پاك كردن شمع از روی فرش و مبل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در این مقاله از بساز و بچین به بررسی راهکارهایی برای پاك كردن شمع از روی فرش و مبل پرداخته‌ایم.

  • شما چه زمانی از شمع استفاده می‌کنید؟
  • آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که شمع آب شده باشد و روی فرش یا مبل دکوراسیون منزل ریخته باشد؟

بسیاری از ما از شمع در دکوراسیون منزل برای رمانتیک و رویایی شدن فضا یا زمان‌هایی که برق می‌رو، در جشن‌ها و مراسمات گوناگون و موارد دیگر استفاده کنیم و در همین زمان‌ها ممکن است مقداری از شمع آب شود و بر روی فرش یا مبل بریزد. در این زمان شما چه کاری انجام می‌دهید؟

لکه شمع را اگر در همان ابتدا از روی فرش یا مبل بردارید کاملا از بین می‌رود اما اگر باقی بماند و به درون بافت فرش یا مبل نفوذ کند کار سخت و دشوار می‌شود. معمولا در این زمان‌ها اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد خدمات قالیشویی است. اما روش‌های بسیاری برای شستشو و پاک کردن شمع از روی فرش و مبل وجود دارد که در این مقاله از بساز و بچین به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم تا در زمانی که شمع بر روی فرش یا مبل ریخت با خیالی آسوده آن را پاک کنید.

 

پاك كردن شمع از روی فرش دستباف

فرش دستباف از جمله فرش‌هایی است که ارزش بالایی دارد و باید با وسواس و با دقت بالایی تمیز شود پس در زمان پاک کردن لکه از روی فرش دستباف بهتر است از هر راه و روشی استفاده نکنید تا به فرش آسیب نرسانید. می‌توانید ابتدا راهکاری که قرار است برای پاک کردن شمع از روی فرش استفاده کنید را بر روی بخشی از فرش امتحان کنید اگر فرش آسیبی ندید سپس آن را روی بخش کثیف شده امتحان کنید و لکه را کاملا از بین ببرید.

برای پاك كردن شمع از روی فرش دستباف بهترین روش گرم کردن است. بهتر است ابتدا پارفین را تا جایی که امکان دارد با استفاده از چاقو یا وسیله تیز دیگری بتراشید سپس یک حوله داغ را روی آن قرار بدهید و با استفاده از اتو به آن گرما بدهید تا پارافین‌های اضافه نیز از روی مبل پاک شود. (میزان پاک شدن شمع از روی فرش بستگی به جنس فرش دارد پس بهتر است تا زمان محو شدن کامل شمع این روش را چندین بار تکرار کنید.)

 

حتما بخوانید: راهکارهای پاک کردن و از بین بردن لکه چای روی فرش

پاك كردن شمع از روی فرش دستباف


پاك كردن شمع از روی پارچه مبل

برای پاك كردن شمع از روی پارچه مبل ابتدا اجازه بدهید شمع کاملا خشک شود تا در زمان پاک کردن پخش نشود سپس با استفاده از یک تکه یخ سعی کنید شمع را سرد کنید تا راحت تر از روی مبل یا کوسن جدا شود. پس از آن به کمک چاقو یا وسیله تیز دیگری سعی کنید شمع را از روی مبل بتراشید. بهتر است این کار را به آرامی با صبر و حوصله انجام دهید تا به مبل آسیبی نرسد.

راهکار دیگه استفاده از اتو و کاغذ جاذب رطوبت است بهتر اتو را در درجه حرارت معمولی بگذارید و اجازه دهید تا حد متوسط گرم شود سپس کاغذ (می‌تواند دستمال نیز باشد.) را روی شمع روی مبل قرار بدهید و اتو را برو روی آن بکشید. اینکار باعث می‌شود لکه‌های شمع به کاغذ جذب شوند و شمعی بر روی مبل یا کوسن باقی نماند. (اگر همچنان بخش از شمع روی مبل باقی ماند بهتر است این کار را چند بار انجام دهید تا شمع به خوبی از روی مبل پاک شود.)

اگر در روش بالا به اتو دسترسی نداشتید از سشوار نیز می‌توانید استفاده کنید.

می‌توانید از ترکیب مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. مایع ظرفشویی باعث می‌شود که پارافین شمع تکه تکه شود و به راحتی از روی مبل پاک شود.

 

حتما بخوانید: روش پاك كردن لاك از روی فرش [100% موثر و کامل]

پاك كردن شمع از روی پارچه مبل

 

زمانی که شمع را فوت می‌کنیم یا وقتی که زمان می‌گذرد و شمع آب می‌شود و حتی در زمان خاموش کردن شمع ممکن است که شمع بر روی فرش یا مبل بریزد برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است شمع را روی یک ظرفی قرار بدهید سپس آن را روشن کنید و برای فوت کردن و خاموش کردن آن نیز دستتان را در پشت شمع قرار بدهید سپس آن را خاموش کنید.

 

پاك كردن شمع از روی پارچه مبل

 

• سخن آخر

در این مقاله با روش‌هایی برای پاك كردن شمع از روی پارچه مبل و فرش آشنا شدید. این روش‌ها برای از بین بردن شمع و پارافین آن از روی انواع پارچه، پرده و موارد دیگر کارایی دارد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و لکه شمع را از بین ببرید. 

اگر روش دیگری برای پاک کردن پارافین شمع از روی فرش و مبل می‌شناسید در کامنت برایمان بنویسید تا از تجربه شما نیز استفاده کنیم:) 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
Fatima
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

سلام .چطوری شمع صورت رو که روی کوسن مبل ریخته پاک کنیم ؟

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید