بازسازی خانه چقدر طول می‌کشد؟ اینطوری زمان بازسازی رو تخمین بزن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

مدت زمان لازم برای بازسازی خانه، عوامل موثر در تخمین زمان بازسازی خانه، اگر می‌خواهید بدانید بازسازی خانه چقدر طول می‌کشد این مطلب را بخوانید.

بازسازی کردن خانه راهی برای نو نوار کردن و تغییر دکوراسیون است. در بازسازی فضای خانه عوض شده و شکل دیگری به خود می‌گیرد. بازسازی خانه چقدر طول می‌کشد؟ پاسخ به این سوال به قدری مهم است که ذهن افراد را درگیر کرده و جواب آن نقش مهمی در قبول یا عدم قبول پیشنهاد بازسازی دارد. اگر تصمیم دارید خانه خود را بازسازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این بخش از بساز و بچین را از دست ندهید.

 

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی خانه

بازسازی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر مفید آن افزایش یافته و منجر به افزایش ماندگاری می‌شود. بازسازی خانه که به آن نوسازی هم گفته می‌شود شامل تاسیسات، نمای بیرونی، نمای داخلی و تغییر نقشه داخلی ساختمان است. با بازسازی خانه نمایی زیباتر پیدا کرده و با توجه به نیاز شکل و فرم خانه تغییر می‌یابد.

بازسازی خانه باعث ایجاد فضایی با حس خوب و جدید شده که رنگ‌ها و متریال‌های متفاوت تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند از این رو بسیار رایج و محبوب است. بازسازی خانه نسبت به تعویض خانه کاری بسیار راحت‌تر است اما چقدر زمان می‌برد؟ بازسازی خانه چقدر طول می‌کشد؟

 

عوامل موثر در مدت زمان بازسازی

برای اینکه بتوان به تخمین نسبتا دقیقی پیرامون زمان بازسازی رسید باید دانست که چه آیتم‌هایی قرار است بازسازی شوند. عواملی که در تعیین مدت زمان بازسازی خانه نقش دارند عبارتند از:

 

زمان کاری

بازسازی خانه چقدر زمان می برد

پروژه‌های ساختمانی باید در ساعاتی از روز انجام شوند که بیشتر ساکنین ساختمان بیدار بوده و مشغول استراحت نیستند. صبح اول وقت یا شب‌ها زمان مناسبی برای بازسازی کردن خانه نیست زیرا سر و صدای به وجود آمده باعث آزار و اذیت همسایگان می‌شود. معمولا بیشتر کارگران از صبح ساعت 8 الی 9 کار خود را آغاز کرده که تا لحظه غروب ادامه می‌یابد. بعضی از کارگران روزهای تعطیل کار نمی‌کنند در نتیجه باید چنین مواردی را در نظر گرفت تا بتوان به زمان حدودی رسید.

 

تعداد نیروها

زمان لازم برای بازسازی خانه

هرچقدر تعداد نیروهای کار و و کارگران بیشتر باشد و هماهنگی بهترین میان آن‌ها وجود داشته باشد می‌توان بازسازی خانه را در مدت زمان کوتاهتری انجام داد. با زیاد بودن نیروها، هر کاری توسط فرد خاص انجام شده در نتیجه بازدهی و سرعت عمل  افزایش می‌یابد.

 

برنامه ریزی دقیق و ترتیب کارها

بازسازی خانه چیست

هر کاری باید پس از کار دیگری انجام شود یعنی لزوما نمی‌توان دو یا چند کار را با هم یا بدون در نظر گرفتن ترتیب آن انجام داد. هر فعالیتی که به تاخیر بیفتد همچون زنجیره‌ای عمل کرده که کارهای دیگر را به تاخیر می‌اندازد.

 

مساحت و حجم پروژه

بازسازی خانه

هرچه بامش بیش برفش بیشتر! بازسازی خانه 150 متری به زمان بیشتری نسبت به بازسازی خانه 47 متری نیاز دارد. هرچقدر حجم کار و آیتم‌های مورد نظر بیشتر باشند فرایند بازسازی کردن طولانی‌تر خواهد شد. بازسازی کامل خانه قطعا نیاز به زمان بیشتری نسبت به بازسازی بخشی از خانه دارد. جزئیات ظریف معماری، تعمیر آشپزخانه یا سرویس بهداشتی، تغییرات سطحی در اتاق خواب و ... همگی در تعیین مدت زمان لازم نقش بزرگی دارند که ممکن است از یک هفته تا چند ماه و حتی چند سال زمان ببرند.

 

موقعیت مکانی

موقعیت مکانی در بازسازی خانه

خانه‌هایی که به آن‌ها دسترسی راحت‌تری وجود دارد نسبت به خانه‌هایی که در بیرون شهر و در نقاط پرت هستند موقعیت مکانی بهتری داشته و راحت‌تر می‌توان عملیات بازسازی را در آن‌ها انجام داد. ترافیک، عدم وجود جای پارک، طرح ترافیک و ... از عواملی هستند که دسترسی کارگران و پیمانکاران را به خانه سخت‌تر کرده و ممکن است بر زمان بازسازی خانه تاثیر بگذارند.

 

شرایط آب و هوایی

آب و هوا و فصل ها در بازسازی خانه

آب و هوا نقش مهمی در مدت زمان بازسازی خانه دارد. بنابراین یکی از عواملی که در تعیین جواب بازسازی خانه چقدر طول می‌کشد تاثیرگذار است، شرایط آب و هوایی است. به عنوان مثال پس از گچ کاری قسمتی از خانه باید آن قسمت خشک شده تا بتوان فرایند رنگ آمیزی را آغاز کرد. بارش برف و باران، سرد شدن ناگهانی هوا و ... روی زمان خشک شدن تاثیر گذاشته و این احتمال وجود دارد که نتوان در بازه زمانی معین پروژه را تمام کرد.

 

اخذ مجوز

بازسازی خانه و ساختمان

گاهی انجام یک فرایند بازسازی در خانه نیازمند اخذ مجوز است. به عنوان مثال در خانه‌ای که درب تراس از اتاق خواب باز می‌شود در صورت تغییر آن به سمت آشپزخانه نیازمند پرداخت خلافی و اخذ مجوز است تا هنگام فروش خانه با مشکل مواجه نشوند. در واقع گاهی دریافت مجوز زمان‌بر بوده که می‌تواند فرایند بازسازی را طولانی کند.

 

قدمت ساختمان

بازسازی منزل مسکونی

هرچقدر ساختمان قدیمی‌تر باشد و به آن کمتر رسیدگی شده باشد مدت زمان بازسازی افزایش می‌یابد. ساختمان‌های نوساز و کم قدمت در مدت زمان کوتاهتری بازسازی شده که تغییرات در زمان کمتری انجام می‌شود.

 

میزان بودجه

بازسازی خانه

بازسازی خانه چقدر طول می‌کشد؟ دستمزد کارگران، خرید وسایل و ... همه نیازمند هزینه کردن است. هرچقدر میزان بودجه بیشتر باشد کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود زیرا مشکلی بابت تامین منابع مالی وجود ندارد از این رو توصیه می‌‌شود پس از عقد قرارداد با پیمانکار و مشخص شدن مبلغ، بودجه بیشتری را کنار گذاشته تا بعدها و حین انجام پروژه با مشکل مواجه نشوید.

 

بخوانید:

 

موارد غیر قابل پیش بینی

مواردی وجود دارند که غیر قابل پیش بینی بوده و از کنترل پیمانکار، کارگران و حتی صاحب خانه خارج است. گران شدن ناگهانی مصالح، ترکیدگی لوله آب، ریزش بخشی از دیوار، ترک خوردگی و ... برنامه زمان بندی پیش بینی شده را تغییر داده و غیر قابل پیش بینی هستند. یک پیمانکار ماهر باید بتواند با توجه به مهارت و تجارب کسب شده مسائل را تا حدودی پیش بینی کرده و با صرف حداقل هزینه و زمان مسائل به وجود آمده را حل کند.

 

پیشنهاد مطالعه:

 

کلام آخر

اگر دنبال انتخاب عالی‌ترین گزینه‌های ممکن برای بازسازی خانه خود هستید، تیم بساز و بچین در کنار شما است تا بتوانید از میان بهترین‌ مجریان و فروشندگان خدمات مورد نظر خود را بیابید. همچنین از بخش ثبت درخواست می‌توانید خدمات مورد نظر خود را تقاضا کرده تا تیم بساز و بچین در اسرع وقت گزینه‌های ممکن را به شما پیشنهاد دهند.

شما چه تجربه‌ای از بازسازی خانه دارید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و با طلایی کردن ستاره‌ها به این مطلب امتیاز دهید.

 

برچسب ها:
بازسازی خانه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید