8 ترفند برای تقویت گلهای آپارتمانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

گلهای آپارتمانی هر کدام نیازمند شرایط خاصی برای رشد کردن، هستند. ما در این مقاله به 8 ترفند برای تقویت گلهای آپارتمانی پرداخته‌ایم.

بیشتر اوقات از ما سوال می‌شود چطور با کمترین هزینه‌، حال و هوای اتاق خواب، اتاق کار یا گوشه‌ای از دکوراسیون خانه را عوض کنیم و ما اولین پیشنهادی که به آن‌ها می‌دهیم استفاده از گل و گیاه خانگی و آپارتمانی است.

گلهای آپارتمانی عناصر دوست داشتنی هستند که حال و هوای فضای شما را عوض می‌کنند و طبیعت کوچکی را وارد اتاق شما می‌کنند. این گلهای خانگی انواع مختلفی دارند که هر کدام شرایط نگهداری خاص خودشان را دارند که شما متناسب با گلی که تهیه می‌کنید باید از آن‌ها مراقب کنید زیرا اگر حواستان به آن‌ها نباشد، دیگر شادابی روز اول را نخواهند داشت و فضا را مرده می‌کنند. سعی کنید اطلاعات کافی و دقیقی از گلهای موجود در خانه خود را به یاد داشته‌باشید تا به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید و همیشه فضای خانه و دکوراسیون اتاق خود را زنده نگه دارید!

ما در این مقاله، به نکاتی برای تقویت گلهای آپارتمانی پرداخته‌ایم كه با رعایت كردن آن‌ها برای هر گیاهی شرایط نگهداری و تقویتشان آسان‌تر می‌شود.

پس، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

تقویت گلهای آپارتمانی

همانطور که در بالا گفته شد، اکثر شما در خانه‌های خود گیاهانی را نگهداری می‌کنید اما با نحوه‌ی نگهداری آن‌ها آشنا نیستید و روز به‌روز پژمرده شدن گلهای خود را می‌بینید و کاری از دستتان برنمی‌آید. هر گیاهی ویژگی خاص خودش را دارد اما یکسری نکات بین تمامی گیاهان و گلها یکسان است فقط کافی است با این ترفندها آشنا شوید و آن‌ها را برای گلهای خود رعایت کنید. 

در ادامه 10 ترفند مهم را قرار داده‌ایم که شما با رعایت کردن این نکات گلهای همیشه سبز و بهاری خواهید داشت!

 

1. آب کافی به گلهای آپارتمانی بدهید

انواع گلهای آپارتمانی

تصویر یک

 

احتمالا اکثر شما تصور می‌کنید باید هر روز به گل و گیاه خانگی آب بدهید اما این باور غلطی است. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاه می‌شود. هم‌چنین آب در زیرگلدانی می‌ماند و  به‌خور دگیاه نمی‌رود.

هر گیاهی با توجه به نیازش، آبیاری نیاز دارد. اما بهترین حالت، مقدار دو لیوان آب در هفته است. در فصل زمستان سعی کنید به‌خاطر شرایط هوا، آبیاری را کمتر کنید!

• خوب است بدانید: آبی که دارای املاح معدنی سودا است، آبی که تخم‌مرغ در آن پخته‌اید یا آب اکواریوم ماهی‌ها و... برای تقویت گلها و گیاهان خانگی بسیار مناسب هستند.

حتما بخوانید: معرفی 10 نوع گیاه خانگی زینتی همیشه سبز در فضای خانه!

 

2. نور را فراموش نکنید

گیاهان آپارتمانی و انواع آن

تصویر دو

 

((نور)) یکی از آیتم‌های مهم و اصلی برای هر گلی است. برخی به نور غیرمستقیم راضی می‌شوند و برخی نیازمند مقداری نور مستقیم هستند. بهتر است برای اینکه نور کافی به گیاه برسد آن را داخل بالکن و تراس قرار دهید یا آن‌ها را در پشت پنجره، مخصوصا پنجره جنوبی ساختمان که نور بهتری دریافت می‌کند، بگذارید.

حواستان باشد گلهایی که دارای برگ‌های سبز هستند بیشتر از باقی گیاهان به نور نیاز دارند. سعی کنید در طول روز گلدان را بچرخانید تا به تمام قسمت‌های گل، نور بتابد. البته، گیاه به‌سمت نور می‌چرخد اما این عمل شما باعث می‌شود به تمام بخش‌های گل به یک اندازه نور برسد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در تابستان، آفتاب باشدت بیشتری به گیاهان تابیده می‌شود، باید بیشتر از زمان‌های دیگر مراقب باشید زیرا هیچ گل آپارتمانی نباید بیشتر از اندازه نور دریافت کند

خوب است بدانید: برخی از گلهای آپارتمانی به کمک نور مصنوعی نیازشان را برطرف می‌کنند. هم‌چنین، اگر خاک را کمی مرطوب کنید، گیاه نور بهتری را دریافت می‌کند.

حتما بخوانید: بهترین گلهای آپارتمانی برای دکوراسیون خانه + تصاویر

 

3. خاک گلهای آپارتمانی را تعویض کنید

خاک مناسب برای گلهای زیبا

تصویر سه

 

خاک یکی از نیازهای اصلی و مهم هر گل و گیاهی است. امروزه انواع خاک‌ها در بازار موجوداند که از ترکیب خاک‌های مختلف ساخته‌شده و دارای مواد معدنی کافی برای گیاه هستند که به رشد و تقویت گیاه کمک می‌کنند. اما همین خاک هر یکسال یکبار نیاز به تعویض دارد زیرا آب‌های به اصطلاح سخت که دارای املاح هستند، مواد مفید موجود در خاک را از بین می‌برند و باعث ایجاد سفیدک‌هایی بر روی خاک می‌شوند که این نشان می‌دهد مواد مفید در خاک از بین رفته‌است و خاک نیاز به تعویض دارد.

 

4. گلدان‌ها نیاز به تعویض دارند

تعویض گلدان برای گلهای آپارتمانی

تصویر چهار

 

گلدان گیاهان خانگی مانند خاک نیاز به تعویض دارد و این امر باعث تقویت و سرحالی گیاه می‌شود.

گاهی ممکن است گیاه به‌قدری رشد کرده‌باشد که گلدان فعلی پاسخ‌گوی ریشه گیاه نباشد و نیاز به فضای بیشتری داشته‌باشد. اما این موضوع به‌تنهایی ملاک تعویض گلدان نیست بلکه تعویض گلدان از رشد قارچ‌ها و دیگر میکروب‌هایی که به گیاه آسیب می‌زنند در درون گلدان جلوگیری می‌کند و اجازه رشد از آن‌ها گرفته می‌شود. پس با توجه به این نکات هر یکسال یکبار نیاز است برای تقویت گیاهان آپارتمانی، گلدان گیاهان را تعویض کنید.

• خوب است بدانید: بهترین گلدان از جنس سفالی است زیرا شرایط لازم را برای هر گل و گیاهی فراهم می‌کند.

 

5. بین گلدان و زیرگلدانی فاصله ایجاد کنید

دکوراسیون خانه با گیاهان آپارتمانی

تصویر پنج

 

زمانی که به گلدان آب می‌دهید آب از خاک و ریشه گیاه عبور کرده و در زیرگلدانی یا بشقاب زیرِ گلدان جمع می‌شود. این آب باعث پوسیدگی ریشه می‌‌شود پس بهتر است بین گلدان و زیرگلدانی فاصله‌ای ایجاد کنید!

شما با گذاشتن چند قطعه سنگ کوچک در زیر گلدان به‌راحتی می‌توانید این فاصله را ایجاد کنید و از پوسیدگی ریشه‌ها از آب زیاد، جلوگیری کنید.

 

6. از حبه قند، قرص آسپرین و آهن استفاده کنید

گیاهان خانیگ و انواع آن

تصویر شش

 

حبه قند، قرص آسپرین و قرص آهن موادی هستند که در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود. پس برای تقویت گلهای خانگی خود از آن‌ها کمک بگیرید!

حبه قندی را با آب گیاه ترکیب کنید و آن را به‌خورد گیاه بدهید. این موضوع باعث شادابی و طراوت گلها می‌شود یا از قرص آسپرین در آب استفاده کنید. به‌خاطر وجود اسید سالیسیلیک در این قرص، برای رشد و تقویت گیاهان بسیار مناسب است.

استفاده از قرص آهن یکی‌دیگر از ترفندهایی است که برای تقویت گلهای آپارتمانی به‌کار می‌رود.

حتما بخوانید: چگونه بالكن زیبا داشته باشیم؟ + تصاویر

 

7. شاخ و برگ گلها را تمیز کنید

گیاهان هانگی و آپارتمانی زیبا

تصویر هفت

 

تمیز کردن برگ‌های گیاه به انسان آرامش می‌دهد و به رشد و تقویت گلها کمک می‌کند؛ زیرا گردوغبار روی برگ‌ها که مانع رشد گیاه می‌شود را از بین می‌برد. پس سعی کنید هر چند وقت یک‌بار این کار لذت‌بخش را برای آرامش روح خودتان تجربه کنید.

در ادامه چند ماده که برای تمیز کردن گیاه می‌‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را معرفی کرده‌ایم.

  • می‌توانید از ترکیب آب و شیر یا شیر به‌تنهایی استفاده کنید.
  • اگر شیر در خانه ندارید، جایگزین آن می‌توانید از سس مایونز کمک بگیرید!
  • گلیسرین، ماده دیگری است که با چند قطره آن می‌توانید به کمک دستمالی برگ‌ها را تمیز کنید.

حتما بخوانید: طراحی باغ در بالکن، راه حلی مناسب برای ایجاد فضای خارجی زیبا در خانه!

 

8. با گلهای خانگی خود حرف بزنید

تقویت گلهای آپارتمانی

تصویر هشت

 

گلها و گیاهان موجودات زنده‌ای هستند که صحبت و نوع لحن شما به رشد آن‌ها کمک می‌کند پس سعی کنید هر چند وقت یکبار با گلهای خانگی خود با مهربانی صحبت کنید. 

 

سخن آخر

همانطور که گفته‌شد هر گلی، هر گیاهی ویژگی‌های خاص خودش را برای نگهداری دارد که شما باید آن‌ها را بشناسید و برای هر گیاه خانگی خود رعایت کنید در غیر این صورت باعث آسیب به گیاه می‌شوید.

اگر فردی تازه‌کار هستید و از گیاهان و مراقب از آن‌ها اطلاعاتی ندارید، سعی کنید گیاهی مانند پتوس که شرایط نگهداری آن به نسبت دیگر گیاهان آسان است را تهیه کنید و از حضور آن در گوشه‌ای از خانه‌تان لذت ببرید!

 

► شما چه گلهایی در خانه خود دارید؟

از چه روش‌هایی برای تقویت آن‌ها استفاده می‌کنید؟

 

نظرات خود را برایمان بنویسید!

 

حتما بخوانید: روف گاردن چیست؟ + نمونه‌ های جذاب و برتر جهان

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید