4 مدل کابینت آشپزخانه وکیوم + مزایا و معایب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

انواع مختلف کابینت‌ها را دیده‌اید اما هیچ کدام از آن‌ها باب میل شما نبوده است؟ آیا تا به حال نام کابینت وکیوم را شنیده‌اید؟

بله! کابینت آشپزخانه وکیوم یکی از انواع کابینت‌ها است که این روزها بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به دلیل مزایا و کیفیت آن را جایگزین کابینت‌های قبلی کنند یا اینکه برای اولین بار در آشپزخانه از چنین کابینتی استفاده کنند.

در این مقاله از سایت بساز و بچین با 4 مدل کابینت آشپزخانه وکیوم به همراه مزایا و معایبشان آشنا خواهید شد با ما تا انتهای مقاله همراه بمانید؛ شاید این بار کابینت آشپزخانه وکیوم انتخاب شما باشد.

 

 

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟

ورق MDF خام توسط دستگاه‌های ویژه شکل و فرم داده می‌شوند؛ سپس وارد دستگاهی با تکنولوژی وکیوم شده که با مکش بسیار بالا لایه PVC را روی ورق‌های ام دی اف می‌چسباند. در اصل کابینت آشپزخانه وکیوم از متریال ام دی اف ساخته می‌شود و روی آن لایه‌ای به نام PVC پوشانده می‌شود که به دلیل محکم بودن به نظر می‌رسد لایه پی وی سی چسبیده شده به ام دی اف، یک جسم واحد است. پی وی سی لایه‌ای انعطاف پذیر بوده که می‌توان روی آن طرح‌هایی مانند خطوط چوبی ایجاد کرد.

ورق MDF که اکنون به صورت کابینت وکیوم درآمده است نقش و نگارهای ویژه و خاصی دارد که به نظر می‌رسد کابینت تمام چوب است. در اصل کنده کاری‌ها و برجستگی‌های روی کابینت وکیوم باعث مجزا شدن آن از سایر کابینت‌ها می‌شود.

 

 

انواع کابینت آشپزخانه وکیوم | انواع مدل‌های کابینت وکیوم

هنگامی که کابینت‌های آشپزخانه با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ شود، زیبایی بیشتری به وجود می‌آید. شما هم دوست دارید که در خانه خود میان اجزا و وسایل هماهنگی وجود داشته باشد؟

کابینت آشپزخانه وکیوم به دلیل انعطاف پذیری در طرح قابلیت این را دارد که آن را به شکل‌های مختلف درآورد. به کابینت وکیوم می‌توان شکل و فرم‌های مختلف داد تا به یکی از طرح‌ها و سبک‌های زیر در آید:

  • طرح کابینت وکیوم مدرن: کابینت وکیوم مدرن، کابینتی است که در آن نقش و نگار پیچیده‌ای به کار نرفته است و به خاطر سادگی زیباست.
  • طرح کابینت وکیوم کلاسیک: در طرح کلاسیک از نقش و نگارهایی بر روی چوب استفاده می‌شود که ظرافت و قرینگی جزو اولین مواردی هستند که جلب توجه می‌کنند.
  • طرح کابینت وکیوم رومی: کابینت وکیوم رومی مشابه کابینت کلاسیک است که در تاج آن‌ها نقوش برجسته به شکل تاج ستون‌های ساختمان‌های روم باستان دیده می‌شود.
  • طرح کابینت وکیوم سلطنتی: در سبک سلطنتی نسبت به سبک کلاسیک از نقش و نگارهای بیشتری استفاده می‌شود. معمولا به دلیل اینکه در سبک سلطنتی ریزه کاری و جزئیات زیاد وجود دارد، برای کابینت وکیوم توصیه نمی‌شود.

سبک دکوراسیون و چیدمان خانه شما چیست؟ برای کابینت آشپزخانه وکیوم، کدام یک از سبک‌ها را مناسب‌تر می‌دانید؟


حتما بخوانید: بهترین و جدیدترین مدل های صندلی اپن آشپزخانه 2022

 

 

کابینت وکیوم آشپزخانه کوچک

متراژ آشپزخانه شما چقدر است؟

همه خانه‌ها آشپزخانه بزرگی ندارند؛ حتی ممکن است خانه‌ای بزرگ بوده اما آشپزخانه آن کوچک باشد. کابینت‌های مختلفی برای آشپزخانه وجود دارند اما باید کابینتی را انتخاب کرد که با متراژ آشپزخانه سازگار باشد. خوشبختانه کابینت آشپزخانه وکیوم جزو کابینت‌هایی است که نه تنها در فضاهای بزرگ بلکه در آشپزخانه کوچک نیز کاربردی است.

اگر تصمیم گرفته‌اید که آشپزخانه کوچک خود را با کابینت وکیوم تجهیز کنید، ترجیح می‌دهید کدام سبک را انتخاب کنید؟

 


دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک ایرانی [جدید 2022]

 

مزایا و معایب کابینت وکیوم

در ساخت کابینت آشپزخانه وکیوم دستگاهی با تکنولوژی وکیوم، لایه PVC را به ورق MDF می‌چسباند. از چه چسبی برای چسباندن پی وی سی به MDF استفاده می‌شود؟

چسب مخصوصی برای چسباندن لایه PVC به ام دی اف وجود دارد. چسبی که برای این کار استفاده می‌شود باید بهترین کیفیت را داشته باشد زیرا در غیر این صورت کار کیفیت لازم را نداشته و کاملا مشخص است که دو جنس مختلف به یکدیگر چسبیده شده‌اند که نمای بی‌نهایت زشتی را به وجود می‌آورد.

پوشش پی وی سی به نور آفتاب و گرما حساس است طوریکه در گذر زمان چسب آن ضعیف می‌شود که این موضوع مجدد اهمیت چسب به کار رفته در ساخت کابینت وکیوم را یادآور می‌شود. پس یکی از معایب کابینت آشپزخانه وکیوم مهم بودن کیفیت چسب به کار رفته در ساخت آن است که حتما باید کابینت‌ساز از بهترین و با کیفیت‌ترین نوع چسب استفاده کند.

هنگامی که بر روی کابینت آشپزخانه وکیوم تمایل به اجرای کنده کاری‌ها و طرح‌های برجسته و فرو رفته بسیار ظریف داشته باشید، لایه پی وی سی به خوبی ورق MDF را پوشش نمی‌دهد. بنابراین در اجرای طرح‌های بسیار ریز و ظریف محدودیت وجود دارد و باید کار نسبتا درشت و بزرگ در نظر گرفته شود.

 

کابینت آشپزخانه وکیوم مزایایی هم دارد؟

بله! قطعا محصولی که تولید می‌شود به دلیل داشتن مزایا، مورد استقبال گسترده قرار می‌گیرد. از مزایای کابینت آشپزخانه وکیوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنوع در طراحی و رنگ

هنگامی که قرار است برای آشپزخانه کابینت طراحی و ساخته شود انواع سبک‌ها را در نظر می‌گیرند و در نهایت با توجه به عوامل متعدد یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. کابینت‌های وکیوم به دلیل انعطاف پذیری بالایی که در طراحی دارند به راحتی می‌توان تقریبا هر شکل و نقشی را با سایز متوسط و بزرگ روی آن اجرا کرد، بنابراین معمولا به شکل طرح‌های کلاسیک طراحی می‌شوند. اگر کارفرما علاقه‌ای به سبک کلاسیک نداشته باشد، می‌تواند تقاضای کابینت وکیوم به سبک مدرن یا سلطنتی داشته باشد.

در انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه وکیوم محدودیتی وجود ندارد. انتخاب رنگ ذوق هنری کارفرما را می‌رساند که به سلیقه و خلق و خوی او برمی‌گردد. معمولا در کابینت‌های وکیوم از رنگ سفید و کرمی بیشتر استقبال می‌شود اما در هر حال هر رنگی که برای آن انتخاب شود ظاهر فوق العاده زیبای کابینت‌ها هر فردی را مجذوب خود خواهد کرد.

به نظر می‌رسد انعطاف پذیری و تنوع در طراحی و رنگ کابینت آشپزخانه وکیوم مزیت بسیار خوبی باشد، نظر شما چیست؟

 

مقاومت در برابر رطوبت

ام دی اف در برابر رطوبت آسیب پذیر است اما چون روی آن با لایه وکیوم پوشانده می‌شود، مقاوم شده و اجازه نفوذ آب به لایه‌های زیرین را نمی‌دهد. پس کابینت آشپزخانه وکیوم به دلیل ضد آب بودن در برابر رطوبت مقاوم خواهد بود که این امر باعث طول عمر و دوام بالای محصول می‌شود در نتیجه هزینه تعمیر و نگهداری کاهش می‌یابد.

 

قیمت مناسب

قبول دارید که قیمت نقش مهمی را در انتخاب جنس کابینت ایفا می‌کند؟

یکی دیگر از ویژگی‌های کابینت آشپزخانه وکیوم داشتن قیمتی مناسب است. هرچند که معمولا نسبت به کابینت‌های دیگر مانند هایگلاس قیمت بالاتری دارد ولی به دلیل اینکه ظاهری شبیه چوب دارد و در طراحی منعطف است، نسبت به کابینت‌های تمام چوب هزینه کمتری خواهد داشت.

 

 

فرق کابینت وکیوم و ممبران

تفاوت کابینت وکیوم با ممبران چیست؟

هنگامی که نام کابینتی را می‌شنویم تصور می‌کنیم که با نوع جدیدی از کابینت رو به رو هستیم، اما همیشه هم اینطور نیست. کابینت آشپزخانه وکیوم همان کابینت ممبران است و تفاوت چندان خاصی برای آن وجود ندارد. دلیل اینکه برخی از افراد کابینت‌های وکیوم و ممبران را دو کابینت متفاوت از هم تصور می‌کنند به تاریخچه ساخت آن‌ها برمی‌گردد.

داستان کابینت وکیوم و ممبران چیست؟

چه تاریخچه‌ای برای این دو کابینت وجود دارد؟

در زمان‌های گذشته از دستگاه‌های پرس MDF برای ساخت کابینت استفاده می‌شد که گاهی با نام‌های پرس وکیوم و یا پرس وکیوم ممبران از آن یاد می‌شود. دستگاه پرس وکیوم ممبران نوع پیشرفته‌تر دستگاه‌های پرس تخت بوده که قیمت بسیار بالایی داشت. به دلیل قیمت بالای چنین دستگاهی، هرکسی قادر به خرید آن نبود به همین دلیل همچنان از دستگاه پرس تخت استفاده می‌شد.

دستگاه پرس تخت برای پرس کردن روکش چوب بر روی MDF خام که قطعه‌ای تخت و صاف است به کار برده می‌شود اما دستگاه پرس وکیوم ممبران به دلیل پیشرفته بودن قابلیت روکش کردن قسمت‌هایی از چوب، MDF و غیره که قبلا ماشین کاری شده‌اند را دارد. دستگاه پرس وکیوم تمامی نقاط کور را پوشش داده و هیچ قسمتی بدون روکش باقی نمی‌ماند. به تدریج استفاده از دستگاه پرس وکیوم ممبران افزایش یافت و به دلیل افزایش تقاضا قیمت آن نسبت به اوایل پایین‌تر آمد.

در اصل کابینت آشپزخانه وکیوم نسلی دیگر از کابینت‌ها است که به نوعی زیر مجموعه پیشرفته‌تر از قبل می‌باشد. به همین دلیل امروزه کابینت وکیوم همان کابینت ممبران به شمار می‌آید و تفاوتی میان این دو کابینت وجود ندارد.

سرتان کلاه نرود! اکنون که این موضوع را می‌دانید، هرجا گفته شد کابینت ممبران متفاوت از کابینت وکیوم است تاریخچه دستگاه های پرس را برای آن‌ها تعریف کنید؛ قطعا از دانش، اطلاعات و آگاهی شما تعجب خواهند کرد.

 

 

حتما بخوانید: معرفی انواع مدل کناف سقف آشپزخانه جدید 2022

 

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه وکیوم | طرح کابینت وکیوم جدید

آیا دنبال جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه وکیوم هستید؟ یا قصد دارید طرح کابینت انتخاب کنید؟

با ما در سایت بساز و بچین همراه بمانید که تعدادی عکس از کابینت وکیوم آماده کرده‌ایم. در انتها در بخش نظرات به ما بگویید که کدام طرح را بیشتر می‌پسندید؟

 

کابینت آشپزخانه وکیوم کلاسیک

 

کابینت آشپزخانه وکیوم زیبا به رنگ سفید

 

کابینت وکیوم سفید با طرح راه راه افقی

 

 

کابینت وکیوم قهوه‌ای روشن در ترکیب با دیواره‌های سفید

 

طراحی کابینت وکیوم به شکل ناهماهنگ و متفاوت

 

کابینت آشپزخانه وکیوم سفید با ترکیب کناره‌های فیلی رنگ

 

کابینت وکیوم کرم رنگ به سبک سنتی

 

کابینت وکیوم سفید ساده

 

کابینت وکیوم استخوانی با فرورفتگی‌های تیره

 

کابینت آشپزخانه وکیوم سفید و طلایی

 

سخن آخر

سایت بساز و بچین یک مجله اینترنتی جذاب و به روز است که هرچه را که بخواهید در آن می‌یابید. با خواندن و دیدن مطالب و عکس‌های کابینت آشپزخانه وکیوم آیا وسوسه نشدید که چنین کابینت زیبایی را به درون خانه خود بیاورید؟

خانه شما محل آرامش است که با زیباتر شدن آرامش بیشتری را در آن حس خواهید کرد، پس از کابینت وکیوم غافل نشوید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید