دکوراسیون خانه بدون پنجره، 8 ایده کاربردی برای دیزاین فضا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر میخواهید با اصول دکوراسیون خانه بدون پنجره آشنا شوید، معایب آن را بدانید و روش های چیدمان دکوراسیون خانه بدون پنجره را درک کنید، همراه ما باشید.

کاهش متراژ سازه‌های آپارتمانی در فضاهای شهری امروزه، اصلی‌ترین دلیل ایجاد خانه‌های بدون پنجره است. گاهی نقشه سازه‌ها به شکلی است که برخی واحدها میان واحدهای دیگر قرار دارند و پنجره‌ای در آن‌ها وجود ندارد! گاهی نیز به دلیل استفاده از فضاهای زیر همکف، دکوراسیون خانه بدون پنجره شکل می‌گیرد. چیدمان و دکوراسیون خانه بدون پنجره کار دشواری است و باید هوشمندانه نقاط ضعف را بدانید تا برای یک دیزاین اصولی برنامه ریزی کنید.

در این بخش به بررسی دقیق دکوراسیون خانه بدون پنجره می‌پردازیم.

 

معایب دکوراسیون خانه بدون پنجره

دکوراسیون خانه بدون پنجره

قبل از هر بررسی، باید به معایب دکوراسیون خانه بدون پنجره اشاره کنیم. آگاهی از معایب این مدل دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا بتوانید هوشمندانه این نقاط ضعف را تلطیف کنید و برای داشتن یک فضای امن، آرام و زیبا تلاش نمایید. معایب داشتن خانه بدون پنجره کم نیست! در این بخش به بررسی دقیق معایب این سبک خانه‌ها اشاره می‌کنیم.

  • کمبود نور طبیعی: بدون پنجره، امکان ورود نور طبیعی به خانه، تقریبا صفر است، مگر در فضاهای خاصی نواحی برای نورگیر درنظر گرفته شده باشد. اما به هر حال در چنین فضایی دریافت نور ضعیف است. این ممکن است باعث تاریکی و بروز افسردگی در بین اهالی خانه شود! حتی از دیدگاه دیگری می‌توان مدعی شد که چنین شرایطی سبب می‌شود تا برق بیشتری مصرف گردد و هزینه‌های جانبی به افراد تحمیل شود.
  • تهویه نامناسب: پنجره‌ها بهترین راه برای تهویه مناسب خانه‌ها محسوب می‌شوند. فضاهای بسته تهویه مناسبی ندارند و گردش هوای خوبی در خانه رخ نمی‌دهد. هرچه پنجره‌ها کم‌تر باشند، هوای خانه گرفته‌تر خواهد بود.
  • احساس انزوا: عدم وجود پنجره‌های مناسب در فضای خانه، حسی از انزوا را تداعی می‌کند. عدم امکان مشاهده فضای بیرونی خانه و مناظر طبیعی یا سازه‌های اطراف، موجب می‌شود تا احساسات ناخوش آیندی در افراد پدید آید.
  • مشکلات سلامتی: عدم دسترسی به نور طبیعی در فضای خانه بر روی سلامت افراد اثرگذار است. ایجاد مشکلات متعددی مثل افسردگی، اختلالات یادگیری و تمرکز، افزایش استرس و اضطراب همگی می‌توانند به عنوان آسیب‌های ناشی از عدم دسترسی به نور باشند.
  • دسترسی به فضای باز: بدون پنجره، دسترسی به فضای باز و فضای سبز کاهش می‌یابد. همین موضوع حس و حال ناخوش آیندی را تداعی می‌کند و نعمت مشاهده فضاهای خارجی از داخل و حضور طبیعت در زندگی شهری را غیرممکن می‌کند.
  • محدودیت در دکوراسیون: معمولا در دکوراسیون خانه بدون پنجره، امکان دیزاین فضا با بالاترین کیفیت و پتانسیل فراهم نیست. به این ترتیب برای داشتن دکوراسیون زیبا هزینه بیشتری نیاز خواهید داشت.
  • مشکلات ایمنی: شاید اصلا به این موضوع توجه نکرده باشید اما خانه های بدون پنجره از نظر ایمنی نیز گزینه مناسبی نیستند! گاز گرفتگی، نشت و انفجار گاز، آتش سوزی و زلزله از جمله حوادثی است که این مدل خانه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

پیشنهاد مطالعه: انواع پنجره را بشناسید و بهترین آن را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

 

ایده های عالی دکوراسیون خانه بدون پنجره

دکوراسیون خانه بدون پنجره ساده

دیزاین فضاهای بدون پنجره کار پر چالشی است. اما در حال حاضر شما به مشکلات این فضاها اشراف پیدا کرده‌اید. به همین دلیل خیلی راحت می‌توانید با درک نقطه ضعف‌ها راهکارهای مناسبی برای دیزاین دکوراسیون خانه بدون پنجره ارائه نمایید. در این بخش به بررسی دقیق ایده‌های عالی دکوراسیون فضاهای بدون پنجره اشاره می‌کنیم.

 

1. استفاده از رنگ‌های روشن

دکوراسیون خانه بدون پنجره ساده و روشن

انتخاب رنگ‌های روشن در دکوراسیون خانه بدون پنجره بهترین گزینه برای شما است تا بتوانید همه چیز را به شکلی مطلوب تجربه کنید. رنگ‌های روشن با انعکاس نور می‌توانند خلا عدم وجود نور طبیعی در این فضا را رفع کرده و فضا را دلبازتر نشان دهند. جالب است بدانید که این موضوع در تمام دیزاین فضا وجود دارد. انتخاب مبلمان روشن، اکسسوری‌های رنگی و کفپوش و دیوار پوش روشن همگی از جمله همین ایده هستند که رعایت آن به فضای مناسب شما کمک می‌کند.

 

2. استفاده از آینه

استفاده از آینه

قرار دادن آینه‌ در فضاهای کوچک و فضاهای گرفته بدون پنجره ایده مناسبی است. شما به راحتی می‌توانید با داشتن یک آینه مناسب، فضای خانه بدون پنجره را بزرگ‌تر نمایش دهید و حس دلگیری و کوچک بودن را از فضا دور کنید. به این ترتیب هم یک آیتم دکوراتیو استفاده کرده‌ایم، هم موفق به ایجاد وسعت بصری شده‌اید. آینه ضمن تمام این مزایا، با انعکاس مناسب نور می‌تواند ضعف نور در چنین فضاهایی را جبران کند.

 

3. روشنایی مصنوعی استفاده کنید

روشنایی مصنوعی استفاده کنید

یکی دیگر از اقداماتی که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید فضایی زیبا داشته باشید، نورهای مصنوعی است. استفاده از منابع نور مصنوعی مثل چراغ‌ها، لوسترها و لامپ‌ها می‌تواند نور به محیط اضافه کرده و جذابیت بصری فضا را افزایش دهید. در فضاهای بدون پنجره، نور مثل خون در رگ‌ها است! فضا را روشن می‌کند، وسعت دید خوبی می‌بخشد و جذابیت محیط را می‌افزاید!

یادتان باشد انتخاب نوع منبع نور، وابسته به سبک دکوراسیون است.

 

4. استفاده از تابلوها با تم طبیعت

استفاده از تابلوها با تم طبیعت

تابلوها و نقاشی‌ها با تصاویر زیبا می‌توانند دیوارها را تزئین کرده و جذابیت بیشتری به محیط اضافه کنند. استفاده از تابلوهایی که طرحی از طبیعت ارائه می‌کنند، به شدت جذاب بوده و فضای دکوراسیون خانه بدون پنجره را تلطیف می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: تابلو پشت مبل، دیوار خانه ات را خالی نذار!​​​​​​​

 

5. گل و گیاه مناسب تهیه کنید

گل و گیاه مناسب تهیه کنید

گل و گیاه یکی از بهترین دوستان ما در طبیعت و فضای داخلی است. برای حفظ ارتباط با طبیعت در دکوراسیون خانه بدون پنجره، حتما از گل و گیاه استفاده کنید و لذت ببرید. گل و گیاه در فضای داخلی موجب می‌شود تا بدون نگرانی از شرایط، حس بی نظیری را تجربه کنید و خلا عدم وجود دسترسی به فضا بیرونی را پر نمایید.

 

6. پنل‌های دیواری با تم طبیعت

پنل‌های دیواری با تم طبیعت

استفاده از پنل‌های دیواری ایده بسیار جذابی برای شما است. همانطور که می‌دانید، یکی از نقاط ضعف دکوراسیون خانه بدون پنجره، نداشتن ارتباط با محیط بیرونی و طبیعت است! در واقع شما از داشتن منظره محروم می‌شوید. به همین دلیل با کمک پنل های دیواری با تم طبیعت، شانس بالایی دارید تا بتوانید همه چیز را سر و سامان بدهید . این پنل‌ها تصاویری واقعی از طبیعت را اجرا می‌کنند و با تابش نور مناسب، به خوبی اجازه می‌دهند تا بتوانید حسی از طبیعت را تجربه کنید. حتی در بعضی از انواع پانل‌های دیواری می‌توانید با ایجاد استایل پنجره، دقیقا منظره خارج خانه را شبیع سازی کنید و از نتیجه آن لذت ببرید. مناظر دریا، کوه، جنگل، ساختمان‌ها و... همگی از جمله این موارد است.

 

7. پنکه های دکوراتیو تهیه کنید

پنکه های دکوراتیو تهیه کنید

همان‌طور که می‌دانید، بخشی از دکوراسیون خانه بدون پنجره وابسته به تهویه مناسب آن و جابجایی به موقع هوا است. استفاده از پنکه های سقفی دکوراتیو یا پنکه‌های دکوراتیو رومیزی، ایده مناسبی است تا بتوانید ضمن پوشش نقاط ضعف این مدل خانه‌ها، کاربرد مناسبی برای اهل خانه ایجاد نمایید.

 

8. دکوراسیون شیشه‌ای در خانه بدون پنجره

دکوراسیون شیشه‌ای را انتخاب کنید

استفاده از اشیاء شیشه‌ای و پارتیشنهای فضای داخلی که از جنس شفاف هستند، به شما شانس انعکاس و عبور نور میدهد! به همین دلیل در فضای بدون پنجره به خوبی میتوانید از نور استفاده کنید و فضایی جذاب رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: انواع پارتیشن شیشه ای

 

حل کردن مشکل نور در دکوراسیون خانه بدون پنجره

حل کردن مشکل نور در دکوراسیون خانه بدون پنجره

حل مشکل نور در دکوراسیون خانه بدون پنجره می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. به همین دلیل با مشاوره متخصصین بساز و بچین در این بخش راهکارهایی مهم و کاربردی برای حل کردن مشکل نور در دکوراسیون خانه بدون پنجره را بررسی می‌کنیم. در چنین فضاهایی استفاده از منابع نور مصنوعی مناسب بهترین کار است. شما باید با استفاده از لوستر، چراغ‌ و لامپ‌ها نور مورد نیاز محیط را تامین کنید. استفاده از سایر منابع نور مصنوعی با توجه به اندازه و نوع اتاق می‌تواند به تامین نور کافی و ایجاد فضایی روشن کمک کند. انتخاب لوستر با طراحی‌های روشن و شفاف یا استفاده از لامپ‌های LED کم مصرف، می‌تواند ایده خوبی برای چنین فضایی باشد. انعکاس نور در فضاهای کوچک اولویت بالایی دارد. شما می‌توانید با کمک پنل‌های نوری دکوراتیو که دارای سطحی سفید یا تصویری از طبیعت هستند، نور مورد نیازتان در فضا را تامین نموده و حسی از حضور در طبیعت را تداعی کنید. این تکنیک به خوبی می‌تواند نیازهای شما برای یک زندگی نرمال را پاسخ دهد.

 

حل کردن مشکل تهویه در دکوراسیون خانه بدون پنجره

حل کردن مشکل تهویه در دکوراسیون خانه بدون پنجره

تهویه مناسب در خانه بدون پنجره اهمیت بالایی دارد. در فضای خانه‌ها باید هوا به خوبی جریان داشته باشد. این موضوع نه تنها از نظر فنگ شویی، بلکه از لحاظ بهداشت و کیفیت زندگی نیز اهمیت دارد. شما به راحتی با دارا بودن تهویه مناسب می‌توانید هوای تازه را تجربه کنید، جریان هوا داشته باشید و بوی خوشی در خانه احساس کنید. به این منظور باید حتما از سیستم تهویه مصنوعی استفاده نمایید. به کار بردن این نوع تهیه به شما کمک می‌کند تا بتوانید نقاط ضعف چنین فضایی را پوشش دهید. استفاده از سیستم کولر در انواع مختلف، پنکه‌ها و انواع روش‌های رایج به شما کمک می‌کند تا در مقابل این مشکل ایستادگی کنید و یک شرایط نرمال را در فضای بسته رقم بزنید. روش دیگری که برای بهبود تهویه می‌توانید از آن استفاده کنید، استفاده از دستگاه‌های مخصوص مکش بو و هوا است که به هواکش شناخته می‌شوند. هواکش‌ها به خوبی می‌توانند عطر و بوی غذا را از فضای زندگی شما خارج کرده و شرایط را برای تهیه مناسب فراهم کنند. جالب است بدانید که نور‌های مصنوعی معمولاً گرمای زیادی تولید می‌کنند. به همین دلیل نیاز دارید تا هوا را جابجا کنید. برای این کار می‌توانید از فن‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع کمک بگیرید. با این اقدام به راحتی همه چیز برای داشتن یک فضای کاربردی فراهم است.

استفاده از تصفیه ‌کننده هوا یکی دیگر از راهکارهای بهبود تهویه خانه بدون پنجره است. شما در این فضا نه تنها به تهویه مناسب نیاز دارید، بلکه باید حتما برای داشتن یک فضای تازه با آب و هوای خوب تلاش کنید. تصفیه‌ کننده‌های هوا می‌توانند به تصفیه هوای داخل و از بین بردن ذرات معلق و بوی نامطبوع کمک کنند. وجود دستگاه های تهویه هوشمند مثل داکت اسپلیت‌های نسل جدید برای این فضاها ایده مناسبی است. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از سرمایش و گرمایش مطلوب در این دستگاه‌ها، فضای دلپذیری در خانه ایجاد کنید.در کنار چنین دستگاه‌هایی، قطعا وجود واکش مخصوص اهمیت دارد! چرا که می‌توانید با خارج کردن گرمای خانه، هوای تازه را جایگرین نمایید.

 

دکوراسیون خانه بدون پنجره و کلام آخر

اگر بخواهید برای برطرف کردن ضعف های دکوراسیون خانه بدون پنجره، اقدام مناسبی داشته باشید؛ لازم است تا جزییات بالا را به مرور عملی کنید. این اقدام به شما کمک میکند تا بتوانید حس و حال خوبی را تجربه کنید.

شما چه ایده ای برای دکوراسیون خانه بدون پنجره دارید؟ آن را بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید