جدیدترین فرش مدرن [دستباف + بلژیکی + ایرانی]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله با انواع فرش مدرن آشنا خواهید شد.

تغییر سبک زندگی و حرکت دکوراسیون به سمت مدرن شدن باعث شده تا امروزه فرش‌هایی طراحی و تولید شوند که در مقایسه با فرش کلاسیک ساده‌تر بوده و اغلب رنگ‌های خنثی را به نمایش گذاشته‌اند. این فرش‌ها تحت عنوان فرش مدرن، بهترین گزینه برای استفاده در چیدمان‌های مدرن هستند.

اشکال هندسی بخش عمده‌ای از طرح فرش مدرن را به خود اختصاص داده‌اند درحالی که در اکثر فرش‌های کلاسیک نقش و نگارهای ریز و تکرار شونده از مرکز نقشه فرش شروع و به اطراف پراکنده می‌شود. تمامی این تفاوت‌ها برای تبعیت از سبک مدرن و فاصله گرفتن از تجملات کلاسیک بوده، تا سبک دکوراسیون با زندگی ماشینی امروز هماهنگ‌تر شود.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع فرش ماشینی و دستباف مدرن بیشتر آشنا شوید.

 

بهترین فرش مدرن

بازار فرش مدرن بسیار متنوع است و فرش‌هایی با کیفیت‌های گوناگون در آن به چشم می‌خورد، به طور مثال نمونه‌های فرش مدرن چینی هستند که جنس الیاف مصنوعی مناسبی ندارند و علاوه‌ بر اینکه گرد و خاک را به خود می‌گیرند با جارو برقی هم قابل گردزدایی نیستند.

به طور کلی الیاف مورد استفاده در بهترین فرش‌های مدرنی که این روزها مد شده‌اند چه دستبافت و چه ماشینی شامل دو دسته اصلی می‌شوند:

الیاف طبیعی: بهترین الیاف طبیعی در بافت فرش، نخ است.

الیاف مصنوعی: اکریلیک، نایلون، پلی‌استر، پلی‌پروپلین و ویسکوز (همه این مواد مصنوعی در کارخانه‌های نخ ریسی از نفت ایجاد می‌شوند)

 

بهترین مدل فرش مدرن

بهترین و جدیدترین مدل های فرش مدرن رنگی و شیک

 

جدیدترین فرش مدرن

جدیدترین مدل فرش مدرن

جدیدترین مدل فرش مدرن ماشینی با نقوش هندسی

 

بهترین و جدیدترین فرش مدرن

جدیدترین مدل فرش مدرن لوکس و لاکچری

 

جدیدترین فرش مدرن

جدیدترین مدل فرش مدرن ماشینی

 

مدل فرش مدرن وینتیج

بهترین و خاص‌ترین مدل فرش مدرن وینتیج با رنگبندی لاکچری

 

جدیدترین مدل فرش مدرن

جدیدترین لوکس‌ترین مدل فرش ماشینی مدرن ترند 2021

 

فرش مدرن دستباف

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که دوره فرش‌ های دستباف درفضاهای داخلی خانه‌ها به پایان رسیده است. لازم است بدانید که امروزه با تغییر سبک زندگی، فرش‌های مدرن دستباف با الیاف و تکنیک‌های سنتی-تاریخی اما با طرح و نقش مدرن و به روز بافته می‌شوند.

استفاده از این فرش‌های مدرن دستباف در دکوراسیون باعث انتقال همزمانِ دو حسِ «اصالت» و «نوگرایی» می‌شود و به همین دلیل از این نوع فرش می‌توان هم در چیدمان سنتی ایرانی و هم در چیدمان‌های مدرن با سبک‌هایی مانند مینیمال، بوهمی، صنعتی و غیره استفاده کرد.

نقوش سنتی با اشکال قدیمی و هندسی و در عین حال استفاده از نخ و مواد با کیفیت در تار و پود فرش‌های مدرن دستباف و رنگ‌بندی زیبایی که دارند دلیل می‌شود تا آن‌ها را تلفیقی از سنت در کنار مدرنیته بدانیم.

 

فرش مدرن دستباف ایرانی

زیباترین و خاص‌ترین مدل فرش اصیل دستبافت به سبک مدرن 

 

فرش طوسی مدرن دستباف

مدل فرش مدرن دستبافت به رنگ زرد و طوسی

 

فرش مدرن ماشینی

با پیشرفت تکنولوژی و تنوع در طراحی، مدل‌های جدیدی از فرش ماشینی با تراکم و شانه متفاوت و جنس نخ‌های مختلف روانه بازار شده است و در کنار طرح‌های اصیل لچک و ترنج‌دار، طرح‌های مدرن‌تر که با دکوراسیون‌های امروزی تناسب بیشتری دارند تحت عنوان فرش مدرن ماشینی در چیدمان به کار گرفته می‌شوند.

 

فرش مدرن ماشینی

بهترین مدل فرش ماشینی مدرن با رنگبندی زیبا و نقوش هندسی

 

فرش مدرن ماشینی

مدل فرش ماشینی فانتزی و مدرن با طراحی خاص

 

انواع فرش مدرن

فرش‌های مدرن ماشینی بر اساس نوع طراحی که دارند به چند دسته تقسیم می‌شوند. انواع این فرش‌ها به شرح زیر می باشند:

  • فرش وینتیج (vintage)
  • فرش لایت یا فرش طرح ترک یا فرش سیلک
  • فرش فانتزی (فرش متال، شگی، شنل و فرش عروسکی)
  • فرش گل برجسته یا هایبالک
  • فرش چهل تکه
  • فرش کودک
  • فرش سه بعدی

 

فرش مدرن وینتیج

بهترین مدل فرش ماشینی وینتیج به سبک مدرن در رنگبندی‌های زیبا

 

مدل فرش مدرن ماشینی فانتزی

مدل فرش مدرن فانتزی با نقوش هندسی و رنگبندی شاد و متفاوت

 

فرش شگی مدرن

فرش شگی بهترین و کاربردی‌ترین مدرن فرش مدرن ماشینی

 

مدل فرش مدرن فانتزی کودک

طراحی و رنگبندی زیبا و منحصر به فرد فرش مدرن کودک

 

فرش مدرن بلژیکی

اگر دوست‌دار فرش‌های مدرن ماشینی باشید احتمالا با واژه‌ی فرش بلژیکی یا فرش شنل برخورد کرده‌اید. فرش‌های شنل، فرش‌‌های ظریف و ابریشم‌گونه با رنگ‌های براق و جذاب هستند که در دسته فرش‌های ماشینی مدرن قرار می‌گیرند، که به تازگی جایی برای خود در خانه‌های ایرانی باز کردند و رقیبی برای طرح‌های فرش ماشینی سنتی شده‌اند. این نوع فرش‌ها را می‌توان نقطه مقابل فرش‌های شگی دانست. چراکه بر خلاف فرش‌های شگی که پرزهای بلندی دارند؛ شکل مدرن فرش بلژیکی ، از پرزهایی بسیار کوتاه و ظریفی برخوردار است.

در تولید فرش مدرن بلژیکی، از نخ پلی‌استر به عنوان نخ خاب و نخ شنل به عنوان نخ کف استفاده می‌شود، که سبب می‌شوند تا این فرش‌ها به هیچ عنوان پرزدهی نداشته باشند.

استفاده از  نخ پلی‌استر در فرش بلژیکی و عدم حساسیت‌زایی، استفاده از آن را برای همه فضاها به خصوص اتاق کودک بلامانع کرده است.

 

مزایا:

  • فرش‌های بلژیکی ضدلک و ضدچروک هستند.
  •  بسیار سبک‌وزن بوده که جابجایی آن‌ها را آسان می‌کند.
  • رنگ‌ها در فرش بلژیکی، درخشنده و براق هستند، ازین رو طرح‌های این فرش ، بسیار زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسند.
  • این نوع فرش‌ها به علت براق بودن و همچنین ظرافت خاصی که دارند به فرش‌های  ابریشمی دستبافت شباهت زیادی دارند که علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

 

معایب:

  • فرش بلژیکی، نوعی فرش جلومبلی محسوب می‌شود و برای محیطی مدرن طراحی شده است. (چون ضخامت کمی دارند و نازک هستند برای نشستن توصیه نمی‌شوند.)
  • هنگام قرار دادن مبلمان روی این فرش‌ها توجه داشته باشید به دلیل ظرافت زیاد امکان سایش و آسیب‌دیدگی آن‌ها وجود دارد.
  • برای شستشوی فرش بلژیکی بهتر است از سرویس‌های قالی‌شویی بهره ببرید. چراکه استفاده از موادشوینده‌ می‌تواند به بافت آن‌ها آسیب برساند.
  • فرش ماشینی بلژیکی، برای محیط‌های پر رفت‌وآمد، گزینه‌ی مناسبی نیست و اگر در معرض عبور و مرور قرار گیرد، دچار سایش می‌شود.

اگرچه فرش بلژیکی بسیار زیباست، اما به دلیل ظرافت تار و پود آن، بسیار آسیب‌پذیر است و عمر این فرش به نسبت سایر فرش‌های ماشینی کوتاه‌تر است. البته این مساله، می‌تواند یک مزیت برای افرادی که اهل تنوع و تغییر دکوراسیون هستند، به حساب بیاید. زیرا فرش‌ بلژیکی قیمت بالایی ندارد و می‌توان در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری، آن‌ها را تعویض کرد و چهره‌ای جدید به دکوراسیون خانه بخشید.

 

فرش مدرن بلژیکی

ظرافت و درخشش در بافت و نقوش فرش مدرن بلژیکی

 

فرش مدرن ایرانی

فرش دستباف یکی از اصلی‌ترین محصولات صادراتی کشور است، به طوری که خارج از ایران هرگاه اسمی از ایران می‌آید، ناخودآگاه همه به یاد فرش دستباف ایرانی می‌افتند، فرش‌هایی که به جهت تنوع طرح و رنگ و جنس قطعا در جهان بی‌نظیر هستند.

جالب است بدانید که چند سالی است که تولیدکنندگان فرش توانسته‌اند با تلفیق هنر ایرانی و طراحی‌های روز دنیا، سبک جدیدی از فرش‌های دستباف را به بازار عرضه کنند که در عین حفظ اصالت فرش دستباف، با سلیقه روز دنیا هم مطابقت داشته باشند.

 

مدل فرش مدرن ماشینی ایرانی

بهترین و اصیل‌ترین مدل فرش مدرن ایرانی

 

فرش مدرن طوسی

برای هماهنگی فرش‌های مدرن با چیدمان مدرن عموما از رنگ‌هایی با غالب رنگی طوسی استفاده می‌شود. به گونه‌ای که اگر به هر نمونه از فرش‌های مدرن نگاه کنید ردپای این رنگ را خواهید دید. انتخاب رنگ طوسی برای فرش مدرن در درجه اول به دلیل خنثی بودن این رنگ و ترکیب راحت آن با تمامی رنگ‌هاست و دلیل دیگر آن هم مد بودن همیشگی رنگ طوسی است که می‌توانید با اطمینان سالیان متمادی از این فرش در خانه خود استفاده کنید.

البته رنگ‌هایی همچون خردلی، سبز یشمی و یا سرخابی نیز در فرش‌های امروزی دیده می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی آن‌ها را با مبلمانی که طرح و رنگ ساده و مدرنی دارند ست کنید.

 

مدل فرش مدرن آبی طوسی

مدل فرش خاص و مدرن ماشینی به رنگ طوسی

 

مدل فرش مدرن طوسی

طراحی زیبا و منحصر به فرد فرش مدرن ماشینی با ترکیب رنگی طوسی و آبی

 

فرش مدرن طوسی ساده

طراحی ساده و لاکچری فرش مدرن به رنگ طوسی

 

گلیم فرش مدرن

به یک زیرانداز بافتنی بدون پرز گلیم گفته می‌شود که معمولا از پشم حیوانات اهلی بافته شده اند. رنگ‌های استفاده شده در گلیم‌ها، گیاهی هستند و امروزه معمولاً به ‌عنوان پوششی مدرن در خانه‌ها یا به عنوان تابلو استفاده می‌شود. گلیم‌ها در نهایت سادگی، زیبایی منحصر به فردی دارند.

اگر به دنبال یک فرش مدرن، خاص و متفاوت با قیمت مناسب هستید گلیم‌های مدرن می‌توانند یک انتخاب فوق‌العاده برای چیدمان شما باشند.

 

گلیم رنگی بهترین فرش مدرن

بهترین مدل گلیم فرش مدرن با رنگبندی زیبا و خیره‌کننده

 

فرش مدرن از کجا بخرم ؟

برای تهیه فرش‌های مدرن ماشینی و دستبافت اگر ساکن تهران هستید یکی از مراکز جامع و معتبر بازار بزرگ تهران است. بازار یکی از قدیمی‌ترین و ارزانترین مکان‌ها برای خرید فرش است.

برای دسترسی به بازار فرش می‌توانید از مترو استفاده کنید و به ایستگاه 15خرداد یا خیام مراجعه کنید. (مترو خیام به بازار فرش نزدیک‌تر است.) 

 

سخن آخر

با پیشرفت تکنولوژی و حرکت دنیا به سمت مدرن شدن علاقه و تمایل به فضاها و اثاثیه مدرن بیشتر از قبل قابل رویت است. فرش به عنوان یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین اثاثیه منزل می‌تواند در رسیدن به این کیفیت فضایی بسیار تاثیرگذار باشد. در مقاله فوق با انواع فرش مدرن و ویژگی‌های آن آشنا شدید برای ما بنویسید انتخاب شما فرش مدرن است یا کلاسیک؟

منتظر نظرات شما در کامنت هستیم:)

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید