ویژگی های ترمووود فنلاندی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

یکی از چوب هایی که در زندگی امروزه کاربرد دارد، ترمووود فنلاندی است. در این مقاله قصد داریم ویژگی های ترموموود فنلاندی را به همراه مزایای آن را بررسی کنیم.

ترمووود فنلاندی چیست؟

چوب به علت اینکه به آسانی در دسترس انسان قرار دارد و قابلیت های زیادی مانند قابل برش، مقاومت بالا، عایق صوتی، داشتن چگالی مناسب برای قرار گرفتن روی آب و برگشت پذیری به طبیعت دارد؛ کاربرد زیادی برای بشر داشته است. بشر امروز توانسته است با عملیات خاصی بر روی ساختار چوب، استفاده بهینه از این نعمت پروردگار را داشته باشد. 

ترمووود (Thermowood) که بیشتر با نام چوب ترمو در بین مردم رایج است، همان چوب طبیعی است که به وسیله دستگاهی به نام دستگاه ترمووود در اثر حرارت هایی که بدون اکسیژن طی چندین مرحله با دمای 130-230 درجه به چوب می دهند و بعد در بخار آب آن را قرار می دهند و سپس دوباره خشک می کنند به طوری که رطوبت آن به 6 درصد برسد. در اثر این عملیات که کاملا طبیعی است و از مواد شیمیایی به هیچ عنوان استفاده نمی شود، ساختار سلولی چوب تغییر می کند و در نهایت چوب به دست آمده با محیط زیست سازگار است. با حرارت دادن ساختار چوب اصلاح می شود به طوری که مقاومت آن بسیار بالا می رود و همین طور با تبخیر اسید خاصی که در آن وجود دارد؛ تمام جانوران ریز و میکروسکوپی در آن از بین می رود و جایی برای رشد قارچ و کپک و جانوران ریز دیگر باقی نمی ماند.

همان طور که قبلا اشاره شد ترمووود با عملیات حرارت دهی و خشک کردن به وجود می آید، اگر الوار های چوب قبل از پرداخت و تخته کشی وارد کوره های ترمووود شوند و بعد برای انجام مراحل پرداخت وارد دستگاه های تخته کشی گردند؛ ترمووود فنلاندی بدست می آید. دستگاه های تخته کشی پیشرفته ای که ترمووود فنلاندی را با دقت و نظم خاصی برش می دهند، باعث تمایز آن از ترمووود های دیگر شده اند.

 

ترمووود

 

مزایا و ویژگی های استفاده از ترمووود فنلاندی

ترمووود فنلاندی از مرغوبترین درخت های کاج کشور فنلاند (که به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد، دارای انبوهی از جنگل های کاج و صنوبر است)، ساخته شده است و با حساسیت خاصی متناسب با کاربردی که داردد پرداخت شده است. رنگ های زیبا و مرغوبی که  دارای تنوع و طیف های رنگی بسیاری که از کارخانه رنگ تکنوس واقع در کشور فنلاند تهیه می شوند، زیبایی این نوع چوب خاص را دو چندان می کنند. همچنین استفاده از رنگ روغنی طول عمر این محصول را بالا می برد.

ترمووود فنلاندی که چوبی نرم است و دارای ابعاد گوناگون می باشد، متناسب با محیط کارایی دارد. این نوع چوب به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و سازگار بودن آن با دماهای مختلف هوا و رطوبت هوا گزینه مناسبی برای استفاده در نما های ساختمان، فضای بیرونی، استخر و سونا است. در اصلاحاتی که در ساختار ترموود فنلاندی ایجاد می شود، زنجیره قندی این نوع چوب از بین می رود،  بنابراین در برابر حشرات و موجودات میکروسکوپی مقامت بالایی پیدا می کند. عایق بودن در برابر حرارت و صدا نیز یکی از ویژگی های خاص این چوب است.

ترموود فنلاندی کاربردهای دیگری همچون استفاده در دکوراسیون داخلی، مبلمان و وسایل چوبی، قرنیز، و... را دارد. یکی از شرکت های مهمی که در ایران این محصول مهم را عرضه می کند، شرکت رهاوود است.

 

چوب

 

نصب تخصصی و اصولی ترمووود فنلاندی در ایران توسط رهاوود

شرکت رهاوود با سابقه طولانی و درخشان خود توانسته است بر اساس استانداردهای جهانی به عرضه بهترین محصولات چوب از جمله ترمووود فنلاندی بپردازد. مجموعه ما با اخذ نمایندگی فروش در محصولات چوب از برندهای مهم جهان، پیشتاز در امر عرضه این محصولات ارزشمند است. ما علاوه بر فروش، با دانش افراد متخصص در نصب ترمووود فنلاندی در ایران، خدمات متنوعی را به مشتریان عزیز عرضه می کنیم.

نصب این نوع چوب توسط شرکت رهاوود به دو صورت با زیر پایه فلزی و زیر پایه سیمانی انجام می گیرد. شرکت ما با انجام نصب اصولی با تکیه بر دانش افراد مجرب می تواند حتی در پروژه های عظیم همراه شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به قسمت پروژه های انجام شده توسط رهاوود مراجعه کنید.

 

چوب ترمووود

 

کیفیت بالای ترمووود های فنلاندی در استخر های سرباز

به دلیل مقاومت بالا، ترمووودهای فنلاندی کاربرد زیادی در سونا و استخر دارند. علاوه بر مقاوم بودن، امکان استفاده آن در مکان های مختلف مانند استخر سرباز، استفاده این متریال از چوب را جذاب کرده است. استخرهای سیمانی که در فضای باز هستند، با گرم شدن هوا بسیار داغ  و با سرما به شدت سرد می شوند اما استفاده از چوب ترمو فنلاندی در استخر سبب حفظ تعادل دما می شود. مقاومت در برابر اشعه خورشید و رطوبت در این نوع چوب، استخر را از گزند جلبک ها و قارچ ها در امان می دارد. نصب و نگهداری استخرهای سرباز توسط ترمووود فنلاندی بسیار راحت و آسان است. اگر درصدد ساخت استخر سرباز هستید، می توانید با شرکت رهاوود تماس بگیرید.

 

چوب ترمووود

 

ماندگاری بالا و ارائه تمامی خدمات تعمیرات ترمووود فنلاندی

با تغییراتی که در ساختار چوب طی عملیات ترمووود انجام می شود، مقاومت چوب بسیار بالا می رود و ماندگاری آن را در هر شرایطی تضمین خواهد کرد. عمر و دوام طولانی مدت ترمووود فنلاندی از ویژگی های منحصر به فرد آن است. ممکن است به هر دلیلی این محصول آسیب ببیند، اما شما با انتخاب ما با خاطری آسوده می توانید از خدمات تعمیرات این محصول استفاده کنید. با تعمیر به موقع و رسیدگی مداوم به این نوع از چوب توسط شرکت رهاورد، آن را به محصولی مادام العمر خواهید کرد. رفع و تعمیر ایرادات کوچک باعث جلوگیری از ایجاد هزینه های گزاف ناشی از تعویض آن می شود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید