برج ایفل نماد چیست؟ [محل برج ایفل نماد و نشانه چیست؟]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در این مقاله به معرفی برج ایفل پرداخته ایم تا با ایفل بیشتر اشنا شوید و اگر قصد سفر به شهر پاریس را داشتید با اطلاعات کاملی به تماشای برج ایفل بروید.

هر کشوری و هر شهری دارای یک نماد است که معمولا یک بنا، برج و یا المان این نماد را تعریف می کند. نمادها از ویژگی معماری خاصی تبعیت می کنند که با توجه به همان ویژگی معماری شان معروف و مشهور شده اند. یکی از این المان های جذاب، خاص و شناخته شده برج ایفل (eiffel tower) است که نماد شهر پاریس در کشور فرانسه شده است به گونه ای که هر کسی اسم برج ایفل را می شنود ناخوداگاه یاد کشور فرانسه و شهر پاریس میافتد. اما ایا تا به حال به این فکر کرده اید که برج ایفل نماد چیست؟، این برج خاص و دوست داشتنی دقیقا در کجا قرار دارد و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟ 

ما در این مقاله به معرفی برج ایفل پرداخته ایم تا با این برج جذاب بیشتر اشنا شوید و یا اگر قصد سفر به کشور فرانسه و شهر پاریس را داشتید با اطلاعات کاملی به تماشای برج ایفل بروید.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

برج ایفل در کدام کشور است

برج ایفل که امروزه نمادی برای شهر پاریس است در گذشته در زمان خود بلندترین سازه جهان شناخته میشد. این برج خاص و جذاب توسط "الکساندر گوستا" در میدان شان دو مارس در کنار رود سن در کشور فرانسه در شهر پاریس طراحی و ساخته شد.

آدرس دقیق برج ایفل: شهر پاریس، خیابان پنجم آناتولی، فضای سبز میدان دان شان دو مارس، برج ایفل. این مسیر را میتوان از طریق تاکسی، ماشین شخصی، مترو و اتوبوس طی کرد!

 

حتما بخوانید: معرفی 7 شاهکار معماری جهان

طبقات برج ایفل

 

برج ایفل

برج ایفل در طی دو سال تکمیل شد (در سال 1887 شروع به ساخت شد و در سال 1889 به پایان رسید و در 11 فروردین برای اولین باز بازگشایی شد.) برای ساخت برج ایفل در حدود 850 کارگر مشغول به کار شدند. وزن این برج دوست داشتنی در حدود 10 هزار تن است که برای اتصالات آن در حدود 2/5 میلیون پیچ و مهره استفاده شده است. جالب است بدانید که ارتفاع این برج خاطره ساز در حدود 324 متر است. 

 

حتما بخوانید: بهترین پروژه های ساختمانی جهان + تصاویر

بالای برج ایفل

 

نکاتی جالب درباره برج ایفل

  • زمانی که تصمیم به ساخت برج ایفل گرفته شد قرار بود صرفا برای یک نمایشگاه بین المللی در سال 1889 در شهر پاریس طراحی شود اما این برج برای همیشه در شهر پاریس باقی ماند و نماد این شهر شد!
  • برج ایفل باید در سال 1909 تخریب میشد اما این اتفاق با تغییر کاربری آن انجام نشد و از آن برای انتن رادیویی استفاده کردند.
  • در زمان جنگ جهانی دوم فرانسوی ها برق اسانسور برج ایفل را قطع کردند زیرا علاقه ای نداشتند که هیتلر از برج ایفل بازدید کند. به همین خاطر هیتلر مجبور شد تمامی پله‌ها را برای تماشای برج ایفل طی کند.
  • یک فروشنده آهن برج ایفل را از یک کلاهبردار به نام ویکتور لوستیگ خریداری کرده بود:))
  • سازه ایفل قرار بود در شهر بارسلونا در کشور اسپانیا طراحی و ساخته شود اما این شهر طرح ایفل را رد کرد.
  • تغییرات آب و هوایی که در شهر پاریس اتفاق می افتد باعث می شود در حدود 15 سانتی متر از ارتفاع ایفل کم و زیاد شود.
  • در برج ایفل بسیاری کشته شدند. برای مثال یک چتر باز برای امتحان چتر خود از بالای برج به پایین پرید که به مرگش انجامید!
  • در برج ایفل در حدود 1665 پله وجود دارد.
  • در حدود بیست هزار لامپ برای روشنایی این سازه استفاده شده است.
  • در حدود 30 منطقه در جهان ماکت این سازه جذاب طراحی شده است. برای مثال در کشور ایران در شهر کیش نیز می توانید این برج را تماشا کنید.
  • سازنده ایفل در بالای برج برای خود یک بنایی برای زندگی طراحی کرده بود.
  • تصمیم بر این شد که سازه ای بلندتر از برج ایفل طراحی شود که در سال 1891 شروع به ساخت آن کردند اما به دلیل نداشتن استحکام کافی در سال 1907 تخریب شد.
  • برای ساخت برج ایفل در حدود 850 کارگر مشغول به کار شدند که در حدود 2.5 میلیون پیچ و مهره و 18038 قطعه آهن به کار گرفته شد.
  • برای ساخت این سازه خفن در امروزه در حدود 31 میلیون دلار سرمایه نیاز است.
  • کشور کانادا تصمیم داشت که سازه ایفل را برای مدتی به کشور خود انتقال بدهد اما این تصمیم هرگز عملی نشد!
  • برق های برج ایفل به صورت 24 ساعته روشن بودند اما از سال 2013 برای صرفه جویی در مصرف برق از ساعت 1 نیمه شب برق ها خاموش می شوند.
  • شاید جالب باشد بدانید که فونداسیون برج ایفل مربعی شکل است که از هر طرف به اندازه 125 متر کشیده شده است.

 

آدرس برج ایفل

 

برج ایفل نماد چیست

برج ایفل یکی از پربازدیدترین دیدنی‌های دنیا و جهان است. بر اساس آماری که در سال 2015 گرفته شد در یک سال حدود 6 میلیون نفر برای دیدن برج به پاریس آمده اند. برج ایفل نماد هنر معماران و آهنگرانی است که توانستند چنین سازه جذابی را در قلب شهر پاریس بسازند. بد نیست بدانید که پیش از برج ایفل، سازه یادبود واشنگتن بلندترین سازه دست ساز در جهان شناخته شده بود اما برج ایفل توانست رکورد آن را بشکند و به بلندترین بنای دست ساز بشر در دنیا تبدیل شود.
در ابتدا برج ایفل بنایی برای به رخ کشیدن معماری بود که منتقدان زیادی هم داشت اما در زمان حال این برج، ساختمانی سه طبقه محسوب می شود که در هر سطح آن تفریحاتی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. 

با بساز و بچین همراه باشید تا پله‌های برج ایفل را طی کنیم و به فراز این سازه غول پیکر برویم.

 

برج ایفل به انگلیسی

 

داخل برج ایفل چیست

در اطراف برج ایفل یک فضای سبز یا همان حیاط وجود دارد که باعث شده است سازه برج خود را چشم گیرتر کند و حس و حال خاصی را در اطراف برج ایجاد کند. همین حیاط موجود در اطراف برج ایفل حس رمانتیک تری را به بازدیدکننده انتقال می دهد. شب ها در شهر پاریس در حیاط برج ایفل گروه هایی موسیقی وجود دارند که فضا را خاص جلوه می دهند و برای بازدیدکنندگان شب خاطره انگیزی را تداعی می کنند.

 

حتما بخوانید: بهترین بناهای معماری جهان

زیباترین عکس برج ایفل

 

بعد از گذشت از حیاط می توانید بلیط تهیه کنید و از طریق پله ها یا آسانسور وارد طبقه اول برج ایفل شوید. در این طبقه نمایشگاه فرهنگی وجود دارد. 7 پرژکتور برای معرفی برج ایفل تعبیه شده است. همچنین مغازه ها، کافه، رستوران، کتابخانه و بخشی برای کودکان وجود دارد. کف طبقه اول کاملا شیشه ای است به طوری که شما میتوانید زیر پای خود را مشاهده کنید.

 

عکس از برج ایفل

 

اگر همیشه دوست داشتید که شهر پاریس را از بالای برج ایفل مشاهده کنید طبقه دوم می تواند این رویای شما را به حقیقت پیوند بدهد. طبقه دوم برج ایفل به گونه ای طراحی شده است که شما با قرار گرفتن در این طبقه به خوبی میتوانید مناظر اطراف خود را مشاهده کنید و از تماشای شهر پاریس نهایت لذت را ببرید. یکی دیگر از ویژگی های این طبقه وجود رستوران معروف ژولورن و شیرینی های ماکارون است که احتمالا باید بدانید که سوغات شهر پاریس و کشور فرانسه شیرینی های ماکارون است:)

 

عکس پروفایل برج میلاد

 

طبقه بعدی، طبقه سوم برج ایفل است. در این طبقه سالن کنفرانس گوستا و دفتر کار اون را مشاهده خواهید کرد. در این طبقه نیز میتوانید نمایی از شهر پاریس را مشاهده کنید و از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید.

فراموش نکنید که در زمان غروب افتاب و شب، برج ایفل با داشتن لامپ‌هایی جذابیت خاص خود را دارد که دیدنی است.

 

عکس پروفایل برج ایفل پسرانه

 

همه بازدیدکنندگان می توانند از سه طبقه برج ایفل دیدن کنند. طبقه اول و دوم برج ایفل هر کدام از 300 پله تشکیل شده اند که میتوان از طریق پله نیز این طبقات را مشاهده کرد اما برای تماشای طبقه سوم باید از اسانسور استفاده کرد!

 

متن کوتاه انگلیسی درباره پاریس

 

تصاویر دیدنی از برج ایفل

بالای برج ایفل

 

 برج ایفل

 

 برج ایفل در شهر پاریس

 

داخل برج ایفل چیست

 

داخل برج ایفل

 

برج ایفل نماد چیست

 

نماد برج ایفل

 

برج ایفل در کدام کشور است

 

برج ایفل در کدام کشور است

 

برج ایفل

 

برج ایفل خاص

 

برج ایفل فرانسه

 

سخن آخر

در این مقاله با برج ایفل در شهر پاریس در کشور فرانسه آشنا شدید. اگر تجربه سفر به این شهر و بازدید از برج ایفل را داشته اید؛ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
قاسم انصاری
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

با درود وخداقوت

من ۵۳ساله ساکن تهران هستم

با خواندن مقاله برج ایفل لذت بردم ویکی آرزوهای من اینه در دوران بازنشستگی ام سفری تفریحی بکنم . هدیه تولد اردیبهشت بخودم سفر است .دربازنشستگی. هنوز بازنشسته نشدم . چندسال مونده.

با سپاس ازگرداورندگان این مطالب.

09103445732

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید