بهترین انواع گلهای آپارتمانی + تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

نگهداری انواع گلهای آپارتمانی تازگی را در دکوراسیون داخلی نگه می‌دارند. ما در این مقاله شما را با انواع گل های آپارتمانی با عکس آشنا می‌کنیم.

نگهداری انواع گلهای آپارتمانی طراوت و تازگی را برای همیشه در خانه و دکوراسیون داخلی نگه می‌دارند. اولین گزینه ای که همیشه برای ایجاد حس و حالی تازه در دکوراسیون داخلی هر فضایی به ذهن هر کسی می‌رسد، استفاده از انواع گلهای آپارتمانی است.

انواع گلهای زینتی آپارتمانی وجود دارند، که هر کدام نیازمند نگهداری با شرایط خاص خود و تقویت در آپارتمان هستند. فرقی نمی‌کند فردی تنبل یا پرمشغله هستید که زمان رسیدگی به انواع گلهای آپارتمانی منزلتان را به تعویض میاندازید یا فردی زرنگ و علاقه مند به انواع گل و گیاه آپارتمانی هستید که همیشه به گلهای آپارتمانی خود می‌رسید. با دانستن و شناخت انواع گلهای آپارتمانی و روش نگهداری آنها، می‌توانید گل هایی را خریداری کنید که شرایط نگهداری‌اش با شرایط زندگی شما سازگار باشد.

ما در این مقاله شما را با انواع گل های آپارتمانی با عکس آشنا می‌کنیم تا با انتخاب بهترین گلهای آپارتمانی، گوشه ای از منزلتان را به آن‌ها اختصاص بدهید و از سرسبزی و زیبایی اش لذت ببرید!

 

انواع گلهای اپارتمانی و روش نگهداری انها

گلهای آپارتمانی بسیاری وجود دارند که هر کدام شرایط نگهدای خاص خودشان را دارند. ما در ادامه شما را با 20 نوع از گیاهان آپارتمانی مقاوم آشنا می‌کنیم.

 همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شما باید با توجه به روش‌های نگهدای گیاهان، گلی را انتخاب کنید که با شرایط زندگی شما سازگار باشد تا بتوانید به خوبی از آن نگهداری کنید و از رشد و بزرگ شدن انواع گلهای آپارتمانی منزلتان لذت ببرید.

اگر به تقویت گلهای آپارتمانی و تکثیر گلهای آپارتمانی خود اهمیت می‌دهید در مقاله 8 ترفند برای تقویت گلهای آپارتمانی می‌توانید با روش‌های بسیار خوبی آشنا شوید و گلهای آپارتمانی منزلتان را تقویت کنید.

 

1. آفتابگردان ارغوانی (African Daisy)

انواع گلهای آپارتمانی

تصویر یک (انواع گل خانگی به نام آفتابگردان ارغوانی)

 

یکی از انواع گلهای آپارتمانی، گل «آفتابگردون ارغوانی» است. این گیاه نیازمند آبیاری به موقع است و زمانی کوتاه را می‌تواند خشک باشد. آبیاری این گل زیبا باعث می‌وشود به خوبی و به موقع رشد کند. این گیاه به سرما مقاوم است اما نیازمند نور آفتاب است. یعنی در سرما نیاز به آبیاری کمتری دارد اما در گرما باید مدت آبیاری آن بیشتر شود. خاک این گل جذاب بهتر است مرطوب باشد.

اگر فردی هستید که دوست دار انواع گلهای ساختمانی است، ما به شما پیشنهاد می‌‌کنیم لذت نگهداری از این گل را از دست ندهید!

 

2. آناناسی (Bromeliad)

انواع گل آپارتمانی

تصویر دو (انواع گل آپارتمانی گلدار به نام آناناسی)

 

یکی دیگر از انواع گلهای زینتی که می‌توانید در دکوراسیون داخلی از آن استفاده کنید، «آناناسی» است. این گل زیبا در مناطق گرمسیری پیدا می‌شود که با داشتن رنگی خاص می‌تواند به دکوراسیون جلوه ویژه ای بدهد. این گیاه نیازمند نور کافی است به طوری که در هر جایی با هر شرایطی می‌تواند رشد کند، تنها کافی است نور مورد نیازش را داشته باشد. این گیاه نیازمند دمای محیطی است و کم آبی را تحمل می‌کند به شرطی که از آب تصفیه شده برای آبیاری اش استفاده شود. درباره کوددهی این گیاه هم خوب است بدانید که اگر در فضای داخلی نگهداری شود نیازی به کوددهی ندارد.

ما به شما پیشنهاد می‌کنید حتی اگر فرد پرمشغله ای هستید نگهداری از این گیاه را از دست ندهید. این گیاه یکی از بهترین گلهای آپارتمانی به حساب می‌آید.

 

حتما بخوانید: بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست | انواع گیاهان سایه دوست

 

3. آرالیا دروغین (Schefflera Elegantissima)

انواع گلهای اپارتمانی و روش نگهداری انها

تصویر سه (انواع گلهای ساختمانی به نام آرالیا دروغین)

 

سومین گلی که می‌خواهیم شما را از انواع گلهای زینتی آپارتمانی آشنا کنیم، گل «آرالیا دروغین» است. این گیاه بومی منطقه اسکاتلند است که اگر در محیط طبیعی باید تا حدود 15 متر رشد می‌کند اما در فضای داخلی این امکان را ندارد. این گیاه از انجایی که زیبا است و نیاز به نگهداری خاصی ندارد، در اکثر ادارات استفاده می‌شود. اگر به تصویر این گیاه نگاه کنید، می‌توان آن را جز دسته گل آپارتمانی با برگهای دراز دانست. 

آرالیا دروغین، نیازمند نور غیر مستقیم خورشید است در عین حال محیطی مرطوب را می‌پسندد. اگر در فضای مرطوب از آن نگهداری نمی‌کنید پس حتما برگ‌های آن را دائما آب پاشی کنید.

 

4. آستارانتیا ستاره گون (Astrantia Major Red)

انواع گل های آپارتمانی با عکس

تصویر چهار (انواع گلهای زینتی آستارانتیا ستاره گون)

 

نام این گیاه از کلمه لاتینی به نام ستاره گرفته شده است. نام گیاه در اسامی انواع گل آپارتمانی دیده می‌شود. این موجود زنده دوست داشتنی نیازمند نور آفتاب است به طوری که نور خورشید تاثیر بسیاری در روند رشدت اش دارد. تصور نکنید نگهداری از این گیاه کار دشوار است، بالعکس گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی است. آستارانتیا، نیازمند آب متعادل است که بهتر است همیشه خاک مرطوبی داشته باشد.

 

حتما بخوانید: بهترین گلهای آپارتمانی برای دکوراسیون خانه + تصاویر

 

5. آشیانتوس (Aeschynanthus Japhrolepsis)

انواع گل عروس آپارتمانی

تصویر پنج (انواع گلهای آویز آپارتمانی به نام آشیانتوس)

 

دکوراسیون داخلی نیازمند گیاهان آپارتمانی مقاوم است که آشیانتوس یکی از این گیاهان است. این گیاه جذاب نیازمند نور و دمای متعادل است. از آنجایی که این گیاه جز انواع گلهای رونده اپارتمانی است، ما پیشنهاد می‌کنیم این گیاه را در ارتفاع قرار دهید و از زیبایی برگ‌هایش در دکوراسیون استفاده کنید.

 

6. ارکیده فالانوپسیس (White Orchid)

نگهداری انواع گلهای آپارتمانی

تصویر شش (گل آپارتمانی با قیمت مناسب به نام ارکیده)

 

یکی دیگر از انواع گلهای آپارتمانی دوست داشتنی، گل ارکیده است. این گیاه نیازمند نور زیاد نیست، یعنی بهتر است در فضایی قرار گیرد که تعادل داشته باشد نه خیلی روشن نه خیلی تاریک باشد! این گیاه برای ادامه زندگی نیازمند فضایی مرطوب است. این موجود دوست داشتنی نیازی به آب فراوان ندارد یعنی زمانی که حس کردید خاک خشک است به آن آب بدهید.

از آنجایی که این گل آپارتمانی جز گلهایی است که شرایط نگهداری سختی ندارد، پس گزینه مناسبی است، خریدش را به تعویق نندازید!

 

7. هوتانسیا (Hydrangea Macrophylla)

انواع گل خانگی

تصویر هفت (گلهای آپارتمانی سایه دوست به نام هوتانسیا)

 

یکی دیگر از انواع گلهای طبیعی آپارتمانی، گل جذاب هوتانسیا است. این گل از آنجایی که در رنگ‌های ارغوانی، قرمز، صورتی و بنفش وجود دارد بین مردم محبوبیت خاصی دارد. رشد مثبت این گل در تابستان است تا پاییز کامل می‌شود و در سرما و زمستان رشدش متوقف می‌شود. با توجه به این شرایط رشد این گیاه در تابستان نیاز به سایه دارد اما در زمستان نیازمند نور است.

 

8. افرای ژاپنی (Acer Palmatum)

انواع گل های خانگی

تصویر هشت (افرای ژاپنی از نام انواع گل آپارتمانی)

 

یکی دیگر از انواع گلهای اپارتمانی با تصویر، گل افرای ژاپنی است. این گیاه با برگ‌های خاصی بومی منطقه آسیای شرقی است. افرای ژاپنی نیازمند نور است اگر مقدار شدت نور رسیده بهش زیاد باشد برگ‌هایش تیره می‌شوند و این نشان می‌دهد باید گیاه را به سایه ببرید. همه گیاهان به حدی نیازمند آب هستند و این گل جذاب نیز مانند دیگر گیاهان، نیازمند آب است. تو فصل تابستان به خاطر وجود گرما نیازمند آب بیشتری است.

 

9. گیاه رژ لب (Aeschynanthus Mona lisa)

انواع گلهای آپارتمانی با اسم

تصویر نه (گیاه رژ لب از انواع گل طبیعی آپارتمانی)

 

این گل جذاب جز انواع گل آپارتمانی گلدار است. اگر به عکس این گیاه نگاه کنید متوجه برگ‌های لایه لایه‌ ای و گل‌های خاص به شکل رژ لب می‌شوید. به خاطر فرم گل‌هایش به این نام نیز معروف شده است. این گیاه نیازمند نور است به طوری که بدون نور امکان رشد اش گرفته می‌شود. برای آبیاری این گیاه نیاز نیست حساسیت به خرج بدهید زیرا آب زیاد این گل را از بین می‌برد کافی است خاک گیاه مرطوب باشد!

 

حتما بخوانید: همه چیز درباره پتوس + انواع و شرایط نگهداری

 

10. اکالیپتوس (Eucalyptus Gunii)

انواع گل آپارتمانی با اسم

تصویر ده (اکالیپتوس از انواع گلهای آپارتمانی)

 

اکالیپتوس از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم است. این گیاه جذاب علاوه بر زیبایی، خاصیت دارویی دارد که در علم پزشکی از آن استفاده می‌شود. این گیاه خاص را می‌توانید در آپارتمان و دکوراسیون داخلی منزلتان به کار ببرید و هوای پاکیزه را به فضای داخلی خود هدیه بدهید. نگهداری این گیاه بسیار ساده است و نکته مثبتش همینجاست. اکالیپتوس به خاکس حساس نیست اما نیازمند نور خوبی است. از نظر آبیاری نیز اینگونه است که هر زمان خاکش خشک شد، باید آبیاری شود!

 

11. تاج خروسی (Celosia Caracas)

انواع گل و گیاه آپارتمانی

تصویر یازده (انواع گلهای ساختمانی به نام تاج خروسی)

 

اگر به دنبال زیبایی دکوراسیون با انواع گل خانگی هستید، تاج خروسی را از دست ندهید! این گیاه هم مانند دیگر گلهای که معرفی کردیم نیاز به آب متعادل دارد، نباید خیلی نور بخور زیرا باعث خشکی اش می‌شود.

 

12. ساکولنت‌ها (Succulent Plant)

نام انواع گلهای آپارتمانی

تصویر دوازده (گلهای آپارتمانی سایه دوست به نام ساکولنت‌ها)

 

ساکولنت‌ها از جمله انواع گلهای زینتی آپارتمانی هستند که در ابعاد کوچک در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون رشد می‌کنند. این گیاهان به کم آبی و شرایط سخت مقاوم هستند و تا سالیان سال عمر می‌کنند. ساکولنت‌ها گونه های مختلفی دارند که شما پیش از خرید بهتر از با آن آشنا شوید! خوب است بدانید این گیاه برای هر خانه ای با هر شرایطی بهترین گزینه است.

 

13. سوسن آفریقایی (Agapanthus)

انواع گلهای آپارتمانی

تصویر سیزده (سوسن آفریقایی از انواع گل طبیعی آپارتمانی)

 

برخی سوسن آفریقایی را به گل عشق می‌شناسند. این گل جذاب از انواع گلهای آپارتمانی گلدار است که به دکوراسیون داخلی جلوه خاصی می‌دهد. این گیاه را می‌توانید به عنوان کادو به عزیزی هدیه بدهید و عشق خود را با این گل دوست داشتنی ابراز کنید. این گیاه بسیار حساس است و با کمترین بی توجهی خشک و پژمرده می‌شود پس هیچوقت اجازه ندهید خاکش خشک شود یا نور بهش نرسد. اگر از این گیاه نگهداری می‌کنید مانند یک عشق باید ازش مراقبت کنید:)

 

14. سیکلامن (Cyclamen)

انواع گلهای آویز آپارتمانی

تصویر چهارده (سیکلامن از نام انواع گل آپارتمانی)

 

خیلی‌ها فضای کم و محدود منزلشان را بهونه می‌کنند و از گیاهانی نگهداری نمی‌کنند. سیکلامن بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک است. این گیاه نیازمند هرس کردن است اگر به موقع برگ‌های اضافی از آن هرس نشود، جلوی رشدش گرفته می‌شود. این گیاه نسبت به نور زیاد حساس است پس ترجیحا در باید در سایه نگهداری شود. خوب است بدانید که سیکلامن، گیاهی سمی است.

 

حتما بخوانید: 20 گیاه آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز

 

15. سینره (Cineraria)

انواع بذر گل اپارتمانی

تصویر پانزده (انواع گلهای آویز آپارتمانی به نام سینره)

 

گیاه سینره، گیاهی بی‌خطر است به همین خاطر جز گیاهان خوراکی به حساب می‌آید. این گل جذاب در تولید عسل بسیار کمک کننده زنبورها است. اگر می‌خواهید از این گیاه نگهداری کنید حتما آن را در نزدیکی پنجره قرار بدهید تا نور کافی به آن برسد. خاک این گیاه را مرطوب نگه دارید و اجازه خشک شدن به او را ندهید.

 

16. شمعی (Hoya Linearis)

اسم انواع گلهای اپارتمانی

تصویر شانزده (انواع گلهای آویز آپارتمانی به نام شمعی)

 

یکی دیگر از انواع گلهای رونده اپارتمانی، گل شمعی است. شمعی، گونه های گوناگونی دارد که همه ی آن‌ها دارای بوی خوشی هستند یعنی اگر می‌خواهید علاوه بر زیبایی، طراوت خاصی را در فضا ایجاد کنید، این گیاه بهترین انتخاب است.

 

17. کراسولا پرفولاتا (Crassula Perforata)

عکس انواع گلهای اپارتمانی

تصویر هفده (انواع گلهای زینتی کراسولا پرفولاتا)

 

یکی از بامزه ترین نوی از گلهای خانگی، گل کراسولا است. این گیاه نیازمند نور مستقیم خورشید، خاک سبک و آبیاری منظم است. گول ظاهرش را نخورید نگهداری سختی دارد!

 

18. گل استکانی (Fairy Bellflower)

انواع گل آپارتمانی با عکس

تصویر هجده (انواع گل آپارتمانی گلدار به نام گل استکانی)

 

یکی از گلهای زیبای خانگی، گل استکانی است. این گیاه به خاطر شکل ظاهری که دارد به استکان معروف شده است. این گیاه دارای گونه‌های متنوعی است. این نوع از گیاه استکانی نیازمند آبیاری منظم است نباید اجازه بدهید خاکش خشک شود. گلدان استکانی را در بخش از دکوراسیون داخلی قرار بدهید که مطمئن باشید نور کافی می‌تابد. هوای داخلی باید دارای دمایی متعادل باشد در این حالت است که می‌توانید زیبایی این گیاه را ببینید.

 

19. لاله تابستانی (Siam Tulip)

انواع گل طبیعی آپارتمانی

تصویر نوزده (انواع گل آپارتمانی گلدار به لاله تابستانی)

 

گیاه لاله تابستانی همانطور که از اسمش پیدا است بومی منطق گرمسیر است. برای نگهداری از این گیاه نباید اجازه بدهید خاکش خشک شود و باید نور کاملی برایش فراهم کنید. این گیاه جذاب یکی از انواع گلهای زینتی آپارتمانی است که می‌تواند در دکوراسیون شما بدرخشد!

 

20. وریزیا (Tillandsia Cyanea)

انواع گلهای زینتی آپارتمانی

تصویر بیست (انواع گل خانگی به نام وریزیا)

 

وریزیا آخرین گل از انواع گلهای آپارتمانی است که قرار است با آن آشنا شوید. این گیاه از آن دسته گیاهانی است که به نور خورسید نیاز دارد اما در نور کم هم رشد خودش را خواهد داشت. به آبیاری بیش از اندازه نیازی ندارد اما نباید سطح خاکش خشک شود. کافی است از این گیاه به خوبی نگهداری کنید و ببینید چگونه شکوفه‌های بنفشش دکوراسیون منزلتان را خاص می‌کند.

 

کلام آخر

در این مقاله شما را با 20 نوع از انواع گلهای اپارتمانی و روش نگهداری انها آشنا کردیم. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد باید گلی را انتخاب کنید که با شرایط زندگی شما سازگار باشد تا بتوانید به خوبی از آن نگهداری کنید تا به جای خشک شدن و ناراحتی از رشد و سبز ماندنش، نهایت لذت را ببرید!

 

حتما بخوانید: معرفی 10 نوع گیاه خانگی زینتی همیشه سبز در فضای خانه!

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید