سرویس خواب جهیزیه؛ مدرن یا نئوکلاسیک؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

در این مقاله به بررسی سرویس خواب جهیزیه مدرن و نئوکلاسیک پرداخته‌ایم!

برخلاف گذشته که اغلب خانواده‌ها برای خرید سرویس خواب عروس به‌سراغ انواع مدل‌های کلاسیک می‌رفتند، امروزه زوج‌های جوان رقبت زیادی به این نوع سبک نشان نمی‌دهند. بخشی از این مسئله به‌دلیل تغییر سبک زندگی و دیدگاه افراد به محیط اطراف شده است. اگرچه در گذشته تجمل‌گرایی نوعی مزیت محسوب می‌شد، اما امروزه تاکید بر ساده‌گرایی و حذف بخش‌های اضافی است.

دقیقا طبق اصولی که سبک مینیمالیسم بر آن استوار است، مطمئنا حذف تزئینات و تجملات بیش‌ازحد اتاق خواب، زمینه یک خواب راحت‌تر را نیز برای شما فراهم خواهد کرد. تجربه نشان داده است که ساده‌گرایی لازمه زندگی پرمشغله امروزی است.

به‌همین‌دلیل، امروزه اغلب مراجعین برای خرید سرویس خواب جهیزیه از همان ابتدا به‌سراغ انواع مدل‌های مدرن یا اسپرت می‌روند. در این میان افرادی‌که به ساده‌گرایی مطلق اعتقادی ندارند، برای خرید مدل‌های نئوکلاسیک اقدام می‌کنند. در واقع طراحی سرویس خواب نئوکلاسیک چیزی بین مدل‌های کلاسیک و مدرن است و جزئیات و تزئینات کمی در آن مشاهده می‌شود. در ادامه به یک مقایسه کلی میان سرویس خواب عروس مدرن و نئوکلاسیک خواهیم پرداخت.

 

ویژگی‌های بارز سرویس خواب عروس مدرن

سرویس خواب مدرن

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که طبع شما تمایل بیشتری به وسایل ساده، شیک و با رنگ‌های ملایم نشان می‌دهد، مطمئنا خرید یک سرویس خواب عروس مدرن یا اسپرت عاقلانه‌ترین کار ممکن است. برخلاف مدل‌های کلاسیک، در مدل‌های اسپرت خبری از کنده‌کاری یا طرح‌های برجسته روی بدنه سرویس خواب نیست و از رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای تیره استفاده نمی‌شود. حتی گاهی برای حفظ سادگی بیشتر، تاج تخت نیز حذف می‌شود. 

البته باید بدانید که سرویس خواب عروس اسپرت مانند سبک‌های دیگر دارای اجزای کامل تخت خواب، پاتختی، آینه، میز آرایش، صندلی و کمد (یا فایل کشودار) است. فقط طراحی آن متفاوت و جدیدتر است.

مزایای خرید سرویس خواب مدرن

از ویژگی‌های سرویس خواب مدرن که باعث ترغیب زوج‌های جوان به خرید آن شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عرضه یک استایل متفاوت. در این مسئله که طراحی و رنگبندی سرویس خواب عروس مدرن کاملا با سرویس خواب کلاسیک متفاوت است شکی نیست. در واقع ساده‌گرایی آن باعث شده است که بتواند تنوع بالایی در طراحی خود داشته باشد. به عنوان مثال، همیشه آینه میز آرایش آن به شکل مستطیل نیست. در مدل‌هایی به‌صورت مربع یا دایره‌ نیز عرضه می‌شود. حتی برای صرفه‌جویی در اشغال فضای اتاق خواب، امکان ارائه تخت خواب تاشو نیز وجود دارد. از نظر رنگبندی، اغلب سرویس خواب‌های جهیزیه مدرن تناژ رنگی روشن مانند سفید، کرم یا خاکستری دارند. مطمئنا چنین طراحی امکان هماهنگ کردن سرویس خواب عروس با سایر اجزای اتاق خواب مانند تابلوها، فرش و پرده را آسان‌تر می‌کند.
  • حمل آسان. معمولا برای ساخت سرویس خواب مدرن از یکی از مواد چوب، ام‌دی‌اف، ملامینه و فلز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف و ملامینه ورق‌های چوبی هستند که وزن زیادی ندارند. چوب و فلز مورد استفاده برای تولید مدل‌های اسپرت معمولا وزن کمی دارند. ازآنجایی‌که اغلب زوج‌های جواب در ابتدای زندگی منزل شخصی ندارند، توصیه می‌کنیم برای جابه‌جایی آسان‌تر به‌سراغ خرید این نوع سرویس خواب بروند.
  •  سایز کوچک و مناسب. برخلاف سرویس خواب‌های کلاسیک، سرویس خواب‌های مدرن سایز جمع‌وجوری دارند. چراکه با توجه به نیازهای سبک زندگی امروزی و معماری نوین ساخته شده‌اند. بنابراین، برای منازل امروزی با متراژ اندک گزینه‌ای عالی هستند.
  • قیمت معقول. تجربه نشان داده است که از نظر قیمت، سرویس خواب عروس مدرن وضعیت بهتری نسبت به مدل‌های کلاسیک و نئوکلاسیک دارد. بنابراین اگر امکان آن را ندارید که خیلی هزینه کنید، بهتر است از همان ابتدا به‌سراغ خرید سرویس خواب مدرن بروید. با توجه به اینکه کیفیت خوبی نیز دارد.
  • ماندگاری زیاد. این اطمینان را به شما می‌دهیم که برای تولید سرویس خواب عروس مدرن، از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌شود و سال‌ها همراه شما خواهد بود. با توجه به اینکه اغلب خانواده‌ها اظهار داشته‌اند که بعد از گذشت مدتی، از ظاهر سرویس خواب کلاسیک خود خسته شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم مزیت طراحی ساده سرویس خواب اسپرت را دست کم نگیرید!

 

ویژگی‌های بارز سرویس خواب عروس نئوکلاسیک

سرویس خواب مدرن

 

اصولا سبک نئوکلاسیک در کنار طراحی مدرن، عناصر کلاسیک نیز دارد. بنابراین، اگر تمایل دارید اتاق خواب خود را با ترکیبی از انواع وسایل مدرن و کلاسیک چینش کنید، بهتر است از همان ابتدا یک سرویس خواب عروس نئوکلاسیک خریداری کنید. مطمئن باشید که این نوع سرویس خواب عروس با وجود داشتن پیچیدگی‌های ظریف و خاص به‌صورت تزیینات زینتی یا نقوش، سادگی و تقارن منحصربه‌فردی نیز دارد.

مزایای خرید سرویس خواب نئوکلاسیک

اگر به‌دنبال مقایسه ویژگی‌های سرویس خواب مدرن و نئوکلاسیک هستید، بهتر است از مزایای خرید یک سرویس خواب نئوکلاسیک نیز آگاه شوید. مواردی چون:

  • ارائه یک طراحی بینابین. معمولا کارشناسان به زوج‌های جوان توصیه می‌کنند که اگر از آن دسته افرادی هستید که به حداقلی‌های سبک ساده گرایی رضایت نمی‌دهید و در عین حال به پیچیدگی‌ها و شلوغی سبک کلاسیک علاقه‌ ندارید، بهتر است به‌سراغ تهیه یک سرویس خواب عروس نئوکلاسیک بروید. اگرچه نشانه‌هایی از طراحی شاهانه سبک کلاسیک در آن مشاهده می‌شود، اما مانند سبک مدرن تنوع رنگی محدودی دارد و رنگ‌های تند و برجسته در آن مشاهده نمی‌شود. به‌همین‌دلیل، با وجود آن امکان استفاده از انواع اکسسوری مدرن و کلاسیک در اتاق خوب وجود دارد.
  • توجه ویژه به اصول تقارن. برخلاف طراحی کلاسیک که در آن شلوغی نوعی امتیاز است، در طراحی نئوکلاسیک به اصول هارمونی و تقارن توجه ویژه‌ای می‌شود. با توجه به اینکه در طراحی مینیمالیستی و مدرن نیز به این اندازه تاکید بر حفظ تقارن نیست.
  • استفاده از روکش پارچه‌ای. اگرچه در طراحی مدرن گاهی از ترکیب چوب و روکش پارچه‌ای برای تولید سرویس خواب عروس استفاده می‌شود، اما بدنه اغلب مدل‌های نئوکلاسیک کاملا با روکش پارچه‌ای مقاوم و به رنگ‌های کرم، سفید یا خاکستری پوشیده شده است تا کمی حالت لوکس‌ پیدا کنند. به‌همین‌دلیل، برای انتخاب روتختی گزینه‌های زیادی مانند یک روتختی لوکس با پارچه ابریشمی، کتان یا مخمل یا یک روتختی ساده با رنگبندی ملایم یا تند در اختیار دارید.
  • سایز متوسط. با وجود اینکه سرویس خواب عروس نئوکلاسیک سایز خیلی بزرگی مانند سرویس خواب‌ کلاسیک ندارند، اما به اندازه مدل‌ اسپرت نیز خیلی جمع‌وجور نیست.
  • قیمت متعادل. رنج قیمتی اغلب مدل‌های نئوکلاسیک چیزی بین مدل‌های کلاسیک و مدرن است. بنابراین، در مقایسه با سرویس خواب عروس اسپرت، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

با توجه به نکات ذکر شده، نهایتا این شما هستید که باید طبق سلیقه و نیازهای خود بین مدل‌های مدرن و نئوکلاسیک یک مورد را انتخاب کنید.

 

معرفی یکی از تولیدکنندگان باسابقه انواع سرویس خواب مدرن و نئوکلاسیک

سرویس خواب مدرن

 

در کنار توجه به سبک سرویس خواب عروس، باید به کیفیت ساخت آن نیز توجه ویژه‌ای داشت. چراکه قرار است سال‌های طولانی از آن استفاده کرد. مطمئنا اگر از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید کنید، نگرانی از بابت ضمانت کالا و دوام آن نخواهید داشت.

پیشنهاد ما به شما گروه صنعتی آرنا چوب است که با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه تولید انواع سرویس خواب دونفره و تک نفره، یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال خرید سرویس خواب عروس مدرن یا نئوکلاسیک هستید، به ترتیب مدل‌های 191 و 202 این فروشگاه، جز پرطرفدارترین نمونه‌ها محسوب می‌شوند.

علاوه‌بر خرید اینترنتی، امکان خرید حضوری با مراجعه به آدرس تهران، بازار مبل یافت آباد، پاساژ مهستان، طبقه همکف، پلاک ۷۵ نیز وجود دارد. برای درخواست پشتیبانی می‌توانید با شماره تلفن‌های 0۲۱۶۶۶۹۱۹۶۰ و 0۲۱۶۶۶۳۰۶۰۴ تماس بگیرید. با توجه به قیمت‌های مناسب ارائه شده، این فرصت عالی را برای خرید سرویس خواب جهیزیه از دست ندهید!

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید