قبل و بعد بازسازی آشپزخانه، نکات دانستنی + تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

مهم‌ترین نکاتی که در بازسازی آشپزخانه باید مد نظر داشته باشید + تصاویر قبل و بعد بازسازی آشپزخانه با مدل‌های مختلف

در حال حاضر، آشپزخانه‌ها دیگر به عنوان یک اتاق با هدف آشپزی در نظر گرفته نمی‌شوند، بلکه آشپزخانه، قلب یک خانه است و می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین بخش در یک خانه یاد کرد. آشپزخانه محل صرف غذا، آسایش و دور هم بودن خانواده است. در واقع فضایی برای دور هم جمع شدن و لذت بردن است. خوشبختانه امروزه به لطف نوآوری‌های طراحی مدرن، یک آشپزخانه می‌تواند راحت، زیبا، کاربردی و دلپذیر باشد و به تعادل رنگ، بافت و نور دست یابد و قلب خانه را به پناهگاهی برای آرامش تبدیل کند.

بنابراین، بر کسی پوشیده نیست که داشتن یک آشپزخانه خوب در خرید یا فروش خانه تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که بازسازی آشپزخانه یکی از اقدامات بسیار خوبی است که باید هر چند وقت یکبار انجام دهید تا مطمئن شوید که یک آشپزخانه کاربردی و در عین حال زیبا و مد روز دارید!

اگر شما نیز به فکر بازسازی آشپزخانه هستید، به نکاتی که در مطلب اشتباهات بازسازی آشپزخانه و ادامه این بخش از بساز و بچین به آن اشاره کردیم توجه کنید تا مطمئن شوید که آشپزخانه خود را به بهترین شکل ممکن بازسازی می‌کنید. علاوه بر این مجموعه‌ای از تصاویر قبل و بعد بازسازی آشپزخانه را نیز آماده کردیم تا ببینید که بازسازی آشپزخانه چه تاثیری در افزایش کاربرد و زیبایی این فضا خواهد داشت!

با در نظر گرفتن این نکات در بازسازی آشپزخانه می‌توانید اینکار را به بهترین شکل ممکن و کاملا دقیق و اصولی انجام دهید:

 

فضای آشپزخانه را با دقت اندازی گیری کنید

اشپزخانه مدرن و جدید

اندازه گیری فضای آشپزخانه، می‌تواند به سادگی برنامه‌های بازسازی آشپزخانه را بسیار آسان‌تر کند. در واقع اندازه‌گیری صحیح آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهدتا آشپزخانه را به گونه‌ای طراحی کنید که فضای موجود را به حداکثر برسانید و این موضوع برای این منطقه پر ترافیک از خانه، بسیار مهم است.

در واقع، دانستن اندازه فضایی که با آن کار می‌کنید به شما این امکان را می‌دهد که به سؤالاتی مانند «آیا می‌توانم یک نیمکت جزیره‌ای داشته باشم؟» و «چقدر فضای نیمکت مناسب است؟» پاسخ دهید و همچنین به شما امکان می‌دهد لوازم و تجهیزات مورد نیاز در آشپزخانه را با دقت خرید کنید.

 

بدانید که چگونه از فضای آشپزخانه استفاده خواهید کرد

آشپزخانه جدید

هنگامی که اندازه آشپزخانه خود را دانستید، می‌توانید نحوه استفاده از این فضا را تعریف کنید. آیا از آن فقط برای پخت و پز استفاده می‌شود یا بیشتر فضای زندگی خواهد بود؟ امروزه آشپزخانه‌ها بسیار بیشتر به فضای نشیمن تبدیل شده‌اند، حتی اگر بسیار کوچک باشد. به همین دلیل، باید واقعاً با دقت در نظر بگیرید که چگونه آشپزی، فعالیت‌ها و غذاخوردن را در یک فضا ترکیب می‌کنید. یک فعالیت نباید با دست و پا گیر بودن، مانع از عملکرد خوب سایرین شود.

 

بودجه خود را در نظر بگیرید

آشپزخانه بازسازی شده

بازسازی آشپزخانه اغلب هزینه‌های غیرمنتظره‌ای را به دلیل ایجاد مشکلات کوچک متحمل می‌شود. اما دلیل اصلی این هزینه‌های غافلگیرکننده و گران این است که قبل از شروع بازسازی بودجه‌ای برای این منظور تعریف نکرده‌اید. بنابراین، برای اینکه از غافلگیر شدن جلوگیری کنید، حتما قبل از شروع بازسازی آشپزخانه، بودجه خود را تعیین کنید و مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی بودجه را تعیین کردید، به آن پایبند باشید!

 

مثلث کار در آشپزخانه (سینک، یخچال و اجاق گاز) را مشخص کنید

مثلث کار در آشپزخانه

مثلث کار یک ایده طراحی است که برای کمک به ایجاد فضای کارآمد در آشپزخانه طراحی شده است. این طراحی با رسم مثلثی بین سینک، یخچال و اجاق گاز ایجاد می‌شود تا به تعریف فضایی که فعالیت‌های اصلی آشپزخانه در آن انجام می‌شود کمک کند. بنابراین، به مثلث کار خود فکر کنید تا یک آشپزخانه کارآمد ایجاد کنید که مطمئن شوید در فضای کوچک آشپزخانه به خوبی به تمام کارهای خود می‌رسید.

 

عملکرد آشپزخانه را در نظر بگیرید

آشپزخانه با ترکیب رنگ مشکی و چوبی

آشپزخانه شما باید کاربردی‌ترین و کاربرپسندترین اتاق خانه باشد. بنابراین هنگام برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه، مطمئن شوید که موارد کاربردی مانند "فضای تنظیم شده" در اطراف اجاق‌ها و مایکروویوها را در نظر بگیرید. به عنوان یک قاعده کلی، لازم است چیزی در حدود 375 میلی‌متر فضای کانتر در هر طرف اجاق گاز و یخچال بگذارید. همچنین، محل آماده کردن وعده‌های غذایی خود را در نظر بگیرید؛ بهتر است سطل‌ها و همچنین سینک ظرفشویی را نزدیک آن قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه 2023

 

فضای ورودی و حرکت در آشپزخانه را با دقت طراحی کنید

آشپزخانه مدرن

به این فکر کنید که چگونه افراد خانواده در آشپزخانه حرکت می‌کنند و در صورت امکان، فضای زیادی برای جابجایی در نظر بگیرید. به عنوان یک قاعده کلی، مسیرهای عبور از آشپزخانه باید حداقل 900 میلی متر عرض داشته باشند. مسیرهای داخل منطقه پخت باید حداقل 1050 میلی متر باشد. سعی کنید یخچال خود را در مکانی قرار دهید که به راحتی برای همه افراد خانواده و همچنین کسانی که در آن منطقه غذا درست می‌کنند، قابل دسترسی باشد. همچنین نحوه باز و بسته شدن درها را در نظر بگیرید؛ برای مثال وقتی ماشین ظرفشویی خود را باز می‌کنید، نباید نیمی از آشپزخانه را مسدود کنید و به سختی از آن قسمت عبور کنید.

همچنین جهت باز شدن دربهای کابینت بالایی و ارتفاع آن را نیز با دقت انداره گیری کنید در هنگام باز شدن کابینت، با چشم یا سر برخورد نداشته باشد.

 

لوله کشی و برق آشپزخانه را در نظر بگیرید

آشپزخانه با جزیره

قبل از شروع بازسازی آشپزخانه، لازم است که به لوله کشی و برق آشپزخانه نیز فکر کنید. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما شاید مهم‌ترین چیزی است که باید در هنگام شروع بازسازی در نظر بگیرید. اگر در حال بازسازی یک فضای آشپزخانه موجود هستید، در نظر بگیرید که خطوط لوله کشی در حال حاضر کجا هستند، آیا می‌توانید در اطراف آنها کار کنید؟ این موضوع را برای برق آشپزخانه نیز باید در نظر بگیرید. اگر قصد اضافه کردن یک نیمکت جزیره‌ای را دارید، قبل از شروع کار و قبل از اینکه کف جدید گذاشته شود، مطمئن شوید که لوله کشی و برق به آن تغذیه می‌شود.

 

فضای ذخیره سازی در آشپزخانه را به حداکثر برسانید

کابینت بندی شیک و عالی برای آشپزخانه

آشپزخانه اتاقی است که از ان برای نگهداری و ذخیره سازی ظروف پذیرایی، ظروف پخت و پز، کارد و چنگال، ادویه جات، ترشی جات، و حتی اطلاعیه‌های مدرسه استفاده می‌شود. بنابراین برای تمیز و مرتب نگه داشتن این فضا، داشتن فضای کافی برای ذخیره سازی ضروری است. به یاد داشته باشید که هیچ فضایی آنقدر کوچک نیست که نتوان از آن استفاده کرد. بنابراین سعی کنید طراحی کابینت‌های آشپزخانه را به افراد متخصص و ماهر در این زمینه بسپارید تا از کوچکترین فضاها نیز به عنوان یک فضای ذخیره سازی عالی استفاده کنید. 

برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه می‌توانید با مجریان و فروشندگان کابینت، کمد و پارتیشن در بساز و بچین در ارتباط باشید.

 

تصاویر قبل و بعد بازسازی آشپزخانه

در ادامه مجموعه‌ای از عکس‌های قبل و بعد بازسازی آشپزخانه را آماده کردیم تا با دیدن این تصاویر در تصمیم خود برای انجام بازسازی آشپزخانه مصمم‌تر شوید:

 

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 1

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 2

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 3

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 4

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 5

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 6

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 7

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 8

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 9

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 10

عکس قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه 11

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون آشپزخانه لاکچری، هر آنچه برای لوکس بودن نیاز دارید!

 

کلام آخر

آشپزخانه مهم‌ترین اتاق و فضا در هر خانه‌ای است و مهم است که کاملا دقیق، کاربردی و زیبا طراحی شود. بنابراین اگر احساس می‌کنید عملکرد آشپزخانه فعلی شما خیلی خوب نیست، فضای ذخیره سازی مناسبی ندارید و یا لوله کشی آشپزخانه فرسوده شده است، بهتر است به فکر بازسازی آشپزخانه باشید تا این فضا را به یک مکان کاربردی و دوست داشتنی برای تمام اعضای خانواده خود تبدیل کنید. با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم می توانید بازسازی آشپزخانه را خیلی بهتر پیش ببرید!

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
عاطفه صبوری
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶

هزینه حدودی یک آشپرخانه ۱۵ متری چقدر میشه؟

پاسخ