خشک و یکسان سازی رطوبت چوب با خشک‌کن مدرن و تمام اتوماتیک در رستا چوب نوین

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک برای خشک و یکسان سازی رطوبت چوب کسب کنید.

چوب یک ماده جاذب رطوبت است که در نتیجه تغییر رطوبت در محیط، می تواند به راحتی رطوبت را به خود جذب کند. به همین دلیل است که هیگروسکوپی (Hygroscopicity) یا رطوبت گیری، یکی از بارزترین ویژگی های چوب در نظر گرفته می شود. به طور کلی، هر نوع چوبی رطوبت هوای اطراف را جذب و دفع می کند تا زمانی که به رطوبت تعادلی (EMC) برسد، که نقطه تعادلی بین رطوبت چوب و رطوبت محیط اطراف است.

از آنجایی که ابعاد محصولات چوبی با توجه به نوسانات رطوبت، به صورت نسبی تغییر می کند، خشک و یکسان سازی رطوبت چوب، یکی از مهمترین فرآیندها برای استفاده کارآمد از چوب برای تولید محصولات چوبی است. زیرا ماشین کاری، چسباندن و تکمیل چوب تا زمانی که رطوبت به مقدار مناسب کاهش نیابد، امکان پذیر نیست. به همین دلیل است که امروزه انواع مختلفی از خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک توسط تولید کنندگان بزرگ چوبی مورد استفاده قرار می گیرد تا خشک و یکسان سازی رطوبت چوب به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک برای خشک و یکسان سازی رطوبت چوب کسب کنید.

 

خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک چیست؟

خشک کن، کوره ای است که برای خشک کردن و یکسان سازی رطوبت چوب طراحی شده است. با استفاده از خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک، می توان دما، جریان هوا و سطوح رطوبت را کنترل کرده و در نتیجه چوب خشک شده و با کیفیت بهتری تولید کرد. بزرگترین مزیت استفاده از خشک کن چوب، این است که فرآیند خشک شدن را سرعت می بخشد. به همین دلیل است که اکثر کارخانه های بزرگ تولید کننده چوب، از خشک کن استفاده می کنند تا رطوبت الوار را تا حد مطلوب پایین بیاورند. هدف از این فرآیند حفظ رطوبت در سطحی است که باعث آسیب بیشتر به چوب نشود. خشک کردن چوب در خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک، می تواند به جلوگیری از تاب برداشتن و پیچ خوردن الوار در حین ساخت مبلمان و سایر وسایل چوبی کمک کند.

فرآیند خشک کردن چوب در خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک، در یک محفظه بسته انجام می شود و می توان جریان هوا، دما و رطوبت را در داخل این محفظه بسته کنترل کرد تا سطح رطوبت را تا اندازه استاندارد پایین آورد و همچنین منجر به سرعت تولید بالا برای تولید محصولات نهایی و محصولات صادراتی خواهد شد.

 

 

مزایای استفاده از خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک چیست؟

استفاده از دستگاه ها و تجهیزات جدید برای خشک کردن چوب، مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد که در زیر به برخی از بهترین مزایای استفاده از خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک اشاره کردیم:

 

خشک شدن پایدار بدون نقص چوب

بسیاری از خشک کن های مدرن، از شرایط خلا برای خشک کردن چوب استفاده می کنند. زمانی که چوب در شرایط خلاء خشک می شود، نقطه جوش آب آن پایین است، می توان آن را در دمای 50 درجه تبخیر کرد. خشک کردن در دمای پایین مشکلات ترک خوردگی، تغییر شکل و تغییر رنگ چوب را حل می کند، به ویژه برای چوب های گرانبها که به دما حساس هستند.

 

خشک کننده سریع

گرمایش متوسط با فرکانس بالا که در خشک کن های مدرن وجود دارد، باعث می شود چوب بسیار سریع گرم شده و خشک شدن چوب نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 

خشک شدن با کیفیت بالا

با استفاده از خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک، چوب ها با بهترین کیفیت خشک می شوند و برای تولید محصولات چوبی اماده خواهند شد بدون اینکه تغییری در شکل، رنگ و استحکام چوب ایجاد شود.

 

 

رستا چوب نوین، کارخانه تولید پانل‌های تمام چوب فینگر جوینت

شرکت رستا چوب نوین با هدف ارتقای سرعت، کیفیت، زیبایی و مقاومت در مواد اولیه صنایع پایین ‌دستی مانند تولیدکنندگان ظروف چوبی، طراحان دکوراسیون داخلی، فعالین در حوزه CNC، تولیدکنندگان اسباب ‌بازی چوبی و بخصوص نجاران، اقدام به تحقیقات گسترده در بازارهای داخلی و خارجی نموده و پس از بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده و همچنین بر پایه دانش روز صنعت چوب و بکارگیری نیروی انسانی متخصص و زبده و به روزترین ماشین‌آلات در سال 1396 اقدام به راه‌اندازی خط تولید پانل‌ های تمام چوب فینگر جوینت با انواع گونه ‌های چوب و ابعاد مختلف در شهرک صنعتی ایوانکی نموده و در کمترین زمان موفق شد رضایت فعالین در صنعت چوب را جلب نموده و با تمامی برندهای وارداتی رقابت نماید.

برای تولید فینگر جوینت رستا چوب نوین، از خط تولید تمام اتوماتیک و خشک کن مدرن و تمام اتوماتیک استفاده می شود تا محصول نهایی از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار باشد. سرعت تولیدات بالا و محصولات صادراتی با خشک کن تمام اتوماتیک مدرن از جمله ویژگی های منحصر به فرد رستا چوب نوین است.

 

برای ارتباط با شرکت رستا چوب نوین، می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

شماره تماس شرکت رستا چوب نوین:

  • 09123072538
  • 09126106119
  • 02334583597

 

آدرس شرکت رستا چوب نوین:

  • تهران، جاده خاوران، شهرک صنعتی ایوانکی، صنعت یازدهم، پلاک 9

 

وب سایت شرکت رستا چوب نوین:

  • rastawood.com
برچسب ها:
چوب
پانل
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید