نورپردازی نمای ساختمان ویلایی، بدانید و بدرخشید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نحوه طراحی نورپردازی نمای ساختمان ویلایی، انواع نورپردازی نمای ساختمان ویلایی، نکات مهم در نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

تعداد ویلاسازی در سالیان اخیر افزایش یافته است. یکی از تجهیزات ساختمانی خارق‌العاده که می‌توان از آن برای زیباتر نشان دادن ساختمان‌ها استفاده کرد، نورپردازی است. نورپردازی نمای ویلا به‌صورت مهندسی ‌شده و چشمگیر این امکان را فراهم می‌آورد تا ساختمان زیبایی بی‌نظیری را به دست آورده و جلب توجه کند. در نورپردازی نمای ساختمان ویلایی از تجهیزاتی استفاده می‌شود که بیشترین نوردهی و کمترین میزان مصرف برق را دارند.

نورپردازی نمای ساختمان، بر زیبایی‌ها تمرکز کرده و آن را زیباتر نشان می‌دهد. نورپردازی نمای ساختمان ویلایی به عظمت و شکوه ساختمان افزوده و محبوبیت آن را نزد خریداران و صاحبان ملک افزایش خواهد داد. هزینه‌های نورپردازی نمای ساختمان با در نظر گرفتن عوامل مختلف مانند مساحت محیط موردنظر جهت نورپردازی، کیفیت دستگاه‌ها و المان‌های به کار برده شده برای نورپردازی و ... متفاوت خواهد بود.

 

نحوه طراحی نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

طراحی نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

در زمینه نورپردازی نمای ویلا پروسه به صورتی انجام خواهد شد تا چشم‌انداز بی‌نظیری به وجود آید که در آن از حداقل انرژی استفاده شده است. نوع تجهیز نورپردازی و نحوه نوردهی آن تاثیر شگرفی بر چگونگی نمایاندن نمای ویلا و ساختمان دارد از این رو کار توسط متخصصان فعال در این زمینه انجام می‌شود تا با توجه به مصالح و رنگ، نقاط و نواحی خواسته شده را نورانی و زیباتر کنند.  

 

بخوانید: نورپردازی هتل ها و فضاهای تفریحی

 

انواع نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

انواع نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی نمای ویلای مدرن

نورپردازی نمای خانه ویلایی

نورپردازی نمای ساختمان ویلایی انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها برای ویلا و ساختمان‌های خاصی مناسب هستند. کسانی که قصد نورپردازی نمای ساختمان را دارند می‌بایست باتوجه ‌به ظاهر ساختمان و شرایط جغرافیایی بهترین نوع محصولات نورپردازی را انتخاب کنند. انواع نورپردازی نمای ساختمان ویلایی عبارتند از:

  • نورپردازی نمای ساختمان ویلایی با تکنیک نورافکنی: در نورپردازی نمای ساختمان ویلایی به روش نورافکنی، تجهیزات روشنایی با فاصله از نمای ساختمانی قرار گرفته تا روشنایی همگانی برای محیط مورد نظر ایجاد کنند. در نورپردازی نورافکنی، نور به‌صورت پراکنده در محیط قرار گرفته و معمولا برای محیط‌های باز و با فاصله از اسکلت اصلی ساختمان استفاده می‌شود. مصرف انرژی تجهیزات نورافکنی بسیار کم بوده و از نظر اقتصادی مقرون ‌به ‌صرفه است.
  • نورپردازی نمای ساختمان ویلایی با تکنیک وال واشینگ: در ساختمان‌هایی که سطح صاف و ساده‌ دارند از روش نورپردازی وال واشینگ استفاده می‌شود که در آن وسیله روشنایی وال واشر وجود دارد که نوعی چراغ پر نور است.
  • نورپردازی نمای ساختمان ویلایی با تکنیک خطی: نورپردازی ویلا خطی یکی از رایج‌ترین انواع نورپردازی‌‌های مورد استفاده است که درخشندگی بی‌نظیری را به‌ صورت تابش نور عمودی در نمای ساختمان مورد نظر ایجاد می‌کند. نورپردازی ساختمان با استفاده از تکنیک خطی از بالا و پایین است که لامپ‌ها در بالا یا پایین ساختمان نصب می‌شوند و پس از روشن کردن نور به صورت خطی در بخش‌های مختلف ساختمان به وجود می‌آید.
  • نورپردازی نمای ساختمان ویلایی با تکنیک نقطه‌ای: نورپردازی نقطه‌ای برای جلوه دار کردن بخش‌های مختلف ساختمان به کار می‌رود. ورودی اصلی محیط، ستون‌ها، درب و ... مکان‌هایی هستند که با نورپردازی نقطه‌ای جلوه پیدا می‌کنند. در ساختمان‌هایی با نمای کلاسیک نورپردازی نقطه‌ای کاربرد بیشتری دارد.

 

بخوانید: نور، آشنایی با لایه های نورپردازی

 

نکات مهم در نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی دیوار ویلا

نورپردازی نمای ویلای یک طبقه

نورپردازی نمای ویلا مدرن

نورپردازی یکی از حساس‌ترین پروسه‌ها است که از آن برای زیباسازی نمای ساختمان استفاده می‌شود. نورپردازی نمای ساختمان‌های ویلایی با استفاده از تکنیک‌های مختلف ممکن بوده و ساختمان موردنظر را به طور ویژه در دید مخاطب قرار می‌دهد. نکات مهم در نورپردازی ساختمان‌های ویلایی عبارتند از:

  • استفاده از طیف رنگ‌ها در نورپردازی: طیف‌های نوری مورد استفاده در نمای ساختمان باید از نظر هارمونی رنگ‌ها، ترکیب زیبایی را با رنگ و شکل مصالح در نمای ساختمان ایجاد کنند. رنگ تجهیزات نورپردازی نباید چشم بیننده را خسته و آزرده کند زیرا در غیر این صورت تاثیر منفی ایجاد خواهد کرد.
  • تنظیم میزان نور موردنیاز ساختمان: نورپردازی ساختمان‌ها باید طوری انجام شود که تمام بخش‌های نمای ویلا را تحت پوشش قرار دهد و با ‌نمای خارجی ویلا تطابق داشته باشد. طراحی نورپردازی با توجه ‌به مساحت و فاصله قرارگیری تجهیزات روشنایی ساختمان انجام می‌شود تا کمترین میزان انرژی و بیشترین نوردهی ممکن وجود داشته باشد.
  • استفاده از تجهیزات روشنایی توکار: تجهیزات روشنایی در صورت ظاهرشدن در نمای ساختمان، تأثیر منفی در زیبایی خواهند گذاشت هرچند که برخی از تجهیزات روشنایی را نمی‌توان به‌ صورت توکار نصب کرد اما ظاهر زیبایی دارند و بر نمای ساختمان تأثیر منفی نمی‌گذارند. نوع دیگری از تجهیزات روشنایی وجود داشته که توکار هستند.
  • انتخاب نوع مناسب تجهیزات روشنایی: تجهیزات روشنایی دارای انواع مختلفی دارند که با توجه ‌به نوع نیاز، سلیقه و نمای ساختمان‌ مناسب‌ترین نوع آن انتخاب می‌شود. از سویی دیگر باید این را هم در نظر گرفت که کدام یک از سیستم‌های روشنایی با مصرف انرژی کم، نور بیشتری را در محیط ایجاد می‌کنند تا از آن در نمای ساختمان ویلایی استفاده کرد.

 

بخوانید: نکاتی مهم برای نورپردازی نمای ساختمان + 20 نمونه لوکس

 

مزایای استفاده از نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی نمای ویلای کلاسیک

نورپردازی ویلا

امروزه از نورپردازی در ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود که هرکدام زیبایی‌های منحصر به فرد و بی‌نظیری دارند. استفاده از نورپردازی در ساختمان ویلایی شرایطی را فراهم می‌کند تا با حداقل مصرف انرژی نور به نقاط مختلف و مد نظر برسد.که موقعیت ساختمان نسبت به نماهای اطراف، سبک ساختمان، مصالح و غیره را در نظر می‌گیرند. با نورپردازی نه تنها زیبایی ساختمان افزایش یافته بلکه قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. برخی از عیوب و نواقص ساختمان توسط نورپردازی حرفه‌ای حذف شده که مزیت به شمار می‌آید.

استفاده از تجهیزات مناسب و مقاوم در برابر عوامل بیرونی و درونی با بهره‌گیری از دانش و مهارت متخصصان فعال در زمینه نورپردازی حرفه‌ای ساختمان ممکن است. وسایل روشنایی و نورپردازی برای نما بیرونی ساختمان باید به نحوی انتخاب شوند که هیچ خطر و آسیبی در هنگام تغییرات دمایی، افزایش یا کاهش برق منطقه و غیره نداشته باشد.

 

بخوانید: نورپردازی نمای ساختمان + معرفی تجهیزات

 

کلام آخر

نورپردازی نمای ساختمان ویلایی یکی از مهم‌ترین مراحل برای زیباسازی ظاهر ساختمان به شمار می‌رود تا نور به طور مناسب و بدون کوچک‌ترین اتلاف انرژی به بخش‌های مختلف ساختمان منتقل شود. در نورپردازی نمای ویلا می‌بایست نور به طور مناسبی تمام بخش‌های ساختمان را پوشش دهد و و نور را به نقاط مختلف برساند‌.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید