آرک آشپزخانه، جدیدترین ایده‌ها برای مرز بین آشپزخانه و نشیمن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

آشنایی با ویژگی های اصلی و کاربردهای آرک آشپزخانه + نمونه های جدید از آرک آشپزخانه با متریال مختلف

آرک آشپزخانه، یک افزودنی زیبا و کاربردی برای هر طراحی آشپزخانه مدرن است. بنابراین چه به دنبال ایجاد یک نقطه کانونی در فضای آشپزخانه باشید یا به فکر اضافه کردن ظرافت و به حداکثر رساندن فضا باشید، طرح‌های آرک آشپزخانه، فرصت‌های زیادی را برای سفارشی‌سازی و خلاقیت ارائه می‌دهند. آرک های آشپزخانه معمولا به صورت سفارشی و متناسب با ابعاد و نیازهای خاص آشپزخانه شما ساخته می‌شوند و همین موضوع باعث شده تا به یک راه حل همه کاره و کاربردی برای هر طراحی آشپزخانه تبدیل شوند. همچنین می‌توانید آرک آشپزخانه را با توجه به سبک آشپزخانه خود از سبک شیک و مدرن تا سنتی و روستایی طراحی کرد.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با متریال آرک آشپزخانه کسب کنید و مدل‌ها و طرح‌های متنوعی از آرک آشپزخانه را ببینید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

آرک آشپزخانه چیست؟

ارک آشپزخانه

آرک‌ها، یک عنصر معماری کلاسیک هستند که می‌توانند به هر ساختمانی، چه به عنوان بخشی از نما و چه در فضای داخلی، حس جذابیت دنیای قدیم را اضافه کنند. شاید باورش سخت باشد، اما آرکها بیش از هزار سال است که در ساخت و ساز ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ابتدا از آرک برای نگه داشتن دهانه‌های سنگین به جای تیرهای آهنی یا بتنی که امروزه استفاده می‌شود، استفاده می‌شد و اگر کمی با دقت به بناهای معماری در جهان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آرک یا طاق‌های الهام بخش و خیره کننده، در قلب بسیاری از این بناها یافت می‌شوند.

به طور کلی، آرک یک عنصر طراحی ساده و در عین حال قدرتمند است که می‌تواند به هر فضایی شخصیت ببخشد و طراحی و ساخت آرک آشپزخانه، روشی شیک برای به روز رسانی آشپزخانه است. همانطور که می‌دانید در گذشته آشپزخانه‌ها به شکل یک اتاق طراحی می‌شدند که با استفاده از یک درب، از فضای نشمین و پذیرایی جدا می‌شدند، اما با گذشت زمان و طراحی آشپزخانه به شکل اپن، طراحی و دیزاین فضای داخلی آشپزخانه‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرد و طراحی آرک آشپزخانه از اولین پیشنهاداتی بود که باعث شد تا این فضا به زیبایی از فضای نشمین و پذیرایی جدا شود.

این طرح به استفاده حداکثری از فضای موجود کمک کرد و همچنین توانست برای ایجاد یک تقسیم طبیعی بین آشپزخانه و سایر قسمت‌های خانه استفاده شود. همچنین از آن برای تامین فضای ذخیره سازی اضافی برای آشپزخانه نیز استفاده می‌شد.

آرکها را می‌توان در بسیاری از اشکال مانند دایره ای، مسطح و بیضوی طراحی کرد. با این حال، آرک نیم دایره، همچنان یکی از محبوب‌ترین شکل‌های مورد استفاده است که احتمالا نمونه‌های مختلف از آن را در آشپزخانه‌ها دیده‌اید. طراحی آرک آشپزخانه ممکن است با اهداف مختلفی انجام شود؛ یعنی می‌تواند به عنوان یک درب جلویی چشمگیر، یک واحد قفسه بندی داخلی یا یک قاب کوچک دنج برای صبحانه عمل کند. به طور کلی، هدف اصلی طراحی و ساخت آرک آشپزخانه این است که فضای آشپزخانه را به شیوه‌ای جذاب و متمایز از سایر اتاق‌ها و فضاهای موجود در خانه جدا کند.

امروزه آرک آشپزخانه فقط به شکل منحنی طراحی نمی‌شود و می‌توان طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از آن را با استفاده از کناف، ام دی اف، فلز، راویز و گچ طراحی کرده و ظاهری متفاوت و خاص را برای آشپزخانه ایجاد کرد.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع مدل کناف سقف آشپزخانه جدید 2023

 

طراحی آرک آشپزخانه چه مزایایی دارد؟

اگر برایتان این سوال ایجاد شده که طراحی آرک آشپزخانه چه مزایایی دارد، به خواندن ادامه دهید:

  • طراحی تمیز: طراحی آرک آشپزخانه به عنوان ورودی آشپزخانه اوپن، فضای شما را دوچندان می‌کند. با این طراحی می‌توانید از شر درب آشپزخانه خلاص شوید و یک ورودی شیک و مرتب به قسمت آشپزخانه ایجاد کنید.
  • ایجاد پشتیبانی بهتر: آرک آشپزخانه، پشتیبانی ساختاری بیشتری را از دیوارها و سقف ارائه می‌دهد. اساسا آرک‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بار را از بالای سقف یا دیوار تحمل می‌کنند و پشتیبانی بهتری را برای این قسمت‌ها فراهم می‌کنند.
  • طراحی همه کاره: بهترین بخش در مورد طراحی آرک آشپزخانه این است که می‌توانید این طرح را با هر نوع سبکی از طراحی آشپزخانه مانند مدرن، بوهو، روستیک و غیره تطبیق دهید. به علاوه، این طرح‌های آرک می‌توانند به پوشش دادن تیرها و ستون‌های نازیبا نیز کمک کنند.
  • سازگاری عالی: اگر فضای آشپزخانه کوچکی دارید، نیازی به اجرا  کردن یک آرک بزرگ و اختصاصی ندارید. شما به سادگی می‌توانید یک قوس را درست بالای اپن اضافه کنید. طراحی این آرک یک لایه شخصیت به آشپزخانه اضافه می‌کند و جذابیت زیبایی شناختی آن را افزایش می‌دهد.
  • مقرون به صرفه: طراحی آرک آشپزخانه نیازی به کار و هزینه عجیب و غریب ندارد. می‌توانید یک طراحی ساده، و مینیمال برای آن انتخاب کنید و با کمترین هزینه، فضای آشپزخانه را از فضای سالن پذیرایی یا نشمین جدا کرده و محدوده آشپزخانه را به خوبی مشخص کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: اپن آشپزخانه مدرن، ده‌ها ایده متنوع برای تمام سلیقه‌ها

 

ایده‌های متنوع و جدید از طراحی آرک آشپزخانه

در ادامه تعدادی از ایده‌های جدید و مدرن از طراحی آرک آشپزخانه با متریال مختلف را آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای خانه خود الهام بگیرید:

 

طراحی آرک اپن آشپزخانه و قسمت ورودی

طراحی آرک اپن آشپزخانه و قسمت ورودی

این آشپزخانه اپن با مجموعه‌ای از آرک‌های آجری برازنده در یک دیوار جداکننده به سبک صنعتی، از فضای نشیمن جدا شده است. استفاده از آرک در قسمت ورودی و اپن آشپزخانه باعث شده تا ظاهری منسجم و در عین حال زیبا برای این آشپزخانه ایجاد شود.

 

طراحی آرک برای اطراف پنجره آشپزخانه

طراحی آرک برای اطراف پنجره آشپزخانه

اگر یک پنجره بزرگ و زیبا در داخل آشپزخانه وجود دارد، می‌توانید با طراحی آرک برای اطراف این پنجره، منظره‌ای از فضای باز را به زیبایی قاب کنید.

 

طراحی آرک در آشپزخانه به عنوان فضای ذخیره سازی

طراحی آرک در آشپزخانه به عنوان فضای ذخیره سازی

طراحی ارک برای قسمت پشت سبنک ظرفشویی

این آرک نیمه دایره‌ای زیبا با قفسه‌بندی باز، یکنواختی فضای داخلی ساده را می‌شکند و یک نقطه کانونی بسیار شیک و جذاب را در داخل آشپزخانه ایجاد می‌کند.

 

طراحی آرک آشپزخانه با کناف جدید - طراحی آرک آشپزخانه مدرن

طراحی آرک آشپزخانه مدرن

اگر به دنبال طراحی جدیدی هستید، می‌توانید از طراحی‌های مدرن و جدیدی که برای آرک آشپزخانه وجود دارد استفاده کنید و آن را متناسب با سبک طراحی داخلی خانه و آشپزخانه خود اجرا کنید تا ظاهری منسجم و در عین حال زیبا را داشته باشید. خوشبختانه امروزه مدل‌های بسیار متنوع و زیبایی از آرک آشپزخانه با استفاده از کناف و راویز طراحی و اجرا می‌شود و می‌توانید به جای ظاهر ساده و نیم دایره‌ای که به شکل سنتی برای آرک طراحی می‌شد، مدل‌های زیبا و خاص را متناسب با طراحی داخلی منزل خود سفارش دهید. در ادامه چند نمونه آرک اپن آشپزخانه با کناف و راویز را ببینید:

 

ارک اپن آشپزخانه با کناف

 

ارک آشپزخانه ساده و شیک

 

مدل ارک اپن آشپزخانه شیک و جدید

 

طراحی آرک آشپزخانه با ام دی اف

طراحی ارک آشپزخانه با پنل چوبی و سنگ اسلپ

اگر می‌خواهید ظاهر یکدست و منجسمی را برای فضای آشپزخانه خود داشته باشید می‌توانید قسمت آرک اپن آشپزخانه را نیز با استفاده از ام دی اف یا متریالی که برای طراحی کابینت‌های آشپزخانه استفاده کردید، طراحی کنید و ظاهری فوق العاده شیک و مرتب را برای آشپزخانه ایجاد نمایید.

 

شیک ترین مدل طراحی ارک اشپزخانه با ام دی اف و نورپردازی شیک

 

شیک ترین ایده برای طراحی ارک اپشزخانه با ام دی اف

 

ایده جدید و جذاب از طراحی ارک آشپزخانه با پنل ام دی اف

 

خاص ترین نمونه از طراحی ارک اپ اشپزخانه کوچک با فلز و چوب

 

طراحی مدرن از ارک اپن آشپزخانه مدرن با ام دی اف

 

کلام آخر

استفاده از طراحی آرک آشپزخانه بهترین راه برای افزودن جذابیت معماری داخلی به آشپزخانه است. شکل منحنی آرک یا نمونه‌های مدرن از آن، یک نقطه کانونی طبیعی ایجاد کرده و بر ارتفاع سقف تأکید می‌کند. این آرکها را می‌توان به عنوان نقطه کانونی در یک طرف اتاق یا به عنوان دیوار جداکننده نصب کرد. همچنین می‌توان از آن به عنوان فضای ذخیره سازی و پنهان کردن قسمت‌های نازیبا در سقف یا دیوار نیز استفاده کرد. 

برای طراحی و اجرای آرک آشپزخانه می‌توانید با مجریان انواع سقف در بساز و بچین در ارتباط باشید.

 

برچسب ها:
اپن آشپزخانه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله