تمیز کردن بوت چرم، درست مثل روز اولش می‌شه!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید با روش تمیز کردن بوت چرم بیشتر آشنا شوید، حتما در ادامه با ما همراه بمانید و با نکاتی که به آن اشاره کردیم، بهترین مراقبت را از بوت‌های چرمی خود داشته باشید.

بوت چرم، به دلیل ظاهر شیک، همه‌کاره بودن و جنس بادوام، یکی از اجزای اصلی در کمد لباس همه افراد است. این چکمه‌های چرمی، یکی از کفش‌های بسیار عالی و مناسب برای استفاده در روزهای پاییزی و زمستانی هستند که امکان پیاده روی راحت را نیز فراهم می‌کند؛ اما از آنجایی که پیاده‌روی و استفاده منظم می‌تواند به بوت چرمی مورد علاقه‌تان آسیب وارد کند، لازم است که با نحوه تمیز کردن بوت چرم آشنا باشید و این کار را به طور مداوم انجام دهید تا ظاهر بوت چرمی خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده و برای مدت زمان طولانی از این کفش‌ها استفاده کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید با روش تمیز کردن بوت چرم بیشتر آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید و با استفاده از نکاتی که در ادامه به آن اشاره کردیم، بهترین مراقبت و نگهداری را از بوت‌های چرمی خود داشته باشید.

 

هر چند وقت یکبار بوت‌های چرمی را تمیز کنیم؟

به طور کلی، بهتر است بعد از هر بار استفاده، چکمه های خود را با یک پارچه مرطوب، تمیز کنید و تقریباً هر 1 یا 2 ماه یکبار، با استفاده از بهترین روش، تمیز کردن بوت چرم خود را کاملا عمیق و درست، تمیز کنید تا دوام و ماندگاری این چکمه‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم؟ راهکارهایی برای انواع مبل

 

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن بوت چرم

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن بوت چرم

  • 4 پارچه میکروفایبر
  • سشوار
  • مسواک
  • صابون ظرفشویی
  • نرم کننده چرم
  • براق کننده کفش چرمی
  • نشاسته ذرت
  • جوش شیرین
  • الکل مالشی
  • گوش پاک کن
  • سرکه سفید

 

روش تمیز کردن بوت چرم

برای اینکه تمیز کردن بوت چرم را با روشی درست و مناسب انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

بیشتر بخوانید: چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

 

بندهای بوت چرمی را باز کنید

بندهای بوت چرمی را باز کنید

اگر چکمه‌هایتان بند دارند، آن‌ها را از بوت چرمی‌تان جدا کنید و تا جایی که می‌توانید کثیفی را از روی بندها نیز تمیز کنید. می‌توانید این بندها را با مایع لباسشویی بشویید و یا اینکه آن را با یک جفت بند جدید، جایگزین کنید.

 

گرد و غبار روی بوت چرم را پاک کنید

گرد و غبار روی بوت چرم را پاک کنید

چکمه‌هایتان را چند بار به هم بکوبید تا کثیفی و زباله‌های اضافی از بین برود. سپس یک پارچه خشک بردارید و تا جایی که می‌توانید بوت چرمی از خاک باقی مانده پاک کنید.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از آب برای تمیز کردن بوت چرمی، تا جایی که می‌توانید گرد و غبار و کثیفی را از روی چکمه‌های خود پاک کنید. زیرا خاک مرطوب می‌تواند به چرم نفوذ کرده و آن را خشک کند.

 

محلول آب و صابون را روی بوت چرمی بزنید

محلول آب و صابون را روی بوت چرمی بزنید

محلولی از آب گرم و صابون درست کنید و سپس یک پارچه نرم را در این مخلوط خیس کنید و تمام سطح بوت چرم را پاک کنید.

 

بوت چرمی را بشویید و خشک کنید

بوت چرمی را بشویید و خشک کنید

یک پارچه تمیز و جدید بردارید و آن را با آب خیس کنید. سپس، بوت چرمی را با این پارچه پاک کنید تا محلول صابون پاک شود. بعد از اینکه چکمه‌ها پاک شدند، اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند.

 

بوت چرم را کمی گرم کنید

بوت چرم را کمی گرم کنید

پس از خشک شدن بوت چرمی، بهتر است آن را کمی گرم کنید تا برای تمیز کردن آماده شود. می‌توانید چکمه‌ها را به مدت چند ساعت در زیر نور آفتاب قرار دهید یا با استفاده از سشوار، گرمای مورد نیاز برای گرم شدن بوت چرمی را ایجاد کنید. در این شرایط باید اطمینان حاصل کنید، زمانی که بوت چرمی را لمس می کنید، فقط احساس گرما داشته باشید و خیلی داغ نباشند.

 

از مقداری نرم کننده چرم استفاده کنید

از مقداری نرم کننده چرم استفاده کنید

استفاده از نرم کننده چرم کمک می‌کند تا بوت چرمی، نرم و لطیف باقی بماند. روغن چرم یا نرم کننده چرم را با توجه به دستورالعمل درج شده روی محصول، روی بوت چرمی اعمال کنید. معمولا باید این محصول را با یک پارچه تمیز و با حرکات دایره‌ای روی بوت چرم بمالید. بعد از انجام اینکار، اجازه دهید تا نرم کننده چرم حداقل به مدت 15 دقیقه روی بوت چرم باقی بماند.

 

از براق کننده کفش چرمی استفاده کنید

از براق کننده کفش چرمی استفاده کنید

در این مرحله باید با استفاده از یک محصول که به عنوان براق کننده یا پولیش دهنده کفش چرمی شناخته می‌شود، بوت چرمی را پولیش کنید. مقدار کمی پولیش چکمه را روی یک پارچه تمیز بمالید و ان را روی تمام سطح چکمه بکشید و سپس آن را با پارچه روی سطح کفش پخش کنید. سپس از پارچه تمیز دیگری برای صاف کردن چرم استفاده کنید تا زمانی که پولیش تمام شود و چکمه ها براق شوند.

 

چگونه لکه‌های مختلف را از روی بوت چرم تمیز کنیم؟

گاهی اوقات لازم است برای پاک کردن برخی از لکه‌ها از روی بوت چرمی، تمیز کردن بوت چرم را با دقت بیشتر انجام دهید. بنابراین اگر لکه‌های مشخصی روی بوت چرمی شما وجود دارد، حتما این مراحل را دنبال کنید تا از شر لکه خلاص شوید و چکمه های خود را در حد نو نگه دارید:

بیشتر بخوانید: تمیز کردن پرده زبرا، نیازی نیست بازش کنید!

 

روش پاک کردن لکه آب از روی بوت چرم

از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و به آرامی لکه را پاک کنید، از مرکز شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. برای پاک کردن لکه‌های سرسخت می‌توانید از مخلوط آب و صابون ظرفشویی استفاده کنید.

 

روش پاک کردن لکه‌ چربی و روغن از روی بوت چرم

ابتدا روغن یا چربی موجود بر روی بوت چرم را با یک پارچه خشک پاک کنید. سپس روی لکه نشاسته ذرت یا جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید حداقل 20 دقیقه بماند تا روغن یا چربی جذب شود. سپس نشاسته ذرت یا جوش شیرین را با یک پارچه پاک کنید. این فرآیند را هر چند بار که لازم است تکرار کنید تا لکه از بین برود.

تمیز کردن بوت چرم

روش پاک کردن لکه‌ جوهر از روی بوت چرم

از بین بردن لکه جوهر از روی بوت چرمی، ممکن است دشوار باشد و ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید. اگر لکه تازه است، ممکن است بتوانید خودتان آن را پاک کنید. یک توپ پنبه‌ای را با الکل مالشی یا پاک کننده لاک ناخن خیس کنید و لکه را پاک کنید. از ایجاد فشار زیاد روی کفش خودداری کنید که باعث پخش شدن جوهر می‌شود. تا زمانی که لکه از بین برود، اینکار را ادامه دهید. در نهایت، بوت چرم را با یک پارچه مرطوب پاک کرده و سپس با یک پارچه تمیز خشک کنید.

 

روش پاک کردن و از بین بردن خط و خراش از روی بوت چرم

برای از بین بردن علائم خط و خراش از روی بوت چرم، بهتر است که جوش شیرین را با آب گرم ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. سپس آن را با یک مسواک نرم روی خط و خراش کفش چرم بمالید. سپس، ناحیه مورد نظر را با یک پارچه نرم مالش دهید. در نهایت، با استفاده از یک پارچه مرطوب دیگر خمیر را تمیز کنید.

به جای جوش شیرین، می‌توانید از خمیر دندان غیر ژله‌ای نیز برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

 

روش پاک کردن لکه‌های نمک از روی بوت چرم

محلولی با مقدار برابر از سرکه سفید و آب درست کنید. محلول را به آرامی با پارچه‌ای روی لکه نمک بمالید و با یک پارچه مرطوب دیگر آن را پاک کنید. این کار را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید.

 

نکاتی کلیدی برای تمیز نگه داشتن بوت چرمی

  • بعد از هر بار استفاده چکمه‌ها را پاک کنید
  • از راه رفتن در مناطق گل آلود یا مرطوب خودداری کنید
  • هر روز بوت چرمی خود را نپوشید تا به چرم فرصت نفس کشیدن بدهید
  • هر 1 یا 2 ماه یکبار با استفاده از روش تمیز کردن بوت چرم که در بالا توضیح دادیم، بوت چرمی خود را تمیز کنید

بیشتر بخوانید: چگونه تشک خوشخواب را تمیز کنیم؟ راهنمای صفر تا صد

 

خلاصه روش نگهداری و تمیز کردن بوت چرم

بوت چرمی، از جمله کفش‌های شیک و گران قیمت است که لازم است برای حفظ زیبایی و ماندگاری این کفش‌ها، مراقبت خیلی خوبی از ان داشته باشید و هر چند وقت یکبار، با استفاده از روش مناسب، تمیز کردن بوت چرم را به درستی انجام دهید تا برای سالهای طولانی بتوانید از این کفش استفاده کنید.

برچسب ها:
تمیز کردن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید