راهنمای خرید میز و صندلی تراس و بالکن + مدل‌های مختلف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

راهنمای خرید میز و صندلی برای بالکن و تراس، مدل های مختلف میز و صندلی تراس، ویژگی‌های مدل‌های مختلف میز و صندلی تراس و بالکن

در قدیم تقریبا بیشتر خانه‌ها حیاط داشتند اما با گسترش زندگی آپارتمان نشینی به تدریج حیاط‌ها جای خود را به بالکن و تراس دادند. بالکن و تراس نه تنها برای لباس پهن کردن، کباب درست کردن و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه می‌توان در آنجا میز و صندلی چید و از تماشای منظره شهر، باغ، حیاط و ... لذت برد. به راستی کدام میز و صندلی‌ها برای فضای بالکن و تراس مناسب هستند؟ راهنمای خرید میز و صندلی تراس و بالکن در ادامه به طور کامل شرح داده شده است.

 

میز و صندلی برای بالکن و تراس

میز و صندلی بالکنی صورتی

میز و صندلی تراس چوبی

بالکن و تراس‌ها قسمتی از خانه هستند که درب آن‌ها از آشپزخانه، اتاق خواب یا سالن پذیرایی و یا نشیمن باز می‌شود که در واقع نوعی پناهگاه به شمار می‌رود. اگر این فضا با وسایل درست چیده شود به جذابیت بالکن افزوده شده و زمینه‌ای برای تفریح و آرامش فراهم می‌شود. آشنایی با راهنمای خرید میز و صندلی تراس و بالکن باعث می‌شود از میان مدل‌های متنوع بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

ویژگی‌های مدل‌های مختلف میز و صندلی تراس و بالکن

میز و صندلی مخصوص بالکن طوسی

میز و صندلی بالکن

میز کمجا مخصوص بالکن

از آنجایی که بالکن‌ها متراژهای متفاوتی دارند و برخی از آن‌ها به درازا کشیده شده‌اند اما برخی دیگر حالت مربع دارند، مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارد که هرکدام از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند، از جمله:

  • یکی از مدل‌های صندلی لانژ، ست دو نفره، نیم ست و ... را می‌توان در تراس چیدمان کرد.
  • دارای جنس‌های مختلف استیل، فلزی، حصیری، پارچه‌ای، چوبی و پلاستیکی است.
  • تنوع رنگی بالایی دارد که می‌تواند متناسب با دکوراسیون مد نظر انتخاب شود.

قبل از انتخاب میز و صندلی مورد نظر باید این نکته را در نظر گرفت که چه نوع استفاده‌ای می‌خواهید از بالکن داشته باشید. اگر قرار است هر از چند گاهی در بالکن بنشینید بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که جمع و جور، سبک و ارزان قیمت هستند اما اگر برای دورهمی‌ها، شب نشینی و ... می‌خواهید استفاده کنید بهتر است مدل‌های شیک و با کیفیت را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت بالکن با تراس

 

انواع متریال میز و صندلی تراس و بالکن

میز و صندلی تراس

میز و صندلی تراس چوبی

میز و صندلی بالکن به شکل نیمکت

میز و صندلی که قرار است خریداری و چیدمان شود مستلزم آشنایی با راهنمای خرید میز و صندلی تراس و بالکن است. اول از همه باید متریال را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب کرد تا عمر محصول کاهش نیابد و همچنان زیبایی خود را حفظ کند. چوب متریالی مناسب در ساخت میز و صندلی است که از درختان کاج، ساج، شوریا، اکالیپتوس، سرو و صنوبر تهیه می‌شود. فلز نیز انعطاف پذیری بالایی داشته که اگر از آلومینیوم ساخته شده باشد هرگز زنگ نخواهد زد اما در فصل تابستان بسیار داغ می‌شود.

میز و صندلی های ساخته شده از پلاستیک شکل‌های زیبایی دارند و سبک وزن هستند در نتیجه به راحتی جا به جا می‌شوند اما مناسب مناطق با وزش باد شدید مناسب نیستند. نوع دیگری از میز و صندلی‌های بالکنی از پلاستیک پروپیلن ساخته شده که در برابر تخریب شیمیایی و گرما بسیار مقاوم هستند. میز و صندلی مدل حصیری از الیاف مصنوعی بافته شده اند در برابر انواع شرایط جوی مناسب بوده و عمری طولانی مدت و ظاهری بادوام و ماندگار دارند.

 

مدل‌های مختلف میز و صندلی بالکن و تراس

 میز و صندلی بالکن و تراس حصیری

 میز و صندلی بالکن و تراس قرمز

در این قسمت از سایت بساز و بچین در بخش راهنمای خرید میز و صندلی تراس و بالکن جا دارد اشاره‌ای به مدل‌های مختلف داشته باشیم. یکی از مدل‌های میز و صندلی مناسب تراس و بالکن، مدل تاشو است. هماهنطور که از نام آن پیداست چنین میز و صندلی‌هایی قابلیت تا شدن را داشته که می‌توان هنگام عدم استفاده آن را جمع کرد. نوع دیگری از میز و صندلی‌های تاشو وجود دارد که علاوه بر تاشو بودن به به دیوار یا نرده تراس وصل می‌شوند که پس از استفاده می‌توان آن‌ها را جمع کرد.

میز و صندلی‌هایی وجود دارد که شبیه به نیمکت بوده و جای کمتری اشغال می‌کنند که مناسب بالکن و تراس‌های کوچک هستند. نوع دیگری از میز و صندلی های تراس مدل ناهارخوری بوده که از متریال مناسب ساخته شده‌اند. اگر دنبال گزینه‌ای برای لم دادن و دراز کشیدن هستید می‌توانید سراغ صندلی‌های لانژ بروید که از ترکیب فلز و پارچه یا پلاستیک ساخته می‌شوند. صندلی‌های تابی قابلیت تاب خوردن داشته که از سقف آویزان شده یا دارای پایه هستند که به تنهایی و بدون اتصال به سقف قابل استفاده هستند.

 

عوامل موثر بر قیمت میز و صندلی بالکن و تراس

 میز و صندلی بالکن و تراس سفید

جزئیات در  میز و صندلی بالکن و تراس

 میز و صندلی بالکن و تراس تاشو

اهمیت طراحی ظریف در  میز و صندلی بالکن و تراس

یکی از موارد مهم در خرید میز و صندلی تراس و بالکن، قیمت است. قیمت میز و صندلی بالکن به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله:

  • کیفیت مواد اولیه: هرچه مواد اولیه به کار رفته در ساخت میز وصندلی کیفیت بالاتری داشته باشد، محصول قیمت بالاتری خواهد داشت.
  • کیفیت تولید و ساخت: میز و صندلی که توسط متخصصان به صورت اصولی و با کیفیت بالا ساخته شود قیمت بالایی دارد.
  • طراحی: هرچقدر جزئیات به کار رفته در طراحی میز و صندلی بالکن و تراس بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد.
  • برند تولید کننده: برندهای مطرح به دلیل استفاده از تخصص طراحان و در اختیار داشتن کارگاه‌های مجهز دارای محصولاتی با قیمت بالاتر هستند.

 

نکات مهم در خرید میز و صندلی بالکن و تراس

 میز و صندلی بالکن و تراس آبی

 میز و صندلی بالکن و تراس گرد

پس از آشنایی با راهنمای خرید میز و صندلی تراس و بالکن اکنون نوبت به یادآوری نکات مهمی می‌رسد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان بهترین انتخاب را داشت. 6 نکته مهم در خرید میز و صندلی بالکن عبارتند از:

  • بودجه و فضایی را که در اختیار دارید را مشخص کنید: هرچقدر فضا بزرگ‌تر باشد ست‌های بزرگ‌تر و بیشتری را می‌توان خریداری کرد در نتیجه بودجه بیشتری نیاز است.
  • محصولی با دوام انتخاب کنید: از آنجایی که میز و صندلی در فضای باز مورداستفاده قرار می‌گیرند معمولا در معرض تابش آفتاب، برف، باران و طوفان هستند بنابراین بهتر است جنسی انتخاب شود که با دوام بوده و بتوان برای مدتی طولانی از آن استفاده کرد.
  • محصولی که ضد آب است را انتخاب کنید: میز و صندلی بالکن در هر آب و هوایی نیاز به تمیز کردن دارند که با آب راحت‌تر و بهتر تمیز می‌شوند در نتیجه بهتر است ضد آب باشند.
  • محصولی که در برابر تابش نور خورشید مقاوم است را انتخاب کنید: نور خورشید نه تنها رنگ میز و صندلی را کمرنگ می‌کند بلکه می‌تواند باعث پوسیدگی آن شود پس محصول انتخابی باید در برابر نور خورشید با دوام باشد و به سرعت داغ نشود.
  • میز و صندلی سبک انتخاب کنید: میز و صندلی‌های بالکن و تراس نیاز به جا به جایی جهت نشستن و برخاستن و یا نظافت دارند پس حتما محصولی سبک انتخاب کنید.
  • میز و صندلی چند منظوره بخرید: بعضی از انواع میز و صندلی‌های بالکنی طوری طراحی و ساخته شده‌اند که از آن‌ها نه تنها در تراس بلکه در قسمت‌های دیگر هم می‌توان به عنوان میز و صندلی مطالعه، کار و ... استفاده کرد که جزو بهترین انتخاب‌ها برای خرید هستند.

 

حتما بخوانید:

 

کلام آخر

بالکن و تراس فضایی برای استراحت و لذت بردن از منظره شهری است بنابراین به جا خواهد بود که به جای انباشتن وسایل در آنجا، از میز و صندلی استفاده کرده تا زیبایی بصری ساختمان به هم نخورد. این راهنمای خرید میز و صندلی تراس و بالکن مهم‌ترین نکات را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید از میان گزینه‌های متنوع بهترین انتخاب را داشته باشید.

از طریق لینک ثبت درخواست می‌توانید کالای مورد نظر خود را در اسرع وقت از طریق کارشناسان بساز و بچین بیابید.

 

برچسب ها:
راهنمای خرید
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید