راهنمای خرید مبل حصیری، از ویژگی‌ها تا معرفی مراکز خرید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر عاشق مبلمان حصیری هستید و میخواهید برای خرید اقدام کنید، همراه ما باشید تا راهنمای خرید مبل حصیری را مطالعه کنید.

یکی از محبوب‌ترین مبلمان‌هایی که در فضای باز و استایل دکوراسیون بوهو به چشم می‌خورد، مبل حصیری است. این نوع مبلمان به شکلی هیجان انگیز می‌تواند حس و حال شما را تغییر دهد و فضایی برای تجربه یک دیزاین زیبا ارائه کند. مبلمان حصیری از جنس حصیر ساخته شده است و به شکل بافت، استراکچر اصلی را به نمایش می‌گذارد. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این سبک مبلمان، فضای خانه، بالکن و محوطه را دیزاین کنید و استایلی بسیار زیبا به دست آورید.

در ادامه به بررسی دقیق مبل حصیری، مزایا و معایب آن و شیوه نگهداری اشاره می‌کنیم.

 

مبل حصیری چیست؟

مبلمان حصیری به شکل کاناپه

مبل حصیری یک نوع مبلمان است که از حصیر به عنوان متریال اصلی استفاده می‌شود. در پروسه ساخت مبلمان حصیری، از حصیر استفاده می‌شود. حصیر لایه نازکی از نی‌هایی است که در نی زار رشد می‌کنند. این متریال در شمال و جنوب ایران به شکلی بسیار زیاد وجود دارد و اهالی این خطه‌ها با هنر حصیر بافی آشنا هستند. از این متریال ارزان قیمت برای ساخت انواع محصولات نظیر مبلمان، سبد و تزئینات دیگر استفاده می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با تلفیق این متریال و هنر دست، محصولی گران قیمت ایجاد کنید. این نوع مبلمان به دلیل ظاهر طبیعی و حس گرمای حصیر، جذابیت و زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد. مزیت اصلی مبل حصیری در طراحی سبک و ساده‌ آن است. در این مدل مبلمان قابلیت تطبیق با انواع دکوراسیون‌ و سلیقه‌های مختلف مردم وجود دارد. این نوع مبلمان به‌طور کلی متناسب با فضاهایی با طراحی‌های گرم، راحت و نقلی است. استفاده از حصیر اتمسفری دوستانه و خاص برای دورهمی‌های شما ایجاد می‌کند و به شدت می‌تواند ساختاری جذاب را رقم بزند.

 

کاربرد مبلمان حصیری

مبلمان حصیری در فضای بوهو و مینیمال

آگاهی از کاربرد مبلمان حصیری به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه برای خرید آن تصمیم بگیرید. درک کاربرد این مدل مبلمان موجب می‌شود تا انگیزه هوشمندانه‌ای کسب کنید و دور از هیجانات رایج، تصمیم بگیرید. مبلمان حصیری به عنوان یک گزینه خاص و زیبا در دکوراسیون داخلی منزل یا فضاهای باز کاربرد دارد. در این بخش به بررسی کاربردهای مبلمان حصیری اشاره می‌کنیم.

 

1. استفاده از مبلمان حصیری در اتاق نشیمن

استفاده از مبلمان حصیری در اتاق نشیمن

مبلمان حصیری می‌تواند به عنوان یک انتخاب شیک و جذاب برای اتاق نشیمن در منزل استفاده شود. دیزاین این سبک مبلمان در فضایی گرم و صمیمی می‌تواند حس مطلوبی را منتقل کند. صندلی‌ها، مبل‌ها و میزهای حصیری می‌توانند فضای نشیمن را با حس آرامش و دوستانه‌ای برای تجربیات شگفت انگیز در کنار عزیزان آماده نمایند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون حصیری منزل، خانه‌ای از جنس نخل و دوستدار طبیعت

 

2. استفاده از مبلمان حصیری در اتاق خواب

استفاده از مبلمان حصیری در اتاق خواب

با قرار دادن مبلمان حصیری در اتاق خواب، می‌توانید یک اتمسفر دلپذیر و آرامش ‌بخش خلق کنید. هرچه فضای اتاق خواب آرامبخش‌تر باشد، قطعا تجربه استراحت و بازگشت به یک روز کاری دیگر، برای شما هیجان انگیز خواهد شد. تخت‌های حصیری، تاب ریلکسی حصیری و مبلمان حصیری می‌تواند بخش جذابی از اتاق خواب باشد.

 

3. استفاده از مبلمان حصیری در فضای باز

استفاده از مبلمان حصیری در فضای باز

به کار بردن مبلمان حصیری در فضای باز بسیار رایج است. این مدل مبلمان برای استفاده در فضای باز حس و حال متفاوتی دارد. شما می‌توانید با چیدمان هوشمندانه و استفاده از میزها، صندلی‌ها یا صندلی‌های تابی شکل حصیری، فضایی با هارمونی بالا، لوکس و بسیار دکوراتیو خلق کنید. چنین محیطی حس آرامش، امنیت و یک دورهمی دوستانه را تداعی می‌کند.

 

4. استفاده از مبلمان حصیری در رستوران‌ها و کافه‌ها

استفاده از مبلمان حصیری در رستوران‌ها و کافه‌ها

بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها از مبلمان حصیری به عنوان یک انتخاب شیک و متفاوت برای دکوراسیون داخلی یا فضای باز خود استفاده می‌کنند. این نوع مبلمان به محیط یک حس طبیعی و دلنشین می‌‌بخشند. با کمک این سبک دیزاین می‌توانید حس آرامش و حضور در طبیعت را برای مشتریان تداعی نمایید.

 

5. استفاده از مبلمان حصیری در راهروها و لابی‌ها

 استفاده از مبلمان حصیری در راهروها و لابی‌ها

یکی از ایده‌های جذاب، استفاده از مبلمان حصیری در راهروها یا لابی‌های ورودی مجتمع‌های اداری، مسکونی یا تجاری است. این فضا بسیار گرم و دوستانه است و برای لابی هتل و چنین مجتمع‌هایی گزینه مناسبی خواهد بود.

 

6. استفاده از مبلمان حصیری در فضاهای اداری

استفاده از مبلمان حصیری در فضاهای اداری

در برخی مواقع، مبلمان حصیری در محیط‌های کار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مبلمان به عنوان فضای استراحت جهت ایجاد تنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه حصیری، همه چیز سبد حصیری نیست!

 

ویژگی های مبل حصیری و مزایای آن چیست؟

مبلمان حصیری ساده و شیک

مبل حصیری دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی است که آن را به یک انتخاب مناسب در دکوراسیون منازل تبدیل کرده است. با آگاهی از ویژگی‌های مبلمان حصیری می‌توانید با خیال آسوده برای خرید آن تصمیم بگیرید.

  • طبیعت دوست: یکی از ویژگی‌های بارز مبل حصیری، ظاهر طبیعی و گرم حصیر است. متریال طبیعی حسی از حضور در طبیعت را القا می‌کند و فضایی دوستانه و خاص برای شما خلق خواهد کرد.
  • وزن کم: نکته قابل توجه در خصوص مبلمان حصیری، وزن کم و قابلیت جا به جایی آسان است. با کمک این مبلمان می‌توانید به راحتی حضور در طبیعت را لمس کنید و فضایی بی نظیر و خاص را تجربه نمایید.
  • زیبایی بصری: مبلمان حصیری می‌تواند زیبایی بصری شگفت انگیزی را برای شما رقم بزند. با کمک این مدل مبلمان می‌توانید خیلی راحت دیزاین فضا را متحول کنید.
  • مقاومت در برابر حرارت: حصیر به‌طور طبیعی مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد، این ویژگی باعث می‌شود مبل حصیری در فصول گرم، راحت و مطبوع باقی بماند.
  • رطوبت کافی: حصیر از جنسی طبیعی است که توانایی تنفس دارد و به راحتی امکان جذب و خارج کردن رطوبت را دار است. به همین دلیل حس تازگی در آن مشاهده می‌شود.
  • مناسب برای استفاده در فضای باز: به دلیل مقاومت حصیر در برابر عوامل جوی، مبل حصیری به عنوان یک انتخاب محبوب در فضای باز مورد توجه قرار می‌گیرد. این مدل مبلمان به شدت فضا را برای یک تجربه هیجان انگیز دورهمی در کنار طبیعت و فضای باغچه فراهم می‌کند.
  • مقرون به صرفه: مبل حصیری به دلیل استفاده از مواد طبیعی و ساختار ساده، از نظر مالی مقرون به صرفه است و گاهی به عنوان یک انتخاب با کیفیت و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

 

معایب مبل حصیری چیست؟

مبلمان حصیری  با رویه سبز

هرچند مبل حصیری دارای ویژگی‌های مثبت زیادی است و مزایای متعدد انگیزه خرید بالایی را رقم می‌زنند، اما برخی معایب آن نیز موجب می‌شود تا استفاده از مبلمان حصیری چندان گزینه مطلوبی نباشد.

  • حساسیت به رطوبت: هرچند جذب رطوبت بالا در مبل حصیری موجب می‌شود تا همیشه انعطاف پذیر باشد و حس طبیعی بودن را القا کند، اما بهتر است بدانید که قرار گرفتن مبلمان حصیری در محیط نم دار موجب بروز کپک و خرابی در آن خواهد شد.
  • آسیب پذیر نسبت به حشرات: حصیر ممکن است مورد علاقه برخی حشرات قرار گیرد. این موضوع مخصوصاً در مواقعی که حصیر در هوای مرطوب قرار دارد، ریسک تخریب به وسیله حشرات بالا خواهد بود.
  • عدم مقاومت در برابر ضربه: حصیر به اندازه مبلمان چوبی مقاوم نیست و باید برای استفاده از آن ملاحظاتی را مدنظر قرار  دهید.
  • لکه پذیری: یکی از معایب مبل حصیری، لکه پذیری آن است. به دلیل بافت خاص حصیر، نفوذ لکه ها به بافت درونی آن سریع اتفاق می‌افتد و در بعضی موارد تمیزی و نگهداری از آن دشوار است. هرچند در نمونه‌های جدید با استفاده از پوشش‌های خاصی، این مشکل را رفع کرده‌اند.
  • آسیب پذیری نسبتا بالا: در بعضی مدل‌های مبلمان حصیری که متریالی به عنوان پوشش بر روی آن قرار ندارد، آسیب پذیری مبلمان بالا است و شاهد ازبین رفتن آن بر اثر تماس با نور آفتاب و... هستیم.

یادتان باشد که این روزها برخی انواع مبلمان حصیری پلاستیکی نیز تولید می‌شود که معمولا نیازی به نگهداری خاص و رسیدگی ندارد! اما قطعا حس و حال گرمی و جذابیت مبلمان حصیری با حصیر را نخواهد داشت.

 

نحوه نگهداری از مبل حصیری چیست؟

مبلمان حصیری

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، برای نگهداری از مبلمان حصیری باید برنامه ریزی داشته باشید. با کمک آگاهی از نگهداری آن می‌توانید شرایط مطلوبی را رقم بزنید.

  • جلوگیری از تماس مستقیم با آب: حصیر حساسیت زیادی به آب دارد و نفوذ آب در آن موجب بروز خرابی می‌شود. بنابراین، جلوگیری از قرار گرفتن مستقیم در تماس با آب، مخصوصاً در مواقع تماس مداوم، می‌تواند یک اقدام مهم در نگهداری آن باشد. شست و شوی مبل حصیری با آب ممنوع است.
  • جلوگیری از رطوبت بالا: اگر حصیر در معرض رطوبت بالا قرار دارد، حتما از پوشش‌های مناسب بر روی آن استفاده کنید تا بتوانید محافظت خوبی را رقم بزنید.
  • استفاده از پارچه محافظ: اگر از مبل حصیری در فضای باز استفاده می‌کنید، در صورت امکان از پارچه‌های محافظ برای پوشاندن آن در مواقعی که استفاده نمی‌شوند، کمک بگیرید. به این ترتیب رنگ و کیفیت مبلمان حصیری کاهش نمی‌یابد.
  • پاک‌سازی منظم: مبل حصیری را به‌ شکل روتین و منظم منظم و با استفاده از جارو برقی یا برس نرم تمیز کنید تا از ذرات گرد و غبار در لابه لای آن نفوذ نکند.
  • حفاظت در برابر حشرات: برای جلوگیری از ورود حشرات به مبل حصیری، از انواع محافظ حشرات مخصوص استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از روش‌های طبیعی مانند اسانس‌های حشره‌کش گیاهی استفاده کنید یا نواحی باز مثل پایه یا پشتی‌ها را به وسیله کپ‌های مخصوص محدود نمایید.

 

راهنمای خرید مبل حصیری

راهنمای خرید مبل حصیری

برای خرید مبل حصیری، باید نکات مهمی را بدانید. آگاهی از این نکات موجب می‌شود تا خریدتان یک تجربه لذت‌بخش باشد. شما به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن این نکات در زمان خرید، یک تجربه عالی کسب کنید.

  • کیفیت مواد استفاده شده: اطمینان حاصل کنید که حصیر مورد استفاده در مبلمان از جنس باکیفیت و مقاوم باشد.
  • ساختار و قابلیت پشتیبانی: ساختار مبلمان حصیری نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که اجزای چوبی یا فلزی آن با دوام هستند. استراکچر اصلی مبل حصیری به کیفیت آن ارتباط دارد.
  • طراحی و شکل ظاهری: مبلمان حصیری در طراحی‌ها و شکل‌های مختلفی موجود است. تلاش کنید تا آگاهانه طراحی را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ باشد.
  • راحتی و ارتفاع صندلی: از نظر راحتی، باید شرایط مبلمان را بررسی کنید. ارتفاع مناسب موجب کاهش فشار روی زانوها می‌شود و استفاده از مبلمان را دلپذیر خواهد کرد.
  • اطلاعات تولیدکننده: اطلاعاتی درباره تولید کننده مبلمان حصیری کسب کنید. شما باید کیفیت برند و نظرات مشتریان در خصوص تولید کننده را جستجو نموده و در صورت مثبت بودن آن اقدان به خرید نمایید. یادتان باشد هرچه کیفیت مبلمان بیشتر باشد و برند آن محبوب‌تر، قطعا هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد.
  • بررسی قیمت و مقایسه: قبل از خرید، قیمت‌ها را مقایسه کرده و از تعدادی فروشگاه استعلام بگیرید. به این ترتیب با درنظر گرفتن کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و گارانتی می‌توایند تصمیم نهایی را بگیرید.

 

معرفی مراکز خرید مبلمان حصیری در تهران

معرفی مراکز خرید مبلمان حصیری در تهران

برای خرید مبلمان حصیری در تهران، می‌توانید به این فروشگاه‌ها مراجعه نمایید.

  1. فروشگاه ویلامبل:

آدرس: تهران، محله عباس آباد، اندیشه، خیابان سعیدرضا عشوری، کوچه مریم

  1. فروشگاه آلاچیق:

آدرس: چهارراه یافت آباد، روبروی آتش‌نشانی، پلاک

  1. فروشگاه کوهبر:

آدرس: سعادت آباد، بلوار کوهستان ،مجتمع تجاری تفریحی اُپال طبقه پنجم

  1. فروشگاه باغچین:

آدرس: تهران، پاسداران، بالاتر از چهار راه دولت، نبش کوچه بهارستان دوم

  1. فروشگاه آف دکور:

آدرس: تهران، جاجرود، دوربرگردان دوم به سمت تهران، بازار مبل کمرد، فروشگاه آف دکور

  1. فروشگاه مبلمان فضای باز حصیری در تهران، ولنجک – کنزی:

آدرس: شعبه ولنجک بلوار دانشجو – نبش یاسمن پنجم – باغ گل گلخانه کونیکا – سالن کنزی

  1. فروشگاه ویلاروز:

آدرس: ونک، کوچه گل، خیابان صائب تبریزی غربی، پلاک 31.0

  1. فروشگاه برند دکورز:

آدرس: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک ۳۰۹۸

  1. فروشگاه صنیع کار:

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان سمیه، پلاک 21، ساختمان مبلمان فضای باز صنیع کار

  1. فروشگاه بورنووی:

آدرس نمایشگاه: تهران، احمدآباد مستوفی، شهرک بهسازی، نمایشگاه فیورکس، طبقه 2

 

خرید مبل حصیری و کلام آخر

شما به راحتی می‌توانید برای خرید مبل حصیری، از جزییات و نکاتی که در بالا به آن اشاره شد استفاده نمایید و یک خرید هیجان انگیز و موفق رقم بزنید.

تجربه شما از خرید مبل حصیری چیست؟ حتما برای ما بنویسید.

 

برچسب ها:
خرید مبلمان
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید