انواع پوشش سقف داخل خانه، فقط سقف کاذب نیست!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی خانه مثل سقف کاذب، کاغذ دیواری، چوب، سقف کشسانی، گچبری و...

شب‌ها که روی رختخواب خود دراز می‌کشیم و می‌خوابیم ناخودآگاه نگاه ما به سقف می‌افتد. سقف یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که نه تنها هنگام خواب بلکه در بیداری و هنگام انجام فعالیت‌های روزمره نیز دیده می‌شود. انواع پوشش سقف داخل خانه وجود دارد که با توجه به دکوراسیون داخلی می‌توان یکی از انواع چنین پوشش‌هایی را انتخاب کرد.

 

پوشش سقف داخلی

پوشش سقف داخل منزل

پوشش سقف داخلی خانه با سقف خارجی فرق دارد. در سقف خارجی از متریال‌هایی مانند شینگل، آسفالت، سفال، کناف، ایرانتی، آندولین، دکرا و ... استفاده می‌شود که در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم و مساعد هستند. در بخش داخلی منزل از آنجایی که سقف با باران، برف و نور خورشید در تماس نیست از متریال‌های ساده‌تر استفاده می‌شود.

عدم توجه به پوشش سقف داخلی باعث یکنواخت شدن محیط شده و آن را کسل کننده نشان می‌دهد دقیقا همانطور که در بیشتر خانه‌ها با سقف سفید ساده مواجه هستیم. سقف اگر کار شده و دارای پوشش مناسب باشد نمای منزل را شیک‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه می‌توان از انواع پوشش سقف داخل خانه به طور خلاقانه استفاده کرد.

 

انواع پوشش سقف داخلی خانه

انواع پوشش سقف داخلی خانه عبارتند از:

 

نقاشی سقف داخلی منزل

رنگ کردن سقف

شابلون زدن به سقف

نقاشی کردن سقف رایج‌ترین راه برای پرداختن به آن است. نقاشی توسط رنگ‌های مختلف انجام می‌شود که توسط آن می‌توان جلوه دیگری به محیط داد. نقاشی‌هایی با رنگ روشن سقف را بلندتر و محیط را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد اما رنگ‌های تیره سقف را کوتاه‌تر و فضای داخل خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

استفاده از رنگ‌های تیره در اتاق خواب یا مناطق بسیار سرد رایج است که محیط اتاق را متفاوت جلوه داده و به نوعی خانه را گرم‌تر نگه می‌دارد. با استفاده از شابلون طرح جدید و اشکال متفاوتی را می توان روی سقف پیاده کرد.

 

کاغذ دیواری، راهی برای دیزاین دیوار پنجم

کاغذ دیواری کردن سقف

کاغذ دیواری راه دیگری برای پوشاندن سقف است. کاغذ دیواری انتخابی می‌توان طرحدار یا ساده باشد. کاغذ دیواری‌های طرح دار با توجه به شکل خود محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهند اما اگر تمایل به استفاده از آن‌ها وجود دارد می‌توان به جای استفاده از طرح‌های چاپ شده، نوعی از کاغذ دیواری را انتخاب کرد که طرح درون بافت آن وجود دارد. کاغذ دیواری انتخابی برای سقف باید با محیط و دیوارها هماهنگی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: کاغذ دیواری سقف، بهترین ایده‌های دیزاین دیوار پنجم

 

ورقه‌های چوبی برای پوشش سقف منزل

چوب در سقف

ورقه‌های چوبی بسیار متنوع هستند که از انواع آن‌ها می‌توان برای پوشاندن سقف استفاده کرد. پوشش ورقه‌های چوبی معمولا در سقف آشپزخانه و راهرو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما می‌توان سقف کل خانه را هم با ورقه چوبی پوشاند.

بخوانیدسقف چوب پلاست | سقف کاذب چوب پلاستیک | ستون چوب پلاست

 

پتینه کاری سقف داخلی خانه

پتینه کاری سقف

سقف پتینه کاری شده

در پتینه کاری از خمیرهای مخصوص، ورق طلا و ... استفاده می‌شود که طرح‌های انتزاعی، نقش و نگارهای اسلیمی و مینیاتوری را می‌توان روی سقف پیاده کرد. پتینه کاری نوعی تکنیک رنگ امیزی با ایجاد بافت بوده که سقف را از حالت سادگی و تک عمقی خارج کرده و به آن عمق می‌بخشد.

 

گچبری نوع دیگری از پوشش سقف داخل خانه

گچبری سقف

گچبری هنر بریدن و کنده کاری روی گچ است که به سقف وصل می‌شود. گچبری دور لوستر، گچبری دور سقف، گچبری دور ستون و ... از رایج‌ترین نوع گچبری‌هایی هستند که سقف را تزئین می‌کنند. گچ‌ها عموما سفید بوده که می توان روی آن را رنگ کرد تا رنگی متفاوت پیدا کنند و جلوه بیشتری داشته باشند.

 

سقف کاذب برای پوشش سقف داخلی

سقف کاذب

سقف کاذب یک سقف ثانویه بوده که زیر سقف اصلی نصب می‌شود. سقف‌های کاذب جزء اصلی ساخت و ساز و معماری مدرن محسوب می‌شوند که تاسیسات زیر اصلی سازه را پنهان نموده و نمایی متفاوت به محیط می‌دهند. سقف کاذب بسیار متنوع بوده و قیمت بالاتری نسبت به انواع پوشش سقف داخل خانه دارند اما خروجی کار شیک و دارای عمری طولانی است.

بخوانیدسقف کاذب پی وی سی چیست [معرفی انواع سقف کاذب PVC]

 

سقف کشسان پوشش سقف داخل منزل

سقف کشسان

سقف کشسان از پی‌وی‌سی و پلاستی سایزر و افزودنی‌های مجاز تشکیل شده است. پلاستی سایزر سقف کشسان موجب ایجاد ویژگی کشسانی در آن شده که با گرمادهی به میزان خاص تغییر شکل می‌یابد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره سقف‌های کشسانی بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:

سقف کشسان یا کششی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

سقف سه بعدی

سقف سه بعدی

سقف‌های سه بعدی یکی از جذاب‌ترین سقف‌هایی هستند که از چاپ تصاویر بر روی پارچه‌های کشسان نسوز تهیه می‌شوند. سقف‌های سه بعدی به طرز شگفت انگیزی بر دکوراسیون داخلی تاثیر گذاشته و با نورپردازی جلوه‌ای متفاوت پیدا می کنند.

 

سقف هایگلاس برای پوشش سقف داخلی

سقف هایگلاس

سقف زیبای هایگلاس

هایگلاس نوعی روکش بسیار براق داشته که به نظر می‌رسد روی سقف صیقلی شده است. سقف هایگلاس بسیار براق و بازتاب دهنده بوده که با درخشش خود تصاویر را در خود نشان داده و به بزرگ‌تر به نظر رسیدن محیط بسیار کمک می کند.

 

آینه در پوشش سقف

سقف آینه کاری شده

استفاده از آینه در سقف یکی از پدیده‌های رایج در خانه های کوچک و بزرگ است. آینه با انعکاس تصاویر محیط را بزرگ‌تر جلوه داده و نمایی زیبا به وجود می‌آورد. آینه کاری سقف معمولا در قسمت پذیرایی و سالن ناهارخوری انجام می‌شود.

 

آجر و سنگ برای پوشش سقف داخلی

آجر و سنگ در سقف

لزوما نیازی نیست از متریال‌های جدید برای پوشاندن سقف استفاده کرد بلکه می توان از عناصر طبیعی موجود در طبیعت استفاده کرد. آجر و سنگ می‌تواند نمایی کلاسیک و قدیمی به وجود آورد که مناسب فضاهایی با نور زیاد و سقف قوس دار هستند.

 

نورگیر سقفی

نورگیر سقفی

سقف نورگیر

نورگیر سقفی در بعضی از خانه‌های ویلایی و یا واحدهای آپارتمانی طبقه اول امکان پذیر است که از سقف نور گرفته و نمای بسیار متفاوتی را به وجود می‌آورند. نورگیر سقفی امکان استفاده حداکثری از نور و تهویه هوا را فراهم آورده در آشپزخانه، اتاق خواب، پاسیو و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بخوانیدتاریخچه سقف وافل

 

کلام آخر

انواع پوشش سقف داخل خانه بسیار متنوع است که می‌توان از روش‌های مختلفی برای پوشاندن سقف استفاده کرد. برای متفاوت به نظر رسیدن خود را از قید و بندها و بایدها جدا کنید و ایده‌های خلاقانه را دنبال کنید، خواهید دید که چقدر در روحیه شما تاثیر می‌گذارد. در همین راستا بساز و بچین در کنار شما بوده و با گروهی از مجریان، فروشندگان و طراحان دکور داخلی و سقف ساختمان خواهید توانست سقف خانه خود را به زیبایی تمام تزئین کنید.

 

سقف خانه شما از چیست؟ چه ایده‌هایی را برای زیباتر کردن آن به کار برده‌اید؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید