جذاب ترین ایده ها برای چیدمان میز جلو مبلی + تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۵

چیدمان میز جلو مبلی از جمله مواردی است که در دکوراسیون نادیده گرفته می‌شود. ما در این مقاله به 10 ایده جذاب برای چیدمان میز جلو مبلی پرداخته‌ایم.

اتاق نشیمن یا پذیرایی از فضاهای مهم خانه هستند که معمولا به دکوراسیون داخلی آن بسیار توجه می‌شود. سعی می‌کنیم بهترین مبلمان را برای این اتاق‌ها خریداری کنیم و برای چیدمان آن وقت و سلیقه به‌خرج می‌دهیم. اما تا به‌حال به این توجه کرده‌اید که جزئیات و تزیینات هستند که به هر فضایی روح می‌دهند؟

معمولا ما سعی می‌کنیم مناسب‌ترین و شیک‌ترین مبلمان‌ها را برای فضاهایمان خریداری کنیم اما به تزیینات و جزئیات فضا خیلی توجهی نمی‌کنیم زیرا تصور می‌کنیم مبلمان زیبایی فضا را فراهم می‌کنند.

مبلمان و کاناپه‌ها از وسایل اصلی و مهم اتاق‌های پذیرایی یا نشیمن هستند که می‌توانند با چیدمان میز جلو مبلی، خود را به شکل دیگری نشان دهند و به زیبایی و شیک بودن دکوراسیون داخلی روح تازه‌ای بدهند.

ما در این مقاله به 10 ایده جذاب و خاص پرداخته‌ایم که شما با رعایت کردن هرکدام از آن‌ها علاوه بر دیزاین خاص میز، زیبایی را جور دیگری وارد منزلتان می‌کنید.

پس، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

1. از اختلاف ارتفاع دکوری‌ها استفاده کنید.

چیدمان میز جلو مبلی

تصویر یک (استفاده از شمع به همراه پایه برای ایجاد اختلاف ارتفاع در چیدمان میز جلو مبلی)

 

میز جلو مبلی از وسایلی است که ارتفاع کوتاهی دارد. بهتر است تنها از دکوری‌هایی که ارتفاع کمی دارند استفاده نشود و با استفاده از دکوری‌هایی با ارتفاع‌های مختلف در چیدمان میز جلو مبلی بازی شود. برای مثال: از آیتم دکوری مانند شمعدان، گلدان و... که از بقیه اجسام ارتفاعش بیشتر است استفاده کنید. حواستان باشد که اختلاف ارتفاع ناگهانی نباشد یعنی از کوتاه‌‌ترین دکوری تا بلندترین دکوری سعی کنید از دکوری‌های دیگری استفاده کنید. (سه شمعدان با ارتفاع‌های مختلف یا دو گلدان با ارتفاع متفاوت)

با به‌کار بردن این ایده علاوه بر استفاده از اختلاف ارتفاع و زیبایی چیدمان میز جلو مبلی، می‌توانید به کمک شمع‌ها انرژی را وارد منزلتان کنید.

 

2. روی میز جلو مبلی اختلاف سطح ایجاد کنید.

چیدمان و تزیین میز جلو مبلی

تصویر دو (استفاده از کتاب‌ با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای ایجاد اختلاف سطح بر روی میز جلو مبلی)

 

اگر اهل کتاب و مطالعه هستید می‌توانید برای چیدمان میز جلو مبلی از آن‌ها کمک بگیرید. کتاب‌ها معمولا جلدهای زیبا و جذابی دارند که می‌توانند به پایه‌ای برای دیگر دکوری‌ها تبدیل شوند. سعی کنید زیباترین و شیک‌ترین کتاب‌هایتان را انتخاب کنید و آن را روی میز قرار بدهید با این‌کار باعث می‌شوید ارتفاع‌های متفاوتی در کنار رنگ و طرح‌های جذاب بر روی میز ایجاد کنید.

 

حتما بخوانید: راهنمای کامل و کاربردی خرید و انتخاب کتابخانه برای دکوراسیون داخلی

 

3. حس تازگی و زندگی را مهمان خانه کنید.

تزیین شیک میز جلو مبلی

تصویر سه (به‌کار بردن گل‌های خشک و طبیعی روی میز جلو مبلی)

 

زمانی که به گل و گیاه نگاه می‌کنید؛ چه حسی را دریافت می‌کنید؟

تصور کنید این موجود زنده دوست‌داشتنی را در مرکز توجه خانه بر روی میز جلو مبلی قرار بدهید. چه اتفاقی در دکوراسیون اتاق نشیمن یا پذیرایی اتفاق خواهد افتاد؟

شما به کمک گل و گیاه می‌توانید حس تازگی و زندگی را وارد فضای منزلتان کنید و چه خوب است از آن روی میز جلو مبلی استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: 8 ترفند برای تقویت گلهای آپارتمانی

 

4. سینی، میز جلو مبلی را مرتب می‌کند.

چیدمان خاص میز جلو مبلی

تصویر چهار (استفاده سینی برای منسجم نگه‌داشتن وسایل بر روی میز جلو مبلی)

 

معمولا همه تصور می‌کنند سینی فقط برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده می‌شود و جای آن در آشپزخانه است که این تصوری اشتباه‌است. سینی می‌تواند خود از جمله وسایلی باشد که در چیدمان میز جلو مبلی به‌کمک شما بیاید و علاوه بر زیبایی ظاهری خودش می‌تواند میز را منسجم و مرتب نشان دهد. 

ما پیشنهاد می‌کنیم اگر از جمله افرادی هستید که به تمیزی و مرتب بودن فضای منزلتان اهمیت می‌دهید اما این عادت را دارید وسایل خود را مانند سوییچ، دفترچه و ... را روی میز رها می‌کنید؛ از سینی استفاده کنید. سینی باعث می‌شود میزتان برای همیشه منظم دیده شود.

 

حتما بخوانید: بهترین مدل‌ های چیدمان جهیزیه عروس 2020

 

5. تناسبات را فراموش نکنید.

جدیدترین ایده ها برای چیدمان میز جلو مبلی

تصویر پنج (رعایت تناسبات بر روی میز جلو مبلی)

 

تناسبات چه در چیدمان دکوری‌ها و وسایل تزیینی چه مبلمان و چیدمان دکوراسیون داخلی، بسیار مهم است. سعی کنید دکوری‌های استفاده کنید که نه خیلی از میز جلو مبلی بزرگ‌تر باشد نه خیلی کوچک! 

پس در زمان انتخاب و خرید لوازم دکوری و تزیینات مختلف برای میز جلو مبلی، تناسبات را فراموش نکنید.

 

6. میز جلو مبلی را شلوغ نکنید.

جذاب ترین ایده ها برای چیدمان میز جلو مبلی

تصویر شش (مرتب نگه‌داشتن میز)

 

از هر چیزی به‌اندازه استفاده کنید و میز را شلوغ نکنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از وسایلی به عنوان دکوری بر روی میز جلو مبلی استفاده کنید که کم‌ترین کاربرد را در منزلتان داشته‌باشد تا دائما نخواهید آن‌را بردارید. البته اگر فردی مرتبی هستید بهتر است عکس این ایده را عملی کنید!

 

7. از یک تا سه آیتم شخصی استفاده کنید.

10 ایده جذاب برای چیدمان میز جلو مبلی

تصویر هفت (استفاده از دکوری‌های شخصی بر روی میز جلو مبلی )

 

این ایده جز خلاقانه‌ترین بخش چیدمان میز است. شما یک یا سه آیتم شخصی خودتان را در ترکیب با آیتم‌های دیگر قرار بدهید.

شاید الان بگویید، چرا یک یا سه آیتم؟ یک برای اینکه می‌توانید ترکیب کتاب، گلدان و آیتم شخصی را فقط استفاده کنید که روی هم می‌شود سه! (ذهن ترکیب‌های فرد را بهتر از ترکیب‌های زوج می‌پذیرد.)

 

حتما بخوانید: مهمترین نکات چیدمان اتاق پذیرایی و نشیمن

 

8. هارمونی رنگ‌ها را در چیدمان میز جلو مبلی فراموش نکنید.

ایده های جذاب و شیک برای تزیین میز جلو مبلی

تصویر هشت (استفاده از رنگ‌ها در چیدمان میز)

 

تاثیر رنگ در هر چیزی از چشم هیچکس پنهان نیست. سعی کنید در چیدمان و انتخاب دکوری برای میز جلو مبلی یا انتخاب کتاب‌ها برای ایجاد ارتفاع بر روی میز رنگ را فراموش نکنید و با سلیقه از شیک‌ترین و جذاب ترین رنگ‌ها استفاده کنید. می‌توانید از رنگ‌هایی که در دیگر وسایل و مبلمان وجود دارد؛ استفاده کنید. این‌کار باعث می‌شود هماهنگی در دکوراسیون اتاق نشیمن یا پذیرایی‌تان بیشتر شود.

 

9. چیدمان طبقه زیرین میز جلو مبلی را فراموش نکنید.

چیدمان جذاب میز جلو مبلی

تصویر نه (چیدمان هر طبقه میز با استفاده از آیده های مختلف)

 

اگر میز جلو مبلی دارید که دارای دو طبقه است؛ پیشنهاد می‌کنیم طبقه زیرین را نیز به مرتبی با ایده های بالا چیدمان کنید. زیرا اگر آن را خالی رها کنید دید مناسبی ندارد و اگر بدون فکر به چیدمان آن بپردازید بر روی چیدمان روی میز تاثیر می‌گذارد. اگر میزتان شیشه‌ای است، پیشنهاد می‌کنیم هماهنگی بین دو طبقه ایجاد کنید تا میز خیلی شلوغ به‌نظر نیاید.

 

حتما بخوانید: بهترین گلهای آپارتمانی برای دکوراسیون خانه + تصاویر

 

10. از فرم میز جلو مبلی برای چیدمان دکوری‌ها کمک بگیرید.

چیدمان و تزیین میز جلو مبلی

تصویر ده (استفاده از فرم و شکل هندسی میز جلو مبلی برای خرید دکوری‌های مختلف)

 

ایده آخری که می‌تواند روی چیدمان میز بسیار تاثیرگذار باشد، استفاده از فرم خود میز است. یعنی اگر میز با فرم دایره‌ای و گردی دارید می‌توانید از سینی و دکوری‌های گرد استفاده کنید و اگر میزی مستطیلی دارید از فرم مربع و مستطیل استفاده کنید. این ایده کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید تمامی وسایل‌ها از یک فرم هندسی تبعیت نکنند!

 

سخن آخر

در بالا با 10 ایده جذاب و لوکس برای چیدمان و تزیین میز جلو مبلی آشنا شدید. سعی کنید با سلیقه و سبک اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن منزلتان، خاص‌ترین چیدمان را بر روی میز انجام دهید. فراموش نکنید تزیینات و جزییات هستند که به دکوراسیون داخلی هر فضایی روح می‌دهند و چیدمان میز جلو مبلی یکی از این آیتم‌ها است که زیبایی دکوراسیون منزلتان را دوچندان می‌کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید