دکوراسیون بالکن بزرگ، با این ایده‌ها قدر این نعمت را بدانید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

ایده‌های طراحی دکوراسیون بالکن بزرگ، کفپوش، دیوارپوش و طراحی سقف بالکن بزرگ، نورپردازی بالکن بزرگ، مبلمان و باربیکیو برای در طراحی بالکن و...

داشتن بالکن بزرگ یک نعمت است که در بعضی از خانه‌ها دیده می‌شود. بالکنی که بزرگ است محدودیت فضا نداشته و نسبت به بالکن کوچک می‌توان راحت‌تر آن را چیدمان و تزئین کرد. بالکن بزرگ برای آپارتمان‌نشین‌ها حکم حیاط داشته که زیبایی و راحت بودن در آن اهمیت دارد. دکوراسیون بالکن بزرگ با ایده‌های مختلف قابل انجام است که در این بخش از سایت بساز و بچین با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

ایده‌های طراحی دکوراسیون بالکن‌های بزرگ

بالکن بزرگ زیبا

با گسترش زندگی آپارتمان نشینی اهمیت حیاط و فضای سبز بیشتر درک شد اما استفاده از حیاط به صورت مشترک برای همه ساکنین به صورت یکجا و خصوصی امکان پذیر نیست از این رو بخشی از متراژ آپارتمان به بالکن اختصاص داده شده است. بالکن بزرگ می‌تواند فضایی دلنشین به وجود آورد تا از منظره زیبای به وجود آمده استفاده کرد. دکوراسیون بالکن بزرگ برحسب سلیقه و نیاز با ایده‌های مختلف انجام می‌شود که با به کار بردن آن‌ها، بالکن به دوست داشتنی‌ترین بخش منزل تبدیل خواهد شد، از جمله:

 

بخوانید: تفاوت بالکن با تراس

 

کفپوش در دکوراسیون بالکن بزرگ

بالکن بزرگ با چیدمان مبل

کفپوش بالکن جزو مهم‌ترین بخش دکوراسیون است که باید به آن اهمیت داد کفپوش‌ها نقش مهمی در نمای ظاهری بالکن داشته که به طور ویژه به آن پرداخته می‌شود. در دکوراسیون بالکن بزرگ از کفپوش‌های صیقلی خودداری می‌شود زیرا با بارندگی احتمال سر خوردن روی آن‌ها زیاد است در نتیجه به جای آن از ترموود (چوب‌نما، چوب حرارت دیده)، سنگ، سرامیک، چمن مصنوعی و ... استفاده می‌شود.

می‌توان در طراحی و دکوراسیون بالکن بزرگ در بخش کف سازی ایده‌های خلاقانه به کار برد، به عنوان مثال کفپوش از جنس چوب‌نما انتخاب شود و در کناره‌ها از شن‌های سفید رنگ استفاده کرد تا فضایی برای پرورش و کاشت گل و گیاهان به وجود آید.

 

گل و گیاهان در دکوراسیون بالکن بزرگ

استفاده از گیاهان و اکسسوری در دیزاین بالکن بزرگ

گل‌ها و گیاهان به قدری زیبا، جذاب و فریبنده هستند که با بوی خود دلربایی می‌کنند. استفاده از گل و گیاهان در طراحی داخلی بالکن‌های بزرگ رواج یافته است زیرا باعث دلنشین‌تر شدن فضا شده و آرامش و طراوت را به وجود می‌آورند. انواع مختلفی از گل و گیاهان وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در بالکن خانه‌ها استفاده کرد که بعضی از آن‌ها به صورت درختچه آپارتمانی بوده و بعضی دیگر مانند گل کاغذی، نیلوفر، گل انارک، پیچ امین الدوله، اقاقیا و ... از جمله گیاهان بالکنی به شمار می‌روند.

اگر فضای کافی در بالکن وجود داشته باشد می‌توان چنین گیاهانی را داخل بالکن روی زمین کاشت در غیر این صورت می‌توان گلدان‌هایی را تهیه کرد که به نرده وصل شده تا نمایی زیبا به وجود ‌آورند. حتی می‌توان از دیوارها برای قرار دادن گل و گیاه استفاده کرد که طبیعت را به درون آورده و باعث ایجاد گرین وال (دیوار سبز) می‌شوند. گیاهان خودرو و عمودی مناسب‌ترین نوع گیاهان برای استفاده در دیوار بالکن هستند.

 

بخوانید

لیست درختچه‌های آپارتمانی، درختی به قامت دکوراسیون منزل شما

چه گیاهانی برای تراس مناسب است ؟ | گیاهان همیشه سبز برای بالکن

 

دیوارپوش در دکوراسیون بالکن بزرگ

دکوراسیون بالکن بزرگ با مبل راحتی و میز گرد

دکوراسیون بالکن بزرگ با هدف ایجاد فضای آرامبخش انجام می‌شود که افراد خوش ذوق پا فراتر گذاشته و آن را به زیبایی تمام می‌آرایند. دیوارپوش در فضای کلی بالکن تاثیر می‌گذارد که بهتر است با کفپوش همخوانی داشته و قابل شستشو باشد. انواع دیوارپوش بالکن عبارتند از:

  • چوبی
  • کاشی
  • آجر نما
  • سرامیک
  • پی وی سی
  • بتن اکسپوز
  • میکروسمنت
  • سنگ (مصنوعی و طبیعی)

برای ایجاد خلاقیت بیشتر می‌توان درون دیوار فرورفتگی ایجاد کرد تا مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان یا اکسسوری‌ها به وجود آید. جنس پوشش فرورفتگی‌ها می‌تواند متفاوت از جنس دیوارپوش باشد تا توجه‌ها به آن جلب شود. در بعضی از خانه‌ها متریال دیوار تا بخشی از سقف یا همه سقف امتداد یافته است تا ظاهری یکدست به وجود آید.

 

طراحی سقف در دکوراسیون بالکن بزرگ

نمایی از بالکن در غروب

استفاده از پنکه سقفی در بالکن

همانقدر که کفپوش و دیوارها در دکوراسیون بالکن بزرگ مهم هستند، از اهمیت سقف نباید غافل شد. سقف‌ها در بالکن مانع از تابش مسقیم آفتاب شده و در برابر بارش برف و باران محافظت ایجاد می‌کنند. طبقات آخر در آپارتمان‌ها یا خانه‌های ویلایی می‌توانند از سقف‌های شیشه‌ای، کاذب و متحرک استفاده کنند اما در آپارتمان یا برج‌هایی که سقف هر طبقه، کف طبقه بالا محسوب می‌شود نیاز است سقف‌های مقاوم‌تری به کار برده شود.

سقف‌ها با توجه به متریالی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود می‌توانند محیط را بزرگ‌تر، ارتفاع را بلندتر یا کوتاه‌تر جلوه دهند. سقف‌ها باید به گونه‌ای بوده که علاوه بر ایجاد نمایی زیبا، سرمایش و گرمایش محیط را راحت‌تر کرده و مانع از هدر رفتن انرژی شوند. در دکوراسیون بالکن بزرگ در قسمت سقف‌ها باید سیم‌کشی برق، دوربین‌های امنیتی، حسگرهای آتش نشانی، مه پاش، سیستم روشنایی و ... را در نظر گفت تا زیبایی بصری به هم نخورد. بهتر است رنگ سقف با دیوارپوش و کفپوش همخوانی داشته باشد.

 

نورپردازی در دکوراسیون بالکن بزرگ

نورپردازی بالکن در غروب

مکانی دنج و آرام در بالکن بزرگ

یکی از مهم‌ترین عناصر در بهتر نشان دادن دکوراسیون بالکن بزرگ، نورپردازی است. بالکن فضایی برای استراحت، تماشای منظره اطراف و حتی مطالعه کردن، غذا خوردن و ... است که می‌بایست نور کافی در آنجا وجود داشته باشد. نورپردازی نه تنها جنبه روشنایی بلکه زیبایی هم دارد. قرار دادن نور جهت دار و ملایم اطراف میز، گلدان، نیمکت، مبلمان و ... فضایی آرام‌بخش و رویایی به وجود می‌آورد.

در طراحی داخلی بالکن‌های بزرگ می‌توان از چراغ آویز، چراغ سقفی، چراغ دیواری، چراغ ستونی یا چراغ‌های رشته‌ای و حتی فانوس استفاده کرد که مخصوص بالکن ساخته شده‌اند. نورافکن‌ها می‌توانند به گونه‌ای باشند که شدت تابش نور آن‌ها را کم و زیاد کرد. گزینه‌های روشنایی علاوه بر روشنایی و زیبایی، حس امنیت را به وجود می‌آورند تا فرد هنگامی که بر روی مبلمان نشسته است ذهنی آرام و آسوده داشته باشد.

 

مبلمان در دکوراسیون بالکن بزرگ

استفاده از راک در بالکن بزرگ

استفاده از صندلی راک در دکوراسیون بالکن بزرگ

اهمیت مبله کردن بالکن بزرگ

در دکوراسیون بالکن بزرگ به دلیل وجود فضای کافی می‌توان از مبلمان برای ایجاد راحتی بیشتر استفاده کرد. مبل و صندلی مخصوص باغ استحکام و کیفیت لازم را داشته که در برابر شرایط مختلف جوی دوام می‌آورند و معمولا از جنس پلیمر، حصیر پلیمری، فرفورژه، چوبی و یا پلاستیک هستند. مبلمان فضای بالکن در تعداد ست‌های مختلف به فروش می‌رسند که در صورت دلخواه می‌توان آن‌ها را همراه با میز جلومبلی تهیه کرد.

ابعاد مبلمان مخصوص بالکن که به آن‌ها مبلمان باغی نیز گفته می‌شود باید با ابعاد بالکن سازگاری داشته باشد و در آن احساس راحتی کرد. عموما چنین مبلمانی تشک‌های جدا شونده دارند که هنگام بارندگی یا عدم استفاده می‌توان آن‌ها را جمع کرد و حتی شست. استفاده از تاب در بالکن ایده دیگری است که بسیار خوشایند بوده و دکوراسیون بالکن بزرگ را تکمیل می‌کند. تاب را می‌توان به صورت صندلی تابی (راک) تهیه کرد.

 

بخوانیدمیز و صندلی فضای باز چوبی فلزی برای تراس و بالکن

 

باربیکیو در دکوراسیون بالکن بزرگ

استفاده از باربیکیو در بالکن بزرگ بر روی نرده

نمایی از دکوراسیون بالکن بزرگ

در دکوراسیون بالکن بزرگ می‌توان از باربیکیو استفاده کرد. باربیکیو فضایی برای طبخ و پختن غذاهایی مانند کباب، جوجه و ... فراهم می‌آورند. انواع باربیکو مورد استفاده در بالکن‌ها عبارتند از:

  • گازی
  • ذغالی
  • دیواری

نوع جدیدی از باربیکیوها وجود دارد که در میز تعبیه شده‌اند که با ایجاد یک درپوش تبدیل به میز جلومبلی خواهد شد. هر یک از این باربیکیوها از متریال‌های مختلفی اعم از آجر، فلز و سنگ ساخته شده‌اند که در گوشه‌ای از بالکن و یا روی نرده قابل استفاده هستند. طبخ غذا در هوای آزاد یکی از خوشی‌های کوچک است که منجر به ایجاد خاطره خوش می‌شود.

 

نرده در دکوراسیون بالکن بزرگ

نرده مورد استفاده در بالکن

استفاده از حصیر به عنوان نرده در بالکن بزرگ

نرده های مشکی در بالکن بزرگ

ساکنین آپارتمان به دلیل اینکه از قبل بنا آماده شده است موظف هستند نمای بیرونی ساختمان را حفظ کنند اما می‌توانند با شیشه دار کردن یا توری کردن آن اندکی تغییرات ایجاد نمایند. خانه‌های ویلایی و شخصی ساز چنین محدودیتی را نداشته که در دکوراسیون بالکن بزرگ می‌توان به نرده‌ها توجه کرد. نرده‌ها بخشی از زیبایی بالکن را تشکیل داده و فضایی امن ایجاد می‌کنند.

بهتر است نرده انتخابی با سبک ساختمان همخوانی داشته و رنگ آن طوری انتخاب شود که با سقف و دیوارپوش بالکن سازگاری داشته باشد. روی نرده‌ها را می‌توان با گل و گیاه تزئین کرد یا آن‌ها را ساده انتخاب کرد. حفاظ و نرده بالکنی می‌تواند تمام قد بوده که فضای درونی خانه را بپوشاند یا اینکه ارتفاع آن نصفه باشد که از جنس چوب، فلز، شیشه، آلومینیوم، سنگ، پلاستی و ... ساخته می‌شوند.

 

بخوانیدطراحی بالکن زیبا و مدرن

 

کلام آخر

داشتن بالکنی بزرگ آرزویی است که بر هیچ کس عیب نیست. دکوراسیون بالکن بزرگ یکی از لذت‌ بخش‌ترین قسمت‌های طراحی داخلی و دیزاین منازل است که توجه به جزئیات در آن مهم است.

آیا شما هم صاحب بالکنی بزرگ هستید یا در اطراف خود جایی را سراغ دارید که متراژ بالکن بالا باشد؟ اگر پاسخ مثبت است از چه ایده‌هایی در آراستگی و دکوراسیون بالکن استفاده شده است؟ در بخش نظرات منتظر قلم سبز شما هستیم.

 

برچسب ها:
طراحی بالکن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید