سوال اینجاست که استخر توکار بهتر است یا مدل روکار آن؟ پاسخ این سوال تا حد زیادی وابسته به مکان مورد نظر شما برای ساخت استخر است؛ در بعضی از مکان هایی که برای پروژه ساختن استخر در نظر گرفته میشود مانند پشت بام و روف گاردن، تراس، طبقات و ... لازم است استخر به صورت روکار ساخته شود و از نظر فنی تفاوت زیادی با مدل توکار آن وجود ندارد هرچند که زیبایی استخرهای توکار معمولا بهتر است و همچنین قابلیت این را دارد که عمق زیادی را برای آنها در نظر گرفت (از کاسه استخر با عمق بیشتر استفاده کرد).

 

استخر اماده توکار

 

قیمت استخر آماده توکار

قیمت این استخرهای آماده وابسته به ابعاد آن متغیر است و میتواند بین 40 میلیون تا بیش از 200 میلیون تومان باشد. معمولا کمترین سایز برای این مدل استخرهای فایبرگلاس آماده برابر 2×3 متر با عمق 1.3 متر است. انواع طراح استخرهای آماده توکار را میتوانید در سایت استخرچی مشاهده و استعلام قیمت نمائید.

 

مراحل ساخت استخر آماده توکار

ساخت استخر آماده توکار معمولا پس از نقشه برداری و طراحی کلی استخر انجام میشود و اولین مرحله آن، خاک برداری است. برای نصب کاسه استخر لازم است مکان آن توسط بیل مکانیکی گودبرداری شود و پس از تثبیت خاک، لوله کشی و کابل کشی های لازم صورت می گیرد. بلوک چینی و ستون گذاری انجام میشود سپس کاسه استخر توسط جرثقیل در محل قرار گرفته شده و تراز میشود. پس از این مرحله لازم است بتن ریزی حاشیه کاسه استخر انجام شود.
بعد از نصب کامل استخر، سکوی استخر و محوطه طراحی میشود و المان های دیگری نظیر آبنما، سونا، جکوزی، استراحتگاه، روکش استخر و ... ساخته میشود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید