دکوراسیون حصیری منزل، خانه‌ای از جنس نخل و دوستدار طبیعت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

برای اینکه با نکات کاربردی و ایده‌های مختلف و جدید برای دکوراسیون حصیری منزل بیشتر آشنا شوید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

فهرست موضوعات

استفاده از وسایل حصیری در دکوراسیون منزل، هیچ وقت قدیمی و از مد افتاده نمی‌شود و هنوز هم از جمله ترندهای محبوب برای دکوراسیون خانه‌هاست؛ زیرا اکسسوری ها و مبلمان حصیری، به سادگی دکوری ایجاد می‌کنند که فضاهای داخلی را به دنیای طبیعی متصل کرده و حسی از طبیعی بودن را برای فضاهای مختلف یک خانه ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، حصیر سبک وزن، بادوام، پایدار، دوستدار محیط زیست و مقرون به صرفه تر از سایر انواع مبلمان است، بنابراین ماده‌ای است که واقعاً می‌توانیم از آن برای خانه استفاده کنیم و زیبایی و جذابیت منحصر به فردی را برای فضاهای مختلف یک خانه ایجاد کنیم. برای اینکه با ایده‌های مختلف و جدید دکوراسیون حصیری منزل بیشتر آشنا شوید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون آشپزخانه حصیری، همه چیز سبد حصیری نیست!

 

دکوراسیون حصیری منزل از چه زمانی محبوب بوده است؟

حصیر یا راتان (rattan) نوعی نخل طبیعی تجدیدپذیر است که بیشتر در جنگل‌های استوایی جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود. حصیر به خاطر طبیعت سختش معروف است. به سرعت رشد می کند و بلند می شود و با وجود سبکی فوق العاده، یک نوع چوب قوی است. در قرن هفدهم و هجدهم، استفاده از حصیر برای تولید مبلمان و وسایل خانه رایج شد. در آن زمان، به دلیل توانایی حصیر در تحمل آب و هوای گرم و مقاومت در برابر آفات، بسیار مورد توجه قرار گرفت. در قرن نوزدهم، استفاده از وسایل حصیری در امپراتوری بریتانیا رونق گرفت و در قرن بیستم، مبلمان حصیری در نتیجه تجارت و سفر بین قاره‌ای در ایالات متحده ظاهر شد. در سال‌های اخیر نیز، اسنفاده از دکوراسیون حصیری منزل بسیار مرسوم بوده و اکسسور‌ها و مبلمان حصیری، به یکی از همه کاره‌ترین محصولات برای دکوراسیون منزل تبدیل شده‌اند که ظاهری طبیعی و زیبا را برای خانه‌ها ایجاد می‌کنند.

 

نکات کاربردی برای دکوراسیون حصیری منزل

دکوراسیون خانه، منعکس کننده سلیقه و سبک شماست. اینجا جایی است که باید خودتان باشید و از بودن در کنار چیزهایی که به شما شادی می‌دهد، لذت ببرید. اگر به وسایل حصیری علاقمند هستید، می‌توانید چند آیتم حصیری و جذاب را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید و مطمئن باشید که با اینکار، فضایی فوق العاده زیبا و مطابق با سلیقه خود خواهید داشت که با هر بار دیدن این وسایل در گوشه و کنار خانه، احساس رضایت و شادی پیدا می‌کنید.

با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آن اشاره کردیم می توانید دکوراسیون حصیری فوق العاده شیک و چشم گیری داشته باشید:

 

برای دکوراسیون حصیری منزل، از مقدار کم شروع کنید

استفاده از میز حصیری در دکوراسیون منزل

در طراحی داخلی، استفاده از یک قطعه خاص حصیری به بهترین شکل ممکن می‌درخشد. بنابراین اگر دوست دارید دکوراسیون حصیری منزل داشته باشید، بهتر است به سراغ انتخاب یک صندلی یا مبل حصیری با طراحی شیک بروید و یا یک یا چند اکسسوری حصیری را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید و از این طریق زیبایی بیشتری را برای فضای خانه ایجاد نمایید. زیرا استفاده از وسایل حصیری در دکوراسیون منزل، از جمله روندهایی است که احتمالاً در نقطه‌ای از محبوبیت خارج می‌شود. همچنین استفاده از مقدار زیادی حصیر در دکوراسیون منزل می‌تواند فضای شما را قدیمی به نظر برساند.

برای این منظور، یک قانون کلی خوب به نام نسبت 90/10 است. یعنی 10 درصد وسایل حصیری را در کنار 90 درصد مواد دیگر، الگوها، رنگ ها و حتی گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار دهید. در واقع، استفاده از کمی چوب حصیری در فضای خانه، بدون اینکه اتاق را تحت تأثیر قرار دهد، به طرز ماهرانه ای اثر نشاط بخشی خواهد داشت.

 

مبلمان و وسایل حصیری را با سایر مواد طبیعی در دکوراسیون منزل ترکیب کنید

مبلمان حصیری بسیار شیک

از آنجایی که حصیر دارای رنگ‌های طبیعی و خنثی است، به زیبایی با رنگ‌های سبز، گیاهان، طرح‌ها و نقش‌های الهام‌گرفته از طبیعت و دیگر بافت‌ها و منسوجات طبیعی مانند کتان، کنف و پشم هماهنگ می‌شود. از این نوع عناصر طبیعی یا بیوفیلیک می‌توان برای برجسته کردن وسایل حصیری و ترکیب کردن آن با بقیه اتاق استفاده کرد.

همچنین زمانی که حصیر در زیر نور خورشید قرار می‌گیرد، بهترین ظاهر را دارد. بنابراین، هنگامی که اتاق‌های خود را چیدمان می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که در کجا از مبلمان حصیری استفاده کنید، می‌توانید با خیال راحت در فضاهایی که نور طبیعی زیادی دارند و یا فضاهایی که با بیرون از خانه در ارتباط هستند، از چوب حصیری استفاده کنید.

 

از وسایل حصیری در فضاهای داخلی که با بیرون در ارتباط هستند، استفاده کنید

مبل حصیری خاص برای فضای بیرون

حصیر، یکی از گزینه‌های خیلی عالی و مناسب برای فضای بیرونی است. به این ترتیب، برای فضاهای داخلی که با فضای خارجی در ارتباط هستند مانند تراس و بالکن نیز بسیار مناسب است. البته به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از حصیر در فضای باز، حتماً بافت‌های متضاد مانند سنگ، آهن، سیمان و چوب را با هم ترکیب کنید تا ظاهر منحصر و به فرد و زیبایی ایجاد شود.

اگر از حصیر در فضای باز استفاده می کنید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. به طور کلی، حصیر بهتر است در مکان‌های گرم و خشک استفاده شود. اگر حصیر شما در معرض آب قرار می گیرد، آن را در آفتاب یا با سشوار روی حرارت کم خشک کنید. اینکار از تاب برداشتن حصیر جلوگیری می‌کند. همچنین باید مراقب قرار دادن حصیر در معرض نور مستقیم خورشید باشید. زیرا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث شکننده و ضعیف شدن الیاف حصیر شود.

 

با استفاده از وسایل حصیری، کمی شیطنت را به اتاق‌های رسمی اضافه کنید

میز غذاخوری رسمی با صندلی حصیری

اگر به دنبال روشی غیر سنتی و غیرمنتظره برای گنجاندن حصیر در خانه خود هستید، به فضاهای رسمی مانند اتاق ناهارخوری یا دفتر کار که در مقایسه با سایر فضاها انرژی بصری کمی وجود دارد، نگاه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید صندلی‌های ناهار خوری حصیری را در کنار یک میز ناهارخوری زاویه‌دار چوبی تیره‌تر جفت کنید و از این طریق، ظاهری جذاب‌تر را برای یک فضای رسمی ایجاد نمایید.

اگر از طرفداران کنار هم قرار گرفتن مواد مختلف هستید، می‌توانید از مواد شیک‌تری مانند شیشه یا سنگ مرمر نیز برای کامل‌تر و جذاب‌تر شدن اتاق غذاخوری خود استفاده کنید.

در یک دفتر کار خانگی، حصیر را می‌توان به روشی برجسته استفاده کرد تا مقداری گرما و بافت را به اتاق بیاورد. به سبدهای نگهداری حصیری، وسایل روشنایی حصیری یا حتی یک سطل زباله حصیری فکر کنید.

 

ترکیب رنگ و متریال آزمایش شده و واقعی را در نظر بگیرید

ترکیب مبلمان حصیری با رنگهای و بافتهای مختلف

از آنجایی که وسایل دکوری و مبلمان حصیری از نظر ظاهری نسبتاً خنثی هستند، ترکیب‌های رنگی بیشماری وجود دارد که در کنار حصیر، چشمگیر و طبیعی به نظر می‌رسند. 

ترکیب رنگ‌هایی مانند موارد زیر در کنار وسایل حصیری فوق العاده زیبا و خاص خواهند بود:

  • سفید
  • آبی روشن
  • کرمی و قهوه ای
  • زغالی
  • خاکستری
  • طلایی
  • هلویی
  • صورتی
  • خردلی
  • مشکی
  • بژ 

پیشنهاد مطالعه: تزیین دیوار پذیرایی، دکوراسیون بدون آن ناقص است!

 

ایده‌های متنوع و جذاب برای دکوراسیون حصیری منزل

با استفاده از ایده‌هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، می‌توانید مبلمان و اکسسوری‌های حصیری جذاب و زیبایی را به دکوراسیون خانه خود اضافه کرده و دکوراسیون حصیری منزل فوق شیک و منحصر به فردی داشته باشید.

 

استفاده از حصیر برای پوشش چراغ و لامپ های سقفی

استفاده از حصیر برای پوشش چراغ و لامپ های سقفی

 

استفاده از تختخواب حصیری در اتاق خواب

استفاده از تختخواب حصیری در اتاق خواب

تختخواب حصیری

 

کنسول حصیری کوچک و جمع و جور برای گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی

کنسول حصیری

کنسول حصیری

 

استفاده از مبلمان حصیری رنگ شده برای فضای بالکن یا تراس

مبلمان حصیری رنگ شده

 

ترکیب صندلی و میز حصیری در اتاق نشیمن

صندلی و میز حصیری در اتاق نشمین

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون منزل مینیمال، خانه‌ات را ساده اما زیبا بچین!

 

تاب ریلکسی حصیری برای اتاق خواب

تاب ریلکسی حصیری برای اتاق خواب

 

استفاده از قفسه های حصیری برای نگهداری کتاب و سایر وسایل ضروری یا دکوری

استفاده از قفسه های حصیری برای نگهداری کتاب و سایر وسایل ضروری یا دکوری

 

استفاده از وسایل حصیری خاص در طراحی میز غذاخوری

استفاده از وسایل حصیری خاص در طراحی میز غذاخوری

 

میز ناهارخوری با صندلی حصیری برای فضای باز

میز ناهارخوری با صندلی حصیری برای فضای باز

 

طراحی جزئیات و قسمت‌های تزئینی مبلمان با حصیر

مبلمان شیک با جزئیات و تزیینات حصیری

 

صندلی راکر از جنس حصیر

صندلی راکر از جنس حصیر

 

صندلی تکی با طراحی خاص برای ایجاد فضای دنج در گوشه اتاق

صندلی تکی با طراحی خاص برای ایجاد فضای دنج در گوشه اتاق

صندلی تکی با طراحی خاص برای ایجاد فضای دنج در گوشه اتاق

بیشتر بخوانید: مبل راحتی تک نفره، این مبل‌ها فقط برای شخص شماست!

 

استفاده از دیوارکوب حصیری برای تزیین دیوارها

استفاده از دیوارکوب حصیری برای تزیین دیوارها

 

کمد حصیری برای اتاق کودک

کمد حصیری برای اتاق کودک

 

وسایل دکوری حصیری

وسایل دکوری حصیری

 

قاب آینه حصیری

قاب اینه حصیری

پیشنهاد مطالعه: دکوری با نخ مکرومه | 50 ایده خلاقانه دکوری مکرومه

 

کلام آخر

حصیر که از چوب نوعی نخل به دست می آید، ماده‌ای طبیعی است که برای ساخت مبلمان، سبد، نورپردازی و سایر اکسسورهای خانه استفاده می‌شود. این محصولات بادوام و در عین حال انعطاف‌پذیر را می‌توان به شکل‌ها و الگوهای مختلف خم کرده یا بافت و وسایلی زیبا و جذاب ایجاد کرد که می‌توانند باعث ایجاد ظاهری منحصر به فرد در هر قسمت از خانه شوند.

شما چه ایده‌ای برای استفاده از حصیر در دکوراسیون منزل دارید؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید
فهرست موضوعات