سبک بوهو چیست [معرفی دکوراسیون به سبک بوهو] + ویدیو

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به معرفی سبک بوهو در دکوراسیون داخلی پرداخته ایم.

کمتر کسی است که کلمه "سبک" در دکوراسیون داخلی به گوشش نخورده باشد. فضای داخلی هم مانند استایل یک انسان دارای سبک است که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند نام مخصوص به خود را گرفته اند، یکی از این مدل سبک‌ها، سبک بوهمین یا بوهو در دکوراسیون داخلی است. این سبک را ممکن است در دکوراسیون داخلی فضایی دیده باشید یا در تصویری آن را مشاهده کرده باشید اما نام آن را نمی دانستید. سبک بوهو یکی از جذاب ترین و عجیب ترین مدل سبک‌ها در دکوراسیون داخلی است که از دکوراسیون اتاق خواب گرفته تا فضای کار قابل استفاده است. کافی است با ویژگی‌های دکوراسیون به سبک بوهو آشنا شوید تا به راحتی در دکوراسیون داخلی فضای مدنظرتان از آن استفاده کنید.

ما در این مقاله به معرفی سبک بوهو در دکوراسیون داخلی پرداخته ایم. اگر به شناخت این سبک علاقه مند هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

 

 

سبک بوهو در دکوراسیون چیست

سبک بوهمین (bohemian) یا همان سبک بوهو به قرن‌ها قبل در اروپا برمیگردد که ریشه در واژه کولی و کولی وار دارد. به گونه ای که در این سبک از فرهنگ‌های مختلف با طرح‌های گوناگون ویژگی‌های مختلفی به چشم می خورد. پس از همین نکته میتوان فهمید اتاق نشیمن به سبک بوهو، اتاق خواب به سبک بوهو یا هر فضای دیگر به این سبک برای افرادی مناسب است که به فرهنگ‌های مختلف علاقه مند هستند.

در این سبک آزادی به چشم می آید برای مثال در سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی باید دقیقا از مبلمان کلاسیک، پرده و والان کلاسیک، فرش و وسایل دیگر به همان سبک کلاسیک استفاده شود اما در این سبک از این مدل خبرها نیست:))

این سبک در گذشته سیر میکند اما در عین حال مدرن و امروزی است.

 

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

تصویری از شیک ترین و خاص ترین مدل دکوراسیون داخلی مبلمان به سبک بوهو

 

ویژگی‌های سبک بوهو در دکوراسیون

در سبک بوهو بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده می شود اما با این حال چون سبک بوهو با طبیعت عجین شده است به کار گرفتن هر رنگی در آن بلا مانع است. بساز و بچین به شما پیشنهاد می کند اگر به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهو هستید در ابتدا یک رنگ واحد را انتخاب کنید سپس هماهنگ با آن از رنگ‌های دیگر استفاده کنید. اینگونه به خوبی می توانید بدون هیچ سردرگمی ترکیب رنگی مناسب طبق سلیقه تان را برای دکوراسیون به سبک بوهو پیدا کنید.

سعی کنید تا جای امکان رنگ‌های گرم را به کار ببرید تا فضا به خوبی حس و حالی نستالژی بگیرد. رنگ تاثیر بسیاری در سبک بوهو دارد پس در قدم اول ترکیب رنگی مناسب را بیابید.

 

دکوراسیون به سبک بوهو

نمونه مدل دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن شیک و خاص به سبک بوهو

 

در سبک بوهو بافت و طرح زیاد به چشم میخورد. در واقع فضا، فضایی با رنگ خنثی و روشن است و این بافت‌های موجود در وسایل و مبلمان هستند که خود را نشان می دهند. پس اگر به دنبال طراحی دکوراسیون به سبک بوهو هستید استفاده از رنگ‌های متنوع در بافت وسایل را فراموش نکنید که به خوبی می توانند تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون فضا بگذارند.

 

دکوراسیون به سبک بوهو 2021

تصویری از چیدمان اتاق نشیمن به سبک بوهو

 

گیاهان طبیعی در سبک بوهو نیز حضور دارند. گل و گیاه به خوبی حس و حال تازه ای را وارد دکوراسیون داخلی اتاق می کنند و شرایط فضا را تغییر می دهند. گیاهان کم هزینه ترین ایده در دکوراسیون به سبک بوهو هستند زیرا میتوان از هر مدل گلی در هر طرح و مدل گلدانی در فضا استفاده شود.

 

سبک بوهو در دکوراسیون چیست

استفاده از گیاهان طبیعی سبز در دکوراسیون به سبک بوهو

 

نورپردازی در دکوراسیون داخلی هر فضایی جز واجبات است پس در دکوراسیون به سبک بوهو هم پر اهمیت است و باید از نورپردازی به درستی استفاده شود. سبک بوهو به دور از تاریکی است پس سعی کنید در کنار نور طبیعی از نور مصنوعی نیز استفاده کنید و فضا را روشن و گرم نگه دارید.

 

سبک بوهو در دکوراسیون

استفاده از نورپردازی مناسب برای دکوراسیون داخلی به سبک بوهو

 

اگر می خواهید دکوراسیون سبک بوهو روشن و پرنور دیده شود میتوانید از آیینه استفاده کنید. استفاده از آیینه در سبک بوهو اجبار نیست اما می تواند دکوراسیون را پر نورتر و روشن تر جلوه بدهد و انتخاب مناسبی باشد!

 

سبک بوهو در دکوراسیون

استفاده از رنگ سبز برای مبلمان در دکوراسیون داخلی سبک بوهو

 

مبلمان یکی دیگر از آیتم‌های مهم در دکوراسیون داخلی هستند که در سبک بوهو نیز دنیای خودشان را دارند. در سبک بوهو باید مبلمان کلاسیک، استیل و سلطنتی و هر مدل مبلی با استایل رسمی را فراموش کنید و به دنبال مبلمان راحتی با ارتفاع کم و تکیه گاهی کوتاه باشید این مدل مبلمان برای سبک بوهو بهترین انتخاب هستند.

گاهی ممکن است در سبک بوهو مبلمانی نبینید در این حالت از پشتی‌هایی با بافت‌ها و رنگ‌های خاص استفاده می شود.

 

بوهو در دکوراسیون داخلی

استفاده از پشتی‌های شیک و سنتی به رنگ قرمز برای اتاق نشیمن به سبک بوهومین

 

حضور اکسسوری در سبک بوهو بسیار پر اهمیت است پس یکی دیگر از موارد مهم در دکوراسیون داخلی به سبک بوهو، حضور انواع اکسسوری است. اکسسوری بوهو، اکسسوری است که یاداور یک خاطره از سفر، دوست و همراه یا هر چیز دیگر است. اکسسوری که در سبک بوهو استفاده می شود به لوکس و شیک بودن معروف نیست بلکه داستانی که اکسسوری با خود به همراه دارد اهمیت پیدا می کند!

 

سبک بوهو در دکوراسیون 2021

نمونه چیدمان دکوراسیون با سبک بوهو به همراه اکسسوری بوهو

 

سادگی را در سبک بوهو سرلوحه کارتان قرار بدهید این سبک از طرفی به سبک مینیمال شبیه است و به دنبال سادگی است. این به این معنا نیست که دقیقا از سبک مینیمال پیروی کنید و از پارچه‌های و مبلمان ساده استفاده کنید بلکه از نظر سادگی و ایجا نظم در فضا بهتر این نظر درست است.

 

 بوهو در دکوراسیون چیست

استفاده از رنگ سفید به همراه مبلمان با ارتفاع کم در دکوراسیون داخلی سبک بوهو

 

تصاویری از چیدمان به سبک بوهو

 بوهو در دکوراسیون

وجود انواع گیاه طبیعی و صندلی حصیری در گوشه دنجی به سبک بوهو

 

لباس عروس به سبک بوهو

شیک ترین و ساده ترین چیدمان سالن پذیرایی به سبک بوهو

 

اتاق خواب به سبک بوهو

دیزاین داخلی اتاق نشیمن به سبک بوهو با استفاده از نورپردازی مناسب

 

آشپزخانه به سبک بوهو

نمونه مدل دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک بوهو با استفاده از مبلمان چرمی

 

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

جدیدترین و شیک ترین مدل دکوراسیون داخلی به سبک بوهو برای چیدمان فضای خاص

 

بوهو در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی شیک و لوکس برای دیزاین داخلی سبک بوهو

 

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی 2021

استفاده از مبلمان با تکیه گاه کوتاه در چیدمان داخلی به سبک بوهو

 

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی شیک

شیک ترین و ساده ترین مدل چیدمان داخلی به سبک بوهو با طراحی شیک

 

سبک بوهمین

استفاده از رنگ سفید غالب در دیزاین داخلی به سبک بوهو

 

اکسسوری بوهو

دکوراسیون داخلی شیک و خاص به سبک بوهو با طراحی ساده و مینیمال

 

زیورآلات بوهو

استفاده از گیاهان طبیعی در دیزاین داخلی به سبک بوهو با طراحی شیک

 

سخن آخر

در این مقاله با سبک بوهو و ویژگی‌هایش آشنا شدین. این بوهو، سبکی است که با آزادی بیان همراه است و با چهارچوب و قاعده خاصی که سبک‌های دیگر دارند را ندارد و خیلی وابسته به سلیقه خودتان است. البته نه به این صورت که ویژگی‌های آن را نادیده بگیرید و به هر سازی که خواستید برقصید:)))

شما چه ویژگی‌های دیگری از سبک بوهو می شناسید؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.

برچسب ها:
سبک خانه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید