مدل پرده کوتاه برای پذیرایی و اتاق خواب + تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

انواع مدل پرده کوتاه، نصب پرده کوتاه، پرده کوتاه در پذیرایی، ست کردن مدل پرده کوتاه، مدل‌های بی‌نظیر پرده کوتاه

چه یک طراح داخلی باشید یا یک صاحب خانه، می‌دانید که پرده‌ها در بیان زیبایی‌شناسی کلی خانه مهم هستند. پرده‌ها از طریق میزان نوری که وارد می‌کنند، پارچه، رنگ، پایین یا کنار کشیدن آن دکوراسیون را می‌سازند یا شکل می‌دهند. همیشه لازم نیست پرده‌ها بلند باشند بلکه مدل پرده کوتاه اخیرا بسیار ترند شده است.

 

انواع مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

پرده‌های کوتاه به دلیل اینکه پارچه کمتری در تولید آن‌ها به کار رفته است هزینه کمتری دارند از این رو از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. پرده‌های کوتاه یکی از محبوب‌ترین نوع پرده‌ها هستند که راحت‌تر نصب و شسته می‌شوند از این رو در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از پرده کوتاه نه تنها در منازل مسکونی بلکه در سایر مراکزی که نیاز به پرده است مانند سالن‌ها، مهد کودک، مدارس، مراکز فرهنگی و ... نیز استفاده می‌شود.

مدل پرده کوتاه به قدری متنوع است که نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توان از پرده کوتاه در آن استفاده کرد، آشپزخانه است. آشپزخانه‌ها به دلیل اینکه وجود پنجره در آنجا واجب است بهترین مکان برای نصب پرده کوتاه هستند. پرده کوتاه احتمال برخورد کمی با گاز هنگام وزش باد داشته و کمتر کثیف می‌شود زیرا با زمین برخوردی ندارد.

 

نصب پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

انواع مدل پرده کوتاه را می‌توان به پنجره نصب کرد. در بعضی از آن‌ها میله یا چوب پرده پنهان مانده و در برخی دیگر چوب پرده کاملا عیان است. حتی مدل‌هایی وجود دارد که چوب پرده پایین‌تر نصب شده طوریکه تقریبا در وسط قرار می‌گیرد. برای نصب پرده باید نوع باز شدن پنجره را در نظر گرفت. پنجره‌هایی که به صورت کشویی باز می‌شوند یکی از ایده‌آل‌ترین پنجره‌ها بوده که تقریبا همه مدل پرده کوتاه با آن سازگار است.

حتی می‌توان پرده کوتاه را با پرده دیگری ترکیب کرده و از آن‌ها به عنوان مکمل استفاده کرد، مثلا پرده زیرین کوتاه و حریری ساده بوده و پرده رویی همچون والان که آن هم کوتاه است روی پرده زیرین را بپوشاند. انواع مدل پرده کوتاه قابلیت ترکیب شدن با پرده‌های دیگر و حتی با پارچه‌ای کاملا متفاوت را داشته که نمای زیبایی را به وجود می‌آورد.

پرده‌های کوتاه لزوما از پارچه و به صورت ساده یا چین دار نیستند بلکه می‌توانند از نوع زبرا، کرکره، بالون، کافه‌ و ... باشند. هرکدام از این پرده‌ها زیبایی خاص خود را دارند. جالب است بدانید برخی از پرده‌های کوتاه به ویژه در خانه‌هایی که پنجره بزرگ سراسری دارند می‌توان از نوع برقی آن استفاده کرد. در چنین حالتی پرده به کمک یک ریموت کنار رفته و باز و بسته می‌شود.

 

حتما بخوانید:

 

پرده کوتاه در پذیرایی، آری یا خیر؟

مدل پرده کوتاه

پرده پذیرایی کوتاه باشد یا بلند؟ به طور کلی مدل پرده کوتاه یادآور محیطی غیر رسمی و خودمانی است اما هیچ الزامی وجود ندارد که نتوان در محیطی مانند سالن پذیرایی که جنبه رسمی دارد از پرده‌های کوتاه استفاده کرد. پرده‌های کوتاه می‌تواند از پارچه‌های رسمی، کلاسیک و فاخر تهیه شده و همچون پرده بلند پنجره و دیوار را بیارایند.

 

ست کردن مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

پرده کوتاه را با موارد متعددی می‌توان ست کرد. به عنوان مثال می‌توان رنگ گل‌های موجود در پرده را با طرح‌های روی کاغذ دیواری یا رنگ لوستر ست کرد. حتی می‌توان کوسن‌هایی را از پارچه پرده تهیه کرده تا کل دکوراسیون منزل هماهنگ‌تر به نظر برسد.

گاهی بهتر است پرده کوتاه کاملا ساده باشد زیرا فضا به قدری با طرح‌ها و رنگ‌ها شلوغ شده است که وجود یک آیتم ساده باعث چشمگیرتر شدن آن می‌شود. حتی در یک محیط کاملا ساده می‌توان برعکس عمل کرد طوریکه پرده شلوغ و طرح‌دار باعث جان بخشیدن به فضا شود.

بخوانید: انواع کوسن مبل | کدام مدل با مبل و پرده من ست می‌شود؟

 

انتخاب شما چیست؟ مدل پرده کوتاه ساده یا شلوغ؟

 

مدل‌های بی‌نظیر پرده کوتاه

پرده‌های کوتاه مدتی بسیار مد بودند اما رفته رفته جای خود را به پرده‌های بلند دادند. چند سالی است دوباره پرده‌های کوتاه مد شده‌اند طوریکه در تغییر دکوراسیون توصیه می‌شود گاهی به جای پرده بلند از مدل کوتاه آن استفاده شود. اکنون در این بخش از سایت بساز و بچین شما را به دیدن چندین مدل دوست داشتنی از پرده‌های کوتاه دعوت می‌کنیم:

 

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه سبز

مدل پرده کوتاه صورتی

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه کرم

مدل پرده کوتاه ماه و ستاره

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه اتاق خواب

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه زبرا

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه ضخیم

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه

مدل پرده کوتاه مشکی

مدل پرده کوتاه بنفش

مدل پرده کوتاه ساده

مدل پرده کوتاه سفید

 

پیشنهاد مطالعه:

 

کلام آخر

مدل پرده کوتاه می‌تواند مدرن یا کلاسیک باشد. گاهی در برخی از خانه‌ها ترجیح داده می‌شود دکوراسیون سلطنتی با پرده کوتاه اجرا شود که نوعی سنت شکنی بوده اما در نوع خود بسیار جالب است. پرده‌های کوتاه بسیار متنوع و بی نظیر هستند که به زیبایی محیط می‌افزایند.

از گروه مجریان و فروشندگان بساز و بچین قسمت پرده و کرکره می‌توانید برای خرید و نصب بهترین مدل پرده کمک گرفته و از خدمات مجموعه‌ها بهره‌مند شوید.

 

برچسب ها:
پرده کوتاه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید