آینه دستشویی، از مدل‌های تکراری خداحافظی کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نکات کلیدی برای انتخاب شکل آینه دستشویی، محل نصب و نورپردازی اطراف آینه سرویس بهداشتی + عکس مدل های جدید و متنوع از آینه دستشویی

ممکن است اینطور تصور کنید که انتخاب آینه دستشویی، نیاز چندانی به توجه نداشته باشد، اما نوع آینه‌ای که برای روشویی خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند تاثیر زیادی بر حس کلی سرویس بهداشتی شما داشته باشد. بنابراین لازم است در هنگام انتخاب آینه سرویس بهداشتی، به نکات زیادی توجه کنید. همچنین از آنجایی که گزینه‌های بسیار متنوعی از آینه سرویس بهداشتی برای انتخاب وجود دارد، لازم است قبل از انتخاب، به چیزی که می‌خواهید انتخاب کنید فکر کنید، ویژگی‌های مورد نظر خود را در نظر بگیرید و با محدود کردن گزینه‌های انتخابی، بهترین مدل و اندازه آینه دستشویی را انتخاب کنید.

بنابراین برای اینکه بدانید در هنگام خرید آینه دستشویی به چه نکاتی باید توجه کرد و مدل‌های متنوع و جدید از آینه سرویس بهداشتی را ببینید و ایده بگیرید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی چیست؟

 

چگونه بهترین آینه دستشویی را انتخاب کنیم؟

یک آینه خوب جزء ضروری بسیاری از اتاق‌ها، به خصوص سرویس بهداشتی است. همانطور که می‌دانید گزینه‌های زیادی برای اندازه، سبک و شکل آینه سرویس بهداشتی وجود دارد، بنابراین این راهنما را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین آینه دستشویی را انتخاب کنید:

 

بهترین اندازه آینه برای سرویس بهداشتی 

اینه مستطیلی با طراحی شیک برای دستشویی

اولین کاری که باید قبل از تصمیم گیری در مورد آینه دستشویی انجام دهید این است که فضای سرویس بهداشتی را کاملا دقیق اندازه گیری کنید. یکی از بزرگترین مزایای آینه‌ها این است که فضای موجود را بزرگتر از آنچه هست نشان می‌دهند، بنابراین اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، نیازی نیست به سراغ آینه کوچک بروید، بلکه بهتر است به انتخاب و خرید یک آینه بزرگتر فکر کنید! چرا که با انتخاب یک آینه بزرگ، نه تنها سرویس بهداشتی بزرگتر دیده می‌شود بلکه ظاهر شیک‌تری نیز خواهد داشت.

با این حال، اگر دستشویی یا سرویس بهداشتی کوچکی دارید، بهتر است یک آینه ساده بدون قاب یا با شکل و ظاهر کاملا ساده را انتخاب کنید. سعی کنید اندازه آینه را به گونه‌ای انتخاب کنید که سطح یک دیوار را کاملا پوشش دهد، این باعث افزایش درک عمق و ارتفاع می‌شود.

بنابراین در هنگام انتخاب اندازه و سایز آینه دستشویی این موارد را رعایت کنید:

  • دیواری را که می‌خواهید آینه را روی آن قرار دهید اندازه بگیرید.
  • عرض روشویی یا کمد زیر آن را اندازه بگیرید.
  • به پنجره‌ها یا قفسه‌های ثابت روی دیوار توجه داشته باشید و آن را اندازه‌گیری کنید.
  • اگر لامپ‌هایی روی دیوار وجود دارد، فاصله بین روشنایی و میز و همچنین فضایی که بین چراغ های روی دیوار دارید را اندازه بگیرید.

 

بهترین موقعیت برای نصب آینه دستشویی

ایته دستشویی مطتطیلی با قاب طلایی

قدم مهم بعدی این است که تصمیم بگیرید آینه سرویس بهداشتی را کجا آویزان کنید. به طور کلی، بهترین موقعیت برای نصب آینه دستشویی، دقیقا بالای روشویی یا کابینت موجود در سرویس بهداشتی است. فاصله بین لگن روشویی و پایین آینه باید بین 10 تا 20 سانتی متر باشد، مگر اینکه آینه کوچکی داشته باشید که در این صورت می‌توانید تا 30 سانتی متر را رها کنید.

همچنین مهم است که در مورد میانگین قد اعضای خانواده که از سرویس بهداشتی استفاده می کنند نیز فکر کنید. قاعده کلی این است که باید 30 سانتی متر در بالا و پایین خط دید وجود داشته باشد، یا اینکه مرکز آینه با میانگین قد یک فرد بالغ که 165 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود منطبق باشد. بنابراین در هنگام نصب آینه دستشویی باید این موضوع را در نظر بگیرید که آینه را به قدری بالا نصب کنید که بلندقدترین فردی که از دستشویی استفاده می‌کند، نیز به راحتی بتواند به راحتی ظاهر خود را در آینه برررسی کند و همچنین باید آنقدر پایین آویزان شود که افراد کوتاه قد نیز بتوانند به راحتی خود را در آینه ببینند.

از نظر ارتفاع آینه، همانطور که در بالا ذکر کردیم، هیچ محدودیت خاصی به غیر از میزان فضای موجود در دیوار وجود ندارد. هرچه ارتفاع آینه بیشتر باشد، سرویس بهداشتی عمیق‌تر به نظر می‌رسد و می‌توانید دید وسیع‌تری در این فضا داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین چیدمان لوازم بهداشتی در حمام و سرویس بهداشتی

 

آینه تکی یا چندتایی برای سرویس بهداشتی

اینه بزرگ و سرتاسری برای دستشویی

اینه دوتایی گرد با نور ال ای دی برای دستشویی

اگر کابینت سرویس بهداشتی پهن و بزرگی و انتخاب کردید که دارای دو فضای روشویی است می‌توانید از چند آینه دستشویی و یا یک آینه تکی که به اندازه کافی پهن باشد، استفاده کنید. استفاده از چندین آینه بلند و باریک می‌تواند به فضای سرویس بهداشتی ظاهر عمودی‌تری دهد و بر ارتفاع فضا تأکید کند. همچنین استفاده از یک آینه بزرگ نیز باعث بزرگتر دیده شده فضای سرویس بهداشتی با انعکاس بیشتر دیوارهای مقابل خواهد شد. در نهایت نیز انتخاب به ترجیح شخصی بستگی دارد.

علاوه بر این، حتی زمانی که فقط یک سینک روشویی در سرویس بهداشتی وجود دارد نیز می‌توانید از آینه‌ها متعدد استفاده کنید. در واقع، قرار دادن یک آینه بر روی سینک و سپس اضافه کردن آینه دوم متقارن به آینه اول، می‌تواند کل ترکیب را در مقایسه با استفاده از تنها یک آینه، متعادل‌تر نشان دهد.

 

شکل آینه دستشویی

اینه دستشویی با شکل خاص

متداول‌ترین شکل آینه حمام، مستطیل کلاسیک است، اما طیف وسیعی از مدل‌های مختلف آینه سرویس بهداشتی وجود دارد، از جمله اشکال غیر متعارفی که شخصیت و دکوری چشمگیر را به کل محیط تزریق می‌کنند. به عنوان یک قاعده، آینه باید سازگاری خوبی با شکل سینک روشویی داشته باشد، اما یک مکتب فکری در طراحی وجود دارد که می‌گوید آینه یک عنصر متمایز است که می‌توانید شکل و مدل آن را کاملا متفاوت و منحصر به فرد انتخاب کنید.

از طرف دیگر، اگر ظاهر سنتی‌تری را ترجیح می دهید، می‌توانید آینه‌های مربع، گرد یا بیضی را در نظر بگیرید. آینه دایره‌ای کلاسیک یک راه آسان برای افزودن کلاس و ظرافت به سرویس بهداشتی است، زیرا منحنی‌های آن کل ظاهر را نرم می‌کند و جای تعجب نیست که با لگن‌هایی با فرم های منحنی مشابه، واقعا شیک و زیبا به نظر می‌رسد. مزیت دیگر آینه گرد این است که سطح انعکاس زیادی دارد اما در عین حال کل دیوار را نمی‌گیرد، بنابراین کاشی‌های دوست داشتنی یا رنگ رنگی که با دقت برای سرویس بهداشتی انتخاب کرده‌اید نیز پوشیده نمی‌شوند.

با این حال، می‌توانید شکل مورد نظر خود را برای آینه‌ سرویس بهداشتی سفارش دهید تا یک آینه با شکل و ظاهر خاص برای فضای مورد نظر خود داشته باشید. 

 

نورپردازی اطراف آینه دستشویی

اینه دستشویی با نورپردازی در پشت اینه

استفاده از دیوارکوب زیبا در اطراف آینه دستشویی

انجام روتین مراقبت از پوست، آرایش کردن، اصلاح صورت و تمام کارهای روزانه‌ای که در مقابل آینه سرویس بهداشتی انجام می‌دهید نیاز به نورپردازی عالی دارند. بنابراین یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در هنگام برنامه ریزی برای انتخاب و خرید آینه سرویس بهداشتی باید به آن فکر کنید، نورپردازی برای ناحیه‌ بالای روشویی و اطراف آینه است تا بدون ایجاد گوشه‌های تاریک یا تغییر در رنگ پوست، دید مطلوبی داشته باشید.

بنابراین برای ایجاد توزیع یکنواخت نور در کل صورت، نورافکن‌های قابل تنظیم راه‌حل ایده‌آلی هستند، این نور پس‌زمینه یا نورپردازی LED که معمولا روی خود آینه اجرا می‌شود، روشنایی قابل‌ اطمینانی را ارائه می‌دهد و همچنین از نظر انرژی کارآمد است.

علاوه بر این، آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع لامپ یا دیوارکوب‌هایی است که در مجاورت آینه حمام استفاده می‌کنید. نور گرم برای پنهان کردن عیوب عالی است، اما می‌تواند درک رنگ‌ها را دشوار کند، در حالی که نورپردازی سرد کمک بیشتری به فعالیت‌هایی مانند اصلاح یا آرایش کردن می‌کند، با این نکته که همیشه جذاب نیست. بنابراین بهترین کار این است که از ترکیب نور سرد و گرم برای چراغ‌های اطراف آینه دستشویی استفاده کنید تا یک نورپردازی خنثی داشته باشید که دید خوبی را بدون جلوه خیره کننده فراهم می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین ایده های زیباسازی سرویس بهداشتی کوچک

 

نمونه‌های متنوع و جدید از آینه دستشویی

اگر به فکر انتخاب بهترین مدل از آینه سرویس بهداشتی هستید، بهتر است قبل از خرید، چند نمونه از جدیدترین و زیباترین مدل‌های آینه دستشویی را ببینید تا سبک و مدل مورد علاقه خود را پیدا کنید و سپس با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که برای آینه سرویس بهداشتی می‌پسندید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه نمونه‌های متنوع و جدید از آینه برای دستشویی را آماده کردیم:

 

شیک ترین مدل آینه دستشویی به شکل گرد با فضای ذخیره سازی در پشت آینه

اینه دستشویی با قاب مشکی به شکل مستطیلی با قسمت بالایی گرد

اینه سرویس بهداشتی گرد دوتایی

زیباترین مدل آینه دستشویی گرد و بدون قاب

اینه دستشویی با قاب طلایی و شکل و ظاهر شیک و خاص

اینه دستشویی با قاب مشکی به شکل شش ضلعی

مدل آسنه دستشویی بزرگ و یکپارچه بر روی روشویی دوتایی

آینه دستوشیی بیضی شکل بزرگ و یکپارچه با نور ال ای دی

اینه دستشویی گرد و لوکس بدون قاب با سایز بزرگ

اینه دستشویی لاکچری به شکل مستطیلی دوتایی با نور ال ای دی روی آینه

اینه سرویس بهداشتی با فریم پهن

اینه دستشویی مدرن با فریم مشکی به شکل مستطیلی با لبه های گرد

اینه دستشویی گرد و مینیمال لا فریم باریک به رنگ مشکی

اینه سرویس بهداشتی بیضی شکل با قاب مشکی

اینه دستشویی بدون فریم به شکل نیم دایره

اینه دستشویی هوشمند با نور ال ای دی در اطراف آینه

اینه دستشویی دارای کابینت ست شده با روشویی

شیک ترین نمونه از طراحی آینه دستشویی با لامپهای جذاب در قسمت بالای اینه

آینه لوکس با فریم سفید و پهن برای دستشویی

 

پیشنهاد مطالعه: سرویس بهداشتی مدرن، ایده هایی که تکراری نیستند!

 

کلام آخر

اگرچه انتخاب آینه سرویس بهداشتی به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد اما لازم است قبل از انتخاب به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم توجه کنید تا یک انتخاب عالی و کاربردی داشته باشید. زیرا با وجود گزینه‌های فراوان آینه سرویس بهداشتی؛ از مدل‌های ظریف گرفته تا جسورانه، باید آینه‌ای را انتخاب کنید که دکوراسیون سرویس بهداشتی شما را تکمیل می‌کند.

شما چه نکاتی را برای انتخاب آینه سرویس بهداشتی در نظر می‌گیرید؟ تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما و همراهان بساز و بچین در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید