دکوراسیون داخلی صنعتی، به زیبایی تن عریان خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

دکوراسیون داخلی صنعتی از کجا آمده است؟ ویژگی‌های سبک صنعتی و دکوراسیون داخلی صنعتی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

 اگر عناصر قدیمی و مدرن بدون پوشش و با استراکچر اصلی خود در کنار یکدیگر قرار گیرند دکوراسیون خاصی به وجود می‌آید که به آن دکوراسیون داخلی صنعتی گفته می‌شود. سبک دکوراسیون صنعتی با به کار بردن گرما و صمیمیت عناصر قدیمی در کنار عناصر شیک مدرن و امروزی و با نمایش سازه‌های هر عنصر جلوه‌ای منحصر به فرد به وجود می‌آورد. در این سبک تلاش بر این است تا مصالح ساختمانی بدون هیچ پوششی در فضای داخلی منزل، در معرض نمایش قرار گیرند.

 

دکوراسیون داخلی صنعتی جذاب و دوست داشتنی

دکوراسیون داخلی صنعتی زیبا

نوع خاصی از دکوراسیون‌ها وجود دارند که در نوع خود بسیار تک و بی‌نظیر هستند. در چنین دکوراسیون‌هایی فرد احساس می‌کند به نوعی با زندگی ماشینی سر و کار دارد زیرا قطعات و اجزای به کار رفته صنعت گونه هستند. دکوراسیون داخلی صنعتی یکی از دکوراسیون‌های محبوب میان پیر و جوان است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

ریشه سبک دکوراسیون صنعتی به اوایل قرن بیستم باز می‌گردد که با اتمام انقلاب صنعتی دوم، کارخانه‌های اروپای غربی تعطیل شده و به کشورهایی با نیروی کار ارزان‌تر نقل مکان کردند که بسیاری از این ساختمان‌ها خالی از سکنه و متروکه شدند. سال‌ها بعد با افزایش وسعت شهرها و جمعیت، نیاز بیشتری به فضای سکونت بود در نتیجه کارخانجات متروکه به مناطق مسکونی تبدیل شدند که از آن زمان به بعد استفاده از سبک دکوراسیون داخلی صنعتی روز به روز رواج پیدا کرد.

 

ویژگی‌های سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

دکوراسیون داخلی صنعتی با میز و صندلی

برای اینکه بتوان دکوراسیون داخلی را به سبک صنعتی دیزاین کرد باید ویژگی‌های خاصی را رعایت کرد، از جمله:

 

استفاده از مصالح ساختمانی ساده در دکوراسیون داخلی صنعتی

لوستر در دکوراسیون داخلی صنعتی

آجر، بتن، چوب و فلز از مصالح پرکاربردی هستند که به طور گسترده در دکوراسیون صنعتی از آن‌ها استفاده می‌شود. در انبار و ساختمان‌های صنعتی قدیمی به وفور از آجر و بتن به عنوان مصالح ساختمانی استفاده شده است. برای ایجاد ظاهر طبیعی بهتر است از آجر و بتن به عنوان مصالح ساختمانی بدون هیچ پوششی در کف و دیوارها استفاده کرد.

در سبک دکوراسیون صنعتی از سطوح فلزی و چوبی استفاده زیادی می‌شود. می‌توان از فلز و پنل‌های چوبی در سقف، راه پله و پنجره‌ها استفاده کرد. در اثاثیه منزل از صندلی‌های فلزی در کنار میز چوبی به همراه پیشخوان فلزی آشپزخانه استفاده می‌شود که یک ترکیب مدرن در دکوراسیون به وجود می‌آورند. لوله‌های کوچک فلزی، هود و کابینت استنلس استیل در کنار هم جلوه صنعتی به فضای آشپزخانه می‌بخشد. از الوارها یا پارکت‌های چوبی نیز می‌توان در کف خانه استفاده کرد تا یادآور سبک صنعتی باشد.

 

رنگ‌های خنثی و طبیعی در دکوراسیون داخلی صنعتی

نمای کلی دکوراسیون داخلی صنعتی

در سبک دکوراسیون صنعتی از ترکیب رنگ‌های خنثی و طبیعی استفاده می‌شود. برای از بین بردن فضای سرد و خشک دکوراسیون صنعتی از رنگ‌های قهوه‌ای و خرمایی به عنوان رنگ غالب استفاده می‌شود و رنگ‌های خنثی بیشتر در دکوریجات و وسایل کوچک‌تر به کار می‌روند. همچنین رنگ خاکستری در کنار رنگ سفید، ترکیب فوق‌العاده‌ای را در دکوراسیون صنعتی می‌سازد.

 

بخوانید:

 

مبلمان و وسایل در دکوراسیون داخلی صنعتی

مبلمان در دکوراسیون داخلی صنعتی

در دکوراسیون‌های صنعتی از مبلمان و دکوریجاتی که حس و حال فضای صنعتی قرن بیستم را دارند استفاده می‌شود زیرا مناسب‌ترین گزینه برای دیزاین فضای داخلی محسوب می‌شوند. از آنجایی که نمی‌توان در محیط‌های بازسازی شده قدیمی به شکل صنعتی زندگی کرد در نتیجه با انتخاب مبلمان و دکوریجات مناسب، سبک دکوراسیون داخلی صنعتی به وجود می‌آید.

در چنین مواردی می‌بایست از افراط و تجمل دوری کرده و مبلمان و دکوریجات وینتیج را به کار برد. اگر امکان دسترسی به این موارد وجود ندارد می‌توان از وسایلی که شکل و ظاهر آن‌ها الهام گرفته شده از اثاثیه کارخانجات و آزمایشگاه‌های قدیمی است استفاده کرد. مبلمان و وسایل چوبی و فلزی در سبک صنعتی نظیر تابلو نقاشی، ساعت و قاب عکس، گیاهان و ... مواردی هستند که در به وجود آوردن دکوراسیون خاص و شیک صنعتی تاثیر دارند.

 

وینتیج (Vintage ) آثاری هستند که در زمان خاص وجود داشته‌اند و اکنون دیگر باب نیستند که به نوعی مدل قدیمی و از مد افتاده به شمار می‌روند.

 

لوله‌ها و اتصالات نمایان در دکوراسیون داخلی صنعتی

آشپزخانه دکوراسیون داخلی صنعتی

لوله‌ها و اتصالات از عناصر اصلی در سبک دکوراسیون صنعتی هستند که نیازی به مخفی کردن آن‌ها نیست. مزیت به کاربردن سبک صنعتی این است که در صورت تغییر کاربری انبار و فضاهای صنعتی به منزل مسکونی به راحتی می‌توان از اتصالات و لوله‌های فلزی نمایان استفاده کرد و آن‌ها را در ساخت وسایل و دکوریجات به کار برد که ایده ساخت سرویس بهداشتی یا آشپزخانه به سبک صنعتی به وجود می‌آید.

 

بخوانید: تجهیزات مورد نیاز یک آشپزخانه صنعتی

 

منابع روشنایی در دکوراسیون داخلی صنعتی

میز ناهارخوری دکوراسیون داخلی صنعتی

انتخاب منبع روشنایی مناسب در سبک دکوراسیون صنعتی بسیار مهم است. برای این امر می‌توان از آباژورها، آویزهای قدیمی و وینتیج استفاده کرد که معمولا آباژورها پایه بلند بوده و آویزهای روشنایی ساده از جنس فلز هستند.

 

دکوراسیون داخلی صنعتی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

اتاق نشیمن دکوراسیون داخلی صنعتی

اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی صنعتی به سبک قرن 20

دکوراسیون داخلی صنعتی در آشپزخانه

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی به کار رفته در دیزاین خانه‌ و واحدهای آپارتمانی مناسب است که سقف‌هایی بلند و مرتفع دارند. امروزه از چنین سبکی در خانه‌های مدرن، فضاهای اداری و تجاری استفاده می‌شود که می‌توان انبارها و فضاهای صنعتی بازسازی شده را برای ایجاد چنین دکوراسیونی به کار برد.

با ترکیب کمی خلاقیت می‌توان از دکوراسیون صنعتی در بخش‌های مختلف خانه مانند اتاق خواب‌ها، سالن پذیرایی، آشپزخانه یا در شرکت‌های خصوصی و حتی گاهی اوقات در مغازه و فروشگاه‌ها استفاده کرد تا طرحی منحصر به فرد و خاص را به نمایش گذاشت. از این ایده در ساخت فروشگاه، رستوران، کافه و ... نیز می‌توان استفاده کرد تا مشتریان بیشتری را به داخل کشاند و میزان فروش و آمار ارائه خدمات را بالا برد.

 

بخوانیدفرش وینتیج ، ترکیب اصالت و مدرنیته + انواع مدل

 

کلام آخر در باب دکوراسیون صنعتی

صندلی طراحی شده به سبک صنعتی

سبک صنعتی سبکی است که در آن از عناصر سرد و خام مانند دیوارهای آجری، عناصر فلزی دست نخورده، چوب بدون جلا، سطوح بتنی و ... به شیوه‌ای هنرمندانه استفاده شده تا در کنار یکدیگر دکوراسیون داخلی صنعتی به وجود آورند.

 

آیا شما برای دکوراسیون منزل خود، سبک صنعتی را می‌پسندید؟ اگر بله، دلایل علاقه شما چیست و اگر خیر، دلایل مخالفت‌تان چیست؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله