چیدمان میز ناهار خوری لوکس، همه چیز را لاکچری نشان دهید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

اگر می‌خواهید با جدیدترین شیوه چیدمان میز ناهار خوری لوکس آشنا شوید و ایده‌های ناب از چیدمان لاکچری میز ناهارخوری مشاهده کنید، همراه ما باشید.

میز ناهار خوری یکی از المان‌های مهم در چیدمان و دکوراسیون داخلی یک فضای مسکونی است. جذابیت میز ناهارخوری به دلیل قابلیت دیزاین لوازم بر روی آن است. همین چیدمان می‌تواند سبک دیزاین، تم رنگی و جزییات یا حال و هوای خانه شما را نشان دهد. به همین دلیل بسیاری از خانم های باسلیقه، برای چیدمان میز ناهار خوری لوکس برنامه ریزی می‌کنند و با خرید اکسسوری‌ها، یادگیری اصول چیدمان میز ناهار خوری، لوازم پذیرایی بر روی میز ناهارخوری و موارد این‌چنینی، فضا را به شکلی حرفه‌ای دیزاین می‌کنند.

اگر برای شما نیز جالب است که در خصوص چیدمان میز ناهار خوری لوکس بیشتر بدانید و ایده‌های جدید دیزاین میز ناهارخوری را کشف کنید، همراه ما باشید.

 

لوازم ضروری میز ناهار خوری برای پذیرایی رسمی

لوازم ضروری میز ناهار خوری برای پذیرایی رسمی

در یک پذیرایی رسمی چیدمان میز ناهارخوری اهمیت زیادی دارد. اطلاع از جزییات و لوازم ضروری بر روی میز، به شما کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای یک چیدمان اصولی داشته باشید.

  • میز و صندلی‌ها: میز و صندلی‌ها با طراحی شیک و الگویی برای پذیرایی دور میز اهمیت دارند. صندلی‌ها باید راحت و با کیفیت باشند تا مهمانان به راحتی در طول زمان نشسته باشند.
  • سفره یا رومیزی: یک سفره زیبا یا رومیزی متناسب با اندازه میز ناهار خوری می‌تواند جلوه‌ای شیک و زیبا برای محیط ایجاد نماید. به همین دلیل لازم است تا نسبت به بررسی دقیق فضا اقدام کنید و متناسب با تم رنگی مدنظرتان، یک رومیزی مناسب ابعاد میز و فرم آن انتخاب نمایید.
  • زیر بشقابی: برای ایجاد یک چیدمان جذاب، استفاده از زیر بشقابی مطابق با سلیقه شخصی، تم رنگی یا استایل ظروف می‌تواند ایده جذابی باشد.
  • ظروف پذیرایی: برای پذیرایی رسمی، ظروف با کیفیت بسیار مورد توجه هستند. برای چیدمان اصولی میز، باید ظروف مناسب برای سرو غذا، لیوان‌ها، قاشق‌ها و چنگال‌ها در دسترس باشند.
  • لیوان‌ها و گیلاس‌های نوشیدنی: انتخاب لیوان‌ها و گیلاس‌های مخصوص نوشیدنی با طراحی زیبا و متناسب با محیط می‌تواند به جذابیت پذیرایی شما کمک کند.
  • استندهای مخصوص نمک، فلفل و چاشنی‌ها: برای دسترسی بهتر در میز پذیرایی، باید از استندهای مخصوص برای سرو نمک، فلفل، آبلیمو، بالزامیک و... استفاده نمایید.
  • شمع و شمعدان: شمع‌ها و شمعدان‌های زینتی می‌توانند جلوه‌ای دل‌نشین و شیک به پذیرایی اضافه کنند. این المان ها مطابق با سلیقه شخصی چیده می‌شوند تا استایلی جذاب ایجاد کنند.
  • تزیینات و گل‌ها: استفاده از گل‌ها و تزیینات مناسب با تم میز ناهارخوری، جلوه‌ و زیبایی خاصی به پذیرایی می‌دهد.
  • دستمال سفره: استفاده از پارچه‌های شیک و مخصوص برای استفاده در کنار بشقاب‌ها، استایلی جذاب بر روی میز خلق می‌کند. معمولا برای دیزاین این دستگاه‌ها از حلقه‌های مخصوص استفاده می‌کنند.
  • جا دستمالی: بر روی میز ناهارخوری باید ضمن استفاده از ظروف لوکس و جذاب، جا دستمالی را انتخاب نمایید تا به راحتی امکان دسترسی به دستگاه کاغذی فراهم باشد.

 

اصول چیدمان ظروف میز ناهارخوری

اصول چیدمان ظروف میز ناهار خوری

قرار دادن بشقاب، قاشق، چنگال، دستمال، لیوان و سایر لوازم روی میز ناهارخوری می‌تواند با توجه به اصول طراحی و اتیکت انجام شود. در ادامه، اصولی که در چیدمان این لوازم روی میز ناهار خوری مدنظر قرار می گیرد را مرور خواهیم کرد. یادتان باشد که حتی اگر ظروف شما لوکس‌تر باشند، در شرایطی که نتوانید هارمونی و اصول چیدمان را رعایت کنید، جلوه مطلوبی را مشاهده نخواهید کرد.

  • توازن: لوازم پذیرایی را متناسب با اندازه میز و تعداد مهمانان قرار دهید تا توازن در چیدمان رعایت شود. یادتان باشد که نحوه چیدمان شما وابسه به نوع پذیرایی سلف سرویس یا پذیرایی سر میز خواهد بود. در این مدل پذیرایی، متناسب با تعداد صندلی‌ها و گنجایش میز، لوازم چیده می‌شوند.
  • قرار گرفتن زیر بشقابی: زیر بشقابی‌ها در نواحی مشخصی که قصد دارید مهمانان بنشینند، قرار داده می‌شود تا کلیه ست پذیرایی و ظروف مخصوص نیز در همین ناحیه قرار گیرد.
  • قاشق و چنگال: قاشق‌ها و چنگال‌ها را روی زیر بشقابی قرار دهید. قاشق در سمت راست و چنگال در سمت چپ قرار می‌گیرند.
  • کارد: اگر برای خوردن غذا نیاز به کارد داشته باشید، باید آن را در سمت چپ قاشق‌ها قرار دهید.
  • بشقاب‌های پذیرایی: برای چیدمان یک سرویس لوکس و شیک، باید بشقاب‌های ساده را در نواحی که زیر بشقابی قرار دارد بچینید. پس از آن می‌توانید قاشق و چنگال دسر را بالای آن قرار دهید و بر روی بشقاب تخت، از سوپ خوری استفاده نمایید.
  • لیوان‌ها: لیوان‌ها را در سمت راست بشقاب پذیرایی قرار دهید. این لیوان‌ها معمولا به ترتیب گیلاس‌های نوشیدنی و لیوان از راست به چپ چیده می‌شوند.
  • دستمال: برای قرار دادن دستمال سفره، ناحیه کلاسیک و ساده بر روی بشقاب است. اما گاهی متناسب با چیدمان میز ناهارخوری لوکس، می‌توانید دستمال را زیر قاشق و چنگال قرار دهید یا داخل لیوان آن را دیزاین کنید. همه چیز به سلیقه شخصی شما مرتبط است.
  • شمع‌ و گل‌: اگر از شمع‌ها یا گل‌ها برای تزیین استفاده می‌کنید، آن‌ها را در وسط میز یا در نقاطی که جلوه زیبایی ایجاد می‌کند، قرار دهید. یادتان باشد که شمع‌ها نباید در نواحی قرار گیرند که ریسک سوختگی و برخورد با لباس مهمانان را ایجاد نمایند.
  • نوشیدنی‌ها: اگر نوشیدنی‌ها را روی میز قرار می‌دهید، آن‌ها را در وسط میز یا در نزدیکی مهمانان قرار دهید تا دسترسی کلی فراهم شود.
  • کلیه ظروف پذیرایی غذا را در وسط میز بچینید و دسترسی همه جانبه را مدنظر قرار دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: میز ناهارخوری کمجا برای دکوراسیون خانه کوچک شما

 

انواع دیزاین میز ناهار خوری

دیزاین میز ناهار خوری با لوازم پذیرایی

برای چیدمان میز ناهار خوری لوکس، لازم است تا انواع میز ناهارخوری را بشناسید و اصول چیدمان بر روی هر کدام را کشف کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه دست به انتخاب اصولی بزنید.

 

1- چیدمان میز ناهارخوری لوکس مستطیلی

چیدمان میز ناهار خوری لوکس مستطیلی

برای چیدمان میز ناهار خوری لوکس مستطیلی، نیاز به یک رانر به طول میز خواهید داشت. این رانر کمک می کند تا فضای میز به بهترین شکل ممکن نظم داده شود. اگر بخواهید میز را برای ظاهر روز مره و غیر کاربردی دیزاین کنید، کافی است با استفاده از یک رومیزی مناسب یا رانر، جلوه زیبایی بر روی میز ایجاد کنید. پس از آن مطابق با سلیقه شخصی و کمک گرفتن از ایده‌هایی که در ادامه به هر کدام از آن‌ها اشاره می کنیم، می‌توانید میز مستطیلی را تزیین کنید. معمولا برای این مدل میزها، از شمعدان‌های سری استفاده می‌کنند. این شمعدان‌ها چند شاخه به شکل خطی قرار گرفته‌اند و بر روی میز به طول قرار می‌گیرد. استفاده از شمعدان‌های کلاسیک و دو طرفه نیز بسیار رایج است. حتی در برخی موارد شمعدان‌های مدرن و نا متقارن نیز داخل سینی مستطیلی همراه با چند اکسسوری ست شده با رنگ پارچه مبلمان را رانر کنار هم قرار می گیرند تا جلوه زیبایی را خلق نمایند. دیزاین میز برای پذیرایی نیز به همین شکل است، اما باید متناسب با اقلام خوراکی و میزان ظروف و لوازم جانبی، میز را خلوت کنید و همه چیز را مطابق با اصولی که در بالا به طور کلی ذکر شد، چیدمان کنید.

 

2- چیدمان میز ناهارخوری لوکس مربعی

چیدمان میز ناهارخوری لوکس مربع

برای چیدمان میز ناهارخوری مربعی، کمی دست‌تان بسته است. چرا که محدودیت فضا موجب می‌شود تا دیزاین را محدود کنید. معمولا در وسط میز مربعی شکل، از گلدان، شمعدان و سینی گرد استفاده می‌کنند تا استایل میز به شکل مناسبی دیزاین شود. چیدمان این بخش ماجرا باید به گونه‌ای باشد که بتوانید ضمن ایجاد جلوه زیبا، تناسب ان با میز را مدنظر قرار دهید. استفاده از رومیزی مربعی یا رانر کوچک نیز ایده مناسبی است.

 

3- چیدمان میز ناهار خوری لوکس گرد

چیدمان میز ناهار خوری لوکس گرد

برای میز ناهارخوری گرد می‌توانید از چیدمان ساده و کلاسیک استفاده کنید. یک رومیزی شیک انتخاب نمایید با یک یک پلیت دکوراتیو همراه با شمع، اکسسوری یا گلدان آن را دیزاین کنید و دقیقا در مرکز میز قرار دهید. اگر میز برای استفاده آماده می‌شود، حتما از زیر بشقابی‌های گرد استفاده نمایید تا استایل کلی آن زیبا باشد.

 

ایده های تزیین میز غذاخوری لوکس

ایده های تزیین میز ناهار خوری لوکس

کشف ایده های تزیین میز ناهارخوری لوکس، به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر جستجو یا کپی برداری از ایده های رایج، خودتان خلاقانه تصمیم بگیرید. مشاهده جزییات و تزیین میز ناهار خوری، متناسب با هدف شما متفاوت خواهد بود. به همین دلیل ایده‌هایی که در ادامه به هر کدام اشاره می‌کنیم، سمت و سوی ایده پردازی شما را تعیین می‌کند.

 

1- تزیین با اکسسوری میز ناهار خوری

تزیین میز ناهار خوری لوکس با استفاده از اکسسوری‌های مختلف، ایده‌ای جذاب و پویا است. حتی در بعضی موارد با عوض شدن فصول، افراد خوش سلیقه دیزاین میز ناهارخوری را تغییر می دهند تا حال و هوایی مناسب ایجاد کنند. اکسسوری‌ها معمولا از لوازمی خلاقانه ساخته می شوند. استفاده از المان‌های پاییزی، زمستانه، برگ خشک گیاهان، شاخه‌های دیزاین شده با  LED هرکدام می‌توانند ایده‌ای جذاب برای این تزیینات باشند.

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با تم زمستانه

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با کدو رنگی

 

2- تزیین میز ناهارخوری با گلدان

استفاده از گلدان‌های طبیعی، مصنوعی و گل‌ها می‌توانند فضای میز ناهارخوری شما را جذاب‌تر جلوه دهند. در این بخش گزیده‌ای از ایده های رایج برای چیدمان میز ناهار خوری لوکس با گلدان را مرور می‌کنیم.

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با گلدان

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با گلدان شیک

 

پیشنهاد مطالعه: میز ناهار خوری تاشو فلزی - ناهارخوری فلزی جدید

 

3- تزیین میز غذاخوری با شمع و شمعدان

استفاده از شمع می‌تواند فضای خانه را تلطیف کند. به عقیده بسیاری از افراد، شمع انرژی منفی را دور می‌کند. پس با خیال آسوده می‌توانید برای دیزاین میز ناهار خوری از ایده‌هایی که در ادامه قرار داده‌ایم استفاده کنید.

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با شمعدان

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با شمع لاکچری

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس

 

4- تزیین میز ناهار خوری با رومیزی و رانر

در ساده‌ترین حالت چیدمان میز ناهارخوری لوکس، باید از یک رانر شیک یا رومیزی مناسب استفاده نمایید. این المان‌های ساده متناسب با سبک دکوراسیون خانه و تم رنگی آن انتخاب می‌شوند تا بیشترین جلوه را داشته باشند.

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با رانر

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با رومیزی نخی ساده

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با استایل جذاب پاییزی

 

5- تزیین میز ناهارخوری با ایده های خلاقانه

میز غذاخوری شما با ایده‌های مختلفی قابلیت چیدمان دارد. شما می‌توانید با کمی خلاقیت، از لوازم مختلف برای دیزاین میز استفاده کنید.

خلاقیت چیدمان میز ناهار خوری لوکس با چوب درخت

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس زمستانی

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس پایزی

 

6- تزیین میز ناهارخوری با سرویس غذاخوری لوکس

بسیاری از افراد عاشق سرویس غذاخوری هستند و مشاهده آن بر روی میز حس خوبی را به آن‌ها القا می‌کند. برای چنین افراد یا موقعیت‌هایی که قصد پذیرایی از مهمانان بر روی میز غذاخوری را دارید، می‌توانید با کمک اصول چیدمان میز ناهارخوری لوکس با سرویس غذاخوری، استایلی لاکچری و جذاب خلق نمایید و از نتیجه آن لذت ببرید.

چیدمان میز ناهار خوری لوکس با سرویس غذاخوری لیمویی

 

چیدمان میز ناهار خوری لوکس طلایی

 

ساده ترین چیدمان میز ناهار خوری لوکس

 

کلام آخر

اگر شما نیز عاشق چیدمان میز ناهار خوری لوکس هستید، کافی است به ایده‌هایی که در این مقاله مطرح شد بپردازید و با سلیقه شخصی ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را مشاهده نمایید.

شما چه ایده‌ای برای چیدمان میز ناهارخوری لوکس دارید؟ حتما ایده خودتان را برای ما بنویسید.

 

برچسب ها:
چیدمان
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید