معرفی دکوراسیون کافی شاپ مناسب کافه های کوچک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به نکات مهم در طراحی کافی شاپ و معرفی دکوراسیون برخی از کافی شاپ‌های اجرا شده پرداخته ایم.

کافه‌های کوچک تهران این روزها به گوشه ی دنجی برای اکثر جوان‌ها و نوجوان‌ها تبدیل شده است. در کافه‌ها می‌توان با یک دوست به گفت و گو پرداخت و معاشرت کرد، در تنهایی ساعاتی را با خود خلوت کرد، مشغول به کاری شد یا قرارهای کاری گذاشت، دورهمی‌های خانوادگی برگذار کرد و دیگر موارد این چنینی را انجام داد. 

در اغلب کافه‌ها وعده‌های سبک و انواع نوشیدنی سرد و گرم سرو می‌شود و این موضوع تفاوت اصلی بین کافی شاپ با رستوان‌ها و طراحی دکوراسیون فست فود کوچک است.

احتمالا شده وارد کافه ای بشوید و تصمیم بگیرید آن را پاتوق همیشگی خود و دوستانتان کنید. پاتوق شدن یک کافه تنها به معنی این نیست که غذای کافه خوشمزه است یا گارسون‌ها برخورد خوبی دارند. بلکه اجرای دکوراسیون کافی شاپ، استفاده از تم کافی شاپ جذاب و شیک، به کارگیری مبلمان کافه مناسب، دکور بار کافه خاص و متفاوت، انجام کارهای خلاقانه در کافی شاپ و در کل کیفیت فضا باعث ایجاد حس خوب در مشتری شده است که او فضا را به عنوان فضای همیشگی انتخاب کرده است. پس برای اینکه کافی شاپ شما به فضایی دنج و همیشگی تبدیل شود خوب است ایده‌ها و اصول طراحی کافی شاپ را یاد بگیرید.

ما در این مقاله به نکات مهم در طراحی کافی شاپ و معرفی دکوراسیون برخی از کافی شاپ‌های اجرا شده پرداخته ایم.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی دکوراسیون کافی شاپ کوچک

کافه‌های کوچک و بزرگ مختلفی در داخل کوچه‌ها، در سطح خیابان‌ها و در هر نقطه ای از جهان که زندگی می‌کنیم وجود دارند. هر کدام از این کافه‌ها با ویژگی منحصر به فرد خود لحظات دل انگیزی را به شما ارائه می‌کنند. در ادامه به معرفی 3 کافه کوچک و دنج پرداخته ایم:

 

1. طراحی کافه کوچک Fumi

معمار: Alberto Caiola

مکان: شانگهای چین

سال اجرا: 2016

زمانی که مقابل کافه Fumi قرار می‌گیرید دو چیز نظر شما را به خود جلب می‌کند. یکی المانی با رنگ دودی است که در بخش فوقانی نما از داخل به بیرون هدایت شده‌اند؛ که به گفته طراح به علت لذت‌های نامحسوس قهوه، بخارات معطر قهوه را به مانند مجسمه‌ای در سقف تبدیل کرده است که مرکزی برای این کافه در شانگهای است. و المان دیگر، پنجره ای شیشه ای به همراه قاب فلزی که در نما قرار گرفته است با هدفی چون ارتباط مخاطبان هم خارج به داخل و بالعکس اتفاق افتاده است

در فضای داخلی کافه المانی که در ابتدای فضا، نظر ما را به خود جذب می‌کند، چشم‌اندازی از قهوه جوش‌هایی (Moke coffee) در اندازه های گوناگون در دیوار سمت چپمان است که حضور آن‌ها به کمک یک آینه بزرگ موجود در دیوار سمت راستمان تشدید می‌شود و به نوعی به کمک اشیاء به فضای موجود معنا می‌بخشد.

مبلمان‌ها از بخش‌های اصلی یک فضا هستند. مبلمان موجود در فضای کافه، دارای سطوح بازتابنده هستند که به نظر برای ایجاد توهم یک فضای بزرگ‌تر این‌گونه اند. به گفته معمار: رویکرد طراحی در مبلمان، اتصالات را به طور موثر در محیط اطراف خود ترکیب می کند. مبلمان برای ایجاد تنوع در عملکردشان در فضا تقسیم بندی شده اند.  مبلمانی با رنگ و جنسی متفاوت از دیگر مبلمان‌ها که در مقابل پنجره قرار گرفته اند که از طریق فریم پنجره، مبلمان موجود در فضای داخلی و خارجی از هم دیگر مجزا کرده است.

دکور کافی شاپ ارزان

بهترین رنگ برای کافی شاپ

دکور کافی شاپ ام دی اف

دکور کافی شاپ چوبی

 

2. طراحی داخلی کافه مثلث

معمار: Ashari Architects

مکان: شیراز

سال اجرا: 2017

متراژ: 50 متر مربع

نام این کافه از پلان مثلثی شکل اش گرفته شده است. همچنین در طراحی المان‌ها داخلی مانند تابلوها، لوسترها، قاب ورودی در و موارد دیگر از فرم مثلث پیروی شده است که این فرم خود حس دعوت کنندگی را برای مخاطبی که در حال عبور از این کافه است ایجاد می‌کند.

استفاده از فرم یا المانی که حس دعوت کنندگی به مخاطب بدهد خود در دسته ایده های جذب مشتری کافی شاپ قرار می‌گیرد که خوب است در طراحی داخلی کافه از آن استفاده شود.

دکور کافی شاپ با کمترین هزینه

بهترین رنگ برای کافی شاپ

طراحی کافی شاپ کلاسیک

نمای بیرونی کافی شاپ

 

3. دکوراسیون داخلی کافه Slit

معمار: Artefact

مکان: کره جنوبی

سال اجرا: 2020

متراژ: 73 متر مربع

این کافه در خیابان شلوغ (خیابان سئول) طراحی شده که معمار معتقد است این کافه شکافی (فضایی آرام و ساکت) در بین شلوغی شهر است. این شکاف در نمای بیرونی کافی شاپ نیز دیده می‌شود که خود عاملی است برای ارتباط فضای داخلی کافه با فضای بیرونی شهر. معمار معتقد است این شکاف هویت را نشان می‌دهد و استفاده مبلمان سخت و طراحی فضایی به نسبت تیره باعث می‌شود با شهر یک رنگ شود.

دکور کافی شاپ ام دی اف

ایده های پولساز در کافی شاپ

عکس کافی شاپ با دوستان

دکور کافی شاپ چوبی

 

ایده هایی برای دکوراسیون کافه های کوچک

دکور کافی شاپ چوبی یکی از بهترین ایده‌هاست که می‌تواند برای یک کافه کوچک و نقلی اجرا شود. چوب عنصری است که گرما و صمیمت را در فضا ایجاد می‌کند و چه خوب است اگر از این عنصر برای طراحی داخلی دکوراسیون کافی شاپ کوچک استفاده شود.

طراحی دکوراسیون فست فود کوچک

 

اگر به چوب علاقه دارید اما به خاصر هزینه نمی‌توانید از آن استفاده کنید می‌توانید به سمت دکور کافی شاپ ام دی اف بروید. ام دی اف به نسبت دیگر چوب‌ها از هزینه معقول تری برخوردار هستند.

کارهای خلاقانه در کافی شاپ

 

دکوراسیون داخلی کافی شاپ مانند هر فضای داخلی دیگر می‌تواند از یک سبک خاص تبعیت کند و اجرا شود. تصویر زیر یک کافی شاپی است که با رنگ طوسی و استفاده از فلز در فضا از سبک صنعتی برای طراحی استفاده کرده است.

اجرای دکوراسیون کافی شاپ

 

برای کافه‌ها کوچک و نقلی که فضای کمی دارند می‌توان با طراحی قفسه‌های کاربردی علاوه بر زیبا سازی فضا باعث جداسازی فضاها از یکدیگر شد.

تم کافی شاپ

 

نمی توان برای مشخص کردن بهترین رنگ برای کافی شاپ یک رنگ را مشخص کرد. هر کافه ای با توجه با سبک و نوع فضا می‌تواند از رنگ‌های خاصی استفاده کند وهمان رنگ‌ها، بهترین رنگ برای آن فضا مشخص شوند!

نکات مهم در طراحی کافی شاپ

 

سعی کنید اگر کافه تان دارای سبک مدرن است و قرار است از رنگ‌های روشن در فضا استفاده شود از چند رنگ استفاده کنید. دنیای رنگی رنگی فضا را سرشار از انرژی می‌کند.

ایده دیگری که می‌توانید در طراحی کافه مدنظر اجرا کنید استفاده از استیکر یا طراحی لوگوی کافه بر روی دیوار است.

طراحی کافی شاپ کلاسیک

 

کافه باید فضایی دنج باشد. شما می‌توانید با طراحی قفسه و استفاده از گل و گیاه برای هر میز حریم مشخص کنید. در عکس زیر علاوه بر طراحی قفسه با قرار دادن لوسترهای مدرن و شیک در بالای در میز محدوده آن را مشخص کرده است.

ایده های جذب مشتری کافی شاپ

اصول طراحی کافی شاپ

 

فضای آشپزخانه کوچک و دکور بار کافه از پر اهمیت ترین فضاها هستند. سعی کنید با طراحی قفسه و شلف علاوه بر جانمایی وسایل مورد نیاز فضا را لوکس و جذاب کنید.

کارهای خلاقانه در کافی شاپ

 

سخن آخر

اگر تصمیم به دکوراسیون داخلی فست فود کوچک یا دکور کافی شاپ با کمترین هزینه هستید سعی کنید با برنامه ریزی قدیم بردارید. برای شروع اینکار بهتر است از یک معماری داخلی کمک بگیرید تا بهترین دکور کافی شاپ ارزان را برایتان طراحی کند. برای اینکار نیاز است شما تصمیم نهایی خود را بگیرید که کافه شما چه سناریویی دارد، به چه سبک (طراحی کافی شاپ کلاسیک یا مدرن) قرار است انجام شود، اصول نورپردازی کافی شاپ چگونه قرار است رعایت شود و موارد دیگر. پس فراموش نکنید سپردن کار به کاردان می‌تواند شما را چه از نظر هزینه چه زمانی جلو بیاندازد.

 

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید با انتشار لینک زیر این مقاله را نشر دهید و ما را به دوستانتان معرفی کنید.

https://bit.ly/2EndKmQ

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید