دکوراسیون اداری مدرن، فضایی به‌روز برای کارمندان بسازید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نکات طراحی و اجرای دکوراسیون اداری مدرن، انتخاب مبلمان، رنگ‌ها، پارتیشن، گیاهان و سایر اجزا برای طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن

اداره‌ها یکی از مراکزی هستند که هر کدام از ما برای انجام امور اداری حداقل یک بار به آنجا مراجعه کرده‌ایم و حتی ممکن است خود به عنوان کارمند مشغول کار در اداره و شرکت باشیم. شرکت و اداره‌ها می‌بایست محیطی آرام و به دور از تنش باشند تا انرژی مثبت به جریان انداخته و باعث آرامش پرسنل شوند. هرچقدر طراحی داخلی اداره‌جات بهتر انجام شود روحیه کارمندان بهتر خواهد بود و کار با سرعت و دقت بیشتری پیش خواهد رفت. دکوراسیون اداری مدرن یکی از بهترین طراحی‌های دکوراسیون داخلی بوده که می‌توان اجرا کرد.

 

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن زیبا

اجرا کردن ایده دکوراسیون مدرن توسط روسا و مدیران نیاز به شناخت و نیاز سنجی دارد. با بررسی امکانات و فضای موجود می‌توان به شناخت دقیقی از خواسته‌ها رسید و راه‌ حل‌های کاربردی مطابق با معیارهای زیباشناسی ارائه داد. نقشه‌ها و پلان‌های دو بعدی جهت جانمایی بهینه فضاها طراحی می‌شوند و با طراحی سه بعدی می‌توان آن را راحت‌تر درک کرد.

دکوراسیون مدرن اداری با هدف رفع چالش‌های موجود و تبدیل نقاط ضعف به قدرت صورت می‌گیرد و از سویی دیگر فضاهای اداری بهینه سازی می‌شود. مراحل اجرای دکوراسیون اداری به سبک مدرن عبارتند از:

 

پارتیشن در دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن شیک

بکی از تأثیرگذار ترین عوامل در دکوراسیون اداری مدرن، استفاده از پارتیشن‌ اداری در مدل‌ های مختلف است. پارتیشن‌های اداری شیشه‌‌ای، چوبی و فلزی ساده از اصلی‌ترین المان‌های موجود در سبک‌ مدرن هستند که به دلیل ظاهر ساده و شیک باعث تفکیک‌سازی فضا و ایجاد حریم‌ شخصی برای کارمندان می‌شود. از سویی دیگر فضای بسیار زیبا و مدرن را در دفاتر اداری به وجود آورده و انعطاف‌ پذیری بالایی دارند که از طریق مدل‌‌های متحرک قابلیت جابه‌جایی به وجود آمده و می‌توان طراحی داخلی را تغییر داد.

 

مبلمان در دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن مینیمال

مبلمان اداری مدرن در رنگ‌ها و طرح‌‌های بسیار ساده و خلوت طراحی می‌شوند که ظاهر آن‌ها با مبلمان خانگی متفاوت است. مبلمان اداری باید ارگونومیک بوده و مانع از خستگی کارمندان در طول فعالیت شود. مبلمان اداری به تجهیزاتی مانند میز و صندلی کارمندی/ مدیریت، میز و صندلی کنفرانس، کتابخانه، فایلینگ و ... گفته می‌شود. پایه‌های به‌ کار رفته در مبلمان اداری عموما از فلزات ضد زنگ یا چوب با کیفیت است که با ایجاد رنگ‌های خنثی، فضای داخلی ادارات را مدرن نشان می‌دهند.

 

بخوانید: خرید میز اداری برای یک دفتر اداری مدرن ، نکات و ابعاد کاربردی که خوب است قبل از خرید بدانید

 

رنگ‌ها در دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن سبز و سفید

رنگ‌های گرم و تیره باعث به وجود آمدن دکوراسیون اداری کلاسیک می‌شوند. در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری مدرن از رنگ‌های سرد، خنثی و طبیعی استفاده می‎شود. خاکستری، مشکی و سفید جزو رنگ‌های مناسب برای دیوارها و مبلمان هستند که به ‎آسانی با سایر رنگ‌ها و اجزا ست می‌شوند. رنگ‌های روشن مانند عاجی، شیری، سفید و خاکستری نور را بهتر بازتاب داده و فضای دفتر کار را بزرگ‌تر نشان می‎‌دهند.

به عنوان رنگ دوم و مکمل می‌توان از رنگ‌های زیر استفاده کرد که هر کدام ویژگی‌ها و اثرات خاص خود را دارند:

  • آبی: ذهن را تحریک کرده و بازدهی افراد را بالا می‌برد.
  • قرمز: قرمز رنگ انرژی بخش بوده که اگر به صورت جزئی به کار برده شود برای محیط اداری همراه با فعالیت فیزیکی مناسب خواهد بود.
  • زرد: رنگ زرد تحریک کننده احساسات است.
  • سبز: رنگ سبز القاکننده آرامش، تعادل و اطمینان خاطر است.
  • قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای در عناصر چوبی موجود در دکوراسیون، فضایی قوی و قدرتمند به وجود می‌آورد.
  • نارنجی: رنگ نارنجی تحریک کننده ریسک پذیری بوده و به وجود آورنده اشتیاق است.

 

گیاهان در دکوراسیون اداری مدرن

گل و گیاهان در دکوراسیون اداری مدرن

گیاهان دیگری هم هستند که در ایحاد دکوراسیون اداری به سبک مدرن می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. گیاهان مناسب که می‌توان ازآن‌ها برای به وجود آوردن فضایی شیک، مدرن و زیبا استفاده کرد عبارتند از:

  • آلوئه ورا: گیاه آلوئه ورا نیازمند نور مستقیم یا آبیاری زیاد نیست.
  • بامبو: بامبو گیاهی سازگار با جلوه‌ خاص و منحصر به فرد است.
  • کاکتوس: گیاه کاکتوس با انواع فضاهای اداری سازگار است.
  • دراسنا: با اشغال کمترین فضای افقی، هوایی پاکیزه تحویل می‌دهد.
  • راپیس: نخل راپیس به راحتی در فضای داخلی نگهداری می‌شود که جزو گیاهان زینتی محسوب می‌شود.

 

نورپردازی در دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن با چهار صندلی ساده

نورپردازی ادارات به اشکال مختلفی انجام می‌شود. مهم است که نور اتاق در حد کافی باشد تا هم چشمان از زیادی نور خسته نشود و هم اینکه تاریکی بیش از حد به وجود نیاید. نورپردازی عموما از بالا سر و سقف انجام می‌شود تا حین راه رفتن و خم کردن سر، سایه به وجود نیاید. رنگ نور با توجه به نوع روشنایی الکتریکی متفاوت است. نور پردازی در دکوراسیون اداری مدرن با چراغ‌های LED (ال‌ای دی) انجام می‌شود که نور آن‌ها مناسب بوده و فضای پر از آرامشی را به وجود می‌آورد.

استفاده از نور طبیعی آیتم دیگری است که در ایجاد سبک مدرن کاربرد دارد. نورپردازی در دکوراسیون مدرن به کمک نور طبیعی طوری انجام می‌شود که پنجره‌ها بزرگ بوده و مانع از ورود نور طبیعی خورشید نشوند. البته استفاده از شیشه‌های دو جداره و آفتابگیر برای عدم تابش مستقیم نور خورشید کاربردی بوده و باید سبک مینیمال داشته باشند تا با اجزای مدرن هماهنگی کافی به وجود آورند.

 

بخوانید: قیمت پنجره دوجداره کشویی در تهران در شرکت کارماوین

 

وسایل مینیمال در دکوراسیون مدرن اداری

دکوراسیون اداری مدرن با دیوار تیره

نور در دکوراسیون اداری مدرن

در ایجاد دکوراسیون مدرن اداری تاکید بر استفاده از وسایلی است که کهنه نیستند. لزوما نیازی نیست که وسایل همگی نو باشند بلکه باید از نظر ظاهری تمیز و سالم بوده که بتوان از آن‌ها برای ایجاد دیزاین شیک اداری استفاده کرد. بهترین سبک وسایل که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، سبک مینیمال بوده که به راحتی با اجزای مختلف ست شده و دکوراسیونی مدرن و زیبا به وجود می‌آورند.

سبک مدرن بر سادگی تاکید دارد و در آن از طرح و نقش‌های پیچیده استفاده نمی‌شود. در اجزای مدرن خطوط صاف و مستقیم بوده و در عین سادگی، زیبایی و ظرافت را به نمایش می‌گذارند. چنین سبک‌هایی آرامش را به وجود آورده و باعث ایجاد فضایی به دور از هیاهو می‌شوند.

 

بخوانید: بهترین مدل پرده کرکره ای منزل و اداره جدید [2022]

 

کلام آخر

ایجاد دکوراسیون اداری مدرن نه نها تاثیر مثبت و شگرفی بر پرسنل گذاشته بلکه باعث افزایش راندمان کاری شده و کیفیت کار پرسنل را بالا می‌برد و از ظرفی دیگر بهره‌وری افزایش می‌یابد. ارباب رجوع و مشتریانی که به ادارات و شرکت‌ها مراجعه می‌کنند با دیدن ظاهر تمیز و آراسته دکوراسیون اداری مدرن به وجد آمده و در نهایت صبر و متانت پیگیر کارهای اداری خود خواهند بود که به دنبال آن درگیری و تنش‌ها کاهش می‌یابد.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید