آشپزخانه بدون کابینت: معرفی ۱۸ ایده کاربردی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید جدیدترین ایده های آشپزخانه بدون کابینت را بشناسید و جزییات آن را بررسی کنید، همراه ما باشید.

فضای مدرن خانه‌های امروزی و تحت تاثیر قرار گرفتن دکوراسیون داخلی با سلیقه شخصی، موجب شده است تا بسیاری از افراد برای داشتن یک فضای عالی و دوست داشتنی، دست به اقدامات تازه‌ای بزنند. آشپزخانه بدون کابینت یکی از رایج‌ترین و جدیدترین روش‌های چیدمان این فضا است که با شکستن الگوهای قدیمی تلاش می‌کند تا فضای پویا و جذابی را ارائه کند. این سبک آشپزخانه برای خانه‌هایی که چندان دارای مهمان زیاد نیستند یا به بهترین شکل ممکن می‌توانند از همان طبقات و ترولی‌های محدود نیازشان را برطرف کنند، گزینه مناسبی خواهد بود. اگر برای شما هم جالب است که در خصوص آشپزخانه بدون کابینت اطلاعات بیشتری کسب کنید و نگاهی هوشمندانه‌ای به این حوزه داشته باشید، همراه ما بمانید.

در ادامه به بررسی ایده‌های آشپزخانه بدون کابینت و اهمیت ایجاد آشپزخانه بدون کابینت اطلاعاتی را ارائه می کنیم.

 

 1. استفاده از قفسه‌های مختلف

آشپزخانه بدون کابینت

استفاده از قفسه‌های مختلف که به اشکال گوناگونی طراحی می‌شوند، گزینه خوبی برای استفاده کردن به جای کابینت است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این قفسه‌ها، فضای بی‌نظیری را خلق کرده و برای کاربردهای مدنظرتان یا ذخیره سازی لوازم آشپزخانه از آن استفاده کنید. این قفسه‌هاا می‌تواند به آشپزخانه شما ظاهری مدرن و جذاب ارائه کنند. این قفسه‌ها به شما امکان می‌دهند تا وسایل آشپزخانه را به شکلی مرتب و حساب شده در محل مدنظرتان نگهداری کنید و همچنین برای چیدمان ظروف خاص و دکوراتیو آشپزخانه، ایده خوبی ارائه کنید. این سبک دیزاین می‌تواند فضایی روشن، دلباز و پویا رد آشپزخانه خلق کند و حس بزرگ بودن فضا را بیش از پیش القا کند.

 

 2. ایجاد جزیره آشپزخانه با طبقات کاربردی

آشپزخانه بدون کابینت

یکی دیگر از ایده‌های آشپزخانه بدون کابینت، استفاده از یک جزیره آشپزخانه است که به عنوان فضای ذخیره‌سازی عمل می‌کند. شما می‌توانید در چنین فضایی به راحتی از طبقات برای قرار دادن ظروف، قابلمه‌ها، لوازم برقی و... استفاده کنید. این طبقات جایگزین محدودی برای کابینت آشپزخانه محسوب می‌شوند و پر از جزییات ریز هستند که با خلاقیت امکان ارائه فضای بی‌نظیری را برای شما فراهم می‌کنند. این نواحی معمولا به صورت نقاط کانونی در دکوراسیون آشپزخانه شناخته می‌شوند.

 

 3. استفاده از چرخ‌ دستی‌ها یا ترولی

آشپزخانه بدون کابینت

از دیگر ایده‌های آشپزخانه بدون کابینت می‌توان  به استفاده از چرخ ‌دستی‌ها و ترولی‌ها اشاره کرد. شما به راحتی می‌توانید در فضای چنین آشپزخانه ای از کابینت‌های متحرک بدون درب با طبقه بندی مناسب استفاده کنید و لوازم آشپزخانه را ساماندهی کنید.  استفاده از ایده چرخ دستی می‌تواند فضایی مدرن و شیک برای‌تان بسازد. یادتان باشد که چرخ دستی‌ها معمولا متناسب با رنگ و لعاب آشپزخانه ساخته می‌شوند تا یک هارمونی جذاب در فضا ایجاد شود. تمام این جزییات می‌تواند محیط متفاوتی برای آشپزخانه شما بسازد.

 

 4. نصب ریل‌ و قلاب‌های مخصوص

آشپزخانه بدون کابینت

اگر کمی به تصویر توجه کنید، استفاده از ریل‌های مخصوص و قلاب‌های آن کمک می‌کند تا بتوانید بدون کابینت محیط منظم و جذابی داشته باشید. نصب ریل‌ها و قلاب‌ها بر روی دیوارهای آشپزخانه، امکان آویزان کردن برخی لوازم و بعضی باکس‌های ذخیره سازی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید داخلی این باکس‌ها را پر از لوازم مخصوص کنید و بدون سردرگمی در آشپزخانه بدون کابینت به کارتان ادامه دهید. گاهی نیز آویزان کردن تابه‌ها، قابلمه‌ها، وسایل آشپزخانه و حتی گیاهان کوچک می‌تواند این محیط را جذاب‌تر جلوه داده و حال وهوای خوبی ایجاد کند.

 

 5. استفاده از میز و صندلی چند کاره

آشپزخانه بدون کابینت

شما می‌توانید با کمی خلاقیت برای آشپزخانه بدون کابینت ایده پردازی کنید. استفاده از مبلمان چندکاره مثل میزها و نیمکت‌هایی که دارای فضای ذخیره ‌سازی داخلی هستند، ایده خوبی است تا بتوانید از آن‌ها برای ذخیره سازی لوازم آشپزخانه استفاده کنید. یادتان باشد که این بخش ماجرا باید خلاقانه اجرا شود و جزییات به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار گیرد. شما می‌توانید با آگاهی از این موضوع و توجه به جزییات، فضایی دلپذیر و کاربردی در آشپزخانه ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

 

 6. استفاده از سبد و جعبه‌های ذخیره‌ سازی

آشپزخانه بدون کابینت

استفاده از سبدها و جعبه‌های ذخیره‌سازی به شما کمک می‌کند تا وسایل آشپزخانه را به صورت مرتب و سازماندهی شده نگهداری کنید. این سبدها و جعبه‌ها می‌توانند بر روی قفسه‌های باز، داخل جزیره آشپزخانه یا حتی در گوشه‌های مختلف آشپزخانه قرار گیرند و به شما امکان می‌دهند تا به راحتی به وسایل مورد نیاز دسترسی داشته باشید. انتخاب سبدها و جعبه‌های زیبا و هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند به زیبایی و هماهنگی فضا بیفزاید.

 

 7. استفاده از پالت های و سطوح مشبک مخصوص

آشپزخانه بدون کابینت

یکی از جذاب ترین اقدامات خلاقانه برای آشپزخانه بدون کابینت، استفاده از پالت‌های چوبی و نصب آن بر روی دیوار است. شما می‌توانید با استفاده از چوب‌های مخصوصی که به صورت افقی کنارهم قرار گرفته‌اند، فضایی مناسب برای استفاده از آویزها و دیزاین خلاقانه به دست آورید. پالت‌های مخصوص به شما امکان می‌دهند تا انواع سطل و باکس ذخیره سازی را بر روی آن‌ها نصب کرده و به خوبی محیطی مناسب برای نظم دهی لوازم ایجاد کنید. حتی گاهی استفاده از این پالت‌ها و سطوح مشبک برای نصب لوازم مورد نیاز در آشپزخانه یا ادویه جات می‌تواند ایده خوبی باشد تا از جزییات لذت  ببرید.

 

 8. استفاده از سبدهای آویز در آشپزخانه

آشپزخانه بدون کابینت

به عنوان یکی دیگر از ایده‌های آشپزخانه بدون کابینت، باید به سبدهای آویز اشاره کنیم. استفاده از سبدهای آویز می‌تواند یک راه حل خلاقانه و شیک برای نگهداری وسایل آشپزخانه باشند. این سبدها در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و شما با استفاده از ایده‌های شخصی خودتان می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. این سبدها می‌توانند از سقف یا دیوارها آویزان شوند و به شما امکان می‌دهند تا از فضای عمودی آشپزخانه بهره‌برداری کنید. سبدهای آویز به خصوص برای نگهداری میوه‌ها، سبزیجات، یا حتی لوازم آشپزخانه کوچک مانند دستمال‌ها و وسایل آشپزی مناسب هستند. بسته به نوع سبدها و تحمل وزن آن می‌توانید هوشمندانه از هرکدام استفاده کنید.

 

 9. استفاده از پرده‌ تزئینی و قفسه

آشپزخانه بدون کابینت

از دیگر ایده‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، طراحی و ساخت قفسه‌های مختلف در ابعاد گوناگون است. برای پوشش ظاهری این نواحی می‌توانید بسیار خلاقانه از پرده‌های تزیینی استفاده کنید و استایل خاصی به محیط ببخشید. استفاده از پرده‌های تزئینی به جای درب‌های کابینت، می‌تواند یک راهکار جالب برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی بدون نیاز به کابینت‌های کلیشه‌ای باشد. پرده‌ها می‌توانند به راحتی فضای داخل قفسه‌ها را پوشش دهند و مانع از هرگونه بی نظمی در فضای آشپزخانه باشند. به این ترتیب فضایی کاربردی با حداقل هزینه برای‌تان ایجاد می‌شود.

 

 10. استفاده از میزهای دیواری تاشو

آشپزخانه بدون کابینت

اگر محدودیت زیادی در فضای آشپزخانه وجود داشته باشد، می‌توانید از میزهای دیواری تاشو استفاده کنید. این میزها به عنوان یک وسیله کاربردی و چند منظوری در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و یک راهکار هوشمندانه برای صرفه‌جویی در فضا محسوب می‌شوند. این میزها می‌توانند بر روی دیوار نصب شده و در صورت نیاز باز شوند. گاهی نیز برای قرار دادن برخی لوازم مورد استفاده قرار میگیرند تا چیدمان آشپزخانه به خوبی همه چیز را کنار هم ارائه کند. برای استفاده از چنین ایده‌هایی باید روی خلاقیت شخصی یا خلاقیت گروه طراحی داخلی حساب کنید.

 

 11. استفاده از شلف های دیواری

آشپزخانه بدون کابینت

در فضای آشپزخانه بدون کابینت، می‌توانید با استفاده از شلف‌های دیواری، حال و هوای فضا را متحول کنید. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از انواع شلف در ابعاد و طرح‌های مختلف، محیط بی‌نظیری برای سازمان دهی لوازم آشپزخانه و تجهیزات آن ایجاد کنید. به این ترتیب همه چیز در اختیار شما قرار می‌گیرد تا جزییات این فضا بیش از پیش مورد توجه باشد. یادتان باشد که شلف های دیواری هرکدام نحوه نصب گوناگونی دارند که براساس نیاز شخصی می‌توانید آن را انتخاب کنید.

 

 12. استفاده از سینی‌ و جعبه‌

آشپزخانه بدون کابینت

استفاده از سینی‌ها و جعبه‌های کوچک بر روی کانتر آشپزخانه، یک ایده جذاب و خلاقانه برای آشپزخانه بدون کابینت است. شما می‌توانید در چنین فضایی، به بهترین شکل ممکن لوازم آشپزخانه را قرار داده و مانع از ایجاد بهم ریختگی در فضا شوید. این سبک دیزاین می‌تواند به شما کمک کند تا وسایل آشپزخانه را مرتب کرده و بدون صرف هزینه‌های بالا برای کابینت، ظاهر آن را تغییر دهید. یادتان باشد که سینی و جعبه یا هر چیزی که جایگزین آن استفاده می‌کنید، باید متناسب با سبک دیزاین آشپزخانه انتخاب شود.

 

13. استفاده از قفسه های عمودی

آشپزخانه بدون کابینت

یکی از ایده های جذاب برای استفاده در آشپزخانه بدون کابینت، کمک گرفتن از قفسه های عمودی است. شما به راحتی میتوانید از این قفسه ها برای نظم دهی به فضای آشپزخانه، دیزاین اکسسوری ها ونظم دهی به تجهیزات آشپزخانه استفاده کنید. به این ترتیب همه چیز در اختیار شما است تا فضایی عالی برای زندگی بسازید.

 

14. استفاده از میله های ساده

آشپزخانه بدون کابینت

یکی دیگر از ایده های کاربردی برای یک آشپزخانه بدون کابینت، نصب میله هایی شبیه میله پرده است. شما به راحتی میتوانید از این فضا استفاده کنید و تمام لوازمتان را سازمان دهی کنید. همین موضوع موجب میشود تا یک فضای منظم اما کاربردی ترتیب دهید که هیچ نیازی به وجود کابینت نداشته باشد. این ایده به راحتی با خلاقیت قابل اجرا است و هزینه چندانی ندارد.

 

15. فضای ذخیره سازی کانتر

آشپزخانه بدون کابینت

حتی اگر قصدتان عدم استفاده از کابینت در آشپزخانه باشد، باز هم برای اجرای کانتر آشپزخانه نیاز به کابینت هایی محدود خواهید داشت. در این شرایط با طبقه بندی کردن کابینت میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و با خیال آسوده تمام لوازمتان را سازمان دهی کنید. این ایده براساس نیاز کارفرما قابل اجرا است و به راحتی امکان ایجا فضای مناسب فراهم است.

 

16. طبقه بندی بدون درب

آشپزخانه بدون کابینت

یکی از ایده های خلاقانه برای آشپزخانه بدون کابینت، استفاده از طبقاتی است که در نواحی خاصی قابلیت اجرایی دارند. شما به راحتی میتوانید از این طبقات مطابق با تصویر بالا استفاده کنید و تمامی لوازم آشپزخانه را در جای خاص خودش منظم بچینید. این کار کمک میکند تا بتوانید با کمترین هزینه و رعایت اصول شخصی خودتان، محیط مناسبی را خلق کنید.

 

17. استندهای مخصوص رو کابینتی

آشپزخانه بدون کابینتآشپزخانه بدون کابینت

در این تصویر میتوانید ارزان ترین روش استفاده از استندهای مخصوص بر روی کابینت را تجربه کنید. به این ترتیب عدم وجود کابینت در آشپزخانه به خوبی مدیریت میشود. این نمونه کم هزینه ای است که برای خانه های دانشجویی گزینه مناسبی است. اما نمونه های لوکس تر به راحتی با استفاده از استندهای چوبی و فلزی بر روی سطوح مدنظر قابل اجرا است.

 

18. طبقات سراسری

آشپزخانه بدون کابینت

استفاده از فضای قابل ارائه بر روی دیوار کمک میکند تا بتوانید با خیال آسوده از تمام نواحی استفاده کنید. نصب طبقات ساده به شکل شلف اما به صورت سراسری، بهترین ایده برای اجرای یک فضای بی نظیر است. شما میتوانید با کمک همین طبقات ساده، ظروف و لوازم آشپزخانه را بچینید و هیچ نیازی به اجرای کابینت هوایی نداشته باشید.

آشپزخانه بدون کابینت

 

آشپزخانه بدون کابینت

 

کلام آخر

اگر شما علاقه مند به استفاده از ایده آشپزخانه بدون کابینت هستید، باید هوشمندانه همه جزییات را نگاه کنید. ایده های ارائه شده در این بخش، کمک میکند تا بتوانید نگاهی خلاقانه داشته باشید و به بهترین شکل ممکن برای دیزاین فضا اقدام کنید. یادتان باشد که آشپزخانه بدون کابینت باید مطابق با سبک زندگی شخصی خودتان اجرا شود تا نیازتان را برآورده کند.

ایده شما برای آشپزخانه بدون کابینت چیست؟ نظرتان را بنویسید.
برچسب ها:
آشپزخانه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله