ویژگی های کلیدی چوب ترموود | خصوصیات این نوع چوب فراوری شده را بشناسید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در صنعت ساختمان‌سازی از متریال‌های مختلفی برای ساخت نمای داخلی و خارجی استفاده می‌شود. یک از متریال‌های پرطرفدار در ساخت نما و دکوراسیون داخلی ترموود است که نوعی چوب فراوری شده به شمار می‌رود. این نوع چوب به دلیل ویژگی‌های متمایزکننده آن از سایر انواع چوب مانند مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ویژگی های کلیدی چوب ترموود آن را از دیگر چوب‌ها متمایز می‌کنند

در صنعت ساختمان‌سازی از متریال‌های مختلفی برای ساخت نمای داخلی و خارجی استفاده می‌شود. یک از متریال‌های پرطرفدار در ساخت نما و دکوراسیون داخلی ترموود است که نوعی چوب فراوری شده به شمار می‌رود. این نوع چوب به دلیل ویژگی‌های متمایزکننده آن از سایر انواع چوب مانند مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ترموود در ساخت نماهای مدرن، دکینگ، سونا و موارد دیگر کاربرد زیادی دارد. اما ویژگی های کلیدی چوب ترموود چه مواردی هستند که آن را از سایر انواع چوب متمایز می‌کند؟ با ما همراه باشید تا با خصوصیات ترموود و کاربردهای آن آشنا شویم.

 

قابلیت چوب ترموود برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی

چوب‌های ترموود به دلیل ویژگی‌ها و ظاهر زیبا و خاصی که دارند، در ساخت دکوراسیون‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها به کار برده می‌شوند. دکوراسیون‌های داخلی که ترموود در آن‌ها قابل استفاده هستند، شامل پله‌های چوبی برای خانه‌های دوبلکس، تزئین شومینه، کف‌پوش خانه و سونا و موارد دیگر می‌شوند. کاربرد ترموود در دکوراسیون خارجی به دکینگ جلوی خانه و کنار استخر، نمای ساختمان، آلاچیق و پرگولا است. ویژگی های کلیدی چوب ترموود مانند مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه باعث شده تا استفاده از آن در ساخت دکوراسیون افزایش پیدا کند.

 

ویژگی‌های کلیدی چوب ترموود کدام‌اند؟

ترموود از چوب‌های درختانی مانند کاج و زبان گنجشک تولید می‌شوند. در واقع این چوب‌ها طی فرایند ترمو کردن به ترموود تبدیل می‌شوند. در این فرایند چوب درختان کاج و زبان گنجشک با بخار آب حرارت داده می‌شوند. این حرارت رطوبت داخل چوب را از بین می‌برد؛ از همین رو رطوبت خارجی کمترین تاثیر را روی آن دارد. همچنین طی این فرایند استحکام چوب به‌شدت افزایش پیدا کرده و در برابر ضربه نیز مقاومت بالایی پیدا می‌کند. در نتیجه می‌توان چوب ترموود را نوعی چوب منحصربه‌فرد و متریالی خاص در صنعت ساختمان‌سازی دانست.

به طور کلی ویژگی های کلیدی چوب ترموود شامل موارد زیر می‌شود:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • استحکام بسیار بالا
  • دوام بسیار زیاد
  • مقاومت در برابر حرارت
  • امکان استفاده در هر نوع شرایط آب‌وهوایی

 

مقاومت در برابر رطوبت؛ از ویژگی های کلیدی چوب ترموود

یکی از ویژگی های کلید چوب ترموود که آن را به یک متریال کاربردی تبدیل کرده، مقاومت بالای این نوع چوب در برابر رطوبت است. این قابلیت به دلیل از بین رفتن رطوبت داخل چوب در فرایند ترمو شدن، شکل می‌گیرد. مقاومت در برابر رطوبت، طیف کاربردهای چوب ترموود را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، بهترین کاربرد ترموود از نظر مقاومت در برابر رطوبت استفاده در ساخت دکوراسیون داخلی سونا و دکینگ کنار استخر است. چرا که محیط داخل سونا رطوبت بسیار بالایی دارد و هر متریالی برای ساخت این محیط مناسب نیست.

 

 

یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت محیط داخلی داخل سونا چوب ترمو است؛ چرا که ترموود به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، خراب نمی‌شود و با نگهداری درست از آن می‌توان تا سال‌ها بدون مشکل از سونا استفاده کرد. دکینگ کنار استخر نیز به دلیل وجود آب استخر در معرض رطوبت قرار دارد. از همین رو استفاده از چوب ترموود در ساخت دکینگ می‌تواند دوام و ماندگاری دکینگ را افزایش دهد.

 

استحکام بالا و مقاومت چوب ترموود در برابر ضربه

استحکام بالا و مقاومت در برابر ضربه از دیگر ویژگی های کلیدی چوب ترموود هستند. در طی فرایند ترمو شدن، چوب در معرض حرارت بالای بخار آب قرار می‌گیرد که در نهایت به افزایش استحکام و مقاومت چوب در برابر ضربه منجر می‌شود. این قابلیت چوب ترمو در ساخت کف‌پوش و پله‌های چوبی کاربرد زیادی دارد. چرا که کف‌پوش‌ها به صورت مداوم در معرض ضربه قرار داشته و اجسامی با وزن بالا مانند مبل، میز و بوفه روی آن‌ها قرار می‌گیرند.

پله‌های چوبی نیز محل رفت‌وآمد بوده و دائما در معرض ضربه پا و وزن بدن افراد قرار دارد. استفاده از چوب ترموود باعث می‌شود تا قرار دادن هرگونه جسم سنگین روی کف‌پوش مانند میز، صندلی، مبل و موارد دیگر، باعث دفرمه یا شکسته شدن قطعات کف‌پوش نشوند. همچنین تردد زیاد روی پله‌های ساخته‌شده از چوب ترمو، به پله‌ها آسیب نخواهد زد.

 

مقاومت بالا در برابر حرارت؛ از کاربردی‌ترین ویژگی های کلیدی چوب ترموود

یکی از ویژگی های کلیدی چوب ترموود که در صنعت ساختمان‌سازی بسیار کاربردی است، مقاومت بالای این نوع چوب در برابر حرارت به شمار می‌رود. چوب‌های مورد استفاده در فرایند ترمو شدن، هر چه بیشتر حرارت ببینند، مقاومت آن‌ها در برابر حرارت افزایش پیدا می‌کند. این قابلیت چوب ترموود در ساخت محیط داخلی سونا، تزئین شومینه، ساخت دکینگ و آلاچیق کاربرد زیادی دارد.

 

 

محیط داخلی سونا دائما در معرض حرارت بخار آب قرار دارد، از همین رو لازم است از متریالی مانند ترموود استفاده شود که حرارت بالا آن را خراب نکند. برای تزئین شومینه نیز به دلیل تولید گرما از آن بهتر است که چوب ترموود به کار برده شود؛ چرا که حرارت شومینه روی این نوع چوب تاثیر نمی‌گذارد. دکینگ و آلاچیق در معرض نور مستقیم و حرارت خورشید قرار دارند، از همین رو در درازمدت ممکن است به دلیل حرارت نور خورشید پوسیده و خراب شوند. بنابراین در ساخت آن‌ها از چوب ترموود استفاده می‌شود؛ چرا که حرارت خورشید، چوب ترمو را خراب نمی‌کند.

 

امکان استفاده از چوب ترموود در شرایط مختلف آب‌وهوایی

از آنجایی که در فصول مختلف شاهد شرایط آب‌وهوایی متفاوتی هستیم، در نتیجه نمای خارجی ساختمان و سازه‌هایی مانند آلاچیق، پرگولا و دکینگ نیز تحت تاثیر اختلاف دمای شدید قرار می‌گیرند. هنگام بارندگی، نما و سازه‌ها در معرض سرما و رطوبت بالا و هنگام آفتابی بودن هوا در معرض اشعه UV و حرارت خورشید قرار خواهند گرفت. در نتیجه، اختلاف دما در فصول مختلف باعث پوسیدگی و دفرمه شدن نمای بیرونی ساختمان و سازه‌ها می‌شود.

یکی از ویژگی های کلیدی چوب ترموود این است که رسانایی گرمایی بسیار پایینی دارد؛ از همین رو سرما یا گرمای زیاد روی آن تاثیر نداشته و در نتیجه دفرمه نمی‌شود. در حال حاضر به دلیل این ویژگی کلیدی چوب ترموود، استفاده از آن برای ساخت نمای ساختمان و سازه‌هایی مانند دکینگ و آلاچیق بسیار رایج شده است.

 

 

خرید بهترین چوب ترموود برای نما و سازه‌ها از پارس آرای کوهستان

ویژگی های کلیدی چوب ترموود باعث شده‌اند تا استفاده از این متریال در ساخت نماهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها بسیار رایج شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مقاومت بالا در برابر حرارت و امکان استفاده در شرایط مختلف آب‌وهوایی اشاره کرد. لازم به ذکر است که این نوع چوب در برابر حمله حشراتی مانند موریانه و انواع قارچ‌ها مقاومت بالایی دارد. اگر شما هم قصد دارید که نمایی جذاب و بادوام برای ساختمان خود بسازید بهتر است به یک مرجع معتبر فروش چوب‌های ساختمانی مراجعه کنید.

پارس آرای کوهستان با سال‌ها سابقه در زمینه عرضه بهترین چوب‌های ساختمانی، یکی از برترین مراجعه فروش چوب ترموود است. شما می‌توانید از فروشگاه ما باکیفیت‌ترین و بادوام‌ترین چوب‌های ترمو را برای نمای داخلی و خارجی ساختمان خود خریداری کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید