بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست | انواع گیاهان سایه دوست

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۴

گلهای آپارتمانی سایه دوست و گیاهان آپارتمانی سایه دوست را می‌شناسید؟ ما در این مقاله به معرفی گلها و گیاهان سایه دوست پرداخته ایم.

«گیاهان آپارتمانی سایه دوست» و «گلهای آپارتمانی سایه دوست» از جمله موجودات دوست داشتنی هستند که برای آپارتمان‌های امروزی که نور کافی در آن‌ها وجود ندارد، گزینه بسیار مناسبی هستند. با اینکه نور از عوامل مهم و اصلی برای رشد هر نوع گیاهی است اما متاسفانه در خانه‌های امروزی کمتر وجود دارد. به همین خاطر هر نوع گیاهی را نمی‌توان در دکوراسیون داخلی خانه پرورش داد. گیاهان سایه دوست آپارتمانی، گلهای سایه دوست آپارتمانی و درختچه‌ های آپارتمانی سایه دوست، بهترین و مناسب ترین گزینه برای فضای داخلی هستند. امروزه، دیزاین دکوراسیون داخلی کمتر خانه ای را می‌توان بدون گل و گیاه مشاهده کرد. زیرا این موجودات زنده با خود معجزه ای به همراه دارند که به فضای خانه شادی و طراوت می‌بخشند و روی احساسات انسان‌ها تاثیر می‌گذارند.

انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست و گلهای سایه دوست وجود دارد که هر کدام علاوه بر ظاهر متفاوت، در شرایط گوناگونی رشد می‌کنند. اما با همه تفاوت‌هایشان برای آپارتمان‌های امروزی بسیار مناسب هستند.

چند نوع گل آپارتمانی سایه دوست و گیاهان آپارتمانی سایه دوست را می‌شناسید؟ ما در این مقاله به معرفی بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست و گیاهان سایه دوست آپارتمانی پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

بهترین گیاهان آپارتمانی + خرید

 

پک ۴ تایی پتوس

قیمت: ۴۵۰ هزار تومان

 

اسکاندیس، سطل ۴،

قیمت: ۲۲۰ هزار تومان

 

پک ۱۶ تایی کراسولا مخملی، سایز ۸

قیمت: ۳۵۰ هزار تومان

 

بن سای جنسیک ، سایز ۱۲

قیمت: ۴۰۰ هزار تومان

 

پک ۲۵ تایی آچینو رنگی ، سایز ۶

قیمت: ۳۵۰ هزار تومان

 

پک جذاب شامل پیله سبز، گل سنگ، اپومیا، سرخس مینیاتور و گندمی، سایز ۱۴

قیمت: ۳۰۰ هزار تومان

 

پک ۱۶ تایی میکس آشوریا و آمونیوم

قیمت: ۳۸۰ هزار تومان

 

پک ۵ تایی شامل خرده ابلق، قاشقی ابلق، کالادیوم، اپومیا، پی ومیام

 قیمت: ۳۲۰ هزار تومان

 

پک پنج تایی شامل : پیله آ، فردوس ، یشم ، کالانکوئه و شبرنگ 

قیمت: ۳۰۰ هزار تومان

 

پک نه تایی پامچال مخصوص بالکن و باغچه ، سایز 12

قیمت: ۳۲۰ هزار تومان

 

سانسوریا ابلق با کیفیت خوب ، سطل ۷ 

قیمت: ۴۳۰ هزار تومان

 

مونسترا ، سطل ۴ 
قیمت: ۲۹۰ هزار تومان

 

اسامی گلهای آپارتمانی سایه دوست

احتمالا همیشه فکر کرده اید، نمی‌توان گلی را در خانه بدون وجور نور طبیعی و مستقیم پرورش داد. اما این تصوری غلط است. برخی گلهای سایه دوست وجود دارند که به نور بسیار کمی برای رشد احتیاج دارند.

در ادامه شما را با 5 نوع از بهترین گلهای سایه دوست آپارتمانی آشنا کرده ایم:

 

حتما بخوانید: 8 ترفند برای تقویت گلهای آپارتمانی

 

1. گل اکسالیس

گلهای سایه دوست

تصویر یک (گل سایه دوست اکسالیس)

 

همانطور که در تصویر می‌بینید؛ این گیاه به رنگ بنفش تیره و یا گاهی سیاه است که دارای گلهایی به رنگ سفید است. این گیاه، به گیاه عشق نیز معروف است و در برخی موارد به خاطر شباهتی که با شبدر ایرلندی دارد، گاهی اشتباه گرفته می‌شود.

اکسالیس، در خاک خشک بهتر رشد می‌کند، پس بهتر است در حد تعادل به آن آب بدهید. و از آنجایی که این گیاه در دسته ی گلهای سایه دوست آپارتمانی قرار گرفته است، به سایه و نیم‌سایه علاقه بیشتری دارد.

 

2. گل آپارتمانی سایه دوست آنتوریوم آندرانوم

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

تصویر دو (گل سایه دوست آنتوریوم آندرانوم)

 

این گیاه سایه دوست، از خانواده شیپوری‌ها است که از کشور کلمبیا آمده است و به گرما علاقه بیشتری دارد. این گل زیبا و دوست داشتنی دارای رنگ‌های مختلف و متنوعی است که این عامل باعث محبوبیت بیشتر این گل شده است. این گیاه از جمله گلهای آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز نیز است و از آنجایی که برای رشدش نیازمند نور غیرمستقیم، سایه و نیم سایه است، جز گلهای آپارتمانی سایه دوست قرار گرفته است.

 

3. گل کریپتانتوس بروملیادس

گیاهان سایه دوست  آپارتمانی

تصویر سه (گل سایه دوست کریپتانتوس بروملیادس)

 

این گل زیبا، با ظاهری خاص دارای رنگ‌ها و طرح‌های زیادی است. این گیاه رشدش بسیار آرام است و در نهایت تا ارتفاع 15 سانتی متر می‌رسد. اگر به تصاویر این گیاه نگاه کنید، فرم ستاره ای زیبایش را می‌بینید. 

این گیاه علاوه بر سایه دوستی، جز گلهای مقاوم است که به گرما علاقه مند است و نیازمند نور مستقیم نیست بلکه در سایه به خوبی رشد می‌کند. 

 

حتما بخوانید: بهترین گلهای آپارتمانی برای دکوراسیون خانه + تصاویر

 

4. ستاره سرخ

گیاهان سایه دوست آپارتمانی

تصویر چهار (گل سایه دوست ستاره سرخ)

 

یکی دیگر از گلهای آپارتمانی سایه دوست، ستاره سرخ است. این گیاه به نور بسیار کمی برای رشد احتیاج دارد و به گونه ای می‌توان گفت به نور مستقیم آفتاب هیچ احتیاجی ندارد. این گیاه به موادی مانند فلورید، کلر و موارد دیگر که در آب وجود دارد، حساس است. به همین خاطر بهتر است آبی که برای چند ساعت بیرون مانده و به دمای محیط رسیده است، برای این گل آپارتمانی سایه دوست استفاده شود.

 

5. اسپاتی فیلوم

گلهای سایه دوست آپارتمانی

تصویر پنج (گل سایه دوست اسپاتی فیلوم)

 

اسپاتی فیلوم، یکی از گلهای آپارتمانی سایه دوست است و از آنجایی که از کلمبیا آمده، علاقه ای به سرما ندارد و از دوست داران گرما است. این گل دوست داشتنی برای رشدش نیاز دارد، همیشه گلدانش پر از آب باشد. یعنی اگر از آن دسته افرادی هستید که آب دادن به گل و گیاه را فراموش می‌کنید، پرورش این گل انتخاب درستی است، زیرا کافی است فقط گلدان را چند روز درمیان، پر از آب کنید. این گل همانطور که در دسته ی گلهای سایه دوست است، از نور مستقیم خورشید، بیزار است و نیازمند فضایی با نوری متعادل است. پس در خرید و نگهداری این گل سایه دوست در آپارتمان خود وقفه نیاندازید.

 

انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست

علاوه بر گلهای آپارتمانی سایه دوست، گیاهان سایه دوست آپارتمانی نیز وجود دارند که شما می‌توانید با خیال راحت در کنار گلهای خود از این نوع گیاهان نیز در آپارتمان استفاده کنید. این گیاهان در نور کم، سایه و نیم سایه به خوبی رشد می‌کنند و سبز می‌مانند.

در ادامه به معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست پرداخته ایم:

 

1. گیاه آپارتمانی سایه دوست لیندا یا پافیلی

درختچه های آپارتمانی سایه دوست

تصویر شش (گیاه سایه دوست پافیلی)

 

یکی از گیاهان سایه دوست، لیندا یا پافیلی است. این گیاه جذاب بومی مکزیک و جنوب غرب آمریکا است. به همین خاطر به گرما علاقه مند است. این گیاه تا ارتفاع 2 متر می‌رسد و به خاطر فرم ظاهری اش به نخل دم اسبی معروف شده است. رشد این گیاه با سرعت کمی اتفاق می‌افتد به همین خاطر می‌توان متوجه شد که چگونه به نور کمی احتیاج دارد و جز گیاهان سایه دوست است.

فراموش نکنید اگر به لیندا رطوبت کمی برسد، لبه برگ‌هایش قهوه ای رنگ می‌شود، پس سعی کنید محیطی متعادل برای این گیاه فراهم کنید.

 

2. زامیفولیا (زامیوکالکاس)

 گیاهان آپارتمانی سایه دوست

تصویر هفت (گیاه سایه دوست زامیفولیا)

 

یکی از بامزه ترین و شناخته شده ترین نوع گیاهان آپارتمانی، زامیفولیا است. این گیاه مانند گیاه پافیلی سرعت رشد بسیار پایینی دارد. به همین خاطر سایه و نور کم را ترجیح می‌دهد. این گیاه نسبت به نور مستقیم خورشید حساس است به گونه ای که باعث آسیبش می‌شود.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از این گیاه در منزل، اتاق کار یا محل کارتان در فضای اداری استفاده کنید و هوای تمیز را برای همیشه به کمک این گیاه مهمان محیط زندگی تان کنید.

 

3. گیاه سیکاس

معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست

تصویر هشت (گیاه سایه دوست سیکاس)

 

سیکاس، یکی از گیاهان آپارتمانی است که علاوه بر سایه دوستی یکی از مقاوم ترین گیاهان است که با سرعت بسیار کمی رشد می‌کند. این گیاه به نخل زینتی و نخل ساگو معروف است که دارای گونه‌های متنوعی است.

اگر به برگ‌های این گیاه نگاه کنید، آن‌ها را علاوه بر محیط داخلی خانه کجا دیده اید؟ از این گیاه برای ساخت دسته گل عروس و تزیین ماشین عروس نیز استفاده می‌کنند. این گیاه زیبا، نور را دوست دارد اما در برابر نور کم مقاوم است و دوام می‌آورد.

 

4. گیاه برگ بیدی 

انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست

تصویر نه (گیاه سایه دوست برگ بیدی)

 

این گیاه سایه دوست گونه‌های بسیاری دارد که از خانواده تراوسکانیتا است. برگ بیدی، برای اینکه به خوبی رشد کند نیاز دارد خاکش همیشه خیس باشد. همچنین نیازمند گرمای زیادی است و با نور کم کنار می‌آید. این گیاه به طور خلاصه نیازمند محیطی معتدل است تا به خوبی به رشد خودش ادامه بدهد. این گیاه برعکس 3 گیاهی که در بالا معرفی شد، سرعت رشد بسیار بالایی دارد.

 

خوب است بدانید که گیاهانی چون پتوس، گندمی، برگ عبایی، برگ قاشقی، آگلونما، فیلودندرون و نمونه‌های دیگری نیز وجود دارند که سایه دوست هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره این نوع گیاهان و ویژگی هایشان می‌توانید در مقالات زیر اطلاعاتی دریافت کنید:

 

حتما بخوانید: 20 گیاه آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز

حتما بخوانید: معرفی 10 نوع گیاه خانگی زینتی همیشه سبز در فضای خانه!

 

سخن آخر

گلها، گیاهان و درختچه های آپارتمانی سایه دوست بسیاری وجود دارند که می‌توانید با خیالی آسوده آن‌ها را در دکوراسیون داخلی اتاق‌ها، نشیمن، پذیرایی، غذاخوری، آشپزخانه و دیگر فضاهای داخلی با هر عملکردی، استفاده کنید. در این مقاله با انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست و 5 نوع از گلهای سایه دوست آشنا شدید. قبل از اینکه دیر شود، راهی بازار شوید و حداقل یکی از این گیاهان یا گلها را برای شادابی روح، جسم خودتان و محیط زندگی تان، خریداری کنید.

 

شما چه گیاهان دیگری می‌شناسید که سایه دوست هستند؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

 

حتما بخوانید: همه چیز درباره پتوس + انواع و شرایط نگهداری

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید