هزینه ساخت استخر چقدر است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

هزینه ساخت استخر چقدر است؟ معادل این است که بپرسیم هزینه یک خانه چقدر است؟ هیچ پاسخ ساده ای برای این سوالات وجود ندارد. به خصوص برای ساخت استخر ارزان قیمت درون زمینی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت، قیمت ها به عوامل زیادی بستگی دارد که تنها راه برای بدست آوردن ارقام دقیق، دریافت قیمت مستقیم از فروشنده و سازنده است.

هزینه ساخت استخر چقدر است؟ معادل این است که بپرسیم هزینه یک خانه چقدر است؟ هیچ پاسخ ساده ای برای این سوالات وجود ندارد. به خصوص برای ساخت استخر ارزان قیمت درون زمینی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت، قیمت ها به عوامل زیادی بستگی دارد که تنها راه برای بدست آوردن ارقام دقیق، دریافت قیمت مستقیم از فروشنده و سازنده است.

بسیاری از ما آرزوی داشتن خانه ای با استخر را داریم. به هر حال، این نشان دهنده آن سبک زندگی مجلل و آرام است که همه ما آرزوی آن را داریم. چه کسی رویای نشستن روی صندلی آفتابگیر کنار استخر را با نوشیدنی در دست نمی بیند؟ با این حال، اگر به طور جدی به نصب استخر قبل از فرا رسیدن تابستان فکر می کنید، باید بدانید که هزینه هر گزینه چقدر است. بنابراین، سنجیدن مدل‌های مختلف و هزینه‌های مربوط به نصب، نگهداری و تمیز کردن استخر مهم است. به خواندن ادامه دهید تا برخی از عواملی را که باید قبل از شروع کار در نظر بگیرید، بدانید.

هر کسی که خانه ای با باغ داشته باشد، حداقل یک بار در زندگی خود تمایل به نصب استخر داشته است. ندای آب یک واکنش طبیعی انسان است، به خصوص در روزهای گرم تابستان که کمی طراوت هر کسی را خوشحال می کند.

 

صفر تا صد هزینه ساخت استخر

برای دادن پاسخ به این سوال که هزینه ساخت استخر چقدر است؟ لازم است هزینه ها به 3 نوع تقسیم شود:

  • مواد مورد نیاز برای مونتاژ
  • نصب مواد
  • عملیات خاکبرداری، دفع و ساختمان

به ویژه هزینه های گودبرداری، دفع، اتصالات الکتریکی و کارهای ساختمانی، عنصر کمی استاندارد شده است و با توجه به شرایط منطقه نصب، ساختار زمین و هزینه زندگی در منطقه مورد نظر، بسیار متفاوت است.

 

 

هزینه ساخت استخر درون زمینی

ورق فولادی ارزان ترین راه حل برای ساخت استخر ویلا درون زمینی در نظر گرفته می شود. در واقع به دلیل قیمت بسیار رقابتی مواد و نصب متمایز می شود، در حالی که به کارهای سنگ تراشی بیشتری مانند دیوارهای حائل جانبی نیاز دارد. دوام یک سازه ورق فولادی می تواند بسیار خوب باشد، اما کیفیت آن هنوز با پانل های فولادی قابل مقایسه نیست.

از مزیت های این نوع می توان نصب خود را انجام داد که البته برای کسانی که تجربه ندارند توصیه نمی شود، زیرا نظارت فنی و حرفه ای می تواند از بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری کند.

 

هزینه ساخت استخر فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس یک تکه قطعا گزینه جالبی هستند. از نظر هزینه نصب و سرعت و همچنین کارهای خاکبرداری و بنایی که باید انجام شود دارای مزایای قابل توجهی هستند. با این حال، نقاط ضعف حمل و نقل است که باید با وسایل استثنایی و در نتیجه بسیار پر هزینه انجام شود و پایداری زمین که باید برای جلوگیری از ترک‌هایی روی سازه که تعمیر آن دشوار است، عالی باشد. آنها همچنین شامل هزینه در مقایسه با انواع دیگر، یعنی جرثقیل متحرک برای قرار دادن مخزن در محل هستند.

 

 

هزینه ساخت استخر بتنی

استخرهای بتنی کلاسیک ترین راه حل هستند، حتی اگر اکنون به عنوان یک فناوری ساخت و ساز برای استخرهای مسکونی کمی قدیمی شده باشند. این بدان معنا نیست که آنها گزینه ای برای بررسی دقیق نیستند. ویژگی اصلی آنها عمر طولانی آنهاست. نقطه ضعف در عوض خاصیت ارتجاعی کمیاب سازه است که مستلزم یک زمین بهینه تثبیت شده و در صورت عدم تعادل، تعمیرات ساده نیست. علاوه بر این، نصب معمولا طولانی تر است.

 

هزینه ساخت استخر وینیل

در این نوع استخر ها به دلیل گودبرداری نوع خاک بسیار مهم خواهد بود، خاک استفاده شده اگر از نوع سست و ماسه ای باشد باید کنده کاری انجام شود تا بتوانیم با مخلوط کردن آن خاک را مستحکم کنیم تا ساخت استخر درون زمینی ما اصولی باشد. این هزینه بستر سازی باعث میشود ما در نهایت با هزینه گزافی مواجه شویم. 

آستر وینیل را می توان در هر شکل یا اندازه ای اعمال کرد. این بدان معناست که شما می توانید اشکال آزاد و کاملا مطابق با سلیقه و خواسته خود داشته باشید که رسیدن به چنین چیزی با فایبرگلاس واقعا دشوار است. البته در نظر داشته باشید آستر های وینیل به اندازه فایبرگلاس و بتنی دوام و مقاومت ندارند. ساخت استخر درون زمینی وینیل در ابتدا کمترین هزینه را دارد اما در طولانی مدت هزینه نگهداری آن بالاست چرا که هر ۷ سال یک بار لاینر آن باید تعویض گردد.

 

چه عواملی بر هزینه ساخت استخر تاثیر می گذارد؟

دسترسی به محل ساخت و ساز، زمان ساخت، فاصله از جاده های اصلی، موقعیت جغرافیایی و جزئیات بیشمار فنی و طراحی، دامنه هزینه را چنان گسترش می دهد که اغلب پاسخ روشن به این سوال غیرممکن می شود.

هزینه استخر به شرایط زیادی بستگی دارد، مانند مصالح ساختمانی، نوع استخر، زمین، کنترل آب و هوا یا جهت. با این حال، اگر به این حقایق و نکات توجه کنید، می توانید یک ایده کلی از هزینه ساخت استخر در باغ به دست آورید. 

 

مدت زمان ساخت استخر

همچنین برای این جنبه نمی توان پاسخی صریح داد: ساخت استخر ارزان در پانل های فولادی، از جمله حفاری و کارهای ساختمانی، می تواند از 2 تا 3 هفته طول بکشد، در حالی که برای یک استخر بتنی حتی ممکن است ماه ها طول بکشد.

نصب یک اتاق فنی از پیش مونتاژ شده نیاز به یک روز کار دارد، در حالی که ساختن یک اتاق بنایی و نصب اجزای داخل آن هفته ها، حتی ماه ها طول می کشد. بنابراین توصیه می کنیم در مرحله برآورد زمان ها را درخواست کنید تا بهترین نوع استخر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

 

موادی که برای ساخت یک استخر نیاز دارید:

اولین ماده ای که باید در نظر بگیرید یک ماده خام است، زمین، مکانی که استخر شما در آن نصب می شود. داشتن فضایی برای ساخت استخر مهم است، اما کیفیت زمین نیز مهم است. بستر خاک باید نرم باشد نه سنگی، زیرا در این صورت هزینه ساخت افزایش می یابد.

 

هزینه پر کردن یک استخر چقدر است؟

پر شدن استخر و هزینه آن البته به اندازه یا ابعاد استخر بستگی دارد. علاوه بر این، این به قیمت یک متر مکعب آب در کشور شما بستگی دارد. اما قبل از اینکه بتوانید تعیین کنید که پر کردن استخر چقدر هزینه دارد، باید ظرفیت آن را بر حسب لیتر آب محاسبه کنید.

 

قیمت استخر با توجه به نوع استخر

اول از همه، ما باید از بین همه گزینه های موجود در بازار، نوع استخری را که می خواهیم یا توان خرید آن را داریم انتخاب کنیم. همانطور که از نام آنها مشخص است، برای نصب آنها نیاز به انجام کار دارند. آنها معمولاً از بتن ساخته می شوند و با کاشی پوشانده می شوند و به همین دلیل است که از همه بادوام تر هستند. با این حال، از آنجایی که شما باید حفره را تعیین کنید، استخر را قرار دهید، لوله ها و سیستم های تصفیه را نصب کنید، لوازم جانبی مانند پله ها یا ترامپولین ها را اضافه کنید و پایان نهایی را انجام دهید، استفاده و لذت بردن از آنها به چندین هفته زمان نیاز دارد و بدیهی است که بیشترین موارد را دارند.

 

قیمت استخرهای بادی چقدر است؟

استخرهای بادی از همه، مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. علاوه بر این، آنها را می توان تقریباً در هر مکانی قرار داد و فقط به یک پمپ برای باد کردن آنها و برخی ساختارها برای پشتیبانی از آن نیاز دارند، در صورتی که اندازه آن حداقل باشد.

تعمیر و نگهداری آن نیز حداقل است: با فیلتری انجام می شود که معمولاً شامل آن می شود که به تمیز نگه داشتن آب کمک می کند. و قیمت آن بهترین است. همانطور که ما توانستیم بررسی کنیم، استخرهایی برای همه فضاها وجود دارد، بنابراین هر بودجه ای که داشته باشیم، میتوانیم از شنا کردن در تابستان لذت ببریم.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
سعید سبزعلیان
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

با توجه به گرانی بتن و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت استخر بتنی، این نوع از سازه ها افزایش قیمت زیادی داشتن، با اینکه استخر بتنی مزایای بسیار زیادی دارد، اما اگر میخواهید هزینه کمتری برای ساخت استخر بپردازید میتونید از استخر های پیش ساخته نیز استفاده کنید که معمولا هزینه های تموم شده در اونا بهتره

پاسخ
سعید سبزعلیان
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

تا پارسال با 150 تومن میشد یه استخر بتنی با سیستم گرمایشی و تصفیه خونه راه اندازی کرد، ولی امسال این هزینه تقریبا دو برابر حتی در برخی از موارد هم بیشتر از دو برابر شده. این افزایش قیمت به صورت مستقیم با افزایش قیمت مصالح ارتباط داره و با توجه به اینکه مصالح هم روز به روز در حال افزایش قیمت است، قیمت تمام شده استخر هم بسیار بالا رفته

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید