مدل کابینت زیر گاز صفحه ای، از ساده تا سوپری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

آشنایی با انواع مدل کابینت زیر گاز صفحه ای، نحوه انتخاب مدل کابینت زیر گاز صفحه ای همراه با نکات کاربردی + تصاویر

شاید در خاطرات‌تان گازهای فردار را به یاد داشته باشید. گازهایی که با دارا بودن فر در ناحیه پایین خود یک فضای بسیار بزرگ عمودی و افقی را اشغال می‌کردند. به مرور استفاده از این گازها در خانه‌های کوچک و مدرن امروزی کم‌تر شد. هرچه تکنولوژی‌های متنوعی وارد بازار شد، همه چیز در ابعاد کوچک‌تر و جمع و جورتری طرفدار پیدا کرد. گازهای صفحه‌ای که بر روی کابینت قرار می‌گیرند، این روزها محبوب‌ترین و رایج‌ترین گاز در خانه‌ها محسوب می‌شوند. به همین دلیل مدل کابینت زیر گاز صفحه ای نیز بسیار پرطرفدار شده است. شما می‌توانید با در اختیار داشتن ایده‌های مختلف از ساخت انواع مدل کابینت زیر گاز صفحه ای، استایلی عالی در آشپزخانه خلق کنید.

اگر می‌خواهید بهترین مدل کابینت زیر گاز صفحه ای را بشناسید و با انواع مدل آن آشنا شوید یا نکات انتخاب کابینت گاز صفحه‌ ای را بشناسید، همراه ما باشید.

 

کابینت زیر گاز صفحه ای چگونه است؟

کابینت زیر گاز به رنگ سفید

کابینت زیر گاز صفحه‌ای یک بخش از دکوراسیون آشپزخانه است که زیر صفحه‌ی گاز نصب می‌شود. این قسمت از کابینت به منظور جلوگیری از مخاطرات حرارتی، محل قرارگیری قابلمه و لوازم آشپزی و دیگر ظروف، ساخته می‌شود. معمولا گازهای صفحه ای حرارت نسبی به پایین منتقل می‌کنند، به همین دلیل باید ارتفاع ایمن در ساخت این کشوها حفظ شود. کابینت زیر گاز صفحه‌ای معمولاً شامل دراورها یا کشوهایی است که برای ذخیره کردن ابزارهای آشپزی و ظروف مناسب هستند. این کابینت‌ها معمولاً دارای پنل‌ها و فضاهای مختلفی برای تنظیم میزان تهویه و دسترسی به ابزارها و ظروف هستند. طراحی و جنس کابینت زیر گاز صفحه‌ای می‌تواند متناسب با استایل و دکوراسیون آشپزخانه شما باشد و معمولا از مواد چوب مستحکم و طبیعی گرفته تا مواد مصنوعی مانند MDF و ملامینه استفاده می‌شود. همچنین انتخاب رنگ و پوشش کابینت نیز به سلیقه شما بستگی دارد، اما هارمونی با سایر المان‌های موجود در آشپزخانه ضروری است. کابینت زیر گاز صفحه‌ای به عنوان یکی از عناصر اصلی در طراحی آشپزخانه مهم است و باید به شکلی مناسب با سایر اجزای آشپزخانه مانند صفحه‌ی گاز، سینک، فر و... هارمونی مطلوبی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان سوپرمارکت کابینت، با رعایت این اصول چیزی فاسد نمی‌شه!

 

سایز کابینت زیر گاز صفحه ای

سایز  کابینت زیر گاز صفحه ای سفید و شیک

اندازه کابینت زیر گاز صفحه‌ای ممکن است متغیر باشد و به میزان فضای موجود در آشپزخانه، نوع و ابعاد صفحه‌ گاز، و سلیقه شما بستگی داشته باشد. با این حال، مثل بسیاری از پارامترهای دیگر، یک استاندارد مشخص برای آن درنظر گرفته می‌شود که می‌توانید با رعایت آن شاهد نتیجه ایمن و مطلوبی باشد. معمولاً ارتفاع و عرض کابینت زیر گاز صفحه‌ای به شکلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، مشخص می‌شود تا بهترین کاربرد را داشته باشد.

  • ارتفاع کابینت: ارتفاع کابینت زیر گاز صفحه‌ای باید به اندازه‌ای باشد که فضای کافی برای نصب تجهیزات گاز مثل ترموکوبل، جرقه زن و استفاده از صفحه‌ی گاز با ایجاد تهویه مناسب در فضای زیر آن فراهم شود. معمولاً ارتفاع کابینت‌های زیر گاز صفحه‌ای در محدوده 80 تا 90 سانتیمتر (حدود 31 تا 35 اینچ) قرار می‌گیرد. باید مدنظر داشته باشید که ارتفاع ایمن برای عدم انتقال حرارت، اندکی بیش از این اعداد است، تا فاصله از گاز صفحه‌ای کاملا حفظ شود.
  • عرض کابینت: عرض کابینت زیر گاز صفحه‌ای بستگی به تعداد شعله ها و ابعاد صفحه‌ گاز و نحوه قرار گیری کابینت‌ها و کشوها دارد. این عرض ممکن است متغیر باشد و باید بر اساس نیازهای آشپزخانه شما طراحی شود. معمولاً کابینت‌های زیر گاز صفحه‌ای عریض‌تر از صفحهی گاز هستند تا ایجاد فضای کافی برای ابزارها و ظروف آشپزی فراهم کنند.
  • عمق کابینت: عمق کابینت زیر گاز صفحه‌ای نیز مهم است. این عمق باید به اندازه‌ای باشد که دیگ‌ها و ظروف بزرگتر مانند قابلمه‌ها و لوازم آشپزی به راحتی در آن جا شوند. عمق معمول کابینت‌های زیر گاز صفحه‌ای در حدود 60 تا 70 سانتیمتر (حدود 24 تا 28 اینچ) قرار می‌گیرد.

یادتان باشد که سایز مدل کابینت زیر گاز صفحه ای کاملا وابسته به پارامترهایی مثل ابعاد آشپزخانه، نوع کابینت‌ها و پارامترهای دارای اولویت در ذهن کارفرما است. پس با درنظر گرفتن این نکات، به بهترین شکل ممکن ایده پردازی کنید.

 

اصول انتخاب انواع مدل کابینت زیر گاز صفحه ای

 کابینت زیر گاز صفحه ای نقره ای

انتخاب مدل کابینت زیر گاز صفحه‌ای برای آشپزخانه شما می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد. این انتخاب باید با سلیقه شما، نیازهای خانواده، ابعاد آشپزخانه و استایل دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد. به همین دلیل آگاهی از اصول انواع مدل کابینت زیر گاز صفحه ای آشپزخانه ضروری است. در این بخش اصول مهمی را برای انتخاب مدل کابینت زیر گاز صفحه‌ای مدنظر قرار داده‌ایم که دانستن آن به شما کمک می کند تا هوشمندانه انتخاب نمایید.

 کابینت زیر گاز صفحه ای شیک

  1. تطبیق با فضای آشپزخانه: کابینت زیر گاز صفحه‌ای باید با ابعاد و شکل آشپزخانه شما تطابق داشته باشد. اگر آشپزخانه شما کوچک است، انتخاب کابینت‌هایی با طراحی ساده و کشوهای کاربردی بهترین انتخاب برای‌تان خواهد بود. انواع مدل آشپزخانه با شکل و فرم جذاب می‌تواند نمای پذیرایی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
  2. متریال ساخت کابینت: اغلب کابینت‌های زیر گاز صفحه ای از چوب طبیعی، MDF (متریال متوسط چگالی فیبر)، چوب مصنوعی، فلز یا متریال‌های رایج دیگر ساخته می‌شوند. انتخاب موادی که دارای استحکام و مقاومت در برابر حرارت و رطوبت باشد، اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب می‌توانید یک کابینت مقاوم و عمری داشته باشید.
  3. رنگ و طراحی: رنگ و طراحی کابینت زیر گاز صفحه‌ای باید با دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه شما همخوانی داشته باشد. انتخاب رنگ‌ کابینت زیر گاز صفحه ای باید با سایر المان‌های موجود در آشپزخانه در هارمونی مناسبی باشد. مثلا اگر همه لوازم سیلور است، رنگ کابینت باید در همین نواحی انتخاب شود. اگر رنگ کابینت برای هارمونی بیشتر مدنظر قرار گیرد، قطعا انتخاب باید همرنگ سایر کابینت‌ها باشد.
  4. ترتیب و فضای داخلی: ترتیب و تقسیم ‌بندی کشوها و قفسه‌ها در کابینت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. اطمینان حاصل کنید که کابینت‌ها فضای کافی برای ظروف و ابزار آشپزی فراهم می‌کنند و کشوها و دراورها برای استفاده آسان قابل دسترسی هستند. به این منظور معمولا از لوازمی مثل دیوایدر، کابینت سوپری یا آویزهای مخصوص درب کابینت استفاده می‌کنند تا همه چیز منظم در ناحیه مدنظر چیده شود.
  5. مناسب برای صفحه‌ی گاز: صفحهی گازی که بر روی کابینت نصب می‌شود، باید با ابعاد و نوع کابینت همخوانی داشته باشد. معمولاً کابینت‌های زیر گاز صفحه‌ای، عریض‌تر از صفحه‌ی گاز هستند تا فضای کافی برای کار در آشپزخانه داشته باشید. پس حتما با توجه به ابعاد گاز مدنظرتان که 4 شعله یا 5 شعله است، ابعاد کابینت را مشخص نمایید.
  6. نکات ایمنی: برخی کابینت‌های زیر گاز صفحه‌ای دارای امکانات ایمنی مانند قفل‌های کودکانه برای جلوگیری از دسترسی کودکان به صفحه‌ی گاز یا فاصله کافی برای تامین ایمنی صفحه گاز هستند. به همین دلیل لازم است تا در زمان سفارش انواع مدل کابینت زیر گاز صفحه ای، این نکات را نیز اولویت قرار دهید.
  7. بودجه: در نهایت، بودجه شما نیز یک عامل مهم در انتخاب کابینت زیر گاز صفحه‌ای است. انتخاب مدل و متریال کابینت زیر گاز، باید با توجه به محدودیت‌های مالی شما انجام شود اما کیفیت را نیز لحاظ کنید تا در کوتاه مدت ناچار به تغییرات و هزینه تعمیرات آن نباشید.

 کابینت زیر گاز صفحه ای کشویی

پیشنهاد مطالعه: برچسب کابینت از کجا بخرم + [بورس برچسب کابینت]

 

انواع مدل کابینت زیر گاز صفحه ای

انواع  کابینت زیر گاز صفحه ای

کابینت‌های زیر گاز صفحه‌ای در انواع مختلفی طراحی می‌شوند تا نیازهای مختلف آشپزخانه‌ها را برآورده کنند. در زیر به برخی از انواع رایج کابینت‌های زیر گاز صفحه‌ای اشاره می‌کنم:

 

1. کابینت کشویی زیر گاز صفحه ای

 کابینت زیر گاز صفحه ای کشویی

 کابینت زیر گاز صفحه ای ساده

این نوع کابینت‌ها دارای کشوهای عمیق هستند که به راحتی باز و بسته می‌شوند. آن‌ها برای ذخیره سازی ابزارها و ظروف آشپزی مناسب هستند. برای صرفه جویی در فضای کاربردی داخل کشوها، معمولاً داخل کابینت‌ها از لوازم سوپری مخصوص استفاده می شود تا ضمن سازمان دهی، فضای کم‌تری در این ناحیه اشغال شود. با این ایده می‌توانید تمام لوازم آشپزخانه مدنظرتان را در این فضا جانمایی کنید و استفاده بهینه از کشوها را رقم بزنید. در این مدل کابینت، حتی بدون هرگونه سوپری و دیوایدر نیز می‌توان کاربری مطلوبی را شاهد بود. چرا که با ساختار کشویی، تمام فضای کشو به وسیله ریل خارج می‌شود و قابلیت استفاده دارد.

 

2. کابینت ساده زیر گاز صفحه ای

کابینت ساده در دار زیر گاز صفحه ای

طراحی کابینت دردار زیر گاز صفحه ای

این کابینت‌ها دارای دراورها و طبقاتی هستند که به وسیله درب کابینت باز و بسته می‌شود. شما می‌توانید به راحتی لوازم آشپزی مدنظرتان را در ابعاد بزرگ‌تر، داخل طبقات کابینت قرار دهید و از طریق درب راست و چپ کابینت، به آن‌ها دسترسی داشته باشید. معمولا به نسبت کابینت‌های کشویی، این مدل کابینت‌ها محدودیت دسترسی بیشتری دارند.

پیشنهاد مطالعه: مدل‌های کابینت آشپزخانه برای فضایی شیک و مدرن

 

3. کابینت با دیوایدر زیر گاز صفحه ای

 کابینت زیر گاز صفحه ای با دیوایدر کاربردی

این نوع کابینت‌ها دارای دیوایدرها یا جداکننده‌ها هستند که برای جدا کردن و سازماندهی ابزارها و ظروف آشپزی بزرگ به کار می‌روند. این کابینت‌ها به شما امکان می‌دهند تا ظروف را به ترتیب دلخواه جای دهید و از فضای آشپزخانه بهینه استفاده کنید. معمولا کابینت دیوایدری به شکل کشویی اجرا می‌شود تا دسترسی خوبی ایجاد نماید.

 

4. کابینت سوپری زیر گاز صفحه ای

سوپری کابینت زیر گاز صفحه ای

کابینت‌های سوپری عمدتاً برای ذخیره‌سازی مواد غذایی و لوازم آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها دارای قفسه‌ها و انبارهای عمیق هستند که اجازه می‌دهند مواد غذایی و لوازم آشپزی را به راحتی ذخیره کنید. کابینت‌های سوپری معمولاً بلندتر از سایر کابینت‌ها هستند. در انواع مدل کابینت زیر گاز صفحه ای، معمولا از سوپری‌های مخصوص ادویه، ابزار آشپزی و قابلمه استفاده می‌شود.

 

کلام آخر

اگر می‌خواهید بهترین مدل کابینت زیر گاز صفحه ای را انتخاب کنید، حتما با متخصصین طراحی داخلی آشپزخانه مشورت نمایید. این افراد با سابقه مطلوب و آگاهی کافی تلاش می‌کنند تا بهترین مدل کابینت زیر گاز صفحه‌ای را توصیه کنند. اطلاعاتی که در بالا ارائه شد نیز به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه انتخاب کنید.

انتخاب شما برای کابینت زیر گاز چیست؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

 

برچسب ها:
مدل کابینت
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید