خرید میز ناهارخوری گرد، یک انتخاب دکوراتیو جذاب در خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

اگر میخواهید برای خرید میز ناهارخوری گرد اقدام کنید و بهترین مدل میز ناهار خوری را تهیه کنید، همراه ما باشید.

یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی که برای خرید میز می‌توانید مدنظر قرار دهید، خرید میز ناهارخوری گرد است. با خرید این مدل میز ناهار خوری گرد می‌توانید به راحتی استایلی بی نظیر و جذاب در فضای ناهارخوبی منزل ایجاد کنید. انتخاب میز گرد مزایای متعددی دارد و استایل شیک و چشم نوازی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید حتما برای انتخاب این سبک میز ناهار خوری، آگاهی کافی داشته باشید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. در این مقاله از بساز و بچین، با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌شده و درخواست‌های مکرر شما عزیزان، قصد داریم اطلاعاتی در زمینه خرید میز ناهارخوری گرد ارائه کنید.

اگر شما نیز تمایل دارید اطلاعاتی از نحوه خرید میز ناهارخوری گرد کسب کنید و جزییاتی از نحوه انتخاب و پارامترهای مطرح در انتخاب را بدانید، همراه ما باشید.

 

میز ناهارخوری گرد

میز ناهار خوری گرد چوبی

یکی از محبوب‌ترین فرم‌هایی که برای میز ناهار خوری توصیه می‌شود، مدل گرد آن است. میز ناهار خوری گرم با استایلی شیک و جذاب، خودش را در محیط خانه نشان می‌دهد. تاثیر میز گرد در دکوراسیون داخلی تا حدی عمیق است که بسیاری از افراد برای خرید آن دچار تردید می‌شوند. انتخاب بین میز مستطیل و گرد چالش‌های خاص خودش را دارد که در انتهای این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. اما بهتر است بدانید که در زمان خرید میز ناهارخوری گرد، باید حواس‌تان به اندازه میز باشد.  ابعاد خانه شما تعیین می‌کند که آیا میز گرد برای ان مناسب است یا خیر! نکته دیگر انتخاب استایل طراحی میز است. شما باید متناسب با سبک دیزاین فضای منزل‌تان، یک استایل مطلوبی انتخاب نمایید. به همین دلیل لازم است تا یک میز شیک و دارای هارمونی انتخاب نمایید. توجه به متریال ساخت میز ناهار خوری گرد نیز، یک پارامتر مهم و اثرگذار در قیمت و استایل ظاهری است. با توجه به تمام این پارامترها، می‌توانید اقدام به خرید میز ناهارخوری کنید.

بیشتر بخوانید: میز ناهارخوری کمجا برای دکوراسیون خانه کوچک شما

 

راهنمای خرید میز ناهارخوری گرد

میز ناهار خوری گرد چوبی مدرن و شیک

خرید میز ناهارخوری گرد یک انتخاب نهایی برای شما است. به همین دلیل باید اصول انتخاب را بدانید و دقیقا متناسب با همان جزییات دست به اقدام بزنید. با استفاده از یک دستورالعمل حرفه‌ای، می‌توانید بهترین مدل و مناسب‌ترین میز را انتخاب نمایید. در ادامه راهنمای انتخاب و خرید میز ناهار خوری گرد را بررسی می‌کنیم. این جزییات به شما کمک می‌کند تا انتخاب موفقیت آمیزی داشته باشید.

 

1- نیازسنجی دقیق

میز ناهار خوری گرد  با استایل نئو کلاسیک

قبل از هرگونه تصمیم گیری برای خرید میز ناهار خوری گرد، باید نیاز سنجی انجام دهید. بررسی تمام جزییات، نیازها و شرایط فعلی محلی که میز در آن قرار می‌گیرد، به شما کمک می‌کند تا انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. اگر فرد متخصصی در این راستا ندارید، حتما جزییات را در یک کاغذ یادداشت کنید و شرایط فعلی، محدودیت‌ها، انتظارات شخصی از فضا و نیازهای‌تان را بنویسید.

یادتان باشد که میز گرد تنها مختص فضاهایی است که دکوراتیو بودن جزییات برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

2- بررسی و تعیین حد و حدود وضع موجود

میز ناهار خوری گرد سرمه ای رنگ

معمولا برای قرار گرفتن یک میز در هر بخش از خانه، لازم است تا ابعاد و محدودیت‌های فضا را درک کنید. به همین دلیل لازم است تا پلانی حدودی از محب قرار گیری آن بکشید. جزییات را درج کنید، ابعاد فضا را مشخص کنید و ناحیه خالی برای جا نمایی میز ناهار خوری گرد را مشخص نمایید. با تمام این کارها می‌توانید به بهترین شکل ابعاد ماجرا و وضع موجود را تعیین کنید. نتیجه چنین انتخابی، بسیار هوشمندانه خواهد بود. خرید با آگاهی کامل تحت هیچ شرایطی جایی برای پشیمانی باقی نمی‌گذارد. پس تمام مراحل خرید میز ناهار خوری گرد را دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: انواع میز ناهارخوری، قبل از خرید این ۴ مورد را بررسی کنید!

 

3- تعیین سبک دکوراسیون داخلی

میز ناهار خوری گرد چوبی لاکچری

قبل از اقدام به خرید یا ثبت سفارش، باید مشخص کنید که دکوراسیون داخلی فضایی که در اختیار دارید چه سبکی است؟ قصد داریم چه تغییراتی در این فضا اعمال کنید؟ آیا دیزاین مدرن مدنظر شما است یا دکوراسیون کلاسیک را دوست دارید؟ تعیین تمام این جزییات کمک می‌کند تا بتوانید هوشمندانه برای انتخاب یکی از لوازم کاربردی در خانه اقدام کنید. سعی کنید در هر مرحله، جزییاتی که برای آن تصمیم گیری یا انتخاب می‌کنید را بنویسید.

 

4- متریال موردعلاقه میز ناهارخوری را انتخاب کنید

میز ناهار خوری گرد با مبلمان شیک طوسی و صورتی

همان‌طور که می‌دانید میزهای ناهارخوری گرد معمولاً از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. چوب، فلز، شیشه یا مواد ترکیبی مثل رزین از رایج‌ترین جنس‌هایی است که میز با آن‌ها تهیه می‌شود. هر کدام از این متریال ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برای مثال، چوب گردو گزینه‌ای گران قیمت و زیبا است، در حالی که فلز مقاومت بیشتری دارد و هزینه آن کمتر است. شما براساس شرایط شخصی و اقلیمی باید انتخاب خودتان را نهایی کنید. مثلا برای مناطق شمالی ایران، انتخاب فلز چندان توصیه نمی‌شود، چرا که ریسک فرسودگی آن بسیار زیاد است.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل های میز ناهارخوری + تصاویر

 

5- رنگ و استایل رنگ میز ناهار خوری

میز ناهار خوری گرد مدرن و رنگی

رنگ و تم میز ناهارخوری گرد باید براساس سلیقه شخصی و شرایط دکوراسیون داخلی انتخاب شود. مثلا اگر قصد دارید ففط نسبت به خرید میز ناهارخوری اقدام کنید و سایر لوازم منزل تغییری نمی‌کنند، باید رنگ و استایل سایر لوازم را ملاک انتخاب و هارمونی قرار دهید. یادتان باشد که شما باید چیزی را انتخاب کنید که مثل یک عضو هماهنگ در فضا خود نمایی کند. بر همین اساس، میز ناهارخوری گرد باید با دیزاین داخلی اتاق هماهنگ باشد. حتی در انتخاب رنگ نیز شرایط به همین صورت است. شما باید رنگ‌هایی را انتخاب نمایید که یک هارمونی، تضاد یا جذابیت در کنار سایر رنگ‌های فضا ایجاد می‌کند. انتخاب رنگ ها ملایم مثل سفید، خاکستری، نقره‌ای و بژ به فضای ناهارخوری حس آرامش و امنیت را القا می‌کنند. انتخاب رنگ های قرمز، نارنجی، سبز و زرد نیز حسی از پویایی را تداعی می‌کنند و اشتها آور هستند. انتخاب رنگ مناسب میز ناهارخوری در نورپردازی اتاق اثرگذار است. انتخاب میز با رنگ‌های تیره مانع از انعکاس نور مطلوب می شود و برای فضاهای کوچک اصلا توصیه نمی‌شود.

 

6- کیفیت میز ناهار خوری

میز ناهار خوری گرد شیشه ای

خرید با کیفیت می‌تواند طول عمر مطلوب لوازم خانگی را تضمین کند. اگر در زمان خرید میز ناهار خوبی گرد، به جزییات، زیبایی و جذابیت آن توجه می‌کنید اما کیفیت میز را بررسی نمی‌کنید، قطعا دچار مشکل خواهید شد. چرا که کیفیت یک پارامتر مهم و اثرگذار در طول عمر میز خواهد بود. کیفیت میز وابسته به کیفیت متریال، طراحی و اجرا است. به همین دلیل باید با دقت کافی نسبت به بررسی میز و خرید آن اقدام کنید.

 

7- بررسی ارتفاع میز و صندلی‌ها

میز ناهار خوری گرد ساده و شیک

در پروسه خرید میز ناهار خوری گرد باید به ارتفاع میز توجه ویژه‌ای داشته باشید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، ارتفاع صندلی‌ها است. گاهی افراد با دارا بودن صندلی‌های ثابت، قصد خرید یک میز تکی دارند. در این شرایط باید حتما تناسب میز و صندلی را مدنظر داشته باشید. ارتفاع استاندارد میز ناهارخوری حدود 76 تا 78 سانتیمتر است. این ارتفاع معمولا برای بیشتر صندلی ها قابل استفاده است. اگر  به شکلی بیش از حد طبیعی قدتان بلند است یا به دلیل قد کوتاه‌تر نیاز به صندلی‌های کوتاه و میز کوتاه‌تر دارید، باید حتما نسبت به بررسی ارتفاع مناسب میز و صندلی را سفارشی سازی کنید. جالب است بدانید که ارتفاع صندلی‌ها باید متناسب با میز ناهار خوری گرد باشد. در واقع هر فردی که بر روی صندلی می‌نشیند، باید بر روی میز تسلط کافی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان میز ناهار خوری لوکس، همه چیز را لاکچری نشان دهید

 

8- پایه موردعلاقه خودتان را انتخاب کنید

میز ناهار خوری گرد با پایه کله قندی

میزهای گرد هر کدام با شکل و ساختار خاص خود طراحی و عرضه می‌شوند. شما متناسب با نوع کاربرد، دیزاین فضا و جزییات این‌چنینی می‌توانید بهترین مدل پایه میز را انتخاب کنید. در ادامه انواع پایه‌های رایج در میز ناهار خوری گرد را معرفی می‌کنیم.

  • میز گرد با پایه گلدانی: این نوع میز‌ها دارای یک پایه مرکزی هستند که معمولا از جنس چوب ساخته شده است و به شکل گلدان خودنمایی می‌کند. در برخی انواع میز گرد، این پایه از جنس فلز یا بتن پیاده سازی شده است که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند. این مدل پایه هم برای سبک دکوراسیون مدرن و هم برای دکوراسیون کلاسیک قابل استفاده است.
  • میز گرد با پایه سه تایی: در طراحی‌های جدید مبلمان، استفاده از پایه‌های سم آهویی بسیار رایج است. این مدل پایه‌ها که به پایه کله قندی نیز شهرت دارد، در سه طرف به شکل اضلاع مثلث قرار می‌گیرد تا بتواند توازن مطلوبی در فضا ایجاد کند. پایه‌های سه تایی معمولاً ظاهری ساده و انعطاف‌پذیر دارند و میز را به شکل استوانه احاطه می‌کنند.
  • میز گرد با پایه چهارتایی: این نوع میز‌ دارای چهار پایه هم اندازه است که د رفواصلی یکسان از یکدیگر قرار دارند. شاید جالب باشد که بدانید این مدل میز گرد با استایلی کاربردی و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • میز گرد با پایه مدرن: برای سبک دکوراسیون مدرن، استفاده از میز گرد با پایه مدرن گزینه مناسبی است. پایه‌های مدرن معمولاً از متریال‌های مختلفی مثل فلز، شیشه، یا پلاستیک با طراحی‌های مدرن و خلاقانه ساخته می‌شوند.این سبک میز گرد معمولا با المان‌های دیگر دکوراسیون ست می‌شود. پایه دکوراتیو آینه‌ای، پایه‌های فلزی براق یا طلایی رنگ یا پایه‌های مدرن چوبی همگی از همین نوع هستند که ساختار مشخصی ندارند و خلاقانه اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: انواع صندلی میز ناهارخوری برای دکوراسیون اتاق غذاخوری

 

کلام آخر

برای خرید میز ناهارخوری گرد  لازم است تا جزییات دقیقی را بررسی کنید. هرگونه پشیمانی پس از خرید یک وسیله، موجب ضرر و زیان‌های مالی می‌شود. به همین دلیل باید حتما با برنامه ریزی و بررسی دقیق جزییات پیش از خرید میز، یک اقدام موفقیت آمیز انجام دهید.

شما چه مدل میز ناهار خوری برای منزل می‌پسندید؟ نظرتان را حتما اینجا بنویسید.

منبع:
Round or Rectangular Dining Table? | Castlery United States     

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید