بهترین برند مبلمان اداری + آشنایی با ویژگی های مبلمان اداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۵

با ویژگی های مهم در مبلمان اداری آشنا شوید و بهترین برند مبلمان اداری ایرانی و خارجی را بشناسید

مبلمان به عنوان اصلی‌ترین وسایل و تجهیزات برای خانه، دفتر اداری یا فضای تجاری در نظر گرفته می‌شوند. در یک مفهوم گسترده، مبلمان به اشیاء متحرکی اطلاق می‌شود که از فعالیت‌های مختلف انسانی (نشستن، غذا خوردن، خوابیدن و غیره) پشتیبانی می‌کنند، اشیاء را در ارتفاع مناسب نگه می‌دارند و برای نگهداری و دخیره سازی ساایر وسایل (مانند قفسه ها و کمدها) مناسب هستند.

در محیط کار امروزی، مبلمان نقش مهمی در محیط کار ایفا می‌کنند و فضایی امن و آرامش بخش را به همه ساکنان دفتر می‌بخشند. به طور کلی، مبلمان اداری نقش بسیار مهمی در ایجاد محیطی کاربردی و در عین حال جذاب برای استفاده کارکنان دارند که بهره وری و سلامتی را در محیط کار افزایش داده و اگر به درستی انتخاب شوند، باعث می‌شوند در طول ساعات طولانی کار کردن، احساس خستگی و ناراحتی نداشته باشید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین به چند ویژگی مهم مبلمان اداری اشاره کردیم  تعدادی بهترین برند مبلمان اداری را معرفی کردیم تا بتوانید یک انتخاب عالی و مناسب داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم در طراحی ساختمان اداری و تجاری

 

در هنگام خرید مبلمان اداری چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

مبلمان اداری

  • هنگام انتخاب مبلمان برای دفتر خود، راحتی باید در صدر لیست باشد. سرمایه‌گذاری روی صندلی‌ها و میزهایی که باعث راحتی کارمندان می‌شوند، برای حفظ یک محیط کار سازنده و سالم ضروری است. مبلمان اداری با طراحی ارگونومیک می‌توانند به کاهش استرس و فشار بر بدن کارکنان کمک کنند.
  • کیفیت نیز مهم است، زیرا باید به دنبال مبلمانی باشید که با مواد و متریال با کیفیت ساخته شده باشند که سال‌ها دوام داشته باشد.
  • جدا از راحتی و کیفیت، زیبایی شناسی را نیز باید در انتخاب مبلمان اداری در نظر گرفت. در واقع باید مبلمانی را انتخاب کنید که فضایی دلپذیر و خوشایندی را برای کارمندان ایجاد کنند.
  • اندازه یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در نظر بگیرید، زیرا می‌خواهید مطمئن شوید که مبلمان در فضای اداری شما مناسب هستند و امکان جابجایی راحت را فراهم می‌کنند.
  • علاوه بر این، هنگام خرید مبلمان اداری، مهم است که بودجه مناسبی برای آن تعیین کنید و با توجه به بودجه‌ای که دارید به دنبال بهترین گزینه‌ها باشید.
  • دوام نیز عامل مهمی است که در انتخاب مبلمان اداری باید در نظر گرفته شود. باید به دنبال مبلمانی باشید که برای مقاومت در برابر سایش و پارگی روزمره طراحی شده باشند.
  • روش‌های تعمیر و نگهداری نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا باید مبلمانی را انتخاب کنید که تمیز کردن و نگهداری آن آسان باشد.
  • در نهایت، متحرک بودن مبلمان فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا باید مبلمانی را انتخاب کنید که به راحتی قابل جابجایی باشد تا با تغییرات در چیدمان دفتر شما سازگار باشد.

 

مبلمان اداری شامل چه آیتم‌هایی است؟

مبلمان اداری چیست

نوع مبلمان اداری که انتخاب می‌کنید صرفاً به ماهیت فضای اداری و کاربردی که این مبلمان دارند، بستگی دارد. به عنوان مثال، یک دفتر کار خانگی مبلمان متفاوتی نسبت به یک دفتر رسمی دارد.

با وجود نوع دفتری که شما مبله می‌کنید، پایداری و عملکرد یکی از مهم‌ترین عواملی است که در انتخاب مبلمان اداری باید در نظر گرفته شود. اگر قرار است برای ساعات طولانی کار کنید، بهتر است به سراغ خرید میزهای متحرک یا یک صندلی اداری راحت نو یا بازسازی شده بروید تا راحتی و عملکرد خوبی را در حین کار کردن برایتان فراهم کند.

به طور کلی، رایج‌ترین مبلمان اداری شامل موارد زیر است:

  • میز کار - این اساساً یک پلتفرم برای قرار دادن رایانه یا لپ تاپ و یا استفاده به عنوان سطح کار است.
  • صندلی اداری - چه برای مشتریان و چه برای کارمندان، صندلی‌های اداری ارگونومیک در هر فضای کاری اساسی هستند.
  • کمد و قفسه‌های ذخیره سازی - همه محیط‌های اداری، به فضاهای مخصوص برای ذخیره سازی نیاز دارند که برای این منظور کمد، فایل و قفسه‌های متنوعی طراحی شده که می‌توانید با نیازهای خود، بهترین مدل از کمد و قفسه اداری را تهیه کنید.

با توجه به اینکه اینها مبلمان اصلی در محل کار هستند، می‌توان از موارد دیگری برای دکوراسیون محیط اداری مانند گیاهان، نور و مبلمان راحتی یا صندلی‌های جذاب نیز برای شخصی سازی فضای کاری به دلخواه استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون اداری مدرن، فضایی به‌روز برای کارمندان بسازید

 

برای انتخاب و خرید مبلمان اداری به چه مواردی باید توجه کرد؟

به طور کلی، لازم است در هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری، به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا یک انتخاب عالی و مناسب داشته باشید. این نکات را در ادامه آورده‌ایم:

 

ارگونومی مبلمان اداری

صندلی اداری با ارگونومی مناسب

هنگام انتخاب مبلمان اداری، ارگونومی باید در اولویت باشد. مبلمان ارگونومیک طوری طراحی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان راحت هستند و می‌توانند کارآمد و موثر کار کنند. کسب و کارها می‌توانند با سرمایه گذاری در مبلمان ارگونومیک، به کاهش خستگی و ناراحتی فیزیکی و بهبود بهره وری و روحیه در محل کار کمک کنند.

هنگام خرید مبلمان اداری ارگونومیک، به دنبال اقلامی باشید که می‌توانند برای اندازه‌ها و شکل های مختلف بدن تنظیم شوند. صندلی‌ها، میزها و سایر مبلمان باید برای رفع نیازهای فردی قابل تنظیم باشند. علاوه بر این، برای راحتی بیشتر، روی لوازم جانبی ارگونومیک مانند زیر پایی، تکیه گاه مچ و بالشتک نشمین یا پشتی نیز سرمایه گذاری کنید.

همچنین مهم است که مبلمان اداری را انتخاب کنید که با توجه به ارگونومی بدن طراحی شده‌اند و از نظر ایمنی و عملکرد آزمایش شده باشند. این کار باعث می‌شود که کارکنان بهترین تجربه ممکن را در هنگام استفاده از مبلمان داشته باشند و بتوانند به طور سازنده و راحت کار کنند. صاحبان کسب و کارها می‌توانند با صرف زمان برای تحقیق در مورد مبلمان ارگونومیک و سرمایه گذاری روی قطعات مناسب، سلامت، بهره وری و روحیه کارکنان خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشند.

 

طراحی و زیبایی شناسی مبلمان اداری

مبلمان اداری با طراحی زیبا

هنگامی که صحبت از مبلمان اداری به میان می‌آید، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت تا اطمینان حاصل شود که هم راحت و هم کاربردی است. به همین دلیل است که طراحی مبلمان جنبه مهمی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا باید با سایر قسمت‌های دکوراسیون اداری مطابقت داشته باشد و ظاهری منسجم ایجاد کند.

راحتی نیز مهم است، زیرا مبلمان با طراحی ارگونومیک می‌توانند به ارتقای رفاه و بهره وری کارکنان کمک کند. رنگ و جنس مبلمان نیز مهم است، زیرا این موضوع نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس دفتر داشته باشد.

بنابراین مهم است مبلمانی را انتخاب کنید که بادوام و ماندگار باشند، زیرا نمی‌خواهید هر چند سال یک بار مبلمان را تعویض کنید. علاوه بر این، انتخاب مبلمان با ویژگی‌های ذخیره‌سازی و سازمانی نیز به سازماندهی بهتر و بدون درهم‌ ریختگی دفتر کمک می‌کند.

 

سلامت و تندرستی کارکنان

مبلمان اداری استاندارد

انتخاب مبلمان ارگونومیک متناسب با بدن کارمند برای کاهش فشار و بهبود وضعیت بدن ضروری است. صندلی‌ها و میزهای قابل تنظیم نیز برای قرار دادن ارتفاع‌ها و ترجیحات مختلف کلیدی هستند. همچنین وجود روشنایی مناسب برای کاهش فشار چشم ضروری است و تهویه و کیفیت هوا باید برای ایجاد یک محیط پربارتر بهبود یابد.

همچنین ایجاد فضاهای آرام و مشخص برای کارمندان برای استراحت یا برگزاری جلسات خصوصی مهم وجود داشته باشد. میزهای ایستاده نیز برای کسانی که ترجیح می‌دهند در حین کار بایستند گزینه بسیار مناسبی است.

دسترسی آسان به نور طبیعی نیز می‌تواند به ایجاد فضایی راحت‌تر و جذاب‌تر کمک کند. صندلی راحت برای جلسات باید در اولویت باشد، همچنین فناوری قابل دسترسی و قابل تنظیم برای کاهش فشار ناشی از حرکات تکراری.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مبلمان اداری شما هم ارگونومیک و هم برای کارمندان راحت است.

 

راحتی و انعطاف پذیری مبلمان اداری

مبلمان اداری شیک

از دیگر موارد مهمی که لازم است در هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری در نظر داشته باشید، راحتی و انعطاف پذیری مبلمان است. مبلمان انعطاف پذیر را می‌توان به راحتی مرتب یا جابجا کرد تا کاربران مختلف را در خود جای دهد و یک محل کار کارآمد ایجاد کند. همچنین صندلی، میز و سایر قطعات باید راحت بوده و استفاده از ان آسان باشد. در نهایت، مبلمان باید از نظر زیبایی شناسی شیک باشند تا یک محیط کاری دلپذیر ایجاد کنند. با مبلمان اداری مناسب، می‌توانید یک فضای کاری سازنده ایجاد کنید که همکاری و خلاقیت را تقویت می‌کند.

 

جنس و قیمت مبلمان اداری

مبلمان اداری با کیفیت

مبلمان اداری، اثاثیه یا لوازم داخلی راحت و مجلل هستند اما ممکن است گران باشند. مبلمان چوبی معمولاً گران‌تر از مواد دیگر هستند اما دوام و جذابیت بیشتری نیز دارند. مبلمان پلاستیکی معمولاً ارزان‌ترین قیمت را دارند اما به اندازه‌ای بادوام نیستند. مبلمان فلزی بادوام و اغلب شیک هستند اما می‌توانند بسیار گران باشند. مبلمان ارگونومیک برای ایجاد راحتی و پشتیبانی از کاربر طراحی شده است و معمولاً گرانتر از سایر مواد است. مبلمان سفارشی ممکن است گران باشد، اما اگر به اندازه یا طرح خاصی نیاز دارید، اغلب ارزش هزینه کردن را دارند. مبلمان چند منظوره نیز راهی عالی برای صرفه جویی در فضا و هزینه است.

به طور کلی، بهتر است در هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری، به دنبال مبلمانی باشید که می‌توانند اهداف متعددی داشته باشند و در نهایت با در نظر گرفتن بودجه، کیفیت متریال و کارایی مبلمان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

آشنایی با بهترین برند مبلمان اداری در ایران

در ادامه چند نمونه بهترین برند مبلمان اداری را معرفی کردیم تا بتوانید با بررسی و مقایسه محصولات تولید شده از این برندها، بهترین و مناسب‌ترین مبلمان اداری را برای دفتر کار خود تهیه کنید:

 

  • مبلمان اداری برند جلیس
  • مبلمان اداری برند نیلپر
  • مبلمان اداری برند کامپی سیستم
  • مبلمان اداری برند داتیس
  • مبلمان اداری برند آفو
  • مبلمان اداری برند ساجیران
  • مبلمان اداری برند هلگر
  • مبلمان اداری برند راد سیستم
  • مبلمان اداری برند اروند
  • مبلمان اداری برند لیو
  • مبلمان اداری برند راحتیران
  • مبلمان اداری برند دنا صنعت
  • مبلمان اداری برند آرتمن
  • مبلمان اداری برند پاندا
  • مبلمان اداری برند دنیته
  • مبلمان اداری برند فیلپر
  • مبلمان اداری برند فرآذین

 

بهترین برند مبلمان اداری

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مبلمان اداری مدرن، لوکس، فانتزی [چستر و کلاسیک]

 

آشنایی با بهترین برند مبلمان اداری در جهان

اگر تمایل دارید مبلمان اداری را از بهترین برند مبلمان اداری خارجی خریداری کنید، لازم است که ابتدا با این برندهای جهانی آشنا باشید. در ادامه تعدادی از بهترین برندهای مبلمان اداری در جهان را نیز معرفی کردیم:

  • مبلمان اداری برند یوربن آفیس (Urban Office)
  • مبلمان اداری برند هرمن میلر (Herman Miller)
  • مبلمان اداری برند استیل کیس (Steelcase)
  • مبلمان اداری برند کریستالیا (Kristalia)
  • مبلمان اداری برند Humanscale
  • مبلمان اداری برند Knoll

اگر می‌خواهید مبلمان اداری باکیفیت و مناسبی را متناسب با فضای دفتر کار خود داشته باشید، می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و از بساز و بچین کمک بگیرید.

 

کلام آخر

مبلمان اداری شامل مواردی همچون میز اداری، صندلی، میز کامپیوتر و کمد فایل و غیره است. نوع تجارت و کسب و کاری که دارید، می‌تواند نوع مبلمان اداری مورد نیاز شما را تعیین کند. در هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری لازم است به مواردی همچون ارگونومی مبلمان اداری، جنس و قیمت مبلمان اداری، طراحی و زیبایی شناسی مبلمان اداری و سلامت و تندرستی کارکنان توجه داشته باشید تا یک انتخاب کاملا عالی و کاربردی داشته باشید.

برچسب ها:
مبلمان اداری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
حسین شمسی پور
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

من نیلپر استفاده کردم راضی بودم

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید