خانه دوبلکس ویلایی، ۳۰ ایده برای استراحتگاه تابستانی در شمال

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

خانه دوبلکس ویلایی چیست؟ جذاب‌تر کردن خانه دوبلکس ویلایی با ایده‌های جدید، تصاویر خانه های دوبلکس ویلایی

داشتن خانه دوبلکس بسیار رویایی و دلنشین است. خانه دوبلکس ویلایی یکی از بهترین خانه‌هایی است که هر فردی می‌تواند آرزوی داشتن آن را داشته باشد. خانه ویلایی دوبلکس چیست که اینقدر طرفدار دارد؟ در این بخش از سایت بساز و بچین بیشتر به خانه دوبلکس از نوع ویلایی خواهیم پرداخت و تصاویر متعددی از آن را نشان خواهیم داد.

 

خانه دوبلکس ویلایی چیست؟

طراحی خانه دوبلکس ویلایی

خانه دوبلکس یک ساختمان مسکونی است که در دو طبقه ساخته شده است که به ظاهر از هم جدا اما در اصل مشترک و به هم پیوسته هستند و دارای یک دیوار مرکزی مشترک است. خانه دوبلکس از دو واحد نشیمن، در کنار هم یا در دو طبقه، با ورودی‌های مجزا تشکیل شده اما با وجود اینکه دو طبقه است، همزمان با هم فروخته می‌شود و کلا ملک متعلق به یک ساختمان است. طبقات بالا و پایین از طریق پله به هم اتصال می‌یابند.

در خانه‌های دوبلکس ممکن است برای هر دو طبقه نقاط ورودی جداگانه وجود داشته باشد اما در درون ساختمان، طبقات خانه مشترک است. خانه دوبلکس معمولا دارای یک اتاق ناهارخوری و یک آشپزخانه واحد بوده که در اغلب موارد اتاق خواب‌ها در طبقات بالا و سالن نشیمن در طبقه پایین است. ممکن است به دلیل بزرگ بودن یا نیاز افراد در طبقات پایین هم اتاق خواب وجود داشته باشد. گاهی در هر دو طبقه سرویس بهداشتی و حمام وجود داشته و گاه فقط در طبقات بالا حمام گذاشته می‌شود. ممکن است جهت رفاه بیشتر در طبقات بالا آشپزخانه‌ای کوچک ساخته شود.

در شمال ایران تعداد ویلاها نسبت به آپارتمان بیشتر است که اغلب به صورت دوبلکس ساخته می‌شوند که به آن‌ها خانه دوبلکس ویلایی گفته می‌شود. گاه ممکن است خانه‌های دوبلکس ویلایی یک نیم طبقه دیگر داشته باشند که مشرف به همه جا بوده و عموما تمام دیوارهای آن شیشه‌ای است که به آن شاه نشین می‌گویند. شاه نشین فضایی بسیار کوچک با دیوار شیشه‌ای بوده که از آن بالا می‌توان بسیاری از نقاط اطراف را دید و از منظره لذت برد.

 

افراد ساکن در خانه دوبلکس ویلایی

خانه دوبلکس ویلایی مدرن

در ایران عموما خانه دوبلکس توسط یک خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در در کشورهای غربی ممکن است دو خانواده در آن ساکن شوند که در آن هر طبقه کاملاً یک خانه جداگانه است اما از طریق راه پله به هم مرتبط هستند.

 

بیشتر بدانید: پنت هاوس در طبقه آخر برج واقع شده است که واحد واقع در پنت هاوس می‌تواند به صورت دوبلکس ساخته شود. در این حالت به آن خانه دوبلکس پنت هاوس گفته می‌شود که با خانه دوبلکس ویلایی تفاوت دارد.

 

جذاب‌تر کردن خانه دوبلکس ویلایی

معماری خانه دوبلکس ویلایی

نمای خانه‌های دوبلکس ویلایی را می‌توان به روش‌های مختلفی جذاب کرد که علاوه بر جذابیت قیمت فروش آن را نیز بالاتر می‌برد:

  • نورپردازی نما
  • دیوار شیشه‌ای
  • ایجاد روف گاردن در طبقه آخر
  • ساخت یک تراس با ویو فوق‌العاده
  • ساخت سقف شیروانی چند بر (سقف‌های شیبدار چند شیب)
  • استفاده از ستون‌های رومی یا هر شکل دیگر (متناسب با دکوراسیون)
  • گلکاری و ایجاد فضای سبز، ساخت حوض، آبنما، استخر، آلاچیق در حیاط
  • ...

 

بخوانید:

 

مزایای خانه دوبلکس ویلایی

طرح تری دی خانه دوبلکس ویلایی

داشتن خانه دوبلکس ویلایی مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به بعضی از رایج‌ترین آن‌ها اشاره شده است:

  • برخورداری از فضای بیشتر: خانه دوبلکس ویلایی شامل دو طبقه است که فضای بیشتری را در طبقات بالا و پایین برای ساکنین به ارمغان می‌آورد. این فضاها می‌توانند شامل تعداد اتاق خواب‌های بیشتر، تراس‌هایی با متراژ بیشتر، حمام مستر و غیره باشد.
  • داشتن حریم خصوصی بیشتر: وجود دو طبقه جداگانه در ویلای دوبلکس باعث می‌شود حریم خصوصی بیشتری برای ساکنین به وجود آید. برخی از ویلاها ورودی‌های جداگانه‌ از هم دارند در نتیجه سبب مستقل شدن ساکنین هر طبقه از ویلا می‌شوند اما داخل ویلا با پله به یکدیگر اتصال دارد. در ویلاهای دوبلکس با ورودی مجزا ساکنین استقلال بیشتری را تجربه کرده و آزادی عمل بیشتری در واحد خود دارند.
  • برخورداری از امکانات بیشتر: بعضی از خانه ویلایی‌های دوبلکس به صورت کاملا ساده با امکانات متداول ساخته می‌شوند. بعضی دیگر امکانات بیشتری مانند استخر، سونا، جکوزی، باغ، ورزشگاه، آلاچیق و ... داشته که این امکانات برای ساکنان ویلا به راحتی و به صورت خصوصی در دسترس است که منجر به لذت‌بخش‌تر شدن اوقات فراغت ساکنین می‌شود.
  • قابلیت سرمایه گذاری بیشتر :قیمت سازه‌هایی نظیر ویلای دوبلکس اغلب در گذر زمان افزایش پیدا می‌کند و به دلیل داشتن فضای بیشتر و امکانات بهتر جزو گزینه‌های ایده‌ال برای سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.
  • کسب درآمد بیشتر با اجاره دادن ویلا: ویلاهای دوبلکس می‌تواند در طول سال توسط مالک مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه مختص استفاده در آخر هفته و ایام تعطیل سال باشد. اگر ویلا به صورت تفریحی و گهگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد مالک می‌تواند در زمان‌های عدم حضور، آن را اجاره دهد و از طریق آن به کسب درآمد بپردازند. چون ویلاهای دوبلکس ارزش و قیمت بیشتری دارند، هزینه اجاره‌ آن‌ها نیز بیشتر است.

 

معایب خانه دوبلکس ویلایی

نمای خانه ویلایی دوبلکس

خانه‌های ویلایی دوبلکس علی رغم مزایای بسیار می‌توانند معایبی هم داشته باشند، از جمله:

  • مشکلات تردد و رفت و آمد از پله‌ها: در خانه‌هایی ویلایی دوبلکس از طریق پله طبقات بالا و پایین را به یکدیگر متصل می‌کنند. رفت و آمد از راه پله‌های ویلا ممکن است برای خانواده‌هایی که در میان آنها افراد مسن یا کودک زندگی می‌کند بیشتر حائز اهمیت باشد. می‌توان با استفاده از تجهیزاتی مانند بالابر برقی، مشکل تردد را تا حدودی برطرف کرد.
  • هزینه‌های بیشتر ساخت و نگهداری: ساخت و ساز و همچنین نگهداری خانه ویلایی دوبلکس نیاز به هزینه‌های بیشتری دارد زیرا دارای دو طبقه مستقل بوده که هر واحد به صورت جداگانه نیاز به نگهداری دارد در نتیجه هزینه بازسازی ویلاهای دوبلکس نسبت به ویلاهای فلت و عادی بیشتر است. مصالح مورد استفاده در هزینه نهایی تاثیر گذاشته و از سویی دیگر برای تمیزکاری چنین ویلاهایی نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری است.

 

بخوانید:

 

تصاویر خانه دوبلکس ویلایی

در ادامه توجه شما را به دیدن زیباترین و جذاب‌ترین نمونه‌های خانه ویلایی دوبلکس دعوت می‌کنیم:

تصاویر خانه دوبلکس ویلایی

 

خانه دوبلکس ویلایی با بتن

خانه دوبلکس ویلایی جنگلی

خانه دوبلکس ویلایی چندتایی

خانه دوبلکس ویلایی

خانه دوبلکس ویلایی مدرن

خانه دوبلکس ویلایی با نمای سنگ

خانه دوبلکس ویلایی با نمای رنگ روشن

خانه دوبلکس ویلایی با سقف شیب دار

خانه دوبلکس ویلایی استخردار

خانه دوبلکس ویلایی با استخر

خانه دوبلکس ویلایی سفید

خانه دوبلکس ویلایی با نمای آجر

خانه دوبلکس ویلایی با پارکینگ

خانه دوبلکس ویلایی روستایی

طراحی خانه ویلایی استخردار

طراحی خانه ویلایی استخردار

طراحی خانه ویلایی دوبلکس استخردار

طراحی خانه ویلایی دوبلکس بالکن دار

طراحی ورودی خانه دوبلکس

طراحی خانه ویلایی دوبلکس

طراحی خانه ویلایی دوبلکس مدرن

طراحی خانه ویلایی دوبلکس پست مدرن

طراحی خانه ویلایی دوبلکس با نمای شیشه ای

طراحی خانه ویلایی دوبلکس با نمای زیبا

طراحی خانه ویلایی دوبلکس بزرگ و لاکچری

خانه ویلایی دوبلکس لاکچری

خانه ویلایی دوبلکس لاکچری و استخردار

خانه ویلایی دوبلکس با نمای ترکیب سنگ و چوب

 

کلام آخر

خانه دوبلکس  ویلایی به قدری زیباست که ساختن یا خریدن آن علاوه بر داشتن مزایای بی‌شمار، حال فرد را خوب کرده و گاهی مالک وسوسه می‌شود خانه دیگری به همین شکل تهیه کند. با دیدن عکس‌ها کدام یک از خانه های ویلایی بیشتر مورد پسند شما واقع شد؟ در بخش نظرات منتظر خواندن پیام‌های شما عزیزان هستیم.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید